Ster topic:

Kijk je naar goedkopere alternatieven voor je hond nu alle de prijzen zo uit de bocht vliegen?
Ster topic! Klik hier om te reageren

Ben je nieuw en wil je een account maken? Klik hier!
Een (zeer) beknopte handleiding voor nieuwe leden vind je hier: Klik!
Het hondenforum team stelt zich hier voor: Klik!

Laatste wijziging 23-03-2022
Wil je deze forummededeling niet meer zien? klik dan rechtsboven in dit vak

Jack Russell doodgebeten door Rottweilers

Nieuws over dierenleed.
Niet geschikt voor jonge kinderen.

Moderator: moderatorteam

Joey.K
Zeer actief
Aantal honden: 0

Re: Jack Russell doodgebeten door Rottweilers

Ongelezen bericht door Joey.K »

waarom letten mensen toch niet beter op..
thom
Zeer actief
Mijn ras(sen): Portugees 'straatschoffie'.
Aantal honden: 1
Contacteer:

Ongelezen bericht door thom »

Tjonge zeg, ik als oud Rottweiler-baas kijk hier enorm van op. Wat vreselijk voor de JR en de baasjes.
Een Rottweiler kan best uitvallen, daarom moet je deze ook scherp onder controle hebben, dat lijkt me vrij normaal.
Afbeelding
Maryanne
Zeer actief
Mijn ras(sen): Jack Russell Terriers, Vizsla
Aantal honden: 12
Contacteer:

Ongelezen bericht door Maryanne »

Ik kijk hier helemaal niet van op. Hier voor mijn deur in het park is een Chi doodgebeten door een Rottweiler en mijn honden zijn door dezelfde hond meerdere keren aangevallen. Heel eenvoudig omdat de baas de hond niet aan kan maar wel graag stoer wil zijn :roll:
hondje
Zeer actief
Mijn ras(sen): Jack Russel Terrier

Ongelezen bericht door hondje »

Verschrikkelijk om zulk soort voorvallen te lezen. Je zult hem maar zien of je eigen hond....
Afbeelding
Daisy 12-08-2010
Lunatic
Erelid
Mijn ras(sen): Labrador retriever
Roemeense mix
Aantal honden: 2

Ongelezen bericht door Lunatic »

Een deur met een simpele klink en die dan niet op slot draaien.....pffff dat ks vragen om problemen!
Arme husseltje :(
Je weet niet hoe sterk je bent tot het moment dat sterk zijn de enige keuze is die je hebt!
Lizzie.
Zeer actief
Mijn ras(sen): Poedel

Ongelezen bericht door Lizzie. »

Vreselijk en onnodig :evil:
Vorig week is er ook een JR van een kennis van mij dood gebeten, eigenaar maakte zich snel uit de voeten en liet de baas en hond ontredderd achter :ugh:
Afbeelding
laeken
Zeer actief

Ongelezen bericht door laeken »

Maryanne schreef:Ik kijk hier helemaal niet van op. Hier voor mijn deur in het park is een Chi doodgebeten door een Rottweiler en mijn honden zijn door dezelfde hond meerdere keren aangevallen. Heel eenvoudig omdat de baas de hond niet aan kan maar wel graag stoer wil zijn :roll:
Ik kijk er ook niet van op want voor mijn deur in Amsterdam beet ook een rottweiler een terriertje dood. Ook omdat er iemand liep met meer hond dan hij aan kon. Ook die man smeerde hem snel maar ik heb toen de politie gebeld.
Afbeelding
iones
Zeer actief

Ongelezen bericht door iones »

Wat een ellende heeft dat arme hondje moeten doorstaan! Vreselijk!

Tsja, die eigenaar van die rottweiler heeft er natuurlijk niet op gerekend dat zijn hond zo handig zou zijn om de klink open te maken. En hij zal wel niet bang zijn geweest voor inbrekers. Nee, niet met zulke honden.
'Het lot van de dieren is bezegeld door de onverschilligheid van velen, in combinatie met de daadwerkelijke haat van weinigen
dagmar88
Zeer actief

Ongelezen bericht door dagmar88 »

thom schreef:Tjonge zeg, ik als oud Rottweiler-baas kijk hier enorm van op. Wat vreselijk voor de JR en de baasjes.
Een Rottweiler kan best uitvallen, daarom moet je deze ook scherp onder controle hebben, dat lijkt me vrij normaal.
Heus? 't zijn maar gewoon grote honden met sterke kaken :U:
Dat dat met twee stuks gaat rellen zonder leiding lijkt me allerminst verbazingwekkend.
dagmar88
Zeer actief

Cleva schreef:Ik vind er niets aan.
Ik ken ze niet anders als onbetrouwbare Bokito's met domme bazen.

Er zit er hier steevast een op het terras van de lokale tap vastgebonden. Alle honden die over de dijk langskomen worden aangegorgeld.
Dat springt voor de vorm wat rond maar ik moet er niet aan denken dat dat een keer fout gaat en hij ineens los is.
:mrgreen: Chagrijnen vaak. Toen ik op de basisschool zat waren het de staffords van nu, maar dan ook nog scherp naar mensen.

