Ster topic:
Kijk je naar goedkopere alternatieven voor je hond nu alle de prijzen zo uit de bocht vliegen?
Ster topic! Klik hier om te reageren
Ben je nieuw en wil je een account maken? Klik hier!
Een (zeer) beknopte handleiding voor nieuwe leden vind je hier: Klik!
Het hondenforum team stelt zich hier voor: Klik!
Laatste wijziging 23-03-2022
Wil je deze forummededeling niet meer zien? klik dan rechtsboven in dit vak
Kijk je naar goedkopere alternatieven voor je hond nu alle de prijzen zo uit de bocht vliegen?
Ster topic! Klik hier om te reageren
Ben je nieuw en wil je een account maken? Klik hier!
Een (zeer) beknopte handleiding voor nieuwe leden vind je hier: Klik!
Het hondenforum team stelt zich hier voor: Klik!
Laatste wijziging 23-03-2022
Wil je deze forummededeling niet meer zien? klik dan rechtsboven in dit vak
Erg waaks? Australische kelpie
Moderator: moderatorteam
- Ytje
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): Dwergschnauzer
- Aantal honden: 1
Erg waaks? Australische kelpie
We hebben onze ogen gericht op een kelpie. Enige wat we niet weten is hoe waaks hij nou is. Op bepaalde sites staat hij te boek als zeer waaks.
Heeft iemand ervaring met dit ras?
Is dit een ras wat constant blaft en nerveus voor het raam schiet of is het waakse nog enig sinds af te leren?
Heeft iemand ervaring met dit ras?
Is dit een ras wat constant blaft en nerveus voor het raam schiet of is het waakse nog enig sinds af te leren?
- Ytje
- Zeer actief
Re: Erg waaks? Australische kelpie
Het is het ras wat voor ons het dichtste bij een duitse herder komt. Actieve sterke hond die baas gericht is en wil werken. Maar in huis ook goed met kinderen kan.
-
Laura84
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): Hollandse Herder Langhaar
- Aantal honden: 2
- Contacteer:
Niet heel lullig bedoelt of zo maar volgens mij is het energieniveau van een gemiddelde kelpie wat hoger dan een duitser.
Groetjes Laura, en de streepjes bende, Fix en Laicka

- Ytje
- Zeer actief
De duitse herders in onze omgeving mankeren allemaal iets. Meeste met 6 jaar al heupen en rug verrot. We durven dat niet aan. Al is dat het ras waar mn hart nog altijd bij ligt. Heb maanden gezocht en gekeken. Een goede rechte stamboom duitser is uiterst zeldzaam geworden helaas en we willen geen werklijn
- Ytje
- Zeer actief
Wowww wat een mooi dier nog nooit van dat ras gehoord... komen die voor in Nederland of zeer zeldzaam?
- Ytje
- Zeer actief
Wat bedoel je met achter aan eentje halen? Ik ga me eens verdiepen. De karakter omschrijving klopt wel naar wat ons past
- Bishy
- Zeer actief
Vanwege de medische problemen die ik met mijn DH heb gehad heb ik gekozen voor een Hollandse herder, misschien dat dat eventueel ook wat voor je is.
Die chodsky pes is overigens beeldschoon
Die chodsky pes is overigens beeldschoon
-
Brindlecardi
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): Welsh Corgi Cardigan
Wat wil je met de hond? Wandelen, trainen?
-
Laura84
- Zeer actief
- Contacteer:
ze zijn alleen een tikkeltje (lees, flink stuk) zelfstandigerBishy schreef:Vanwege de medische problemen die ik met mijn DH heb gehad heb ik gekozen voor een Hollandse herder, misschien dat dat eventueel ook wat voor je is.

