Ster topic:
Kijk je naar goedkopere alternatieven voor je hond nu alle de prijzen zo uit de bocht vliegen?
Ster topic! Klik hier om te reageren
Ben je nieuw en wil je een account maken? Klik hier!
Een (zeer) beknopte handleiding voor nieuwe leden vind je hier: Klik!
Het hondenforum team stelt zich hier voor: Klik!
Laatste wijziging 23-03-2022
Wil je deze forummededeling niet meer zien? klik dan rechtsboven in dit vak
Kijk je naar goedkopere alternatieven voor je hond nu alle de prijzen zo uit de bocht vliegen?
Ster topic! Klik hier om te reageren
Ben je nieuw en wil je een account maken? Klik hier!
Een (zeer) beknopte handleiding voor nieuwe leden vind je hier: Klik!
Het hondenforum team stelt zich hier voor: Klik!
Laatste wijziging 23-03-2022
Wil je deze forummededeling niet meer zien? klik dan rechtsboven in dit vak
Hond bijt vreemden in huis
Moderator: moderatorteam
- Marijkefons
- Actief
- Mijn ras(sen): Kruising
- Aantal honden: 1
Hond bijt vreemden in huis
Mijn hond bijt vreemden zodra ze bij mij in huis komen of op de oprit of in de tuin. Zodra hij dit wil gaan doen roep ik hard foei en stuur heb op zijn plaats. Maar zou hem dit dolgraag af willen leren want soms heb ik het niet snel genoeg door en ben ik te laat en bijt hij mensen in hun kuit. Mijn vraag is iemand tips. Hij vertoont dit gedrag ook bij kinderen zowel eigen terrein als op neutraal terrein ik durf geen kind bij mijn hond in de buurt te laten uit angst dat hij bijt.
Sent from my iPhone using Tapatalk
- Jeannettebo
- Zeer actief
- Aantal honden: 2
Re: Hond bijt vreemden in huis
Eerst zorgen dat hij dus niet bij vreemde kan komen, wegsluiten als er vreemde over de vloer zijn oid

- Marijkefons
- Actief
Ik sluit hem nu op in een slaapkamer wel zijn eigen plekje hoor die kamer ligt hij altijd. Maar dat kan toch niet eeuwig zo blijven?!
- Zoie
- Zeer actief
wat heb je voor hond? Sinds wanneer doet hij dat?Marijkefons schreef:Ik sluit hem nu op in een slaapkamer wel zijn eigen plekje hoor die kamer ligt hij altijd. Maar dat kan toch niet eeuwig zo blijven?!

- renee-uk
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): duitse herder
dat doet mijn hond ook..... als ze de kans krijgt en die kans krijgt ze niet.
in haar eentje voor in de tuin mag ze niet, als er iemand aan de deur komt gaat ze achter de gesloten keukendeur (ik heb geen hal of gang) en buiten bij het uitlaten hou ik opdringerige mensen bij haar weg.
ik heb haar wel geleerd normaal langs mensen, kinderen en honden te lopen door haar een 'mag niet' of een 'foei' te geven als ze probeerde uit te vallen en haar de hemel in te prijzen als ze zonder uitvallen passeerde en het gevolg daarvan is dat ze mensen (en honden ook) -van veraf of van dichtbij, passerend of inhalend- keurig netjes negeert.
ik zou haar fijn bij vreemden weghouden en geen risico lopen op heel nare dingen als ik jou was en al zeker niet met kinderen in het spel.
in haar eentje voor in de tuin mag ze niet, als er iemand aan de deur komt gaat ze achter de gesloten keukendeur (ik heb geen hal of gang) en buiten bij het uitlaten hou ik opdringerige mensen bij haar weg.
ik heb haar wel geleerd normaal langs mensen, kinderen en honden te lopen door haar een 'mag niet' of een 'foei' te geven als ze probeerde uit te vallen en haar de hemel in te prijzen als ze zonder uitvallen passeerde en het gevolg daarvan is dat ze mensen (en honden ook) -van veraf of van dichtbij, passerend of inhalend- keurig netjes negeert.
ik zou haar fijn bij vreemden weghouden en geen risico lopen op heel nare dingen als ik jou was en al zeker niet met kinderen in het spel.

