Maar goed, als Tototoetje hier aankomt is het woensdagavond middernacht of later, dus dat is sowieso al lastig. Als hij 's nachts terwijl ik lig te ronken de vuilnisbak leeghaalt, de ijskast open doet, tien keer de trap op loopt en weer naar beneden komt, met de katten gaat gooien en tegen de muren piest wordt het nog een hele toer om die regels duidelijk te maken.
Hoe ga ik dat doen? Ik ga wel beneden op de bank slapen, en okee, de katten ga ik denk ik boven op een slaapkamer zetten, maar tenzij ik de hele nacht opblijf kan ik eventuele nachtelijke boevenstreken dus niet corrigeren. Want ik slaap dan, als Toetienooit op het aanrecht springt of in de open haard klimt of eens lekker op de tafelpoten gaat liggen kluiven.
En tuurlijk is hij hartstikke moe van die reis en met een hoop geluk gaat hij gewoon heerlijk liggen slapen. Maar Jack was op dag 1 ook moe van de reis en alle nieuwe ervaringen, en dat was toch direct die vrolijke creatieve stuiterbal toen hij eenmaal thuis was. Lilo was gesloopt door de reis en heeft uiteindelijk de hele nacht heerlijk geslapen, maar voor die tijd moest ook wel duidelijk gemaakt worden dat we hier niet de trap opgaan en dat we ook zeker niet de schutting beklimmen om eens in de tuin van de buren te kijken.
Ik weet niet of het verstandig is, maar ik ga er toch een beetje vanuit dat ik een zelfde soort hond als Jack in huis haal met Toto. En jonge Jack was 1 brok enthousiaste energie, verzon dingen en deed dingen die honden van andere mensen nooit deden.
En echt, ik kijk er naar uit en ik ga ervan genieten, maar ik zit echt even met die eerste nacht in mijn maag. Hoe zouden jullie dat doen?