- semmyboy
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): De duitse herdershond!
Ik heb zelf ook een duitse herder, maar als ik voor een ander ras zou gaan vanwege de gezondheid van duitse herders, zou ik voor een shiloh shepherd gaan.
Ze schijnen gezonder te zijn en betere heupen. Karakter ligt in de buurt van de duitse herder, alleen is een shiloh wel wat groter.
Zelf kies ik er wel voor om weer een duitse herder in huis te nemen, maar wel bij de fokker waar ik sem vandaan heb. Sem heeft een redelijke rechte rug, en geen gezondheidsproblemen
Ze schijnen gezonder te zijn en betere heupen. Karakter ligt in de buurt van de duitse herder, alleen is een shiloh wel wat groter.
Zelf kies ik er wel voor om weer een duitse herder in huis te nemen, maar wel bij de fokker waar ik sem vandaan heb. Sem heeft een redelijke rechte rug, en geen gezondheidsproblemen
- Bishy
- Zeer actief
Ja dat heb ik gemerktLaura84 schreef:ze zijn alleen een tikkeltje (lees, flink stuk) zelfstandigerBishy schreef:Vanwege de medische problemen die ik met mijn DH heb gehad heb ik gekozen voor een Hollandse herder, misschien dat dat eventueel ook wat voor je is.
- Ellen.
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): Labrador en Heidewachtel
Haha dat denk ik, ik las het ook gelijk goed namelijk..Nanna schreef:Zou het Brabants zijn? Achter elkaar eentje halen?Ytje schreef:Wat bedoel je met achter aan eentje halen? Ik ga me eens verdiepen. De karakter omschrijving klopt wel naar wat ons past![]()
Ik bedoel dat ik er me zo eentje aan zou schaffen. Ondanks dat het best lastig zou zijn qua taal en afstand.
En ik geloof dat er wel een fokker is in NL?
Iemand hier uit de buurt heeft net een Chodsky Pes aangeschaft, jong dier dus kan er nog vrij weinig van zeggen.
- maitestar
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): Havanezer: Jip
- Contacteer:
Hier in de buurt loopt er eentje, echt een prachtige hond om te zienNanna schreef:Kijk anders eens naar de Chodsky Pes. Wat kleiner dan de DH, láng niet zo kapotgefokt en een rechte rugYtje schreef:Het is het ras wat voor ons het dichtste bij een duitse herder komt. Actieve sterke hond die baas gericht is en wil werken. Maar in huis ook goed met kinderen kan.![]()
Volgens mij ook een leuk karakter. Hij benaderde Caitlin op een rustige en nette manier. Niet zo idioot enthousiast als die van ons dat wel eens kunnen doen
Groetjes,
Wendy
Wendy
-
maart
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): Mechelse herders
dan ken je er vast een pak andere dan ik kenLaura84 schreef:Niet heel lullig bedoelt of zo maar volgens mij is het energieniveau van een gemiddelde kelpie wat hoger dan een duitser.
-
-Saskia-
- Zeer actief
- Aantal honden: 0
Wel niet zo'n geweldige gezondheid naar wat ik hoor.Nanna schreef:Kijk anders eens naar de Chodsky Pes. Wat kleiner dan de DH, láng niet zo kapotgefokt en een rechte rug![]()
-
Laura84
- Zeer actief
- Contacteer:
zou erg goed kunnen, denk dat de Duitsers die je kent pittiger zijn als de straat Duitser die ik hier zie.maart schreef:dan ken je er vast een pak andere dan ik kenLaura84 schreef:Niet heel lullig bedoelt of zo maar volgens mij is het energieniveau van een gemiddelde kelpie wat hoger dan een duitser.