you can never replace the dogs you've lost, but you can always find a new one to love
- Marijkefons
- Actief
Hij doet het altijd al eigenlijks. Als heel klein pupje natuurlijk niet maar kwam wat later. Hij is een kruising met wat geen idee. Verder super lief voor bekenden en buiten tijdens lopen altijd los en dan zou hij nooit iemand aanvallen. Als bv kinderen hem aan zouden willen halen loop hij weg hij keert ze letterlijk de rug toe maar bijt dan niet tenzij het kind achter hem aan zou gaan. Maar dat vind ik logisch.
- Marijkefons
- Actief
Buiten is er weinig aan de hand dus en sociaal met andere honden en rennen vliegen spelen. Maar tis echt op zijn terrein
- renee-uk
- Zeer actief
nou dan zorg je dat ie op eigen terrein niet meer bij kinderen en vreemden kan komen.
en als je vreemden wil introduceren hou je hem, eventueel aan de riem, bij je en verbied je die vreemden ook maar enige interactie met hem: ze moeten hem negeren!
niet aankijken, niet tegen je hond praten en al helemaal niet je hond aanraken.
als je denkt dat het kan, kun je hem alsnog bij die mensen laten snuffelen en eventueel een koekje laten halen, maar omdat je hem bij je houdt heb je daar zelf zeggenschap over en laat je het niet aan de mensen of aan je hond over.
en als je vreemden wil introduceren hou je hem, eventueel aan de riem, bij je en verbied je die vreemden ook maar enige interactie met hem: ze moeten hem negeren!
niet aankijken, niet tegen je hond praten en al helemaal niet je hond aanraken.
als je denkt dat het kan, kun je hem alsnog bij die mensen laten snuffelen en eventueel een koekje laten halen, maar omdat je hem bij je houdt heb je daar zelf zeggenschap over en laat je het niet aan de mensen of aan je hond over.

you can never replace the dogs you've lost, but you can always find a new one to love
- ZaZa
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): Herder
Stuur hem niet pas naar zijn plaats als hij het wil gaan doen, maar zorg dat je hem voor bent. Leer hem dat, zodra er iemand vreemds nadert, hij naar zijn plaats gaat.
- Marijkefons
- Actief
Das wel een goeie maar meestal ligt hij er al wat doe ik als hij daar weggaat of moet ik hem gewoon altijd opsluiten?
- ZaZa
- Zeer actief
Laat hem daar blijven tot jij zegt dat hij op mag staan.Marijkefons schreef:Das wel een goeie maar meestal ligt hij er al wat doe ik als hij daar weggaat of moet ik hem gewoon altijd opsluiten?
Heeft hij een bench?
- Marijkefons
- Actief
Het lastige is en ben kapster en knip thuis hond in de ene kamer ik in de andere. Daar blijft hij ook vaak als mensen door de hal naar de kapsalon lopen. Maar als ik bv mensen in de kamer laat komt hij uit zijn kamer en gaat de woonkamer verdedigen. Meestal sluit ik hem voor die tijd op zodat er niks kan gebeuren. Als de bel gaat rent hij blaffend naar de deur ook dan stuur ik hem naar zijn plaats en sluit hem op. Maar ik kan toch moeilijke elke knip klant voorzichtig aan mijn hond voorstellen haha
- Marijkefons
- Actief
Hij is wel gewend aan een bench die gebruik ik op wedstrijden. (Behendigheid)
- Marijkefons
- Actief
Hij ligt altijd op het logeerbed eigenlijks [WINKING FACE] zou dit fout zijn bedenk ik nu want hij ligt wel hoog en voelt hij zich daarom groot en sterk
- ZaZa
- Zeer actief
Kun je geen traphekje plaatsen, zodat hij niet in de hal kan komen?Marijkefons schreef:Het lastige is en ben kapster en knip thuis hond in de ene kamer ik in de andere. Daar blijft hij ook vaak als mensen door de hal naar de kapsalon lopen. Maar als ik bv mensen in de kamer laat komt hij uit zijn kamer en gaat de woonkamer verdedigen. Meestal sluit ik hem voor die tijd op zodat er niks kan gebeuren. Als de bel gaat rent hij blaffend naar de deur ook dan stuur ik hem naar zijn plaats en sluit hem op. Maar ik kan toch moeilijke elke knip klant voorzichtig aan mijn hond voorstellen haha
- renee-uk
- Zeer actief
nee dat zou ik ook niet doen, dan zou ik er gewoon voor zorgen dat hij er niet bij kan.Marijkefons schreef:Het lastige is en ben kapster en knip thuis hond in de ene kamer ik in de andere. Daar blijft hij ook vaak als mensen door de hal naar de kapsalon lopen. Maar als ik bv mensen in de kamer laat komt hij uit zijn kamer en gaat de woonkamer verdedigen. Meestal sluit ik hem voor die tijd op zodat er niks kan gebeuren. Als de bel gaat rent hij blaffend naar de deur ook dan stuur ik hem naar zijn plaats en sluit hem op. Maar ik kan toch moeilijke elke knip klant voorzichtig aan mijn hond voorstellen haha

