Maar dat maakt mij niet uit. Dit is ook erg en dit mag ook niet. Alleen zal de politie wel niet adequaat optreden nu een hond doodgebeten is. Want dat gebeurt namelijk maar zelden.
Moderator: moderatorteam
Idd heeft hij dus ook agressie richting mensen getoond, maar wat mij dan weer opvalt, ze hebben een eigen hondenschool en kijken alleen toe tijdens het gevecht? Of lees ik verkeerd?Nanna schreef:Nou ja, hij greep wel een winkelier. En als hij een winkelier kan bijten, kan ie dat ook met een kind.Cleva schreef:"Volgende keer pakt hij een kind"
Ik heb alweer gegeten en gedronken.
Ik snap werkelijk niet waarom je zo'n geval niet aangelijnd en gemuilkorfd kunt uitlaten maar hem álle ruimte geeft zich zwaar te misdragen.
Of de hond gaf geen waarschuwingssignalen.Fotogravinnetje schreef:Eigenaar JR zag en hoorde geen waarschuwingssignalen... Vraag me af hoe goed hij dan is in hondentaal...
Zoiets kan in een split second gebeuren en zeker als het verschil in formaat zo groot is.crutz schreef:Idd heeft hij dus ook agressie richting mensen getoond, maar wat mij dan weer opvalt, ze hebben een eigen hondenschool en kijken alleen toe tijdens het gevecht? Of lees ik verkeerd?Nanna schreef:Nou ja, hij greep wel een winkelier. En als hij een winkelier kan bijten, kan ie dat ook met een kind.Cleva schreef:"Volgende keer pakt hij een kind"
Ik snap werkelijk niet waarom je zo'n geval niet aangelijnd en gemuilkorfd kunt uitlaten maar hem álle ruimte geeft zich zwaar te misdragen.
Ja netjes tochHeavy schreef:Eigenaar zei in ieder geval : Pardon
Maar in dit geval nou eens niet onredelijk gedacht. Al zou je het gevoel krijgen dat die winkelier dus niet zo erg was, die mocht blijkbaar stuk.Cleva schreef:Het gaat me om de standaardkreten. Die tokkenneiging om iets wat al heel naar is fictief erger te maken om vervolgens die opgepluste emotie te kunnen gebruiken om het oorspronkelijke te wreken.Nanna schreef:Nou ja, hij greep wel een winkelier. En als hij een winkelier kan bijten, kan ie dat ook met een kind.Cleva schreef:"Volgende keer pakt hij een kind"
Bah.
Winkelier Bulent Cagli, die voor zijn zaak aan de Burgemeester Jansenlaan door het dier werd gegrepen,Cleva schreef:"Volgende keer pakt hij een kind"
Dat kon ZIJ ook niet gezien hebben, ze stond met dr rug naar de hond toe omdat ze de andere honden in de auto aan het zetten was. Hond kwam uit het niets aanstormen, baasje nergens te bekennen, hij kwam op de herrie af en plukte de hond af van de JR en maakte dat hij weg kwam al mompelend sorry. Ik ken deze hond en geloof me dat is echt geen lieverdje en het baasje ook nietFotogravinnetje schreef:Eigenaar JR zag en hoorde geen waarschuwingssignalen... Vraag me af hoe goed hij dan is in hondentaal...
Je schrijft dit, dus je kent hond en eigenaar. Zijn ze dan nu wel bekend bij de politie? Ten tijde van het gebeuren zochten ze naar de hond en eigenaar, vandaar mijn vraag.Lizzie. schreef:Dat kon ZIJ ook niet gezien hebben, ze stond met dr rug naar de hond toe omdat ze de andere honden in de auto aan het zetten was. Hond kwam uit het niets aanstormen, baasje nergens te bekennen, hij kwam op de herrie af en plukte de hond af van de JR en maakte dat hij weg kwam al mompelend sorry. Ik ken deze hond en geloof me dat is echt geen lieverdje en het baasje ook nietFotogravinnetje schreef:Eigenaar JR zag en hoorde geen waarschuwingssignalen... Vraag me af hoe goed hij dan is in hondentaal...Deze hond is zowel hond en mens agressief
Dus blijkbaar heeft deze meneer van de Bor wel gezien wat er gebeurde? Anders kun je die conclusie niet trekken... Geen gegrom of geblaf, prima. Maar of er andere waarschuwing aan vooraf gegaan is, kun je alleen weten als je toe stond te kijken. En weet je? Het gaat er bij mij niet in dat een hond ontspannen en relaxed langsloopt en dan helemaal zonder voorafgaande signalen een andere hond pakt. Die signalen kunnen subtiel geweest zijn of mogelijk niet als signaal herkend zijn, maar er moeten waarschuwingssignalen geweest zijn dat de aanvallende hond niet ontspannen was.,,Deze hond is levensgevaarlijk. Er ging aan de aanval geen gegrom, geblaf of andere waarschuwing vooraf,'' zegt Willem van de Bor.