-
Tallie
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): Kelpie
- Contacteer:
Ik ken Kelpies die de hele boel bij elkaar blaffen maar ook die je nooit hoort. Over het algemeen valt het wel mee. De mijne is wel waaks, maar geen idiote blaffer. Het is natuurlijk ook maar net wat je toestaat. Het zijn wel echt heel andere honden dan een DH.
- ranetje
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): Griffon Korthals
Misschien wel een Hovawart?Inge O schreef:zoals die er hier uitziet zou ik bijna denken dat ze er tervueren doorheen hebben gefokt.Nanna schreef:Kijk anders eens naar de Chodsky Pes. Wat kleiner dan de DH, láng niet zo kapotgefokt en een rechte rugYtje schreef:Het is het ras wat voor ons het dichtste bij een duitse herder komt. Actieve sterke hond die baas gericht is en wil werken. Maar in huis ook goed met kinderen kan.![]()
op zich geen slecht idee waarschijnlijk maar ik had dan toch voor een ander ras gekozen om in te kruisen.
Of is dit een wartje ................
Komt van de fotohoek van de site van de rasvereniging.
- ranetje
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): Griffon Korthals
Inge O schreef:ik vind de foto daar niet maar ik neem aan dat iemand dan en een wartje en een pes heeft.
Je hebt me gequote, dus dan heb je toch gezien dat de foto van die site af komt?
Gewoon even klikken op de fotohoek van die site http://chodskypesnederland.nl/?page_id=453
Het zal jou meteen opvallen ..... denk ik
- Leonie.
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): Markiesje, Toller
Wauw wat een prachtig beest! Ik had er ook nog nooit van gehoord.Nanna schreef:
Kijk anders eens naar de Chodsky Pes. Wat kleiner dan de DH, láng niet zo kapotgefokt en een rechte rug![]()
-
duitse herder
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): Duitse Herder en Border Collie
Nou je het zegt, ik kon de bouw niet plaatsen. Nu zie ik het er ook in.Inge O schreef:zoals die er hier uitziet zou ik bijna denken dat ze er tervueren doorheen hebben gefokt.Nanna schreef:Kijk anders eens naar de Chodsky Pes. Wat kleiner dan de DH, láng niet zo kapotgefokt en een rechte rugYtje schreef:Het is het ras wat voor ons het dichtste bij een duitse herder komt. Actieve sterke hond die baas gericht is en wil werken. Maar in huis ook goed met kinderen kan.![]()
op zich geen slecht idee waarschijnlijk maar ik had dan toch voor een ander ras gekozen om in te kruisen.
- TessaThomas
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): Duitse Herder
Hoezo eigenlijk geen werklijn? Gewoon belangstelling hoor.Ytje schreef:De duitse herders in onze omgeving mankeren allemaal iets. Meeste met 6 jaar al heupen en rug verrot. We durven dat niet aan. Al is dat het ras waar mn hart nog altijd bij ligt. Heb maanden gezocht en gekeken. Een goede rechte stamboom duitser is uiterst zeldzaam geworden helaas en we willen geen werklijn
- Ytje
- Zeer actief
Mijn vriend heeft een dochter van 3 jaar en als er dan een pup uit een lijn komt waar veel pakwerk mee gedaan word ofzo zou ik daar niet gerust op zijn. Ze houden het altijd nog een beetje in zich. Ook zijn ze een behoorlijk stuk pittiger heb ik het idee. Ik heb dat alleen vanuit veel er over lezen. Ik kan niet goed inschatten wat voor effect dat zou hebben in een gezinssituatie.
Vind het een goede vraag. Wat is jou ervaring daarin?
Vind het een goede vraag. Wat is jou ervaring daarin?
- TessaThomas
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): Duitse Herder
Ah, ik snap het!
Ik heb een werklijn, maar van mijn fokker worden er ook honden als huishonden geplaatst. Zij heeft kleinkinderen die minimaal 1 keer per week bij haar thuis zijn (dezelfde leeftijd of net iets ouder) en dat gaat met het zusje van mijn hond heel goed. Dat zijn inderdaad minder pittige lijnen, maar wel te vinden. Wij hebben gewoon gezocht naar een fokker die sociale honden had en daar ook echt waarde aan hechtte en waar je als onervaren geleider mee over weg kon. Of dat samengaat met een jong kindje hangt meer af van de hond, dan van het pakwerk, tenminste dat is mijn mening.
Met elke DH die via de rasvereniging gefokt wordt, wordt als het goed is IPO meegedaan. (de oneerlijk behaalde examens daargelaten) Dat is namelijk een eis om de hond aan te laten keuren. Mijne moet ik eerst aan de lijn houdenals de neefjes en nichtjes komen. Niet gek, want hij ziet ze maar 1 keer in de zoveel maanden.
Hij is gewoon heel druk en als ik hem na 5 minuten los laat is er niks meer aan de hand en laat hij zich rustig aaien en gaat liggen slapen. Hij is wel veel voorzichtiger met kinderen, maar doordat hij druk is de eerste paar minuten schrikken de kleintjes ervan. Hij zal nooit bijten, tenzij je een mouw aan hebt en hij mag.
Ik heb een werklijn, maar van mijn fokker worden er ook honden als huishonden geplaatst. Zij heeft kleinkinderen die minimaal 1 keer per week bij haar thuis zijn (dezelfde leeftijd of net iets ouder) en dat gaat met het zusje van mijn hond heel goed. Dat zijn inderdaad minder pittige lijnen, maar wel te vinden. Wij hebben gewoon gezocht naar een fokker die sociale honden had en daar ook echt waarde aan hechtte en waar je als onervaren geleider mee over weg kon. Of dat samengaat met een jong kindje hangt meer af van de hond, dan van het pakwerk, tenminste dat is mijn mening.
Met elke DH die via de rasvereniging gefokt wordt, wordt als het goed is IPO meegedaan. (de oneerlijk behaalde examens daargelaten) Dat is namelijk een eis om de hond aan te laten keuren. Mijne moet ik eerst aan de lijn houdenals de neefjes en nichtjes komen. Niet gek, want hij ziet ze maar 1 keer in de zoveel maanden.
- nathalie
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): Kelpie en Weimaraner
- Aantal honden: 3
- Contacteer:
Ik heb een Kelpie en ze is geweldig. Niet extreem waaks, slaat wel aan, maar is ook vrij makkelijk stil te krijgen.