- Marijkefons
- Actief
Oh das een goeie een trap hekje. Want als ik de deur dicht doe gaat hij meestal blaffen. Bij mij thuis is alles gelijkvloers. Bungalow
- ZaZa
- Zeer actief
Dan zou ik dat meteen doen! En als er vreemde zijn blijft hij daar gewoon achter. Punt!Marijkefons schreef:Oh das een goeie een trap hekje. Want als ik de deur dicht doe gaat hij meestal blaffen. Bij mij thuis is alles gelijkvloers. Bungalow
- Marijkefons
- Actief
Nooit aan gedacht. Dankje voor de tip. Dit lost het bijt probleem niet op maar hij kan er nu ook niet bij
- Jeannettebo
- Zeer actief
- Aantal honden: 2
Maar doordat hij er niet bij kan heb je het toch een beetje opgelost, terwijl hij er toch een beetje bij is

- Marijkefons
- Actief
Ja misschien is dit de eerste stap. Benieuwd hoe het zal gaan
- Zoie
- Zeer actief
kooiker ? Gezien je openingstopic en beschrijving van het gedrag zou het er best in kunnen zitten.Marijkefons schreef: Hij is een kruising met wat geen idee.
- "Hij is goed waaks, maar slaat alleen aan als er reden voor is.
In vrije beweging buiten (onaangelijnd) heeft hij een hoog bewegingstempo, lichtvoetig met een permanent sierlijk wuivende staart.
Hij is gevoelig voor lawaai en harde woorden. Het is geen allemansvriend. Hij is aanvankelijk terughoudend tegenover vreemden, kinderen en andere honden.
Afhankelijk van het temperament zal hij vluchten of grauwen als hij zich onzeker voelt. Heeft hij iemand geaccepteerd dan is er een vriendschap voor het leven gesloten."
Hoe dan ook, goede kans dat je van je hond nooit een allemansvriend gaat maken. Dus goed anticiperen en voorkomen, zoals met de prima advies van het hekje, zou de weg zijn die ik zou kiezen.

