Ster topic:

Kijk je naar goedkopere alternatieven voor je hond nu alle de prijzen zo uit de bocht vliegen?
Ster topic! Klik hier om te reageren

Ben je nieuw en wil je een account maken? Klik hier!
Een (zeer) beknopte handleiding voor nieuwe leden vind je hier: Klik!
Het hondenforum team stelt zich hier voor: Klik!

Laatste wijziging 23-03-2022
Wil je deze forummededeling niet meer zien? klik dan rechtsboven in dit vak

Pup is vervelend

Forum waar men kan praten over het gedrag en de opvoeding van puppies en volwassen honden (of de eigenaar).

Moderator: moderatorteam

dayake
Actief
Mijn ras(sen): Mechelse herder, Labrador, Chihuahua
Aantal honden: 1

Pup is vervelend

Ongelezen bericht door dayake »

Misschien word dit wel een hele lange post, maar ik moet toch even m'n ei kwijt, en wil wel eens weten wat andere hiervan denken. Mijn pup is nu 4 maanden, en ik ben echt gek op haar. Ze zeggen wel eens dat het lang duurt voordat je een band hebt met je hond, maar toch voel ik dat ik die nu al heb met haar. Ik zie haar graag :mrgreen: zij mij ook, ze trekt meer naar mij toe dan naar mijn vriend. Ze is lief, kent commando's ontzettend goed en daar luistert ze wel naar. Loslopen gaat perfect, zelfs op drukke stranden, 1 keer roepen en ze komt gelijk. Ze is zindelijk, ook 's nachts, daar scheelt het allemaal niet aan.

Ze heeft zo momenten dat ze echt ontzettend vervelend is, dat is ze bijna 5 dagen per week :lol1: ik kan het tolereren, in de zin van dat ik rustig kan blijven en haar corrigeer of afleid waar nodig is. Maar ook ik heb dagen dat ik er schijtziek van word en echt boos kan worden. Ze weet wat nee is, als ze een goede bui heeft luistert ze er naar. Maar 8 van de 10 keer heeft ze er maling aan. Zoals .....

1) Ze mag niet tussen de tafel en de bank komen, want als ze groter word zie ik al dat de tafel omver gegooid word. Komt ze namelijk wel tussen de tafel en bank, gaat ze op d'r rug liggen, trappen tegen de tafel, gek doen, tegen de bank krabbelen enz. Wil ze tussen de tafel en bank komen, zeg ik kort 'nee' met een handgebaar dat ze terug moet. Gaat ze weg, beloon ik haar met 'goedzo'. Dat doet ze vaak wel, maar soms loopt ze gewoon door en als ik haar dan zachtjes terug duw en zeg daarbij 'nee' kan ik een hap in me hand verwachten.

2) Ze is vervelend tegen mijn vriend, terwijl hij helemaal niets doet. Ze bijt hem, ze springt tegen hem op en bijt daarbij. De gaten die hij in zijn kleding heeft is ontelbaar geworden. Als hij op de bank tv zit te kijken, bijt ze hem in zijn tenen. Als we haar samen uitlaten, en hij staat gewoon in de lift een brief te lezen, springt vanuit het niets ineens tegen hem op. Dit doet ze bij mij overigens niet.

3) Tegen keukenkastjes opspringen, dingen van de tafel pikken, kleding pikken, in de bank bijten, in de muur (!!) bijten, tafelhoekjes bijten, ondeugend gedrag :lekkerpuh: ik kan er wel om lachen, maar het feit dat ze dan ook niet luistert is soms wel vervelend.

