Ster topic:

Kijk je naar goedkopere alternatieven voor je hond nu alle de prijzen zo uit de bocht vliegen?
Ster topic! Klik hier om te reageren

Ben je nieuw en wil je een account maken? Klik hier!
Een (zeer) beknopte handleiding voor nieuwe leden vind je hier: Klik!
Het hondenforum team stelt zich hier voor: Klik!

Laatste wijziging 23-03-2022
Wil je deze forummededeling niet meer zien? klik dan rechtsboven in dit vak

Een extra variant in voeding...

Forum voor opmerkingen en vragen over alle soorten hondenvoer. Over kant en klare hondenbrokken, kvv tot rauwvoer.

Moderator: moderatorteam

Rosita Compagner
Zeer actief
Mijn ras(sen): waterhonden
Contacteer:

Een extra variant in voeding...

Ongelezen bericht door Rosita Compagner »

Ik sloeg eerst een blik op de kalender, nadat ik dit ontvangen persbericht gelezen had. Ik geloof dat ze het echt menen?
Het hondenleven in de grote stad

Senna en Bella
Senna is een Flatcoated Retriever van twee jaar. Toen zij acht weken oud was,
verhuisde ze van de fokker naar Amsterdam, een grote, levendige stad met mooie
parken. Daar woont ze nu al haar hele leven, samen met zijn baasje, zijn vrouwtje en
hun twee kinderen. Toen ze daar kwam, was er al een kleine Dwerg Pincher van
zeven, Bella.

Het stadsleven
Het gezin van Senna en Bella woont aan een druk kruispunt waar om de vijf minuten
een rinkelende tram langsrijdt. Ze houden van het echte stadsleven en nemen hun
honden zo veel mogelijk overal mee naar toe: als ze gaan winkelen in het
stadscentrum, iets gaan drinken op een gezellig terrasje aan de gracht, of als ze ’s
avonds een hapje buiten de deur gaan eten. De honden laveren vaardig over volle
stoepen tussen de mensen door, staan braaf te wachten tot het voetgangerslicht op
groen springt en de verkeersstroom stopt voor ze mogen oversteken, en kijken niet
meer op van de sirenes van politie, ambulance of brandweer.

De stadsparken
Ook neemt het gezin hen vaak mee naar een van de mooie, grote stadsparken. Daar
holt de jonge Senna netjes aan de lijn naast het vrouwtje als ze samen gaan joggen
of apporteert ze balletjes voor het baasje. Bella speelt graag met kinderen en andere
honden. Voldaan na het parkbezoek gaan ze met zijn allen weer naar huis met de
bus of de tram.

Allemaal indrukken
Senna en Bella vinden het allemaal prachtig. Ze hebben een fantastisch leven en
doen de hele dag indrukken op.
Maar het is ook een druk leven, in een omgeving met veel mensen, verkeer, lawaai
en helaas ook veel vervuiling. Dat kan wel een aanslag zijn op de gezondheid van
een hond.

Ondersteuning
Om Senna en Bella te helpen daarmee beter om te gaan, krijgen ze speciale brokjes.
De samenstelling van deze innovatieve voeding is afgestemd op het leven van een
hond in de drukke stad.

Als het gezin van Senna en Bella langer weggaat, zorgen ze natuurlijk altijd dat ze
voldoende water bij zich hebben voor de honden.

Royal Canin heeft voor stadshonden, van pup tot senior, voor grote en kleine rassen,
aangepaste voeding ontwikkeld. Urban Life biedt honden extra ondersteuning in het
stressvolle stadsleven.
*Bent u nieuwsgierig geworden naar de producten binnen het Lifestyle Health Nutrition-assortiment van Royal
Canin? Bekijk de website: http://www.royalcanin.nl" onclick="window.open(this.href);return false;

dagmar88
Zeer actief

Re: Een extra variant in voeding...

Ongelezen bericht door dagmar88 »

:LOL: Mét antioxidanten.
nathalie
Zeer actief
Mijn ras(sen): Kelpie en Weimaraner
Aantal honden: 3
Contacteer:

Ongelezen bericht door nathalie »

Echt te belachelijk voor woorden.

