Ster topic:
Kijk je naar goedkopere alternatieven voor je hond nu alle de prijzen zo uit de bocht vliegen?
Ster topic! Klik hier om te reageren
Ben je nieuw en wil je een account maken? Klik hier!
Een (zeer) beknopte handleiding voor nieuwe leden vind je hier: Klik!
Het hondenforum team stelt zich hier voor: Klik!
Laatste wijziging 23-03-2022
Wil je deze forummededeling niet meer zien? klik dan rechtsboven in dit vak
Kijk je naar goedkopere alternatieven voor je hond nu alle de prijzen zo uit de bocht vliegen?
Ster topic! Klik hier om te reageren
Ben je nieuw en wil je een account maken? Klik hier!
Een (zeer) beknopte handleiding voor nieuwe leden vind je hier: Klik!
Het hondenforum team stelt zich hier voor: Klik!
Laatste wijziging 23-03-2022
Wil je deze forummededeling niet meer zien? klik dan rechtsboven in dit vak
Baby op komst.
Moderator: moderatorteam
-
James87
- Actief
- Mijn ras(sen): Franse Bulldog
- Aantal honden: 1
Baby op komst.
In december verwachten wij ons eerste kindje.
Om die reden zijn wij nu begonnen om wat veranderingen door te voeren.
Daar valt ons 1 ding heel erg bij op, en dat is dat hij heel erg om aandacht vraagt (denk ik).
Wat hij doet is eigenlijk niet meer dan op een meter of 3 van je vandaan gaan zitten en naar je kijken.
En dat dan niet een minuut of 2-3, maar gewoon een half uur lang.
Wat kan ik hiertegen doen? Want als ik hem naar zijn mand stuur (heb gelezen dat je daar op moet oefenen) doet hij precies hetzelfde, maar dan vanuit de mand.
Om die reden zijn wij nu begonnen om wat veranderingen door te voeren.
Daar valt ons 1 ding heel erg bij op, en dat is dat hij heel erg om aandacht vraagt (denk ik).
Wat hij doet is eigenlijk niet meer dan op een meter of 3 van je vandaan gaan zitten en naar je kijken.
En dat dan niet een minuut of 2-3, maar gewoon een half uur lang.
Wat kan ik hiertegen doen? Want als ik hem naar zijn mand stuur (heb gelezen dat je daar op moet oefenen) doet hij precies hetzelfde, maar dan vanuit de mand.
- labje
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): labrador retriever
-
Frolic
Re: Baby op komst.
IK weet niet waarom je er iets tegen moet doen? Gewoon doorgaan met wat je bezig was, je hoeft geen half uur terug te kijken toch?
En anders misschien met iets lekkers waar hij even mee bezig is, de mand in sturen. Kan hij zijn aandacht verleggen.
En anders misschien met iets lekkers waar hij even mee bezig is, de mand in sturen. Kan hij zijn aandacht verleggen.
-
Lemuria
Gut, dan kon ik het wel vergeten om een nieuwe baan te vinden. "Ja sorry, ik kan niet komen. De hond staart me aan. Ja, bedankt voor het begrip."Frolic schreef:je hoeft geen half uur terug te kijken toch?
Betrek die hond lekker joh, maak er geen drama van. Ja, natuurlijk moet hij luisteren en naar z'n mand als jij dat zegt, maar ga 't niet moeilijker maken dan het is.
-
Brindlecardi
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): Welsh Corgi Cardigan
Ik kan me wel voorstellen dat het gedrag op zich irritant kan zijn.
Apple heeft er ook wel een handje van.
Maar, ik denk niet dat het iets is wat je nou moet aanpakken omdat er een baby komt.
Dingen die ik vaak doe is toch afleiden met iets lekkers, maar als het echt staren icm zeuren is dan word ik even boos, moet ze even uit de kamer. Na een paar minuten mag ze weer terug. Gaat ze dan weer zeuren dan hetzelfde verhaal eigenlijk. Over het algemeen best effectief. Maar het constructief afleren is hier niet gelukt, en moet je denk ik ook niet van uit gaan.
Apple heeft er ook wel een handje van.