Verder, is ze heel anders als ik alleen met haar ben. Dan is ze rustig, haalt ze geen kattenkwaad uit. Ook als ik alleen met haar op visite ben, of alleen met haar naar het bos ga of haar alleen uitlaat. Poeslief :engel:

Ze slaapt gemiddeld nu om de 2 uur, soms is ze iets langer wakker. We wandelen elke dag in het bos hierachter, waar veel honden zijn. Ze is sociaal, ook geen enkel probleem. Ik train commando's met haar, doe spelletjes, puzzels, speurwerk binnen en buiten, aan aandacht niets tekort. Ik twijfelde eerst of ze niet teveel energie had waardoor ze zo vervelend was, dus heb ik haar niet in de bench gedaan na die 2 uur. Gevolg, dat ze 5 uur lang aan 1 stuk heeft gespeeld en gedaan, slapen ho maar. Toen dacht ik dat ze overprikkeld zou kunnen zijn, dus heb ik haar na een uurtje in de bench gedaan, gevolg dat ze toen een uur naar de muur heeft zitten staren in de bench, slapen ho maar.

We zijn nu een beetje ten einde raad. We hebben al van alles geprobeerd, stem correcties, negeren, time out geven in de gang, dat haalt allemaal niets uit. Ik heb vaker honden gehad en daarbij had ik altijd regels. Zoals wij als eerste eten, als eerste de deur uit, als eerste weer naar binnen, lig je in de weg moet je gewoon aan de kant gaan. Die regels hanteer ik bij Daya ook.
Welke correctie ook, ze heeft er maling aan. Ik heb haar nee geleerd, ze is hier vanaf 7,5 week en ben daar gelijk mee begonnen, dus ook dat is het niet. Ze is ook ontzettend slim, ze leert nieuwe commando's in 10 minuten dus dat ze nee niet zou kunnen lijkt me onwaarschijnlijk.

Wat nu? :idea:
Afbeelding
Suske
Zeer actief
Mijn ras(sen): XMechelse Herder
Contacteer:

Re: Pup is vervelend

Ongelezen bericht door Suske »

Gefeliciteerd :cheer:
Je hebt een Mechelpup :cheer:

Succes :E:
Ff lekker in je oor tetteren :cheer:

Afbeelding
dayake
Actief

Hahahahaha :cheer: als ik het zo teruglees kan ik er wel om lachen, maar ooooh ik kan haar soms wel achter het behang plakken :smile2:
Afbeelding
Suske
Zeer actief
Contacteer:

Je moet er ook om kunnen blijven lachen.
Ze is net 4 maanden, je hebt nog tijd zat.
Rustig blijven, veel spelen en klieren en plots vallen er een hoop kwartjes.
Echt dat je denkt: was dit het nou?

Afbeelding
Daisy@
Zeer actief
Mijn ras(sen): Herders
Aantal honden: 3
Locatie: Dreischor Baasje van Indy en een klein beetje van Mike en Remy

Ongelezen bericht door Daisy@ »

Zo te zien en te lezen een kerngezonde en jonge herder die heerlijk barst van de energie en lekker aan het kijken is wat er allemaal kan en niet kan. Niets mis met de hond dus.
Strakke lijnen houden. Regelmatig rustmomenten geven. Absoluut niet meer zo lang laten spelen, echt te lang voor zo'n jong ding, die kent zijn grenzen nog niet, blijft gaan.
Lekker met hem aan de slag blijven gaan, trainen, uitdaging zoeken voor het koppie. Maar dat alles wel telkens korte periodes. Koppie zit ook zo vol hé.
Duidelijkheid en consequentie zijn wel hele belangrijke dingen.

Misschien een leuke club in de buurt waar je met hem iets kunt gaan doen?
Hilly45
Zeer actief
Mijn ras(sen): Schapendoes

Ongelezen bericht door Hilly45 »

Ik heb geen advies, ik ben daarvoor in mijn beleving teveel een 'leek', maar ik dacht alleen: Wat wil je al veel of wat verwacht je veel van een pup die vier maand is. Je hebt de pup pas gekregen met 2 maand, dus pup is nog maar 2 maand bij jullie en oh zo jong. Dan kan pup dat toch ook niet al allemaal wat jij graag zou willen of nu als vervelend ervaart? Ik snap wel dat opvoeden natuurlijk moet, snap dus je vraag ook wel, maar tja, ik dacht ik; Wat wil je al veel op zo'n jonge leeftijd.
Afbeelding
Paisley
Zeer actief
Mijn ras(sen): Stabyhoun & working Kelpie
Aantal honden: 2

