Ster topic:
Kijk je naar goedkopere alternatieven voor je hond nu alle de prijzen zo uit de bocht vliegen?
Ster topic! Klik hier om te reageren
Ben je nieuw en wil je een account maken? Klik hier!
Een (zeer) beknopte handleiding voor nieuwe leden vind je hier: Klik!
Het hondenforum team stelt zich hier voor: Klik!
Laatste wijziging 23-03-2022
Wil je deze forummededeling niet meer zien? klik dan rechtsboven in dit vak
Kijk je naar goedkopere alternatieven voor je hond nu alle de prijzen zo uit de bocht vliegen?
Ster topic! Klik hier om te reageren
Ben je nieuw en wil je een account maken? Klik hier!
Een (zeer) beknopte handleiding voor nieuwe leden vind je hier: Klik!
Het hondenforum team stelt zich hier voor: Klik!
Laatste wijziging 23-03-2022
Wil je deze forummededeling niet meer zien? klik dan rechtsboven in dit vak
Lichaamstaal
Moderator: moderatorteam
- Jennylogister
- Vaste gebruiker
- Mijn ras(sen): Elo
Kruising Chihuahua Vlinderhondje
Duitse Herder - Aantal honden: 3
Lichaamstaal
Voor de hondenkenners onder ons:
Ik heb laatst een filmpje gemaakt van onze vier honden. Je ziet de Elo (witte hond met zwarte kop Aika) spelen met de duitse herder Kufo. Djingo, de kleine gaat zich ermee bemoeien. De grote zwarte hond houdt alles van een afstandje in de gaten. Maar dit is zeker niet alles wat je in dit filmpje ziet.
Wie ziet hier leuke lichaamstaal, of andere dingen die hij/zij wil benoemen:) Ik ben benieuwd!!
" onclick="window.open(this.href);return false;
Ik heb laatst een filmpje gemaakt van onze vier honden. Je ziet de Elo (witte hond met zwarte kop Aika) spelen met de duitse herder Kufo. Djingo, de kleine gaat zich ermee bemoeien. De grote zwarte hond houdt alles van een afstandje in de gaten. Maar dit is zeker niet alles wat je in dit filmpje ziet.
Wie ziet hier leuke lichaamstaal, of andere dingen die hij/zij wil benoemen:) Ik ben benieuwd!!

-
Sterre
Re: Lichaamstaal
Is de vloer niet te glad voor de herder om te spelen? Zijn poten gaan af en toe alle kanten uit.
- Jennylogister
- Vaste gebruiker
Met betrekking tot de vloer:
We hebben een hele tijd vloerbedekking over het parket gelegd in de periode dat de honden in de groei waren, om ze zo min mogelijk te laten uitglijden. Ten tijde van dit filmpje hadden we die net weggehaald, omdat we een compleet nieuwe vloer erin gingen leggen. We hebben nu een vloer waar ze niet zo gemakkelijk op glijden! Maar bedankt voor je tip!
Die kleine rat begint zich op een gegeven moment te krabben. Oversprong gedrag. Hij weet niet meer wat hij met die twee grote aanmoet haha..
Zo gaat hij dus echt elke dag wel bij ons in huis! Die kleine is inderdaad echt een scheidsrechter en trekt altijd partij voor die grote witte, want dat is zijn maatje. Die twee zijn van mij zelf. Af en toe begint die kleine zelfs de herder in zijn achterpoten te bijten om hem te laten stoppen!
Ik vind het elke keer weer een genot om naar te kijken, hoe die honden elkaar duidelijk maken wanneer ze er echt genoeg van hebben.
We hebben een hele tijd vloerbedekking over het parket gelegd in de periode dat de honden in de groei waren, om ze zo min mogelijk te laten uitglijden. Ten tijde van dit filmpje hadden we die net weggehaald, omdat we een compleet nieuwe vloer erin gingen leggen. We hebben nu een vloer waar ze niet zo gemakkelijk op glijden! Maar bedankt voor je tip!
Die kleine rat begint zich op een gegeven moment te krabben. Oversprong gedrag. Hij weet niet meer wat hij met die twee grote aanmoet haha..
Zo gaat hij dus echt elke dag wel bij ons in huis! Die kleine is inderdaad echt een scheidsrechter en trekt altijd partij voor die grote witte, want dat is zijn maatje. Die twee zijn van mij zelf. Af en toe begint die kleine zelfs de herder in zijn achterpoten te bijten om hem te laten stoppen!
Ik vind het elke keer weer een genot om naar te kijken, hoe die honden elkaar duidelijk maken wanneer ze er echt genoeg van hebben.