Ze hebben nu ook allerlei sportbrokken, voor agility, bikejorring enz..
Afbeelding
Tot ooit lieffie.. Ushi *01-04-10 †07-12-15
True love lives forever... Bowie, *15-12-94 † 26-07-10
Candy, voor altijd in mijn gedachten
http://www.greyblessings.nl
lets have fun

Ongelezen bericht door lets have fun »

Tja.... zij moeten ook verkopen he... :engel:
S@ndr@
Zeer actief

Ongelezen bericht door S@ndr@ »

Misschien zou iemand die lui een mailtje moeten geven van hallo, wake up, jullie slaan een beetje boel door :oohja:
Hylos
Zeer actief
Aantal honden: 2

Ongelezen bericht door Hylos »

Kan er wel pissig om worden die voedingswereld tegenwoordig.
Ik snap niet dat er geen duidelijke en strengere regels komen mbt hondenvoer. Je wordt als leek gewoon knetterhard voor de gek gehouden en kan nog eens goed dokken ook.
De voedingsstoffen en percentages verschillen overigens wel degelijk tussen de bepaalde soorten brok al is het minimaal en slaat het soms nergens op. Zal el iets met indekken te maken hebben :roll:

Walgelijk, zulke merken.
Afbeelding
Afbeelding
dagmar88
Zeer actief

Ongelezen bericht door dagmar88 »

Hylos schreef:Kan er wel pissig om worden die voedingswereld tegenwoordig.
Ik snap niet dat er geen duidelijke en strengere regels komen mbt hondenvoer. Je wordt als leek gewoon knetterhard voor de gek gehouden en kan nog eens goed dokken ook.
De voedingsstoffen en percentages verschillen overigens wel degelijk tussen de bepaalde soorten brok al is het minimaal en slaat het soms nergens op. Zal el iets met indekken te maken hebben :roll:

Walgelijk, zulke merken.

Mensen mogen ook gewoon gezichtscrème van €100 kopen die inclusief verpakking €2 kost om te maken. :mrgreen: Met diezelfde antioxidanten.
Inlezen is tegenwoordig zo moeilijk niet. RC is geen liefdadigheidsinstelling. Die leveren gewoon waar vraag naar is, of verzinnen een probleem om die vraag te creëren.
malinois
Zeer actief
Mijn ras(sen): (X) Mechelse herder
Contacteer:

Ongelezen bericht door malinois »

Oh jeetje.. 't zusje van Xavi woont al ruim 4,5 jaar in hartje Amsterdam :schrik: Zonder RC stadsvoer :hmmm:
Arme meid toch...
Afbeelding
In liefdevolle herinnering aan Xena v.d. Lobo Hoeve 12.08.2001 - 15.06.2016 & Xito v.d. Lobo Hoeve 04.01.06 - 21.08.14 Website Mechelse herders Facebooksite Xygan Facebooksite Xavi
Suske
Zeer actief
Mijn ras(sen): XMechelse Herder
Aantal honden: 1
Contacteer:

Ongelezen bericht door Suske »

dagmar88 schreef:

Walgelijk, zulke merken.

Mensen mogen ook gewoon gezichtscrème van €100 kopen die inclusief verpakking €2 kost om te maken. :mrgreen: Met diezelfde antioxidanten.
Inlezen is tegenwoordig zo moeilijk niet. RC is geen liefdadigheidsinstelling. Die leveren gewoon waar vraag naar is, of verzinnen een probleem om die vraag te creëren.

:ok:
Ff lekker in je oor tetteren :cheer:

Afbeelding
Jaap*
Zeer actief
Mijn ras(sen): Jachthonden

Ongelezen bericht door Jaap* »

Intussen heeft Felix, als echte provinciaal, twee kruimige Rode Star aardappelen met een beetje jus bij zijn eten gehad :pffff:
Twee honden, 't waren hele nette, hechtten zeer aan het fatsoen.
Ze gingen eerst een boom opzetten, om aldaar hun plas te doen.
Maartje
Zeer actief

Ongelezen bericht door Maartje »

Mijn honden voelen zich nu enorm achtergesteld. Ze wonen wel in Amsterdam, hemelsbreed zelfs heel dicht bij het CS, maar als stadshonden zijn ze mislukt. Het drukke stadsleven is hier ook niet. Dus voor mijn honden geen stadshond brokjes. Tijd voor brokjes voor honden die in de stad wonen maar liever in de polder of in het bos wandelen :boos:
Maartje
Lupa, Puk en Abby
Afbeelding
Sita
Zeer actief

Ongelezen bericht door Sita »

Ach er zullen vast mensen zijn die dit gaan kopen. Zolang er markt voor is, zullen bedrijven dit aanbieden. Net zoals alle kvv varianten, net zoiets in mijn ogen.
Groetjes Yvette, Sita, Taro en Rowan

Afbeelding
malinois
Zeer actief
Contacteer:

Ik kan me geen kvv varianten herinneren speciaal voor herder, labjes, stadshonden oid. Of bedoel je iets anders? Dergelijke varianten ken ik alleen van de brokjes...
Afbeelding
In liefdevolle herinnering aan Xena v.d. Lobo Hoeve 12.08.2001 - 15.06.2016 & Xito v.d. Lobo Hoeve 04.01.06 - 21.08.14 Website Mechelse herders Facebooksite Xygan Facebooksite Xavi
Sita
Zeer actief

Puppy, normaal, light, energie en er zullen er vast nog wel meer zijn. Ik vind het sowieso al verrassend wat er allemaal op hondengebied te koop is, dus dit verbaasd mij dan eigenlijk ook weer niet. Wel nieuwsgierig wie dit nou zou kopen[WINKING FACE]

Afbeelding
malinois
Zeer actief
Contacteer:

Ok ik ken geen energy varianten in 'mijn' merken. Wel pup maar met t enige verschil dat t fijner gemalen is. En light ja paard kun je light noemen want dat is magerder vlees maar dat is t enige...
Ik koop t niet voor t dat doel maar voor de varieteit in diersoorten.
Afbeelding
Marion.

Ongelezen bericht door Marion. »

malinois schreef:Ok ik ken geen energy varianten in 'mijn' merken. Wel pup maar met t enige verschil dat t fijner gemalen is. En light ja paard kun je light noemen want dat is magerder vlees maar dat is t enige...
Ik koop t niet voor t dat doel maar voor de varieteit in diersoorten.
Hoeveel soorten Carnibest (in mijn ogen nog steeds het zuiverste kvv) zijn er inmiddels? Heel veel. En ja, dat is inspringen in de markt. Precies zoals er tegenwoordig zoveel KVV's zijn. Die afkorting was 12 jaar geleden nog niet eens bekend haha.
malinois
Zeer actief
Contacteer:

Klopt maar ik ken carnibest verder niet qua varianten dus geen idee wat die allemaal heeft ken alleen t prijsstickertje en das al veel te duur voor kvv imo..
Maar ook bij kvv vind ik t onzin dat mag duidelijk zijn ;)
Afbeelding
Marion.

malinois schreef:Klopt maar ik ken carnibest verder niet qua varianten dus geen idee wat die allemaal heeft ken alleen t prijsstickertje en das al veel te duur voor kvv imo..
Mwah, dat vind ik niet. Kwaliteit mag zijn prijs hebben. Ik geef mijn honden ook niet alleen slachtafval wat ik voor 1 euro per kilo kan krijgen.
Marjoleine
Zeer actief
Mijn ras(sen): Friese en Cubaanse hounen
Contacteer:

Ongelezen bericht door Marjoleine »

En toch zeg ik: jammer dat ze er geen betere redactie overheen hebben gegooid.
Als ik brok zou voeren zou dat toch een reden zijn dit merk niet te kopen, dat ergert me mateloos.

Qua PR is het wel aardig, dat wel.
En de groeten van de meisjes!

Afbeelding

Niets kalmeert zo zeer als een genomen besluit.
Marion.

Marjoleine schreef:En toch zeg ik: jammer dat ze er geen betere redactie overheen hebben gegooid.
Als ik brok zou voeren zou dat toch een reden zijn dit merk niet te kopen, dat ergert me mateloos.

Qua PR is het wel aardig, dat wel.
Voor het voer van mijn honden vind ik een afdeling redactie en PR niet belangrijk.
malinois
Zeer actief
Contacteer:

Marion. schreef:
malinois schreef:Klopt maar ik ken carnibest verder niet qua varianten dus geen idee wat die allemaal heeft ken alleen t prijsstickertje en das al veel te duur voor kvv imo..
Mwah, dat vind ik niet. Kwaliteit mag zijn prijs hebben. Ik geef mijn honden ook niet alleen slachtafval wat ik voor 1 euro per kilo kan krijgen.
Ik kijk naar hoe ze het ergens op doen maar pieker er niet over om meer te betalen voor t dagelijks stukje vlees van mn honden dan voor mn eigen vlees. Als ze t uitstekend doen op op een goedkoper merk dan krijgen ze dat. Een euro per kg ben ik nog niet tegengekomen maar rond de 2 a 2,50 is toch wel t max. En dan krijgen ze verschillende merken zodat ze wat verschillende samenstelling krijgen want degomeat geeft krijtjes dus veel meer bot dan bijv lotgering en smuldier heeft weer een premix.
Maar goed een beetje o.t. 8-)
Afbeelding
Maeve
Zeer actief
Mijn ras(sen): Nova Scotia Duck Tolling Retriever
Contacteer:

Ongelezen bericht door Maeve »