Ongelezen bericht door Paisley »

Puppen zijn stront vervelend :boos: Die van mij is bijna 2. Bijna over, dat baldadige geklier
2) Ze is vervelend tegen mijn vriend, terwijl hij helemaal niets doet. Ze bijt hem, ze springt tegen hem op en bijt daarbij. De gaten die hij in zijn kleding heeft is ontelbaar geworden. Als hij op de bank tv zit te kijken, bijt ze hem in zijn tenen. Als we haar samen uitlaten, en hij staat gewoon in de lift een brief te lezen, springt vanuit het niets ineens tegen hem op. Dit doet ze bij mij overigens niet.
Wat doet je vriend dan? Hij laat zich toch niet gelaten de kleding van het lijf trekken, maar wat doet hij?
Mijn vriend is helemaal geen hondenmens en heeft soms ook moeite met het afpoeieren wanneer mijn hond met hem wil spelen. Ik help hem daar dan bij, maar het heeft er ook mee te maken dat mijn hond niet zo goed weet wat ze aan hem heeft. En van die onzekerheid wordt ze druk en baldadig.
Laatst gewijzigd door Paisley op 15 nov 2014 18:30, 1 keer totaal gewijzigd.
Afbeelding
Suske
Zeer actief
Contacteer:

Paisley schreef:Puppen zijn stront vervelend :boos: Die van mij is bijna 2. Bijna over, dat baldadige geklier
Das een gebrek aan opvoeding :LOL:

Afbeelding
Dinos

Ongelezen bericht door Dinos »

Haha ja welkom in pupwereld, Phoenix Mechelaar van 1/2 jaar is een echte opportunist en zal overal kansen blijven zien waar ze soms niet zijn haha.
Al eerder een Mechelaar gehad dus weet een beetje hoe ze vaak zijn.
Elke hond diend consequent opgevoed te worden, de Mechelaar zal je hier heel vaak op testen.
wolvster
Zeer actief
Mijn ras(sen): Friese StabijXFox Terrier, Airedale Terrier
Contacteer:

Ongelezen bericht door wolvster »

Ik herken veel in je verhaal. Die van mij is nu 9 weken en doet dit ook. Tsja. . . Dat krijg je met een pup. zeker met bepaalde rassen :roll:
Veel succes met je puppy en vergeet niet te genieten!
Dinos

Ongelezen bericht door Dinos »

wolvster schreef:Ik herken veel in je verhaal. Die van mij is nu 9 weken en doet dit ook. Tsja. . . Dat krijg je met een pup. zeker met bepaalde rassen :roll:
Veel succes met je puppy en vergeet niet te genieten!
Heel belangrijk het is geweldig en je moet de humor er van inzien :lol1:
dayake
Actief

Hilly45 schreef:Ik heb geen advies, ik ben daarvoor in mijn beleving teveel een 'leek', maar ik dacht alleen: Wat wil je al veel of wat verwacht je veel van een pup die vier maand is. Je hebt de pup pas gekregen met 2 maand, dus pup is nog maar 2 maand bij jullie en oh zo jong. Dan kan pup dat toch ook niet al allemaal wat jij graag zou willen of nu als vervelend ervaart? Ik snap wel dat opvoeden natuurlijk moet, snap dus je vraag ook wel, maar tja, ik dacht ik; Wat wil je al veel op zo'n jonge leeftijd.
Klopt hoor, fijn om dat nu eens te horen want dat denk ik ook wel eens dat ik teveel verwacht maar ben soms nogal een twijfelaar. Ik hoor overal om me heen ''nee de mijne was niet zo'' of ''mijne was niet zo druk en stierlijk vervelend'' en ''ik heb hem dat allemaal in een maand afgeleerd'' en dan loop ik met mijn lieve, mooie adhd piranha in puppy verpakking :mrgreen:
Afbeelding
Paisley
Zeer actief
Mijn ras(sen): Stabyhoun & working Kelpie

