De eerste keer dat ze er eentje zag vond ze het maar gek, maar gisteren pakte ze hem direct op en kwam hem netjes brengen. Ook de nerts was geen probleem

Moderator: moderatorteam
Nee was een nerts.. Weet ook niet waar ze vandaan kwamen, iemand had ze voor hem meegenomenkorthaar schreef:De nerts is door de jacht hier toch al uitgeroeid?
Was het geen Fis?
Nee Roofwild proef van de Weimaraner vereniging in april.Sita schreef:Train je voor de proeven van de NOJG?
Misschien komt dat "goed" vastpakken vanzelf wel als ze meer ervaring heeft met vosjeskorthaar schreef:Misschien zou je een 3-delige apporteer dummie kunnen overwegen, om beter te leren vastpakken.
nathalie schreef:Misschien komt dat "goed" vastpakken vanzelf wel als ze meer ervaring heeft met vosjeskorthaar schreef:Misschien zou je een 3-delige apporteer dummie kunnen overwegen, om beter te leren vastpakken.
Deze bewering slaat als een tang op een varken, korthaar.korthaar schreef:nathalie schreef:Misschien komt dat "goed" vastpakken vanzelf wel als ze meer ervaring heeft met vosjeskorthaar schreef:Misschien zou je een 3-delige apporteer dummie kunnen overwegen, om beter te leren vastpakken.
Laten we maar een beetje zuinig zijn op de vos.
In Friesland moet men de ecologie al resetten door de velden maar onder water te zetten, vanwege te weinig predatoren.
Je lijkt de auteur van de jachtargumenten wel: die zou de veganisten nog de schuld geven van de muizenplaag.nyckle schreef:Deze bewering slaat als een tang op een varken, korthaar.korthaar schreef:nathalie schreef:Misschien komt dat "goed" vastpakken vanzelf wel als ze meer ervaring heeft met vosjeskorthaar schreef:Misschien zou je een 3-delige apporteer dummie kunnen overwegen, om beter te leren vastpakken.
In Friesland moet men de ecologie al resetten door de velden maar onder water te zetten, vanwege te weinig predatoren.
Dat ben ik niet.korthaar schreef: Je lijkt de auteur van de jachtargumenten wel: die zou de veganisten nog de schuld geven van de muizenplaag.
Ik moest even denken aan die muizenplaag die inmiddels enorme vormen aanneemt. Maar goed, dat heeft ook alles te maken met het feit dat het los laten lopen van je katten politiek incorrect is geworden.korthaar schreef:nathalie schreef:Misschien komt dat "goed" vastpakken vanzelf wel als ze meer ervaring heeft met vosjeskorthaar schreef:Misschien zou je een 3-delige apporteer dummie kunnen overwegen, om beter te leren vastpakken.
En vos eet je ook?nyckle schreef:Dat ben ik niet.korthaar schreef: Je lijkt de auteur van de jachtargumenten wel: die zou de veganisten nog de schuld geven van de muizenplaag.
Andersom, geef jij wel de jagers de schuld.
Aan jou om maar eens vanuit jou redenering dat te bewijzen, dat dat ook werkelijk zo is.
Ik denk en weet, dat zonder vossen er ook muizenplagen waren. Met vossen ook.
Ik zou willen, dat ik de oorzaak wist. Iemand, of een groep de schuld geven heeft geen zin.
Het zal misschien te maken hebben, met iets wat mist in de ecologie.
Als er teveel vossen zijn, krijgen de jagers op hun duvel. Zijn er te veel ganzen, dan krijgen de jagers dat ook op hun brood. ( of de boeren)
Als jij je hond met een nijlgans laat sleuren, moet ik dan ook iemand de schuld geven?
Ik snap niks van jou. Dat hoeft ook niet. Jij snapt ook niks van mij.
Zo nu en dan oogst ik eten uit de "natuur". Prima en het ultieme scharrelvlees. Hierdoor hoef ik maar heel weinig naar de slager.
Wil ik rund- of varkensvlees? Dan zoek ik een slager, die goed vlees heeft. Kippenvlees, daar zorg ik zelf wel voor.
Is er even geen vlees, dan eten we net zo makkelijk geen vlees.