-
lets have fun
Ik heb ook een hond gehad die niet te vertrouwen was met vreemden terwijl er een bedrijf aan huis was met aanloop van klanten. Het is inderdaad niet te doen om je hond dan aan elke klant voor te stellen en met snoep af te leiden. Ik koos er dus ook voor om haar weg te sluiten als er klanten waren. Dat is toch het meest praktische, je wil niet dat je hond in je klant hangt.
- Marijkefons
- Actief
Idd veel kooiker achtige karakter trekjes. Heel herkenbaar
- dagmar88
- Zeer actief
Jeannettebo schreef:Maar doordat hij er niet bij kan heb je het toch een beetje opgelost, terwijl hij er toch een beetje bij is
Hier ligt Tibbe bij vreemd bezoek in de bench met wat lekkers. Als hij diegene wat vaker heeft gezien en ze daar trek in hebben, mogen ze hem bij ieder bezoek een lading frolicjes toestoppen.
Als hij dan rustig blijft en we er beiden vertrouwen in hebben, mag hij er aangelijnd bij en pas als dat goed gaat, gaat hij los.
Dat opbouwen werkt hier heel goed; hij is dol op de mensen die hij kent en krijgt langzaam door dat vreemden hem niet direct opvreten.
Grote mannen/zware stemmen/donkere kleding blijft hij een probleem mee hebben, dus daar waag ik me maar gewoon niet aan.
- Shima
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): ISSR Shiloh Shepherd
- Aantal honden: 3
- Contacteer:
Als je hem dan achter het traphekje doet en er iemand binnenkomt, zou ik hem meteen een lekkere kluif geven. Misschien gaat hij bezoek dan nog eens waarderen omdat hij dan iets heel lekkers krijgt. 
-
Emma
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): 2 raslozen, namelijk:1 grote husky maal Am. Bulldog, en 1 kleine jack hussel. Nu geen honden meer.
- Aantal honden: 0
en misschien een waarschuwingsbordje op het traphekje, voor de klanten. zodat je klanten hem niet over het hekje aaien en alsnog gebeten worden.
en dit gedrag krijg je er misschien nooit helemaal uit, dus dan is het beter het te voorkomen.
en dit gedrag krijg je er misschien nooit helemaal uit, dus dan is het beter het te voorkomen.
-
Cindy52
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): mastin espagnol
Dus je hebt liever dat ze gebeten wordenMarijkefons schreef:Het lastige is en ben kapster en knip thuis hond in de ene kamer ik in de andere. Daar blijft hij ook vaak als mensen door de hal naar de kapsalon lopen. Maar als ik bv mensen in de kamer laat komt hij uit zijn kamer en gaat de woonkamer verdedigen. Meestal sluit ik hem voor die tijd op zodat er niks kan gebeuren. Als de bel gaat rent hij blaffend naar de deur ook dan stuur ik hem naar zijn plaats en sluit hem op. Maar ik kan toch moeilijke elke knip klant voorzichtig aan mijn hond voorstellen haha
- ranetje
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): Griffon Korthals
Hoezo .......... hondje is toch opgeslotenCindy52 schreef:Dus je hebt liever dat ze gebeten wordenMarijkefons schreef:Het lastige is en ben kapster en knip thuis hond in de ene kamer ik in de andere. Daar blijft hij ook vaak als mensen door de hal naar de kapsalon lopen. Maar als ik bv mensen in de kamer laat komt hij uit zijn kamer en gaat de woonkamer verdedigen. Meestal sluit ik hem voor die tijd op zodat er niks kan gebeuren. Als de bel gaat rent hij blaffend naar de deur ook dan stuur ik hem naar zijn plaats en sluit hem op. Maar ik kan toch moeilijke elke knip klant voorzichtig aan mijn hond voorstellen haha
het enige wat ze vraagt is of er ook nog een andere oplossing is dan opsluiten.
- iones
- Zeer actief
Ik heb ooit een artikel gelezen van Martin Gaus en die zegt dat dit een vorm van angstbijten is wat je er niet meer uit krijgt. Dit gedrag is vaak afkomstig van honden die als pup ergens geboren zijn in een omgeving waar ze nauwelijks iets geleerd hebben, zoals vreemde mensen over de vloer, andere honden, veel prikkels en geluiden etc. Dat worden latere angstbijters, kuitenbijters.
Ik heb er ook zo een. Wil bij binnenkomen en weggaan vreemde mensen wel eens in de kuiten bijten. Ze wéét dat ze het niet mag, als ik er bij sta doet ze het niet. Maar ik krijg het er niet echt uit.
Waar heb jij jouw hond vandaan?
Ik heb er ook zo een. Wil bij binnenkomen en weggaan vreemde mensen wel eens in de kuiten bijten. Ze wéét dat ze het niet mag, als ik er bij sta doet ze het niet. Maar ik krijg het er niet echt uit.
Waar heb jij jouw hond vandaan?
'Het lot van de dieren is bezegeld door de onverschilligheid van velen, in combinatie met de daadwerkelijke haat van weinigen