Ongelezen bericht door Paisley »

Suske schreef:
Paisley schreef:Puppen zijn stront vervelend :boos: Die van mij is bijna 2. Bijna over, dat baldadige geklier
Das een gebrek aan opvoeding :LOL:
Laat volwassen, staat in de beschrijving van de stabij&wetterhoen vereniging :flower: :ugh:
Afbeelding
renee-uk
Zeer actief
Mijn ras(sen): duitse herder

Ongelezen bericht door renee-uk »

tja als je een vloerkleed had gewild had je geen pup moeten nemen en al zeker geen mecheltje.

ik zou als ik jou was de tijd tussen al die slaapjes lekker met haar bezig gaan, want dat is wat ze graag wil en waarom ze klierig is.
logisch ook, het is een pup, de wereld is een enorm onbekend gebied, klaar om ontdekt te worden en als dat niet kan omdat binnenshuis de wereld niet zo groot is, ga je -als pup- andere dingen doen om de verveling te voorkomen.

lekker bezig gaan met je pup en ervan genieten in plaats van je te ergeren ;)
Afbeelding

you can never replace the dogs you've lost, but you can always find a new one to love
dayake
Actief

Paisley schreef: Wat doet je vriend dan? Hij laat zich toch niet gelaten de kleding van het lijf trekken, maar wat doet hij?
Mijn vriend is helemaal geen hondenmens en heeft soms ook moeite met het afpoeieren wanneer mijn hond met hem wil spelen. Ik help hem daar dan bij, maar het heeft er ook mee te maken dat mijn hond niet zo goed weet wat ze aan hem heeft. En van die onzekerheid wordt ze druk en baldadig.
Mijn vriend is ook niet zo'n hondenmens als ik, misschien is het wel hetzelfde geval als met jouw hond. Hij reageert in principe hetzelfde als ik, bijten = nee, luistert ze nog niet dan krijgt ze een korte time out van 30 seconden in de gang. Mijn vriend speelt wel met haar en oefent af en toe ook wat commando's met haar, maar niet zo vaak als ik.
Afbeelding
renee-uk
Zeer actief

dayake schreef:
Paisley schreef: Wat doet je vriend dan? Hij laat zich toch niet gelaten de kleding van het lijf trekken, maar wat doet hij?
Mijn vriend is ook niet zo'n hondenmens als ik, misschien is het wel hetzelfde geval als met jouw hond. Hij reageert in principe hetzelfde als ik, bijten = nee, luistert ze nog niet dan krijgt ze een korte time out van 30 seconden in de gang. Mijn vriend speelt wel met haar en oefent af en toe ook wat commando's met haar, maar niet zo vaak als ik.
misschien kun je haar beter een alternatief geven dan die time out, die honden over het algemeen toch al niet begrijpen.
'nee, mag niet' laag uitgesproken, 'dít mag wel' op hoge blije toon en je vriend zich dan ook even met je pup bezig laten houden, even een trekspelletje met een flosstouwtje of zo.
Afbeelding

you can never replace the dogs you've lost, but you can always find a new one to love
** Angela **
Zeer actief
Mijn ras(sen): Duitse herder

Ongelezen bericht door ** Angela ** »

Suske schreef:Gefeliciteerd :cheer:
Je hebt een Mechelpup :cheer:

Succes :E:

Je bent me net voor , wilde t ook tikken

Heb er hier 2 van 5,5 maand oud
Pinky heeft zo d'r uitspattingen , maar verder is die heel braaf
Maar haar zus Wolfje .. Nou doe jouw verhaal dan maar x2 hoor

