Ster topic:

Kijk je naar goedkopere alternatieven voor je hond nu alle de prijzen zo uit de bocht vliegen?
Ster topic! Klik hier om te reageren

Ben je nieuw en wil je een account maken? Klik hier!
Een (zeer) beknopte handleiding voor nieuwe leden vind je hier: Klik!
Het hondenforum team stelt zich hier voor: Klik!

Laatste wijziging 23-03-2022
Wil je deze forummededeling niet meer zien? klik dan rechtsboven in dit vak

Nog steeds in de rui..

Forum voor opmerkingen en vragen over de verzorging van de hond. (bv vragen over huid, haar, nagels, etc.)
Tevens een plek voor vragen over riemen, manden, kleding, etc

Moderator: moderatorteam

Records070
Vaste gebruiker
Mijn ras(sen): Kruising
Aantal honden: 1

Nog steeds in de rui..

Ongelezen bericht door Records070 »

We vragen ons af waarom de Rui dit jaar zo belachelijk lang duurt bij de old lady. We zijn enkele weken terug van 11 jr lang op Royal Canin [Senior] overgestapt naar Orijen Senior, omdat we wat anders wilde proberen. Ze had veel last van jeuk, dat is nu voorbij met de kou en wellicht door Orijen, no idea! Maar ze blijft zo lang in de rui, inmiddels al sinds de lente en zouden we nu niet al een glanzende vacht OF verbeterende vacht moeten zien?

Bedankt!
-Saskia-
Zeer actief
Aantal honden: 0

Re: Nog steeds in de rui..

Ongelezen bericht door -Saskia- »

Laat haar eens flink ontwollen en wassen door een trimmer en blijf er daarna vooral vanaf. Dat heeft bij mijn reu geholpen die tot voor zijn bezoek aan een trimmer zo goed als altijd in de rui zat.
Tanja Simba&Bella
Zeer actief

Ongelezen bericht door Tanja Simba&Bella »

Hier hetzelfde probleem . Het blijft maar komen en niet zo'n klein beetje ook. Dat hij nog niet kaal is begrijp ik niet.

Ik heb m al een keer gewassen, de furmenator regelmatig gebruikt en een heel arsenaal aan andere borstels maar nee hoor......Kan onderhand hele truien breien van zijn haar.
simba is 10 1/2 en ik heb dit nog nooit meegemaakt. Ik lees dus met veel interesse even mee naar oplossingen.....
Groetjes, Tanja

Voor altijd in mijn hart: Bella 18-04-2002 - 25-02-2013 , Simba 26-07-2004 - 10-07-2015

Het is stil in mijn hart, stil in ons huis. Ik mis jullie en troost mij met de gedachten dat jullie nu weer samen zijn. Mijn maffe duo......bedankt voor de mooie jaren. Ik zal jullie nooit vergeten.......
Records070
Vaste gebruiker

Tanja Simba&Bella schreef:Hier hetzelfde probleem . Het blijft maar komen en niet zo'n klein beetje ook. Dat hij nog niet kaal is begrijp ik niet.

Ik heb m al een keer gewassen, de furmenator regelmatig gebruikt en een heel arsenaal aan andere borstels maar nee hoor......Kan onderhand hele truien breien van zijn haar.
simba is 10 1/2 en ik heb dit nog nooit meegemaakt. Ik lees dus met veel interesse even mee naar oplossingen.....

Ja bij ons dus ook nooit eerder zo lang in de rui geweest, snappen het zelf ook niet haha.. Andere suggesties naast een trim salon? Ik hoorde dat wassen in warm water goed zou KUNNEN werken?
Rosita Compagner
Zeer actief
Mijn ras(sen): waterhonden
Contacteer:

Ongelezen bericht door Rosita Compagner »

Ja, dat is wat ze in de trimsalon doen Naast een intensieve massage (dat kan zomaar een halfuur 'badtijd' zijn) en uitblazen met een waterblazer (wolblazer in dit geval). Zélf wassen geeft een heel ander resultaat.
Records070
Vaste gebruiker