Ik kom uit een tijd, toen jij nog vloeibaar was. Het doden van een dier is nooit leuk. Nooit!
Iemand die het leuk vindt om uit plezier een dier dood maakt is in mijn ogen ziek.
Aan de andere kant, vind ik dat Veganisten extreem zijn. Ik kan ver meegaan hoor. Ooit ook een tijd vegetarisch geweest. Uit protest tegen de bio-industrie.
Dus trek ik morgenvroeg naar mijn veld. Probeer nog een vette woerd te schieten. Dan hebben de eendjes rust.
Werkelijk, eend is heerlijk. Met spruitjes, aardappelpuree en sinaasappelsaus.
Er is niks mis mee, als training een doel heeft.Hanneke2 schreef:Ik moest even denken aan die muizenplaag die inmiddels enorme vormen aanneemt. Maar goed, dat heeft ook alles te maken met het feit dat het los laten lopen van je katten politiek incorrect is geworden.korthaar schreef:nathalie schreef:Misschien komt dat "goed" vastpakken vanzelf wel als ze meer ervaring heeft met vosjeskorthaar schreef:Misschien zou je een 3-delige apporteer dummie kunnen overwegen, om beter te leren vastpakken.
Wat mij eigenlijk vooral tegen de borst stuit, is dat het hier niet gaat om jagen op prooi. Ik vind training met dooie eenden en dooie hazen ook niet iets waar ik nou een hobby van zou willen maken, maar ik kan daar uiteindelijk best mee leven. Honden zijn al eeuwenlang gefokt op mee helpen om vreten te vinden, en ik kan me ergens wel voorstellen dat het voor sommige bazen en honden een sport is om het avondeten binnen te halen.
Vossen, nertsjes.... beetje zinloos en fout, lijkt mij. Laten we daar inderdaad maar zuinig op zijn.
Dat geeft nu precies weer, dat je eerst onderzoek moet doen, voor je zulke vragen stelt.Hanneke2 schreef:En vos eet je ook?nyckle schreef:Dat ben ik niet.korthaar schreef: Je lijkt de auteur van de jachtargumenten wel: die zou de veganisten nog de schuld geven van de muizenplaag.
Andersom, geef jij wel de jagers de schuld.
Aan jou om maar eens vanuit jou redenering dat te bewijzen, dat dat ook werkelijk zo is.
Ik denk en weet, dat zonder vossen er ook muizenplagen waren. Met vossen ook.
Ik zou willen, dat ik de oorzaak wist. Iemand, of een groep de schuld geven heeft geen zin.
Het zal misschien te maken hebben, met iets wat mist in de ecologie.
Als er teveel vossen zijn, krijgen de jagers op hun duvel. Zijn er te veel ganzen, dan krijgen de jagers dat ook op hun brood. ( of de boeren)
Als jij je hond met een nijlgans laat sleuren, moet ik dan ook iemand de schuld geven?
Ik snap niks van jou. Dat hoeft ook niet. Jij snapt ook niks van mij.
Zo nu en dan oogst ik eten uit de "natuur". Prima en het ultieme scharrelvlees. Hierdoor hoef ik maar heel weinig naar de slager.
Wil ik rund- of varkensvlees? Dan zoek ik een slager, die goed vlees heeft. Kippenvlees, daar zorg ik zelf wel voor.
Is er even geen vlees, dan eten we net zo makkelijk geen vlees.
Ik kom uit een tijd, toen jij nog vloeibaar was. Het doden van een dier is nooit leuk. Nooit!
Iemand die het leuk vindt om uit plezier een dier dood maakt is in mijn ogen ziek.
Aan de andere kant, vind ik dat Veganisten extreem zijn. Ik kan ver meegaan hoor. Ooit ook een tijd vegetarisch geweest. Uit protest tegen de bio-industrie.
Dus trek ik morgenvroeg naar mijn veld. Probeer nog een vette woerd te schieten. Dan hebben de eendjes rust.
Werkelijk, eend is heerlijk. Met spruitjes, aardappelpuree en sinaasappelsaus.
Sorry maar met jou ga ik geen discussies meer aan want dat is zonde van jouw en van mijn tijd. Ga jij lekker nog een bijenvolk vergiftigen of ergens een ander beest doodmaken ofzo, ga ik lekker naar mijn nest. Toedeledokie.nyckle schreef: Er is niks mis mee, als training een doel heeft.
