Ster topic:

Kijk je naar goedkopere alternatieven voor je hond nu alle de prijzen zo uit de bocht vliegen?
Ster topic! Klik hier om te reageren

Ben je nieuw en wil je een account maken? Klik hier!
Een (zeer) beknopte handleiding voor nieuwe leden vind je hier: Klik!
Het hondenforum team stelt zich hier voor: Klik!

Laatste wijziging 23-03-2022
Wil je deze forummededeling niet meer zien? klik dan rechtsboven in dit vak

Trut

Forum waar men kan praten over het gedrag en de opvoeding van puppies en volwassen honden (of de eigenaar).

Moderator: moderatorteam

Gollum
Zeer actief
Mijn ras(sen): Roemeense schone
Aantal honden: 1

Trut

Ongelezen bericht door Gollum »

Ik heb wel eens eerder verteld dat Gollum een grote hekel heeft aan een rode Podenco dame die hier in de buurt rondloopt, deze hond woont als enige hond bij haar baas. Nu is er nog iemand die met een hele roedel honden loopt waaronder een rode podenco dame. Deze is alleen wat kleiner en wat zelfverzekerder. En ik dacht als ik dat zie moet Gol dat toch ook zien of in ieder geval ruiken?
Nou niet dus. Gollum ziet de podenco, stormt er woest blaffend op af en ziet de hele roedel niet die erbij hoort. Binnen een paar seconden stonden er 5 honden om haar heen te kijken waarom ze zich zo druk maakte :F:
Dat had ze even niet verwacht, Gollums hele houding veranderde gelijk, helemaal onderdanig 'pardon mevrouw, pardon meneer en een goede middag nog' :LOL:
Zou ze het nou geleerd hebben? Ik ben benieuwd :roll:
Gollum
Zeer actief

Re: Trut

Kruimel53 schreef:Hahaha, nette club, die Podenco's! En wie weet heeft ze idd wat geleerd :wink:
Ja ik snapte er niks van, we zijn wel eens vaker met die roedel honden opgelopen. Hele leuke honden, ik dacht dat ze die wel zou herkennen. Blijkbaar reageren honden toch meer op zicht dan ik dacht.
Rode podenco, alarm! :S:
Wat een doos, we liepen nog een stukje met de honden mee en Gol liep echt nog even te mokken :LOL:
Gollum
Zeer actief

Kruimel53 schreef:Ze kijken echt wel naar uiterlijk op een afstand. Neem maar al die honden die bang/boos zijn voor/op bv een zwarte hond of herders of grote bruine honden oid. Logi kijkt bv altijd de kat uit de boom bij grote harige black and tan honden nadat hij een onterecht pak op z'n donder kreeg van een sikkeneurige Hovawart. Alleen bij dat soort honden.
Wat grappig, ik had dat nog nooit meegemaakt. Mika blaft sowieso naar alle honden die groter zijn dan zij als ik haar niet tegenhoud en Gol reageert normaal altijd vriendelijk naar andere honden of negeert ze. Behalve dus die Rode Podenco dame sinds een half jaartje ofzo :19:
Lunatic
Erelid
Mijn ras(sen): Labrador retriever
Roemeense mix
Aantal honden: 2

Ongelezen bericht door Lunatic »

Gollum schreef:Ik heb wel eens eerder verteld dat Gollum een grote hekel heeft aan een rode Podenco dame die hier in de buurt rondloopt, deze hond woont als enige hond bij haar baas. Nu is er nog iemand die met een hele roedel honden loopt waaronder een rode podenco dame. Deze is alleen wat kleiner en wat zelfverzekerder. En ik dacht als ik dat zie moet Gol dat toch ook zien of in ieder geval ruiken?
Nou niet dus. Gollum ziet de podenco, stormt er woest blaffend op af en ziet de hele roedel niet die erbij hoort. Binnen een paar seconden stonden er 5 honden om haar heen te kijken waarom ze zich zo druk maakte :F:
Dat had ze even niet verwacht, Gollums hele houding veranderde gelijk, helemaal onderdanig 'pardon mevrouw, pardon meneer en een goede middag nog' :LOL:
Ik heb beeld :LOL:
Niet zo slim Golllum, voor het zelfde geld hangen er 5 podenco's in je kont :F:
Je weet niet hoe sterk je bent tot het moment dat sterk zijn de enige keuze is die je hebt!
Gollum
Zeer actief