-
Aniway
Ik bekeek het filmpje en toen die afgelopen was startte er meteen een ander filmpje van behendigheid
Die Chihuahua
Je pakt het leuk op in elk geval
Die Chihuahua
Laatst gewijzigd door Aniway op 03 dec 2014 10:28, 1 keer totaal gewijzigd.
-
Aniway
Ik dacht aan een X Ierse Wolfshond, maar kan dat eigenlijk wel?Heavy schreef: Wat voor ras is die zwarte hond?
Als je die aftekening zo bekijkt, zou het wel eens kunnen.
- Lunatic
- Erelid
- Mijn ras(sen): Labrador retriever
Roemeense mix - Aantal honden: 2
Mee eens, dat doet Luna ook!Inge O schreef:volgens mij is de herder niet klaar met spelen maar vindt het wat te spannend worden en dan is bijten in een nepprooi veiliger.
Je weet niet hoe sterk je bent tot het moment dat sterk zijn de enige keuze is die je hebt!
- Biet
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): Bull Mastiff, Border Terrier, XHollandse Herder
- Aantal honden: 1
Of, en dan denk ik aan wat ik bij Biet en Bobo vaak zag, hij probeert op een andere manier te gaan spelen.Inge O schreef:volgens mij is de herder niet klaar met spelen maar vindt het wat te spannend worden en dan is bijten in een nepprooi veiliger.
Als Biet enthousiast wilde gaan spelen, haakte Bobo snel af (heel verstandig, want 10 kg Terriër is geen partij voor 60 kg Bull Mastiff).
Biet ging dan ook altijd maar liggen als uitnodiging; daar dook die Terriër dan weer wel bovenop.
Of het is het gevolg van aangeleerd gedrag: bijten in je speelmaatje (mijn handen) mag niet, maar met een voorwerp ertussen mag het weer wel..
Wiel
- Jennylogister
- Vaste gebruiker
Die grote zwarte hond komt uit het asiel. Met 11 maanden heeft mijn zus hem gehaald. Van zijn paspoort klopt in elk geval helemaal niks.
Volgens zijn paspoort is het een kruising rottweiler bobtail? Nou, dat lijkt mij in elk geval niet. Hij weegt 45 kilo. Lijkt me een beetje veel voor zo'n kruising.
Wij hebben zelf het idee dat het een kruising met iets van Briard is of misschien toch ook ierse wolfshond. We hebben echt heel veel opgezocht, maar hij heeft van heel veel honden wel iets weg.
Hij heeft trouwens een keiharde staart:p die kwispelt me af en toe echt blauwe plekken op mijn been haha
Volgens zijn paspoort is het een kruising rottweiler bobtail? Nou, dat lijkt mij in elk geval niet. Hij weegt 45 kilo. Lijkt me een beetje veel voor zo'n kruising.
Wij hebben zelf het idee dat het een kruising met iets van Briard is of misschien toch ook ierse wolfshond. We hebben echt heel veel opgezocht, maar hij heeft van heel veel honden wel iets weg.
Hij heeft trouwens een keiharde staart:p die kwispelt me af en toe echt blauwe plekken op mijn been haha

- Jennylogister
- Vaste gebruiker
haha ja, dat was dus zijn allereerste rondje op zijn allereerste wedstrijd. Daarbij trainen wij buiten en was hij voor het eerst in een manege.. rampenplan:D haha mja.. ik kan wel stoppen, maar ooit zal hij het moeten leren haha. Het gaat nu gelukkig al een heeeeeeel stuk beter:DAniway schreef:Ik bekeek het filmpje en toen die afgelopen was startte er meteen een ander filmpje van behendigheid![]()
![]()
Die Chihuahua![]()
![]()