Vossen binnen brengen is wel belangrijk. Ik denk echter, dat jij dat niet kunt zien, Hanneke. Zolang jacht en schadebestrijding wettelijk geoorloofd zijn, is het oefenen van honden dit ook.
Anders is het als mensen denken, dat de hond zijn/haar gang laten gaan, om achter wild aan te gaan.
Honden die zijn gefokt om vreten voor zichzelf of de baas binnen te brengen, zijn stropers. Ik proef uit jouw woorden, dat je dat eigenlijk wel leuk vind.
Jouw hond moet zijn/ haar gang gaan. Zo'n afgeschafte Spaanse dus? Aankomend stroperes?
Jij denk dus dat ik mijn omgeving en mijn dieren vergiftig. Dank je wel. Kijk eerst eens naar je eigen omgeving. Ik houd die van mij streng in de gaten. Zowel hond als bij.Hanneke2 schreef:Sorry maar met jou ga ik geen discussies meer aan want dat is zonde van jouw en van mijn tijd. Ga jij lekker nog een bijenvolk vergiftigen of ergens een ander beest doodmaken ofzo, ga ik lekker naar mijn nest. Toedeledokie.nyckle schreef: Er is niks mis mee, als training een doel heeft.
Vossen binnen brengen is wel belangrijk. Ik denk echter, dat jij dat niet kunt zien, Hanneke. Zolang jacht en schadebestrijding wettelijk geoorloofd zijn, is het oefenen van honden dit ook.
Anders is het als mensen denken, dat de hond zijn/haar gang laten gaan, om achter wild aan te gaan.
Honden die zijn gefokt om vreten voor zichzelf of de baas binnen te brengen, zijn stropers. Ik proef uit jouw woorden, dat je dat eigenlijk wel leuk vind.
Jouw hond moet zijn/ haar gang gaan. Zo'n afgeschafte Spaanse dus? Aankomend stroperes?
Misschien ga ik nog uitgebreid op de rest van jouw bericht in als ik weer een wakker mens ben, maar toch even dit hoor. Ik woon niet in een stad. Ik zie elke dag weilanden en 's zomers koeien en schapen. Ik zie hazen en konijnen en egels en stikveel muizen en veels te weinig kleine roofdieren. Doet u ons hier maar een marterfamilie of een vossenpaartje.Cleva schreef:Maar dat begrijpen mensen die in de stad wonen toch niet.
Niet ingrijpen in de natuurlijke processen voorkomt plagen.Hanneke2 schreef:Misschien ga ik nog uitgebreid op de rest van jouw bericht in als ik weer een wakker mens ben, maar toch even dit hoor. Ik woon niet in een stad. Ik zie elke dag weilanden en 's zomers koeien en schapen. Ik zie hazen en konijnen en egels en stikveel muizen en veels te weinig kleine roofdieren. Doet u ons hier maar een marterfamilie of een vossenpaartje.Cleva schreef:Maar dat begrijpen mensen die in de stad wonen toch niet.
welke regio woon je dan? voor zover ik weet gaat het in nagenoeg het hele land meer dan prima met de vosHanneke2 schreef:Misschien ga ik nog uitgebreid op de rest van jouw bericht in als ik weer een wakker mens ben, maar toch even dit hoor. Ik woon niet in een stad. Ik zie elke dag weilanden en 's zomers koeien en schapen. Ik zie hazen en konijnen en egels en stikveel muizen en veels te weinig kleine roofdieren. Doet u ons hier maar een marterfamilie of een vossenpaartje.Cleva schreef:Maar dat begrijpen mensen die in de stad wonen toch niet.
Die gaaien vielen mij ook al op. Apart, hoe zou dat komen?Cleva schreef:Er zijn trouwens ook overdreven veel vlaamse gaaien. Veel meer dan eerdere jaren.
Een van de ooievaarsparen zijn ook al terug op het nest. De ganzen zijn al in paren op aan het splitsen.
Het is een bijzondere situatie, alles bij elkaar.
Ik ben overigens blij met de muizen. Het wordt een uilenjaar voor in de boekjes en ik wens volgend jaar uilen in mijn stal.