Ik wilde vanmiddag met Misty even een verloren apport oefening doen. Meestal gooi ik hem dan zo ver mogelijk een bos in en dan moet ze hem gaan zoeken. Probleem is dan, dat ze niet ver leert zoeken.
Maar met verder weg brengen zit je met het probleem dat je je hond ergens uit zicht achter moet laten en met ons overbevolkte hondenlandje vind ik dat niet zo fijn. Maar vandaag een perfecte plek gevonden. Ergens een stuk van het pad af een opslagterrein, daarachter kon ik de dames even uit zicht vast leggen. Daarachter was een bosje en achter het bosje een schiereilandje van een meter of 100. Ideaal! Dus ik loop naar het einde en gooi daar de dummy ergens in het hoge gras langs de waterkant. Vervolgens haal ik de dames op en aan de andere kant van het bosje zet ik Misty in met een "zoek op" en ja hoor ze gaat al zigzaggend zoeken. Mooi denk ik, dat wordt een lastige, lange zoek.....
Na twee meter stuit ze echter op het spoor dat ik gelopen heb. Ze slaat gelijk af en rent op mijn spoor naar de plek waar ik de dummy gegooid. Vandaar nog even een rondje zoeken en ze had hem al weer.

Knappe meid, maar niet helemaal wat ik bedacht had. Dus volgende keer op zoek naar een locatie waar ik om een bos heen kan lopen, dummy achter laten, terug lopen en via de ander kant de hond inzetten. Dat apporteren is een echte hersenkraker .... Voor het vrouwtje!