Ik dacht dat het goed ging, ook met alleen blijven, maar het is allemaal niet zo mooi als het leek
Ik ben in 2 dagen tijd 2x aangesproken door buren, dat er zo ontzettend gejankt wordt als ze alleen zijn...
Gisteren haalde ik een pakketje op bij de directe buren en die vertelde dat er altijd als ik weg ben, de gehele tijd gejankt wordt..
De flats zijn hier erg gehorig, dus dat schiet sowieso al niet op. Zelf hoor ik nooit wat, ik ben zeker de eerste tijd nog een tijdje blijven staan om de luisteren. Ik woon tegenover de supermarkt, maar ook dan hoor ik ze niet.
Ik ben er 99,9% zeker van dat het Juma is, aangezien Boomer blaft als hij onrustig is en als hij dat is, dan begint hij zodra ik de voordeur uit ben en dat hoor ik zeker weten.
Ik weet het even niet zo goed.. Ze zit samen met Boomer in de woonkamer, met kluiven.
Het is zo dat Boomer er vroeger onrustig van werd juist als ik de muziek aanliet, dus dat heb ik al jaren niet gedaan.
Ook wordt hij juist onrustig als ik geen afscheid neem, dus wegglippen werkt met hem niet
Ik heb het idee dat die 2 dingen voor Juma juist wel zouden werken, maar dat kan ik dus niet doen, want dan gaat Boomer misschien over de zeik...
Ze worden goed uitgelaten, liefst ook dat ze los kan, al heeft ze zeer regelmatig dan ook geen behoefte aan rennen.
Ik zat te denken om toch maar de muziek aan te laten en haar in de bench te doen met een deken eroverheen.
Ze heeft geen hekel (meer) aan de bench, ze sliep juist de laatste tijd 's nachts in de bench omdat ze dan stil was en onrustig was bij hondengeluiden als ze los op de kamer was.
Ik werk (sinds 4 nov.) 3 dagen van 4 uur, dus ze zitten max. 5 uur alleen op die dagen.
Meenemen is geen optie, dat heb ik al nagevraagd gelijk gisteren toen ik het hoorde..
Voor nu zet ik ze in de auto als ik boodschappen nodig heb, wat ook van de zotte is, want de auto staat voor de flat en de supermarkt is 20 meter van de voordeur van de flat.
Ze had zeker in het begin de neiging te reageren als er geluiden van honden waren, dat doet ze nu niet meer als ik erbij ben.
Misschien dat ze dat dus doet als ze alleen thuis zijn en dat ze erin blijft hangen?
Het is natuurlijk wel zo dat ze redelijk wat wisselingen heeft gehad vanwege alle gedoe, ze was dan wel bij mij, Boomer en Elyna, maar eerst in de flat, toen tijdelijk bij vrienden en toen hier in huis. Dus misschien neemt het wel weer af.
Ze apart zetten in huis is niet direct de oplossing, omdat Boomer graag de deuren opmaakt en misschien jankt ze wel juist omdat ze bij Boomer wil zijn..