dagmar88 schreef:lets have fun schreef:Hangt ook van je honden af denk ik. Die van mij willen beslist niet contact liggen met elkaar. Samen op de bank wordt al niks. Dus ik zorg wel dat ze elk een eigen plek hebben.
Charlie en Tibbe wel, maar ook die hebben hun ruimte nodig om elkaar niet zat te raken of even apart te kluiven.
Voor de twee grote is een plek die echt van hen alleen is heel belangrijk.
Ik ga er toch stiekem wel weer van uit dat ik straks weer een stapel podenco's heb. Bij Lilo en Jack duurde het ook niet lang voor ze dicht tegen elkaar aan sliepen.
En ik koop dus geen mand. Als het om een of andere reden toch nodig blijkt te zijn, is er snel genoeg een gekocht.
Inmiddels wel een nieuwe flexlijn gekocht (die van Jack is 12 jaar oud, en die vertrouw ik niet met een jonge stuiterbal aan het eind van die 8 meter), en een nieuw tussenstuk voor zijn autotuig. Ik had twee extra tuigen, en nul extra tussenstukken meer (om vast te klikken in de auto dus). Hoogstwaarschijnlijk ooit achtergelaten in iemands auto na een uitje of vakantie.
Tweede voer- en waterbak heb ik uiteraard nog, ik ga nog voor allebei een nieuwe knuffel met oogjes kopen, ook om meteen te zien of Toto oogjes ook netjes uitspuugt zoals Jack en Lilo. Goeie leren halsband heb ik (was ooit een miskoop, te groot voor Lilo en net te klein voor Jack, met een beetje geluk past hij perfect, en voor alle zekerheid neem ik ook Jack's ouwe halsband mee). Ik heb nog een nauwelijks gebruikt tuig van Lilo dat een stuk ruimer kan en dat past waarschijnlijk wel. (Eerste paar dagen ga ik tuig+halsband en dubbel zekeren doen, liever overdreven voorzichtig dan een vermiste hond.) Ik heb een paar goeie leren politielijnen, ook voor de eerste dagen, en als alles op rolletjes loopt kan hij daarna aan de flex.
Wat ik nog even moet halen is vlooienspul voor de complete beestenbende. Als ik het hele stel morgen druppels geef, krijgen zij in elk geval geen last als Toto een paar vlooien blijkt te hebben, en dan krijgt Toto druppels als hij hier is en het nodig is. (Dat was destijds mijn enige aanmerking op het asiel waar Lilo vandaan kwam, ze stond stijf van de vlooien, dus ik zou er niet van op kijken.)
En om mee te nemen als we hem gaan ophalen: vochtige doekjes (als hij tijdens de reis heeft gepoept, effe het ergste weg), keukenrol en plastic zakjes (voor ongelukjes in de aankomsthal), waterbakje, flesje water, stukjes gekookte kip.
Ben ik iets vergeten?
Ik loop echt te stuiteren van de spanning en ik mot nog drie dagen. Dat kan nog wat worden.