Ster topic:

Kijk je naar goedkopere alternatieven voor je hond nu alle de prijzen zo uit de bocht vliegen?
Ster topic! Klik hier om te reageren

Ben je nieuw en wil je een account maken? Klik hier!
Een (zeer) beknopte handleiding voor nieuwe leden vind je hier: Klik!
Het hondenforum team stelt zich hier voor: Klik!

Laatste wijziging 23-03-2022
Wil je deze forummededeling niet meer zien? klik dan rechtsboven in dit vak

Angstig naar andere honden/mensen

Forum waar men kan praten over het gedrag en de opvoeding van puppies en volwassen honden (of de eigenaar).

Moderator: moderatorteam

Celeste!
nieuw lid

Angstig naar andere honden/mensen

Ongelezen bericht door Celeste! »

Hallo,

Ik heb een Chihuahua van nu 7 maanden oud. Het is een reu en hij heet Balou. Hij is angstig naar andere honden/mensen. Er is wel een verschil tussen binnen en buiten. Buiten word die helemaal gek als die iemand tegenkomt. Dan gaat die heel raar blaffen en op ze achterpoten staan en wil die die persoon achterna als die wegloopt. Hij word echt dol. Bij honden doet die dat alleen als ze ver weg zijn. als ze in de buurt komen gaat die piepen en weg duiken.
En binnen blaft die gewoon maar dan kwispelt die wel.
Het duurt ook echt heel lang voordat die iemand aardig vind die die vaak ziet. Ik vind het eigenlijk wel een beetje vervelend want kinderen in de buurt denken dat die vals is. Wat kan ik er aan doen dat dat weggaat of misschien minder word.

Groetjes Celeste
Sanner
Zeer actief

Re: Angstig naar andere honden/mensen

Ongelezen bericht door Sanner »

Als je een allemansvriend wilde had je beter geen chihuahua kunnen nemen. :wink:
Maar rond die leeftijd was het bij Jamie ook een drama met vreemde mensen, ze moest er echt niks van hebben. Ik heb buiten geprobeerd haar steeds af te leiden vóór dat ze wilde gaan blaffen, als ze stil was kreeg ze wat lekkers.
Bij Jamie heeft dat gewerkt want die blaft nu zelden nog naar mensen buiten en in huis vindt ze iedereen lief.
Maar andere honden blijft een ellende.. mensen kan je nog wel zeggen dat ze moeten negeren of door moeten lopen maar vreemde honden niet.. dus dan rent er weer een doldwaze hond op ze af en ben je weer terug bij af. :ugh: Ik probeer het maar gewoon te accepteren dat ze vervelend zijn naar andere honden, lijn ze aan en loop zo gauw mogelijk door.
Kinderen is Jamie trouwens ook niet dol op, laat kinderen haar ook niet zo op de grond aaien. Ik til haar dan op en dan mogen ze haar wat lekkers geven, dat gaat veel beter.
Teun doet eigenlijk gewoon alles wat Jamie doet, jammer dat hij Kiwi niet als zijn voorbeeld ziet. :(:
Plaats reactie

Terug naar “Gedrag en opvoeding”