Ja ok, nee.. Dat zal echt niet gaan lukken met onze old lady haha, die heeft onwijze verlatingsangst en heeft een hekel en dingen die zuigen!! Had k het al over met me mams om het een keer te laten doen, maar zou teveel stress meebrengen aangezien ze al lekkend hartklepje heeft enz
Records070
Vaste gebruiker

Vandaarr! Valt het thuis niet te doen als je het grondig doet, zo ja nog tips? of alternatieven
Tanja Simba&Bella
Zeer actief

Ongelezen bericht door Tanja Simba&Bella »

Wassen heeft hier niet geholpen. Nou ja, 2 dagen wat minder haar. Dat was het.

Trimsalon ga ook ik hem en de medewerkers van de salon niet aandoen. Een stofzuiger is al eng, en als hij bang is, kunnen andere honden maar beter uit de buurt blijven.

Een natte zeem wil ook nog wel eens goed zijn tegen losse haren, maar meer oplossingen wert ik ook niet meer.
Groetjes, Tanja

Voor altijd in mijn hart: Bella 18-04-2002 - 25-02-2013 , Simba 26-07-2004 - 10-07-2015

Het is stil in mijn hart, stil in ons huis. Ik mis jullie en troost mij met de gedachten dat jullie nu weer samen zijn. Mijn maffe duo......bedankt voor de mooie jaren. Ik zal jullie nooit vergeten.......
Rosita Compagner
Zeer actief
Mijn ras(sen): waterhonden
Contacteer:

Ongelezen bericht door Rosita Compagner »

Zélf wassen heeft niet geholpen ;-)

Gaan jullie wel met je hond naar de dierenarts?
Trimmers zijn wel wat gewend hoor, en de meeste honden gedragen zich totaal niet zoals hun baasjes verwachten.
Records070
Vaste gebruiker

Tuurlijk gaan we naar de dierenarts. afgelopen week nog geweest voor iets ivm poot bedje dat er wat in zou zitten :P Maar ff een vraag on the sidee, met deze orijen senioren brokjes hadden we nu inmiddles niet al verbetering met haar vacht moeten zien? Ze is nog steeds zo dof als ze op RC was, 0 verbetering en tis inmiddels alweer 1.5 maand dat we overgestapt zijn?
Pets_Passion
Zeer actief
Mijn ras(sen): Kromfohrländer Gladhaar en Ruwhaar
Aantal honden: 2
Contacteer:

Ongelezen bericht door Pets_Passion »

Ik adviseer mensen die overstappen op een nieuw merk brok altijd 3 maanden op het nieuwe voer te blijven en dan te oordelen of je tevreden bent.
Vaak moet de stofwisseling toch even wennen en ze kunnen gaan "ontgiften" zoals men dat noemt.
Dus zou eerst nog 1,5 afwachten en dan zou je veranderingen/verbeteringen mogen verwachten.
Afbeelding

Kromfohrländers von Wirlbelsteijn
Records070
Vaste gebruiker

Ja ik snap wat je bedoelt en had het ook tegen me ma gezegd dat ze het wat meer tijd moet geven. Maar ik zie wel dat meer mensen die overgestapt op Orijen zijn ook last hebben van vaker ontlasten, en dunner. Vanwege het hoge eiwit gehalte (neem ik aan). Kan het niet gewoon zijn dat onze female de hoeveelheid eiwitten niet allemaal kan verwerken wegens de hogere leeftijd?
Pets_Passion
Zeer actief
Mijn ras(sen): Kromfohrländer Gladhaar en Ruwhaar
Aantal honden: 2
Contacteer:

Ongelezen bericht door Pets_Passion »

Alles kan natuurlijk, zeker bij de oudere honden.
Denk zelf eerder dat ze gewoon nog heel erg moet wennen aan het verteren van dit nieuwe voer.
Tenzij er ernstige klachten zijn zou ik het gewoon nog wat meer tijd geven.
Afbeelding

Kromfohrländers von Wirlbelsteijn
Plaats reactie

Terug naar “Verzorging en toebehoren”