Van m'n drie rottweiler kruisingen was alleen Pluis echt betrouwbaar. Maar die was ook pas 18 maanden natuurlijk.
Spike op zich ook, maar zonder baas absoluut niet. M'n poort is er ooit bij zware storm uitgewaaid en die had geen fraaie dingen verzonnen.
:wink: Niko kan zodra hij wat moet of z'n zin niet krijgt een zakkenwasser eerste klas zijn.
Rocco
Zeer actief

Ongelezen bericht door Rocco »

Erg voor de hond en baas maar dit soort incidenten gebeuren dagelijks niet alles komt in de
media,waar mensen en dieren zijn gebeuren incidenten .geen overwicht,gemakzucht,onoplettenheid, onkunde
en noem maar op. Stoere rassen in de media publiceren allemaal sensatie waarvan de goeden
het weer moeten ontgelden.
S@ndr@
Zeer actief

Ongelezen bericht door S@ndr@ »

De rotties in de buurt heb ik ook niet zo`n probleem mee, de Jack ruzies daarentegen, is er niet een die normaal kan passeren zonder een grote waffel op te zetten :roll:
wel weer in triest dat er nu weer alleen maar verliezers zijn :oeps:
Maryanne
Zeer actief
Mijn ras(sen): Jack Russell Terriers, Vizsla
Aantal honden: 12
Contacteer:

Ongelezen bericht door Maryanne »

S@ndr@ schreef:De rotties in de buurt heb ik ook niet zo`n probleem mee, de Jack ruzies daarentegen, is er niet een die normaal kan passeren zonder een grote waffel op te zetten :roll:
wel weer in triest dat er nu weer alleen maar verliezers zijn :oeps:
Natuurlijk :roll:
gonnie
Zeer actief
Mijn ras(sen): Duitse Pinschers

Ongelezen bericht door gonnie »

Hier ook een Jack Russel die nogal blaft als ze mijn honden ziet, maar ik zit er niet mee want ik het zelf een paar etterbakkies die weleens uit hun dak gaan en als een andere hond tegen hen tekeer gaat dan houden die lafbekken van mij hun snater wel dicht.
Afbeelding

Tama, Nikkie, Jarah en Bijou.
Groetjes Gonnie.
Er is geen spreker die het van de zwijger wint.
dagmar88
Zeer actief

Topic is niet geil genoeg dus nu moet het verzanden in grote/kleine vervelende honden discussie nr 789?
:ok: Een gegarandeerde publiekstrekker.
S@ndr@
Zeer actief

Nanna schreef:Hier lopen werkelijk tig Jack Snuffels. Waar niet, zou je zeggen ;-)
En nooit heb ik er last mee. Soms komt er wel eentje blaffend aanhollen maar die loopt dan tegen een muur van nieuwsgierigheid annex onverschilligheid op dus daar is ie snel klaar mee. Snuffeldesnuffel en weg weer. Gebeten wordt er nooit. :19:
Maar ja, als je als baas zèlf een groot grauwend monster in de lijn hebt hangen dat je niet kunt mannen kan ik me wel voorstellen dat je de kleine blaffertjes zat wordt. :mrgreen:
Dat zal het zijn :idea: :Q:
S@ndr@
Zeer actief

denk je nu echt dat ik over straat ga met een hond die 15 kilo zwaarder is dan ik, die uitvalt,......... ehmmmm ja natuurlijk :oohja:
er is er hier maar 1 tje die uitvalt en die lift ik dan wel omhoog, als t moet aan de lijn :oeps:
Laatst gewijzigd door S@ndr@ op 18 jan 2015 16:45, 2 keer totaal gewijzigd.
pioenroos
Zeer actief
Mijn ras(sen): xteckel Mies, eurasier Diem en schapendoes in deeltijd Flora.

Ongelezen bericht door pioenroos »

Ik ken superleuke rottweilers en echte etterbakken. Net als bij Dobermanns vind ik er enorme individuele verschillen tussen zitten.

Hier loopt een hitsige opgefokte hussel met sjago baas rond. Hondje heeft 1 keertje, loslopend en niet naar baas luisterend, brutaal z'n neus onder de staart van Mies gestoken en wilde opstijgen. Irritant maar Mies maakt daar zéér korte metten mee. Verschil met zo'n akkefietje vind ik dat er behalve 1 plukje los haar en een gekrenkt ego (beiden van de hussel) er geen schade is. Hussel blijft sindsdien los op gepaste afstand. Aan de riem valt hij uit maar dat levert geen risico op. De keurig altijd aangelijnde pitmix met zéér vriendelijke jongeman die ons netjes uit de weg gaat vind ik dan toch spannender. Die hond gromt en trekt en borstelt en als die riem knapt of de eigenaar struikelt denk ik niet dat Mies maar iets te vertellen heeft.
Ik vind dat die jongeman even veel recht heeft op een hond als de sjago mevrouw hoor. Maar feit is wel dat hussel irritant is maar de pitmix mij zenuwachtig maakt. Hoe tof die hond ongetwijfeld ook is en hoe ik rationeel ook vind dat een verbod geen enkele zoden aan de dijk zou zetten voor dierenwelzijn.
Afbeelding
Wolfsblut
Zeer actief