- semmyboy
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): De duitse herdershond!
- Aantal honden: 2
Ik zie vooral veel spelgedrag.
En ook wat kalmerings signalen, weg kijken vooral.
En ook wat kalmerings signalen, weg kijken vooral.
-
mirriejj
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): border collie, kruising, middenslag keeshond
- Aantal honden: 3
Aika blijft toch echt leuk Jenny 
-
Aniway
Jennylogister schreef:haha ja, dat was dus zijn allereerste rondje op zijn allereerste wedstrijd. Daarbij trainen wij buiten en was hij voor het eerst in een manege.. rampenplan:D haha mja.. ik kan wel stoppen, maar ooit zal hij het moeten leren haha. Het gaat nu gelukkig al een heeeeeeel stuk beter:DAniway schreef:Ik bekeek het filmpje en toen die afgelopen was startte er meteen een ander filmpje van behendigheid![]()
![]()
Die Chihuahua![]()
![]()
-
duitse herder
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): Duitse Herder en Border Collie
Zou het niet kunnen dat herder met speeltje (kleedje) wil spelen, ipv in elkaar willen happen? Dus speeltje, dit geval kleedje, in bek nemen om daar samen mee te spelen.Inge O schreef:volgens mij is de herder niet klaar met spelen maar vindt het wat te spannend worden en dan is bijten in een nepprooi veiliger.
Die chi had ik wel verteld dat het niet de bedoeling was
-
beatje
Wat de chi doet,doet mijn kees ook als de herders spelen.Hij mag dat van mij dus niet.Nu doet die van mij het niet in huis, maar onder het wandelen.Bij mij krijgt hij van mij een correctie,ik houd niet van het geblaf maar ook ter voorkoming dat hij vandaag of morgen een correctie van de andere krijg.Ik vind het geen aangenaam gedrag.
Ondanks dat ik van de herders ben,vind ik jou witte hond enorm leuk,Elo heet hij?
Ondanks dat ik van de herders ben,vind ik jou witte hond enorm leuk,Elo heet hij?
-
duitse herder
- Zeer actief
Juist door wat er vooraf ging, zou je kunnen zeggen dat ze speeltje pakt als alternatief. Moet zeggen dat ik het een leuke herder vind, je ziet ze weinig zo zacht spelen.Inge O schreef:dat kan maar de reden dat ik denk van niet is omwille van de 10 seconden die eraan voorafgaan : eerst even een te hevige uitval tijdens het spelen, daarna besluiteloos blijven staan, niezen, geeuwen, en uiteindelijk maar in het kussen bijten.duitse herder schreef:Zou het niet kunnen dat herder met speeltje (kleedje) wil spelen, ipv in elkaar willen happen? Dus speeltje, dit geval kleedje, in bek nemen om daar samen mee te spelen.Inge O schreef:volgens mij is de herder niet klaar met spelen maar vindt het wat te spannend worden en dan is bijten in een nepprooi veiliger.
die had bij mij wel een rolletje plakband om gekregen, al was het maar voor de burenDie chi had ik wel verteld dat het niet de bedoeling wasVaak zie je dat juist door zo een 3e hond het kan escaleren, zo een lekkere relnicht
.
- Jennylogister
- Vaste gebruiker
Nee hij heet Aika. Elo is het ras. Type maar eens in op google Elo hond. Is trouwens geen fci erkend ras ofzo.beatje schreef:Wat de chi doet,doet mijn kees ook als de herders spelen.Hij mag dat van mij dus niet.Nu doet die van mij het niet in huis, maar onder het wandelen.Bij mij krijgt hij van mij een correctie,ik houd niet van het geblaf maar ook ter voorkoming dat hij vandaag of morgen een correctie van de andere krijg.Ik vind het geen aangenaam gedrag.
Ik straf die kleine kruising chihuahua vlinder nu ook altijd af! Ben bang dat hij inderdaad een keertje overhoop wordt gelopen, of zelfs wordt gebeten. Maar ik vond dit toch ook wel erg grappig om 1 keer te filmen!
Kufo is inderdaad een hele lieve duitse herder. Hij is helaas niet duidelijk genoeg naar andere honden toe. Aika, de witte die daagt hem zo enorm uit, en houdt niet op. En kufo is dan niet duidelijk genoeg waardoor Aika door blijft gaan.
Ik heb ook een filmpje waarop het lijkt alsof kufo eindelijk duidelijk naar hem toe is, maar uiteindelijk gaat aika toch weer verder.
Aika had trouwens helemaal niks. nog geen schrammetje. Aika doet alleen alsof hij enorm geslacht wordt, maar hij geeft zich niet over!
Ik vind dat de honden zelf zoveel mogelijk uit moeten zoeken, maar op momenten dat het me te heftig wordt, grijp ik in.
Kufo vindt het trouwens heerlijk om met dat kussen te slepen. Dat doet hij ook elke keer als hij geen aandacht krijgt. Als de baby van mijn zus binnenkomt en mijn vader, de baas van kufo pakt de baby op zijn arm, dan begint kufo met het kussen te slepen en gek te doen, maar we negeren dit gedrag.

