Ster topic:

Kijk je naar goedkopere alternatieven voor je hond nu alle de prijzen zo uit de bocht vliegen?
Ster topic! Klik hier om te reageren

Ben je nieuw en wil je een account maken? Klik hier!
Een (zeer) beknopte handleiding voor nieuwe leden vind je hier: Klik!
Het hondenforum team stelt zich hier voor: Klik!

Laatste wijziging 23-03-2022
Wil je deze forummededeling niet meer zien? klik dan rechtsboven in dit vak

Volgorde chippen en enten

Dit forum is voor al uw vragen, ervaringen en weetjes over het fokken van honden.

Moderator: moderatorteam

crutz
Zeer actief
Mijn ras(sen): Mechelse Herders (FCI)
Aantal honden: 7
Contacteer:

Volgorde chippen en enten

Ongelezen bericht door crutz »

Na discussie met de chipper gisteren die de eigen regels vd RvB (locatie controle 7 dagen tussen vaccineren en vertrek puppen) niet kent en letterlijk zegt dat hij niks met de wet van voor de 7 weken chippen en voor de 8 weken registreren te maken heeft omdat in de statuten vd RvB staat dat ze voor de 8 weken chippen vroeg ik me af in welke volgorde jullie chippen en enten.

De oplossing vd chipper als ik perse 7 dagen tussen vaccineren en vertrek wilde en hij niet voor de 6 weken kwam was
1. Pupkopers nu nog inlichten dat de pup eigenlijk toch pas met 8 weken of later weg mag, want dat was toch meer normaal
2. Ongechipt enten

Via een andere groep er achter gekomen dat er nog best wat fokkers zijn die eerst enten vnl ivm angst voor infectie door de chipper.

Ik wil dus liever niet met niet gechipte pups naar de DA, wil dat als er wat is (ruisje, navelbreuk etc) dat dit niet alleen in het (chipnummerloze) paspoort staat en met een minieme omschrijving vd pup bij de DA in het systeem, maar dat het bij de DA op chipnummer in het systeem staat en in een paspoort dat ook nog eens aan de pup te koppelen is. Of ben ik dan gek?(ja oke, dat is al bekend :LOL:)
shinobi
Zeer actief
Mijn ras(sen): 2 x Tosa Inu en APBT
Aantal honden: 3

Re: Volgorde chippen en enten

Ongelezen bericht door shinobi »

Er word wel verwacht dat jij al hun regels kent maar blijkbaar kennen ze hun eigen regels dus niet.
Marjoleine
Zeer actief
Mijn ras(sen): Friese en Cubaanse hounen
Contacteer:

Ongelezen bericht door Marjoleine »

Ik ga helemaal niet naar de dierenarts, die komt hier. Altijd.
Ik verdul het om daar met pups heen te gaan namelijk, boeit niet welke.

En het maakt mij niks uit wat er eerst gebeurt, maar er moet wel twee dagen minimaal tussen zitten.

edit: als er wat is komt dat gewoon in het paspoort én in het systeem. Die paspoorten hebben ook een nummer namelijk ;)
En de groeten van de meisjes!

Afbeelding

Niets kalmeert zo zeer als een genomen besluit.
Dartel
Zeer actief
Mijn ras(sen): Schapendoes
Aantal honden: 4
Contacteer:

Ongelezen bericht door Dartel »

Hier laat ik het ook van de chipper afhangen. Ik ent minstens 2 dagen ervoor of erna. Ook de wormenkuur pas ik hierop aan.

De dierenarts komt ook hierheen om te enten, ik ga nooit daar naartoe. Ik vind dat wel zo relaxed, en ik hoef niet met pups in de auto naar een vreemde omgeving waar ze ook nog eens een prik krijgen.

Ik weet niet of hij het in zijn systeem opneemt, ik denk het eigenlijk niet. Volgens mij worden de pups niet apart vermeld in hun administratie. Tenzij ik later kom voor de 9 weken enting, dan gaan ze in het systeem. Bij mij worden de navelbreukjes, als die er zijn, vermeldt. Ik zorg dan dat ieder boekje aan een pup gekoppeld wordt. Ik laat de DA zien welke pup, ze hebben bij mij nestnamen die ik dan bij het boekje bewaar.
Groetjes Carlian en Vanna, Yindi, Hebe en Katja.
Pets_Passion
Zeer actief
Mijn ras(sen): Kromfohrländer Gladhaar en Ruwhaar
Aantal honden: 2
Contacteer:

Ongelezen bericht door Pets_Passion »

Maakt mij ook niet uit, toevallig kwam het bij dit nest wel zo uit dat ze eerst gechipt en later geënt werden maar andersom had van mij net zo goed gemogen.
De pups van mijn nestje zijn wel naar diverse locaties geweest maar dat zijn uitsluitend leuke bezoekjes geweest zonder prikken. DA komt aan huis.
Afbeelding

Kromfohrländers von Wirlbelsteijn
Plaats reactie

Terug naar “Fokken van honden”