En dat is een Duitser ipv mechel

Eigenlijk waren al mijn pups zo , met als ergste uitspattingen Kenji en Wolfje
Maar troost je , het word vanzelf minder

Ooit , over een jaar of 10 :engel:
Many people walk in and out our lives, but only true friends leave footprints
blondie
Zeer actief

Ongelezen bericht door blondie »

Ik schrok toen ik de benen van mijn moeder gisteren zag. Zij had niet gezegd dat ze zo toegetakeld werd toen ik op visite kwam. En bij anderen doet de pup echt niet zo en hard, maar ma trok/trekt geen grens en ik heb niet gezien dat hij zo haar te pakken nam vorige week. Niet leuk, maar bij sommige mensen lijken bepaalde karaktertjes wat meer te flikken.
In mijn moeders geval moet ik er meer bovenop zitten. Het is mijn ogen nog altijd een pup die te corrigeren is, of die te leren valt dat sommige dingen niet ok zijn. Als de persoon in kwestie niet zelf goed reageert kan het anders gaan dan gewenst. Dan moet je als baasje ingrijpen. Ik wil graag bij pa en ma langs blijven komen zonder dat ma een aversie krijgt tegen de hond.
jome
Zeer actief
Mijn ras(sen): Labrador

Ongelezen bericht door jome »

Moet stiekem lachen om je verhaal.
Echt een pup... maar niet minder frustrerend af en toe voor je als eigenaar.

Gewoon doorgaan met consequent zijn. En zou je vriend af en toe wat meer leiding laten nemen.
Want ook al bijten puppen graag, het is echt niet nodig dat ze de kans krijgen om talloze gaten in kleding te bijten.

Veel succes, ooit op een dag wordt het beter ;)
Hilly45
Zeer actief

Ik vind het zo streng klinken; 1x nee zeggen en niet luisteren, dan time-out. Doet me zo denken aan the Nanny.
Maar werkt een time-out nu echt bij honden, ofwel bij een pup van 4maand? Ik weet het niet hoor, mijn gevoel zegt van nee.
Afbeelding
renee-uk
Zeer actief

Hilly45 schreef:Ik vind het zo streng klinken; 1x nee zeggen en niet luisteren, dan time-out. Doet me zo denken aan the Nanny.
Maar werkt een time-out nu echt bij honden, ofwel bij een pup van 4maand? Ik weet het niet hoor, mijn gevoel zegt van nee.
ik heb er helemaal niks mee.
ik vertel mijn honden liever wat ik wel en wat ik niet van ze wil zien.

in mijn idee is je hond buiten de roedel sluiten een ongelofelijk zware straf die in geen enkele verhouding staat tot dit soort vergrijpjes.
bovendien is het maar de vraag of een pup het één ook met het ander verbindt en ik denk dat ie dat niet doet.
zinloos dus, in mijn ogen dan ;)
Afbeelding

Hilly45
Zeer actief

renee-uk schreef:
Hilly45 schreef:Ik vind het zo streng klinken; 1x nee zeggen en niet luisteren, dan time-out. Doet me zo denken aan the Nanny.
ik heb er helemaal niks mee.
ik vertel mijn honden liever wat ik wel en wat ik niet van ze wil zien.

in mijn idee is je hond buiten de roedel sluiten een ongelofelijk zware straf die in geen enkele verhouding staat tot dit soort vergrijpjes.
bovendien is het maar de vraag of een pup het één ook met het ander verbindt en ik denk dat ie dat niet doet.
zinloos dus, in mijn ogen dan ;)
Ben ik het wel mee eens.

Daarbij, maar dan kijk ik puur naar mijn eigen Sam, als hij een time-out zou krijgen bij ongewenst gedrag en hij mag na 30 seconden weer terug bij mij, dan zal hij zo enthousiast zijn, dat volgens mij de hele link met het 'waarom' er niet is.

