Ster topic:
Kijk je naar goedkopere alternatieven voor je hond nu alle de prijzen zo uit de bocht vliegen?
Ster topic! Klik hier om te reageren
Ben je nieuw en wil je een account maken? Klik hier!
Een (zeer) beknopte handleiding voor nieuwe leden vind je hier: Klik!
Het hondenforum team stelt zich hier voor: Klik!
Laatste wijziging 23-03-2022
Wil je deze forummededeling niet meer zien? klik dan rechtsboven in dit vak
Kijk je naar goedkopere alternatieven voor je hond nu alle de prijzen zo uit de bocht vliegen?
Ster topic! Klik hier om te reageren
Ben je nieuw en wil je een account maken? Klik hier!
Een (zeer) beknopte handleiding voor nieuwe leden vind je hier: Klik!
Het hondenforum team stelt zich hier voor: Klik!
Laatste wijziging 23-03-2022
Wil je deze forummededeling niet meer zien? klik dan rechtsboven in dit vak
43 honden onder erbarmelijke omstandigheden :(
Moderator: moderatorteam
- crutz
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): Mechelse Herders (FCI)
- Aantal honden: 7
- Contacteer:
Re: 43 honden onder erbarmelijke omstandigheden :(
Ik snap eigenlijk nooit zo goed waarom ze vaak honden achterlaten. Die persoon kan er duidelijk niet voor zorgen en laat de situatie escaleren (ik zeg niet dat het express is omdat hij het leuk vindt om honden te mishandelen).
Is dat dan om aan de emotionele behoefte van zo iemand tegemoet te komen?
- josefientje
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): Griekse herder
- Aantal honden: 1
Wat ik dan niet kan begrijpen is dat niet ALLE honden daar zijn weggehaald! 

- josefientje
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): Griekse herder
- Aantal honden: 1
Lemuria schreef:Ik snap eigenlijk nooit zo goed waarom ze vaak honden achterlaten. Die persoon kan er duidelijk niet voor zorgen en laat de situatie escaleren (ik zeg niet dat het express is omdat hij het leuk vindt om honden te mishandelen).
Dit schreeuwt toch aan alle kanten BROODFOKKER ! Welke emotionele behoefte?

Als het echt zo stinkt/smerig is denk ik niet dat zelfs de simpelste ziel daar een pup koopt. Die plakken toch aan alle kanten? Denk dat het gewoon zo'n dierenverzamelaar is, net als die kattenvrouwtjes met 100 katten. Die mogen meestal ook een paar katten houden omdat ze anders in een te diep gat vallen.josefientje schreef:Lemuria schreef:Ik snap eigenlijk nooit zo goed waarom ze vaak honden achterlaten. Die persoon kan er duidelijk niet voor zorgen en laat de situatie escaleren (ik zeg niet dat het express is omdat hij het leuk vindt om honden te mishandelen).
- crutz
- Zeer actief
- Contacteer:
Lemuria schreef:Als het echt zo stinkt/smerig is denk ik niet dat zelfs de simpelste ziel daar een pup koopt. Die plakken toch aan alle kanten? Denk dat het gewoon zo'n dierenverzamelaar is, net als die kattenvrouwtjes met 100 katten. Die mogen meestal ook een paar katten houden omdat ze anders in een te diep gat vallen.josefientje schreef:Lemuria schreef:Ik snap eigenlijk nooit zo goed waarom ze vaak honden achterlaten. Die persoon kan er duidelijk niet voor zorgen en laat de situatie escaleren (ik zeg niet dat het express is omdat hij het leuk vindt om honden te mishandelen).
Nu kan zo'n pup natuurlijk gewassen worden en via de woonkamer vd buuf verkocht worden

Zou best een hoarder kunnen zijn, toch. Die hebben ook vaak de voortplanting van hun dieren niet meer in de hand en gaan ze verstoppen en in benches stapelen. Triest hoor. Alles. 

Mja, weet je ook niet natuurlijk. Als je elk hondje dat je tegenkomt sielug vindt en maar naar huis neemt, en je hebt toevallig dan een paar reuen en teven, dan is het snel gebeurdcrutz schreef: Nu kan zo'n pup natuurlijk gewassen worden en via de woonkamer vd buuf verkocht wordengeloof niet dat het "gewoon" een verzamelaar is

Wassen kan natuurlijk ook ja...maar ik denk dat het een uit de hand gelopen hobby is

- crutz
- Zeer actief
- Contacteer:
Lemuria schreef:Mja, weet je ook niet natuurlijk. Als je elk hondje dat je tegenkomt sielug vindt en maar naar huis neemt, en je hebt toevallig dan een paar reuen en teven, dan is het snel gebeurdcrutz schreef: Nu kan zo'n pup natuurlijk gewassen worden en via de woonkamer vd buuf verkocht wordengeloof niet dat het "gewoon" een verzamelaar is
Zulke hoeveelheden honden castreren/steriliseren is nogal aan de prijs
![]()
Wassen kan natuurlijk ook ja...maar ik denk dat het een uit de hand gelopen hobby is
Ik zeg dat omdat dat (wassen en in de woonkamer zetten) precies is wat er gebeurd bij een broodfokker in een oude woonplaats van me (bij Oss) hoop op uit de hand gelopen hobby en dat de dieren die hij mocht houden al gecastreerd zijn waardoor het niet weer uit de hand loopt.
crutz schreef: Ik zeg dat omdat dat (wassen en in de woonkamer zetten) precies is wat er gebeurd bij een broodfokker in een oude woonplaats van me (bij Oss) hoop op uit de hand gelopen hobby en dat de dieren die hij mocht houden al gecastreerd zijn waardoor het niet weer uit de hand loopt.

Bahbah. Hoop het ook dan.
- Chihuahua-paws
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): Chihuahua langhaar
- Aantal honden: 2
Ik denk idd als die dieren er zo slecht aan toe waren dat ze er iig al een hele tijd wonen en niet verzorgt worden dus ik denk niet aan een broodfokker maar idd aan iemand die niet helemaal uhm lekker is door omstandigheden of gewoon psygisch niet in orde.
Als je een aantal hondjes hebt ongecastreerd dan worden het er snel veel hoor.
Mogelijk hebben ze eerst een deel weg gehaald en krijgt de meneer in kwestie nu hulp om vervolgens het laatste zetje tot afstand doen zelf te doen. Dat kan echt een verschil maken voor iemand.
Als je een aantal hondjes hebt ongecastreerd dan worden het er snel veel hoor.
Mogelijk hebben ze eerst een deel weg gehaald en krijgt de meneer in kwestie nu hulp om vervolgens het laatste zetje tot afstand doen zelf te doen. Dat kan echt een verschil maken voor iemand.
It's the animal, it's the animal, it's the animal instinct in me..
Toots we zullen je nooit vergeten. Rust zacht.
Toots we zullen je nooit vergeten. Rust zacht.
- iones
- Zeer actief
Snap ik ook niet. Nu is er het risico dat het straks te laat is voor die honden, en het verleden heeft uitgewezen dat deze persoon het niet aan. Hij heeft kansen zat gehad.Lemuria schreef:Ik snap eigenlijk nooit zo goed waarom ze vaak honden achterlaten. Die persoon kan er duidelijk niet voor zorgen en laat de situatie escaleren (ik zeg niet dat het express is omdat hij het leuk vindt om honden te mishandelen).
'Het lot van de dieren is bezegeld door de onverschilligheid van velen, in combinatie met de daadwerkelijke haat van weinigen