Ongelezen bericht door Wolfsblut »

dagmar88 schreef:Topic is niet geil genoeg dus nu moet het verzanden in grote/kleine vervelende honden discussie nr 789?
Wellicht is dan het geilste forum van Nederland de oplossing.
Zien is meer dan kijken, luisteren is meer dan horen en leven is meer dan overleven.
pioenroos
Zeer actief
Mijn ras(sen): xteckel Mies, eurasier Diem en schapendoes in deeltijd Flora.

Ongelezen bericht door pioenroos »

dagmar88 schreef:Topic is niet geil genoeg dus nu moet het verzanden in grote/kleine vervelende honden discussie nr 789?
Sorry :engel: Ik kom duidelijk niet vaak genoeg meer op het forum :mann:
Afbeelding
Thomas
Zeer actief
Mijn ras(sen): Labrador retriever

Ongelezen bericht door Thomas »

Ik ken veel rottweilers, veruit de meeste hebben een handleiding. Dat weet je als je een rottweiler neemt.
Afbeelding
dagmar88
Zeer actief

pioenroos schreef:
Sorry :engel: Ik kom duidelijk niet vaak genoeg meer op het forum :mann:

:mrgreen: Ik was er ook weer bijna ingestonken hoor.
beatje

Ongelezen bericht door beatje »

Ik heb het laatst op een vakantie park gehad.Ik had, net op het park geariveerd in donker de hondjes uitgelaten en liep net naar het huisje in het donker van uit het niets zowel ik als de hondjes hadden hem niet gezien ,greep een hond mijn kleine kees.Ik grijp de hond in zijn nekvel en hang hem omhoog waarop mijn kees de benen neem.Gelukkig kwam mijn man mij te hulp op mijn gebrul.

Die heeft de kleine hondjes mee genomen en de Dader (een draadhaar duitse staander bleek in het licht)heb ik opgebracht naar de receptie.Daar moesten alle boeken worden nageslagen want de dame's wisten niet wat gedaan met dit geval :D
Maar goed terwijl ik stond te wachten op een oplossing met nog altijd de hond in mijn handen kwam mijn man met de eigenaar aan hij had ze horen zoeken.
De hond had ook de deur van het huisje geopend ,en hij viel idd honden aan.Eigenaresse was keurig bood haar excuses aan en vroeg of we schade hadden.Gelukkig alleen een bos haar minder,dat is het voordeel van een hond met heel veel haar.

Maar honden en deuren het blijft dus oppassen.
Lady.1
Actief
Mijn ras(sen): Welsh Corgi Pembroke
Aantal honden: 11
Contacteer:

Ongelezen bericht door Lady.1 »

Heel triest dat er toevallig in mijn woonplaats Swifterbant vrijdag ook een langharige Teckel die aangelijnd was door 2 Rottweilers is dood gebeten die liepen los en schijnen vaker problemen te geven in die buurt heel sneu allemaal :80:
Pepie
Zeer actief
Mijn ras(sen): Europese korthaar

Ongelezen bericht door Pepie »

Zal je hondje maar weer zijn zeg. :roll:
Afbeelding
Marco88
Zeer actief
Mijn ras(sen): nova scotia duck tolling retriever

Ongelezen bericht door Marco88 »

Toch wel jammer dat sommige honden het in hun aard ligt om als ze de kans krijgen , aan het moorden gaan
Afbeelding
iones
Zeer actief

Ja, zulke honden moesten eigenlijk niet gefokt worden.
'Het lot van de dieren is bezegeld door de onverschilligheid van velen, in combinatie met de daadwerkelijke haat van weinigen
iones
Zeer actief

Ik zou gewoon geen hond willen hebben waarmee ik altijd zo alert moest zijn, dat de deur wel goed gesloten was, die altijd aangelijnd moest zijn of dat ik goed om me heen moest kijken of er geen andere hond kwam die hij mogelijk aan gort zou bijten.

Echt ontspannen is dat niet.
S@ndr@
Zeer actief

nou die heb je dan toch ook niet :wink: dus dat probleem bestaat niet zou ik denken
S@ndr@
Zeer actief

natuurlijk kan het wel, t gaat veel vaker goed dan fout. DuCain was ook zo`n type, niet leuk, maar wel te hanteren. met Sneeuw vind ik het lastiger, want die ziet er schattig uit en dan geloven mensen t niet als je ze waarschuwt van niet aaien
Laatst gewijzigd door S@ndr@ op 19 jan 2015 10:48, 1 keer totaal gewijzigd.
Plaats reactie

Terug naar “Dier en Leed”