Maar, ik denk niet dat het iets is wat je nou moet aanpakken omdat er een baby komt.
Dingen die ik vaak doe is toch afleiden met iets lekkers, maar als het echt staren icm zeuren is dan word ik even boos, moet ze even uit de kamer. Na een paar minuten mag ze weer terug. Gaat ze dan weer zeuren dan hetzelfde verhaal eigenlijk. Over het algemeen best effectief. Maar het constructief afleren is hier niet gelukt, en moet je denk ik ook niet van uit gaan.
- ranetje
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): Griffon Korthals
Een van mijn teckels was ook meester in het aanstaren.
Je voelde die blik, ook als je een boek aan het lezen was.
Ik keek niet terug.
Bleef hardnekkig in mijn boek of krant lezen tot mijnheer zich zuchtend terugtrok in zijn mand.
Ook weer geregeld
Je kunt ook eens kijken op welke momenten je aandacht schenkt aan je hond.
Het is niet nodig om je hond binnen altijd maar te negeren en niet op hem te reageren.
Maar als je eens wat met hem hebt gedaan dan is het daarna ook klaar.
"Klaar" is een woord wat ik toen (en daarna bij alle volgende honden) heb ingevoerd.
Geen gedram, zelfs niet het stilletjes staren (vind ik ook gedram).
Als ik geen tijd heb moet hij zich zonder mij amuseren of gaan slapen.
Meestal is het dan dat laatste wat er gebeurt
Je voelde die blik, ook als je een boek aan het lezen was.
Ik keek niet terug.
Bleef hardnekkig in mijn boek of krant lezen tot mijnheer zich zuchtend terugtrok in zijn mand.
Ook weer geregeld
Je kunt ook eens kijken op welke momenten je aandacht schenkt aan je hond.
Het is niet nodig om je hond binnen altijd maar te negeren en niet op hem te reageren.
Maar als je eens wat met hem hebt gedaan dan is het daarna ook klaar.
"Klaar" is een woord wat ik toen (en daarna bij alle volgende honden) heb ingevoerd.
Geen gedram, zelfs niet het stilletjes staren (vind ik ook gedram).
Als ik geen tijd heb moet hij zich zonder mij amuseren of gaan slapen.
Meestal is het dan dat laatste wat er gebeurt
- WesleyS
- Actief
- Mijn ras(sen): Mechelse Herder
- Aantal honden: 2
Dit wordt ook wel zelf belonend gedrag genoemd, als ik maar lang genoeg blijf staren dan krijg ik vanzelf de aandacht die ik wil (al is het het op de plaats sturen, 'negatieve' aandacht is ook aandacht).
Ik vraag me alleen af waarom je zo nodig iets wil veranderen aan een hond die je al had voordat er een kind op komst was?
Ik vraag me alleen af waarom je zo nodig iets wil veranderen aan een hond die je al had voordat er een kind op komst was?

- Jaap*
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): Jachthonden
Ik vind het niet zo'n goed idee om in de laatste twee maanden ineens je hond nog te gaan opvoeden. Als dat tenminste de bedoeling is.
Dat is niet realistisch vanwege te hoge verwachtingen, die de hond nog maar moet zien waar te maken.
Maar enfin, wat ben je anders gaan doen?
Dat is niet realistisch vanwege te hoge verwachtingen, die de hond nog maar moet zien waar te maken.
Maar enfin, wat ben je anders gaan doen?
Twee honden, 't waren hele nette, hechtten zeer aan het fatsoen.
Ze gingen eerst een boom opzetten, om aldaar hun plas te doen.
Ze gingen eerst een boom opzetten, om aldaar hun plas te doen.
- Gimmick
- Zeer actief
- Aantal honden: 3
Doe maar normaal dan doe je al gek genoeg.
Doen wat je altijd doet zodra de baby er is en niet opeens allemaal regeltjes gaan bedenken wat niet meer mag. Terwijl dat anders wel mocht.
Doen wat je altijd doet zodra de baby er is en niet opeens allemaal regeltjes gaan bedenken wat niet meer mag. Terwijl dat anders wel mocht.
Have a heart that never hardens, a temper that never tires and a touch that never hurts.