Lunatic schreef:
Gollum schreef:Ik heb wel eens eerder verteld dat Gollum een grote hekel heeft aan een rode Podenco dame die hier in de buurt rondloopt, deze hond woont als enige hond bij haar baas. Nu is er nog iemand die met een hele roedel honden loopt waaronder een rode podenco dame. Deze is alleen wat kleiner en wat zelfverzekerder. En ik dacht als ik dat zie moet Gol dat toch ook zien of in ieder geval ruiken?
Ja ze had mazzel dat het lieve nieuwsgierige honden waren die even kwamen kijken wat alle consternatie nou was :mrgreen:
En Gol is ook een muts natuurlijk, zelfs als ze voor haar doen woest doet maakt ze nog niet veel indruk. Zelfs katten rennen haast niet voor haar weg (die jagen achter haar aan :schrik: )
Lunatic
Erelid
Mijn ras(sen): Labrador retriever
Roemeense mix
Aantal honden: 2

Ongelezen bericht door Lunatic »

Gollum schreef:
Lunatic schreef:
Ja ze had mazzel dat het lieve nieuwsgierige honden waren die even kwamen kijken wat alle consternatie nou was :mrgreen:
En Gol is ook een muts natuurlijk, zelfs als ze voor haar doen woest doet maakt ze nog niet veel indruk. Zelfs katten rennen haast niet voor haar weg (die jagen achter haar aan :schrik: )
Ach arm lief meisje, denk je heel stoer te zijn, nemen ze je niet serieus :blauwoog: :LOL:
Je weet niet hoe sterk je bent tot het moment dat sterk zijn de enige keuze is die je hebt!
DeDiana
Zeer actief
Mijn ras(sen): Schotse herdershond langhaar en Spaanse schonen
Aantal honden: 4

Ongelezen bericht door DeDiana »

Haha, hopelijk heeft ze er wat van geleerd en doet ze het nu ook tegen de andere rode podenco niet meer ;-)

Ik merk ook wel dat honden heel veel op zicht doen, tot ze op reukafstand komen. Mila's beste vriendinnetje Jitske is bijvoorbeeld een stabij, en bij elke stabij die we tegenkomen denkt Mila vanaf een afstandje dat het Jitske is en wil ze ernaartoe (terwijl Mila zelden naar andere honden wil). Op zo'n 10 tot 15 meter heeft ze vaak pas in de gaten dat het Jitske niet is, terwijl ik dat dan allang gezien heb.
Gollum
Zeer actief

Hahaha ja hoor! We kwamen net het onderwerp van nijd tegen, zij en Gol waren allebei los. De podenco blafte zelfs even en Gol borstelde van kop tot teen maar ze ging er niet achteraan :cheer: :LOL:
DeDiana
Zeer actief
Mijn ras(sen): Schotse herdershond langhaar en Spaanse schonen
Aantal honden: 4

Ongelezen bericht door DeDiana »

Gollum schreef:Hahaha ja hoor! We kwamen net het onderwerp van nijd tegen, zij en Gol waren allebei los. De podenco blafte zelfs even en Gol borstelde van kop tot teen maar ze ging er niet achteraan :cheer: :LOL:
Nou, dat heeft dan goed uitgepakt dus ;-)
[Sandra]
Zeer actief
Mijn ras(sen): Engelse bulldog x Maltezer

Ongelezen bericht door [Sandra] »

:LOL: :LOL:
Afbeelding
Groetjes,
Sandra
Gollum
Zeer actief

DeDiana schreef:
Gollum schreef:Hahaha ja hoor! We kwamen net het onderwerp van nijd tegen, zij en Gol waren allebei los. De podenco blafte zelfs even en Gol borstelde van kop tot teen maar ze ging er niet achteraan :cheer: :LOL:
Nou, dat heeft dan goed uitgepakt dus ;-)
Nou echt ja! Ik blijf het wel in de gaten houden hoor, ik wil niet dat ze weer succes heeft met wegjagen.
Plaats reactie

Terug naar “Gedrag en opvoeding”