Yep ik ken de eigenaar van de hond en ook de eigenaar van de JR. Ik ken deze man omdat zijn hond ooit 1 van mijn honden heeft gebeten. Weet alleen zijn naam niet, wel in welke buurt hij woont.blondie schreef:Je schrijft dit, dus je kent hond en eigenaar. Zijn ze dan nu wel bekend bij de politie? Ten tijde van het gebeuren zochten ze naar de hond en eigenaar, vandaar mijn vraag.Lizzie. schreef:Dat kon ZIJ ook niet gezien hebben, ze stond met dr rug naar de hond toe omdat ze de andere honden in de auto aan het zetten was. Hond kwam uit het niets aanstormen, baasje nergens te bekennen, hij kwam op de herrie af en plukte de hond af van de JR en maakte dat hij weg kwam al mompelend sorry. Ik ken deze hond en geloof me dat is echt geen lieverdje en het baasje ook nietFotogravinnetje schreef:Eigenaar JR zag en hoorde geen waarschuwingssignalen... Vraag me af hoe goed hij dan is in hondentaal...Deze hond is zowel hond en mens agressief
Nogmaals, ze was de honden in de auto aan het zetten, de hond kwam uit het niets aangestormd en greep de JR.Fotogravinnetje schreef:Ik bagatelliseer niets. Ik vind het alleen een nogal boude uitspraak dat er geen signalen vooraf gegeven werden door die hond. Om de simpele reden dat ik niet geloof dat een hond werkelijk vanuit het niets, dus vanuit een ontspannen houding, uitvalt. Dat doet niets af aan het feit dat ik ook denk dat deze hond levensgevaarlijk is en veel beter onder controle gehouden had moeten worden.
Hij had op zijn minst even kunnen toeteren toen hij eraan kwam jakkeren.Lizzie. schreef:Nogmaals, ze was de honden in de auto aan het zetten, de hond kwam uit het niets aangestormd en greep de JR.Fotogravinnetje schreef:Ik bagatelliseer niets. Ik vind het alleen een nogal boude uitspraak dat er geen signalen vooraf gegeven werden door die hond. Om de simpele reden dat ik niet geloof dat een hond werkelijk vanuit het niets, dus vanuit een ontspannen houding, uitvalt. Dat doet niets af aan het feit dat ik ook denk dat deze hond levensgevaarlijk is en veel beter onder controle gehouden had moeten worden.
Wat is hier zo moeilijk aan te begrijpen, in deze situatie heb je niks aan eventuele signalen.
Of hij wel of geen signalen af gaf is niet relevant. Hij heeft niet aan te vallen. Klaar uit!Fotogravinnetje schreef:Ik bagatelliseer niets. Ik vind het alleen een nogal boude uitspraak dat er geen signalen vooraf gegeven werden door die hond. Om de simpele reden dat ik niet geloof dat een hond werkelijk vanuit het niets, dus vanuit een ontspannen houding, uitvalt. Dat doet niets af aan het feit dat ik ook denk dat deze hond levensgevaarlijk is en veel beter onder controle gehouden had moeten worden.
Het komt waarschijnlijk heel zelden voor, maar ik heb wel ervaring met één hond die vanuit het niets uit kon vallen. Niet mijn hond, maar wel mijn (vorige) hond die de pineut was.Fotogravinnetje schreef:Ik bagatelliseer niets. Ik vind het alleen een nogal boude uitspraak dat er geen signalen vooraf gegeven werden door die hond. Om de simpele reden dat ik niet geloof dat een hond werkelijk vanuit het niets, dus vanuit een ontspannen houding, uitvalt. Dat doet niets af aan het feit dat ik ook denk dat deze hond levensgevaarlijk is en veel beter onder controle gehouden had moeten worden.
Nanna schreef:Lekkere hondenschooleigenaar.
Ik ging alvast niet naar een hondenschool waarvan de eigenaar zijn eigen onbetrouwbare kuthond niet eens weet te mannen.
Zij heeft het niet gezien nee.Fotogravinnetje schreef:Jullie missen het punt dat ik wil maken. Namelijk dat die hondenschooleigenaar deze uitspraak niet had mogen doen. Zeker niet als hij niets heeft kunnen zien aan signalen omdat ie er met z'n rug naar toe stond. En dat doet niets af van het gevaar dat die hond vormt en dat hij niet hoort aan te vallen. Want daar ben ik het 100% mee eens
Exact dezelfde manier waarop de teckel van mijn vriendin door een staffordachtige is doodgebeten.Lizzie. schreef:Nogmaals, ze was de honden in de auto aan het zetten, de hond kwam uit het niets aangestormd en greep de JR.Fotogravinnetje schreef:Ik bagatelliseer niets. Ik vind het alleen een nogal boude uitspraak dat er geen signalen vooraf gegeven werden door die hond. Om de simpele reden dat ik niet geloof dat een hond werkelijk vanuit het niets, dus vanuit een ontspannen houding, uitvalt. Dat doet niets af aan het feit dat ik ook denk dat deze hond levensgevaarlijk is en veel beter onder controle gehouden had moeten worden.
Wat is hier zo moeilijk aan te begrijpen, in deze situatie heb je niks aan eventuele signalen.
Getuigd wel van lef om je schijtende kont naar een duitse herder te draaien die zijn Kampf aan het voeren was.Nanna schreef:En de Teckel van een vriendin van me. Stokoude halfblinde beestje zat te poepen en werd van achteren aangevallen en doodgebeten door een Duitse herder. Nou ja, die zat met dat geschijt natuurlijk ook de verkeerde signalen uit te zendenNeeltje schreef:Exact dezelfde manier waarop de teckel van mijn vriendin door een staffordachtige is doodgebeten.Lizzie. schreef: Nogmaals, ze was de honden in de auto aan het zetten, de hond kwam uit het niets aangestormd en greep de JR.