Heb ook nooit gewerkt met een time-out.
Afbeelding
** Angela **
Zeer actief
Mijn ras(sen): Duitse herder

Ongelezen bericht door ** Angela ** »

Hier gaan de kleintjes na elke wandeling langer dan 5 min de bench of kennel in
Dan moeten ze verplicht rusten voor een uurtje

Zijn ze los en worden ze echt te druk ( doordat ze moe zijn ) gaan ze ook de bench of kennel in
Maar de bench en kennel leuk, want dat betekend koekies of wat anders lekkers

Maar dat vind ik geen echte time out , dat snappen ze ook niet

Time out kennen ze alleen met pakwerk , Kenji en Kyto wilde nog wel eens zo hoog in drift komen dat ze onbereikbaar werden
Dan gooide ik ze af , pw uit zicht en als ze weer enigszins rustig waren gingen we weer verder
Maar dat is wat anders als met n pup natuurlijk
Many people walk in and out our lives, but only true friends leave footprints
WesleyS
Actief
Mijn ras(sen): Mechelse Herder

Ongelezen bericht door WesleyS »

Consequentheid is de sleutel.
Ik vind het enorm grappig om hier reacties te lezen van 'ze is maar 4 maanden'. Luisteren moet een hond onvoorwaardelijk en zeker een mechel, want die doet niks liever. De gedrevenheid om de baas te 'pleasen' is gewoon hoog.

Ik heb sinds kort ook weer een jonge mechel zoals je weet, nu is deze uit ander hout gesneden dan mijn oude hond.
Ik zou je adviseren de correctie te herhalen waarbij de sterkte van de correctie ook omhoog gaat, ik corrigeer nooit meer dan 3x. Dit betekend dat mijn hond de 3e keer echt wel gestraft wordt (wederom je straft in de maat welke ze snapt; niet om te straffen).

Een timeout die kon ik nog niet... ik kan me niet voorstellen dat dit helpt, daar ze waarschijnlijk wel iets in de gang zoekt wat ze kan doen (terwijl jullie niet kijken en dus ook niet kunnen corrigeren).

Succes en gefeliciteerd met je Mechel.
Afbeelding Afbeelding
dayake
Actief

Dat blijkt dus ook dat die time outs niet werken :mrgreen: Tja we proberen van alles uit, maar ik kan dus beter tot 10 tellen en haar afleiden. Er werd ons gezegd dat time out wel zou werken, omdat ze dan inderdaad verwijderd worden van de roedel en dat zou niet ''leuk'' zijn. En dan moesten we haar alleen aandacht geven als ze lief en rustig was. Het enige wat door de time out is gestopt was het eindeloze blaffen om aandacht. En als ze sliep in de gang, dan was duidelijk dat ze vervelend van vermoeidheid was. Maar voor de rest? :denken:
Afbeelding
renee-uk
Zeer actief

WesleyS schreef:Consequentheid is de sleutel.
Ik vind het enorm grappig om hier reacties te lezen van 'ze is maar 4 maanden'. Luisteren moet een hond onvoorwaardelijk en zeker een mechel, want die doet niks liever. De gedrevenheid om de baas te 'pleasen' is gewoon hoog.

Ik heb sinds kort ook weer een jonge mechel zoals je weet, nu is deze uit ander hout gesneden dan mijn oude hond.
Ik zou je adviseren de correctie te herhalen waarbij de sterkte van de correctie ook omhoog gaat, ik corrigeer nooit meer dan 3x. Dit betekend dat mijn hond de 3e keer echt wel gestraft wordt (wederom je straft in de maat welke ze snapt; niet om te straffen).

Een timeout die kon ik nog niet... ik kan me niet voorstellen dat dit helpt, daar ze waarschijnlijk wel iets in de gang zoekt wat ze kan doen (terwijl jullie niet kijken en dus ook niet kunnen corrigeren).

allemachtig, je hond is wat? 8 weken en je bent al aan het straffen?
wat een ongelofelijke lulkoek is dat zeg, leer dat beest eerst eens wat je ervan verwacht :piew:
Afbeelding

ranetje
Zeer actief
Mijn ras(sen): Griffon Korthals

Ongelezen bericht door ranetje »

Hoe corrigeer je dan?
En waarom zou je 3 keer corrigeren?
Een correctie moet toch in één keer goed zijn?

