Ster topic:
Kijk je naar goedkopere alternatieven voor je hond nu alle de prijzen zo uit de bocht vliegen?
Ster topic! Klik hier om te reageren
Ben je nieuw en wil je een account maken? Klik hier!
Een (zeer) beknopte handleiding voor nieuwe leden vind je hier: Klik!
Het hondenforum team stelt zich hier voor: Klik!
Laatste wijziging 23-03-2022
Wil je deze forummededeling niet meer zien? klik dan rechtsboven in dit vak
Kijk je naar goedkopere alternatieven voor je hond nu alle de prijzen zo uit de bocht vliegen?
Ster topic! Klik hier om te reageren
Ben je nieuw en wil je een account maken? Klik hier!
Een (zeer) beknopte handleiding voor nieuwe leden vind je hier: Klik!
Het hondenforum team stelt zich hier voor: Klik!
Laatste wijziging 23-03-2022
Wil je deze forummededeling niet meer zien? klik dan rechtsboven in dit vak
Column Youp van 't Hek over fokkers
Moderator: moderatorteam
- Es
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): Jack russell terriers, wat anders?
- Aantal honden: 3
- Contacteer:
Column Youp van 't Hek over fokkers
Uit de colomn van Youp:
Toen ik me verdiepte in de praktijken van de gemiddelde Nederlandse hondenfokker. Zou zomaar kunnen. Ben zelf geen hondenbezitter en vind mensen die van die doorgefokte rashonden kopen en achteraf verbaasd zijn dat het beest na twee maanden door zijn heupen zakt vooral dom en zielig. Alleen vind ik die dieren nog zieliger. Zag laatst weer een reportage over een hondententoonstelling in een grote veilinghal. Een paar honderd ongeletterde kneuzen in de weer met borsteltjes en busjes spray om hun opgepimpte huisdier te laten glimmen. Las dat de fokkersmaffia het na 2024 anders gaat doen. Dat is over tien jaar. En de staatssecretaris nam devoot en dankbaar een hondenknuffel in ontvangst. Trut!"
http://www.nrc.nl/youp/2014/11/29/ziek/
Toen ik me verdiepte in de praktijken van de gemiddelde Nederlandse hondenfokker. Zou zomaar kunnen. Ben zelf geen hondenbezitter en vind mensen die van die doorgefokte rashonden kopen en achteraf verbaasd zijn dat het beest na twee maanden door zijn heupen zakt vooral dom en zielig. Alleen vind ik die dieren nog zieliger. Zag laatst weer een reportage over een hondententoonstelling in een grote veilinghal. Een paar honderd ongeletterde kneuzen in de weer met borsteltjes en busjes spray om hun opgepimpte huisdier te laten glimmen. Las dat de fokkersmaffia het na 2024 anders gaat doen. Dat is over tien jaar. En de staatssecretaris nam devoot en dankbaar een hondenknuffel in ontvangst. Trut!"
Op elke wandeling is
Er eentje die ik mis.....
Er eentje die ik mis.....
-
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): 2 raslozen, namelijk:1 grote husky maal Am. Bulldog, en 1 kleine jack hussel. Nu geen honden meer.
- Aantal honden: 0
Re: Column Youp van 't Hek over fokkers
ja, youp van `t hek is best oke. het is een kattenmens, en kan altijd erg grappig doen over hondenmensen. maar zelfs hij heeft het toch (al lang) door, dat sommige rashonden echt kapot zijn gefokt.
- ranetje
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): Griffon Korthals
- Aantal honden: 1
Ik mag zijn colums welEs schreef:Uit de colomn van Youp:

Dat was een "expres-opmerking" echt iets voor Youp.
Hij weet best dat bijv. korte neuzen niet binnen een of twee jaar teruggefokt zijn tot normale goed lucht doorlatende neuzen

- marian*
- Erelid
- Mijn ras(sen): Drentsche Patrijshond
- Contacteer:
En in de kattenfokkerij is niks mis?Emma schreef:ja, youp van `t hek is best oke. het is een kattenmens, en kan altijd erg grappig doen over hondenmensen. maar zelfs hij heeft het toch (al lang) door, dat sommige rashonden echt kapot zijn gefokt.

Uit het oog maar nooit uit het hart
Max 24/8/'94-11-4-'11,Bente 27/4/'99-23/11/'10
- marian*
- Erelid
- Mijn ras(sen): Drentsche Patrijshond
- Contacteer:
Ik kan dit niet echt gezond vinden.[img]http://tapatalk.imageshack.com/v2/14/11 ... 148df1.jpg[/img]

Uit het oog maar nooit uit het hart
Max 24/8/'94-11-4-'11,Bente 27/4/'99-23/11/'10
- welshwitch
- Technisch beheer
- Mijn ras(sen): Jack Hussell
- Aantal honden: 2
En we weten hoe dat is afgelopen...Nanna schreef:Youp is helemaal geen kattenmens. Bij mijn weten heeft ie ooit alleen maar een konijn gehad.
Flappie

- ranetje
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): Griffon Korthals
Ik vind het ook niet grappig, aandoenlijk of mooimarian* schreef:Ik kan dit niet echt gezond vinden.

-
- Zeer actief
Youp slaat meestal wel raak ja.
en marian: met alle diersoorten gaat wel van alles mis
en marian: met alle diersoorten gaat wel van alles mis
-
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): 2 raslozen, namelijk:1 grote husky maal Am. Bulldog, en 1 kleine jack hussel. Nu geen honden meer.
- Aantal honden: 0
nou, niks mis met de Europese korthaar volgens mij. maar die worden ook niet zo gericht gefokt als perzen. ik heb helemaal niks met fokkerij gericht op rassen en rasbeschrijvingen.marian* schreef:En in de kattenfokkerij is niks mis?Emma schreef:ja, youp van `t hek is best oke. het is een kattenmens, en kan altijd erg grappig doen over hondenmensen. maar zelfs hij heeft het toch (al lang) door, dat sommige rashonden echt kapot zijn gefokt.
bij sommige schapensoorten moet er van de sector zelfs gefokt worden op kortere staarten. omdat het couperen verboden is, maar bij een aantal rassen (met veel wol) is het voor het dierwelzijn beter als die nog wel gecoupeerd worden. maar dan moeten ze wel fokken op kortere staarten. mensen leren het toch nooit.