Tot ooit lieffie.. Ushi *01-04-10 †07-12-15
True love lives forever... Bowie, *15-12-94 † 26-07-10
Candy, voor altijd in mijn gedachten
http://www.greyblessings.nl
- AnneBP
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): Australian Kelpie
Golden RetrieverxPoedel - Aantal honden: 3
- Contacteer:
Onze kelpies zijn ook waaks, maar niet teveel. Ze slaan aan als ze een onbekend geluid horen (blaffen een paar keer) en als er zomaar iemand de plaats op wil lopen lopen ze er blaffend op af, maar blijven wel vriendelijk (al weten diegenen dat niet dan).
Wel kunnen ze elkaar redelijk opnaaien als ze iets horen, ze houden graag alles in de gaten en als een ander wat heeft ontdekt dan moeten ze even laten weten dat zij het ook gezien hebben (dat is met alles zo).
Maar het is wel een ras waar je echt iets mee moet doen om de hond mentaal bezig te houden, alleen veel wandelen is voor de meesten niet genoeg, ze moeten uitgedaagd worden. Als ze in beide tegemoetgekomen worden vind ik het fantastische honden
Wel kunnen ze elkaar redelijk opnaaien als ze iets horen, ze houden graag alles in de gaten en als een ander wat heeft ontdekt dan moeten ze even laten weten dat zij het ook gezien hebben (dat is met alles zo).
Maar het is wel een ras waar je echt iets mee moet doen om de hond mentaal bezig te houden, alleen veel wandelen is voor de meesten niet genoeg, ze moeten uitgedaagd worden. Als ze in beide tegemoetgekomen worden vind ik het fantastische honden

-
duitse herder
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): Duitse Herder en Border Collie
Denk de kop weg en je hebt inderdaad een black and tan variatie ervan. Alleen de koppen zijn groter.Inge O schreef:
ik vind het net een black and tan tervueren, helemaal anders dan dit soort 'pesjes'
- Ytje
- Zeer actief
Bedankt voor al jullie reacties en het mee denken. We hebben zoals het nu lijkt ons ras gevonden. Gingen aantal maanden druk aan het zoeken overheen maar we willen gaan voor een welsh corgi cardigan!
Mn vriend vind hem met die korte pootjes niet erg mooi. Hij wou graag grotere hond maar zijn karakter is compleet wat we wel zoeken.
Een echte herder in klein formaat. Ik vind hem wel echt schitterend. Alles klopt kan niet 1 nadeel noemen behalve dat we nu in een 4 hoog 3 kamer flat zonder lift wonen. En eerst opzoek moeten naar een laagbouw. We hebben er wat voor over ja

Mn vriend vind hem met die korte pootjes niet erg mooi. Hij wou graag grotere hond maar zijn karakter is compleet wat we wel zoeken.
Een echte herder in klein formaat. Ik vind hem wel echt schitterend. Alles klopt kan niet 1 nadeel noemen behalve dat we nu in een 4 hoog 3 kamer flat zonder lift wonen. En eerst opzoek moeten naar een laagbouw. We hebben er wat voor over ja
- LongFields
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): Laekense Herder Tapas
Peruaanse Kelpie Mojo
Kelperuaan Kiitos - Aantal honden: 3
Grappig, iets toch wel heel anders dan een Kelpie dus!
- Ytje
- Zeer actief
Ja dankzij forum goed kunnen inlezen en dit topic maakte me twijfelen over de kelpie ondanks dat mijn vriend hem heel mooi vind. Of hij niet te hoog gegrepen was.
De corgi is een miniatuur duitse herder een allemans vriend maar toch een duidelijke baas nodig heeft en overal los kan lopen. Makkelijk te trainen.. ook als hij wil bij je komt liggen en overal bij betrokken wil zijn. Baasgericht, past zich goed aan. Mn ma of zus kunnen makkelijk oppassen. te vertrouwen is met mn cavias en dochter van mn vriend. Tja alleen maar plussen.
Ik had nooit bij deze kleine honden gekeken totdat ik er op getipt werd. DH In klein jasje.. en het klopte
De corgi is een miniatuur duitse herder een allemans vriend maar toch een duidelijke baas nodig heeft en overal los kan lopen. Makkelijk te trainen.. ook als hij wil bij je komt liggen en overal bij betrokken wil zijn. Baasgericht, past zich goed aan. Mn ma of zus kunnen makkelijk oppassen. te vertrouwen is met mn cavias en dochter van mn vriend. Tja alleen maar plussen.
Ik had nooit bij deze kleine honden gekeken totdat ik er op getipt werd. DH In klein jasje.. en het klopte

[/url]