En wat doe je dan na die correctie?
Laat je de pup dan zoeken naar iets anders wat je mogelijk niet goed vindt?
Of bied je een goed alternatief voor het ongewenste gedrag.
Afbeelding
"The perfection of a life with a gundog, like the perfection of an autumn, is disturbing because you know, even as it begins, that it must end.
Time bestows the gift and steals it in the process."
(citaat van George Evans)
WesleyS
Actief
Mijn ras(sen): Mechelse Herder

Ongelezen bericht door WesleyS »

renee-uk schreef:allemachtig, je hond is wat? 8 weken en je bent al aan het straffen?
wat een ongelofelijke lulkoek is dat zeg, leer dat beest eerst eens wat je ervan verwacht :piew:
dus het feit dat een hond van maar '8 weken' je tot bloedens toe bijt is normaal (en het MEENT)? Dat corrigeer je niet maar geef je hem een koekje voor.
Kom op nou...
ranetje schreef: Hoe corrigeer je dan?
Vocaal, Lichamelijk, Zwaarder lichamelijk
ranetje schreef:En waarom zou je 3 keer corrigeren?
Omdat het een verdomd eigenwijs ras is en zodra je er 1 hebt met een "kop erop" en je toch iets over wilt houden... want tja ik moet hem een koekje geven bij bijten tot bloedens toe.
ranetje schreef:Een correctie moet toch in één keer goed zijn?
Eens en gelukkig weten we allemaal dat een groeiende mechelaar in 1 x zijn straf accepteert :smile2:
ranetje schreef:En wat doe je dan na die correctie?
Zodra gewenst gedrag vertoond wordt belonen uiteraard.
ranetje schreef:Laat je de pup dan zoeken naar iets anders wat je mogelijk niet goed vindt?
Of bied je een goed alternatief voor het ongewenste gedrag.
Uiteraard shape ik gedrag waar mogelijk. Het bijtvoorbeeld hierboven was omdat meneer niet graag heeft dat ik aan hem zit terwijl hij aan het bijten is.
Correctie en daarna weer verder bijten op de bijtmouw en het bloeden tja.. dat stopt van zelf wel ;-). Maar ik geef hem de volgende keer een koekje en tel tot tien want dat werkt beter. :piew: :smile2:
Afbeelding Afbeelding
renee-uk
Zeer actief

mensen zoals jij moeten gewoon geen honden hebben.
wat een idioot gedoe.

waar ga je eindigen trouwens?
bij een honkbalknuppel, of toch maar een stok met prikkeldraad erom?
Laatst gewijzigd door renee-uk op 15 nov 2014 21:20, 1 keer totaal gewijzigd.
Afbeelding

malinois
Zeer actief
Mijn ras(sen): (X) Mechelse herder
Contacteer:

Ongelezen bericht door malinois »

renee-uk schreef:

allemachtig, je hond is wat? 8 weken en je bent al aan het straffen?
Mijn idee! Gelukkig hebben de mechelpupd hier veel meer vrijheid en ruimte om zelf te ontdekken wat ik leuk vind en niet leuk. Heb de ervaring dat dit toch het allerbeste werkt zeker bij een mechel die snel leert.
Wat niet wil zeggen dat ze nooit een correctie krijgen maar bij de teksten van WesleysS krijg ik altijd toch een wat raar gevoel
Afbeelding
In liefdevolle herinnering aan Xena v.d. Lobo Hoeve 12.08.2001 - 15.06.2016 & Xito v.d. Lobo Hoeve 04.01.06 - 21.08.14 Website Mechelse herders Facebooksite Xygan Facebooksite Xavi
Plaats reactie

Terug naar “Gedrag en opvoeding”