Mijn hemel :LOL:
Ik wil tukker-brokjes voor mijn honden! Speciaal gemaakt voor honden die landelijk wonen en klinkers inslikken als ze praten :pffff:
marian*
Erelid
Mijn ras(sen): Drentsche Patrijshond
Contacteer:

Ongelezen bericht door marian* »

Arme Kiek. Stadshond die rotzooivoer krijgt. Straks staat de pliessie voor de deur.
Afbeelding
Uit het oog maar nooit uit het hart
Max 24/8/'94-11-4-'11,Bente 27/4/'99-23/11/'10
rose
Zeer actief
Mijn ras(sen): Labrador

Ongelezen bericht door rose »

malinois schreef:
Marion. schreef:
Ik kijk naar hoe ze het ergens op doen maar pieker er niet over om meer te betalen voor t dagelijks stukje vlees van mn honden dan voor mn eigen vlees. Als ze t uitstekend doen op op een goedkoper merk dan krijgen ze dat. Een euro per kg ben ik nog niet tegengekomen maar rond de 2 a 2,50 is toch wel t max. En dan krijgen ze verschillende merken zodat ze wat verschillende samenstelling krijgen want degomeat geeft krijtjes dus veel meer bot dan bijv lotgering en smuldier heeft weer een premix.
Maar goed een beetje o.t. 8-)
Ik haal wel slachtafval voor 1 euro de kilo (runderspiervlees) en het is mooi vlees hoor, af en toe wat minder maar voor een euro vind ik het ook niet te moeilijk om wat weg te gooien. In de gemiddelde kvv zit echt niets anders dan dat. Carnibest vind ik erg duur als ik naar de samenstelling kijk, dat kan ongemalen stukken goedkoper :wink:
Angelique.

Ongelezen bericht door Angelique. »

Kijk dat is nou slim zaken doen, briljant :LOL: :LOL:
malinois
Zeer actief
Contacteer:

Kijk als ik alleen kwaliteit zou willen voeren voerde ik alleen vers dan zie je wat erin gaat. Ook bij cb zie je dat niet zo simpel is dat. Ik heb daar geen tijd voor en geen zin in om dat elke dag te doen. Doe dat ong 2 x per week en voor de rest kvv. Dat bevalt prima hier
Afbeelding
AnneBP
Zeer actief
Mijn ras(sen): Australian Kelpie
Golden RetrieverxPoedel
Contacteer:

Ongelezen bericht door AnneBP »

Ik zit nog steeds te wachten tot er binnen de labaradorvarianten die er nu zijn een variant komt voor de blonde, de bruine en de zwarte labrador :p
Afbeelding
Hylos
Zeer actief

Ongelezen bericht door Hylos »

dagmar88 schreef:

Walgelijk, zulke merken.

Ja, maar dit is geen creme dit is eten voor je hond en het is gewoon misleidend.
maar je hebt gelijk dat inlezen niet zo moeilijk is, jammer genoeg doen veel mensen dat niet maar zijn wel vatbaar voor dergelijke marketingacties. Ik vind het gewoon zonde dat er daardoor veel honden de verkeerde voeding krijgen (en dan bedoel ik niet dat RC slecht is).
Afbeelding
Afbeelding
Sita
Zeer actief

Hylos schreef:
dagmar88 schreef:

Walgelijk, zulke merken.

Ja, maar dit is geen creme dit is eten voor je hond en het is gewoon misleidend.
maar je hebt gelijk dat inlezen niet zo moeilijk is, jammer genoeg doen veel mensen dat niet maar zijn wel vatbaar voor dergelijke marketingacties. Ik vind het gewoon zonde dat er daardoor veel honden de verkeerde voeding krijgen (en dan bedoel ik niet dat RC slecht is).
Alle reclame-uitingen zijn misleidend. Alleen trappen de meeste mensen er met open ogen in. Bedrijven willen nu eenmaal verkopen en daar is die reclame voor bedoeld. Mensen moeten zelf kritischer zijn met wat ze aanschaffen en niet alleen met hondenvoer maar ook bij het afsluiten van een hypotheek.

Afbeelding
S@ndr@
Zeer actief

Ongelezen bericht door S@ndr@ »

Over t algemeen zullen de doorsnee mensen niet zoveel nadenken over ( honden) voeding en t in de supermarkt kopen, maar hier op t honden forum zijn er best wel mensen die er een beetje in doorslan.
Mijn hond doet het goed op dit merk,( brok, KVV of weet ik veel wat) maar t lijkt me dat t beter kan,...... want .
moet een ieder voor zichzelf weten natuurlijk, zolang de hond fit is en alles goed doet, maakt t uit
Plaats reactie

Terug naar “Voeding”