-
duitse herder
- Zeer actief
Grappig, nu ik 2e filmpje zie, zie ik het ook duidelijker in 1e filmpje. In 1e filmpje lijkt Aika beetje drammerig, maar dacht nog dat is moment opname. Nu ik 2e filmpje zie, bevestigd het wel
Doordrammen, ondanks Kufo zijn correctie. En daarna nog heel beledigd zijn dat hij op zijn falie kreeg 
- Jennylogister
- Vaste gebruiker
Ik moet eigenlijk eens proberen het volgende te filmen:
Mijn broer heeft ook een chihuahua, maar dat is echt een heel dominant beestje. Als die bij ons op bezoek is, waar kufo dus thuis is, dan jaagt de chihuahua hem elke keer dmv lichaamstaal de bench in. Ze gaat dan op een meter afstand van de bench liggen. Zodra kufo wil opstaan gaat ze in T positie voor hem staan en jaagt hem zo weer terug! Zo grappig om een grote duitse herder met zijn staart tussen zijn benen en zijn oren plat te zien gehoorzamen aan een chihuahua. Ik zal het eens proberen te filmen
Mijn broer heeft ook een chihuahua, maar dat is echt een heel dominant beestje. Als die bij ons op bezoek is, waar kufo dus thuis is, dan jaagt de chihuahua hem elke keer dmv lichaamstaal de bench in. Ze gaat dan op een meter afstand van de bench liggen. Zodra kufo wil opstaan gaat ze in T positie voor hem staan en jaagt hem zo weer terug! Zo grappig om een grote duitse herder met zijn staart tussen zijn benen en zijn oren plat te zien gehoorzamen aan een chihuahua. Ik zal het eens proberen te filmen

- Jennylogister
- Vaste gebruiker
Woow.. die twee van jou spelen wel heeeeel erg lief! Wat een schatjes hahaHeavy schreef:Ik vind het wel grappig dat je die Herder zacht vind spelen ik vond het juist best gespannen![]()
Zo zie je maar weer iedereen ziet iets anders
Maar ik ben dan ook dit gewend van mijn honden

-
duitse herder
- Zeer actief
Die van jou speelt typisch als een herder, druk en wildHeavy schreef:Ik vind het wel grappig dat je die Herder zacht vind spelen ik vond het juist best gespannen![]()
Zo zie je maar weer iedereen ziet iets anders
Maar ik ben dan ook dit gewend van mijn honden
-
beatje
Persoonlijk zou ik toch iets eerder ingrijpen.Dat geregel van die chi is leuk tot dat die duitser hem vandaag of morgen goed zat is.Zulke dingen moet je zien te voorkomen.Jennylogister schreef:Ik moet eigenlijk eens proberen het volgende te filmen:
Er is maar één regelteef bij mij in huis ,dat ben ik.
Oo in het 2e filmpje waar je uiteindelijk wel in grijpt,had je eerder moeten in grijpen.Want je ziet dat hij voor jou wel respect heeft.
Honden mogen best zelf dingen regelen,maar ik ben wel degene die zorgt dat er geen escaltie's komen.Ik heb een hele makkelijke roedel,maar ik denk dat het vooral komt omdat ze er op rekenen dat ik de boel regel.

[/url]