Ster topic:
Kijk je naar goedkopere alternatieven voor je hond nu alle de prijzen zo uit de bocht vliegen?
Ster topic! Klik hier om te reageren
Ben je nieuw en wil je een account maken? Klik hier!
Een (zeer) beknopte handleiding voor nieuwe leden vind je hier: Klik!
Het hondenforum team stelt zich hier voor: Klik!
Laatste wijziging 23-03-2022
Wil je deze forummededeling niet meer zien? klik dan rechtsboven in dit vak
Kijk je naar goedkopere alternatieven voor je hond nu alle de prijzen zo uit de bocht vliegen?
Ster topic! Klik hier om te reageren
Ben je nieuw en wil je een account maken? Klik hier!
Een (zeer) beknopte handleiding voor nieuwe leden vind je hier: Klik!
Het hondenforum team stelt zich hier voor: Klik!
Laatste wijziging 23-03-2022
Wil je deze forummededeling niet meer zien? klik dan rechtsboven in dit vak
Nagels knippen
Moderator: moderatorteam
-
- Actief
- Aantal honden: 2
Nagels knippen
Hallo,
ons hondje (poedel x maltezer) heeft best wel lange nagels. Vooral haar binnenste nagels bij de voorpoten zijn heel erg lang. Ik heb zelf wel een nagelknipper voor de hond maar ze heeft zwarte nagels dus ik kan niet zien waar het leven zit, hoe doen jullie dit? Ik kan het helaas niet bij de dierenarts doen want ze is heel erg bang voot andere mensen en bij de dierenarts op de behandeltafel word ze helemaal wild dus dat is ook niet zo goed idee. Hebben jullie misschien tips hoe jullie het doen als de hond zwarte nagels heeft?
alvast bedankt!
ons hondje (poedel x maltezer) heeft best wel lange nagels. Vooral haar binnenste nagels bij de voorpoten zijn heel erg lang. Ik heb zelf wel een nagelknipper voor de hond maar ze heeft zwarte nagels dus ik kan niet zien waar het leven zit, hoe doen jullie dit? Ik kan het helaas niet bij de dierenarts doen want ze is heel erg bang voot andere mensen en bij de dierenarts op de behandeltafel word ze helemaal wild dus dat is ook niet zo goed idee. Hebben jullie misschien tips hoe jullie het doen als de hond zwarte nagels heeft?
alvast bedankt!
- Fotogravinnetje
- Technisch beheer
- Mijn ras(sen): Markiesjes: Elco (maart 2014) en zijn zoon Gait (oktober 2016). (Gait = Gerrit in dialect)
- Contacteer:
Re: Nagels knippen
In die duimnagels zit vaak niet veel leven, die kun je behoorlijk kort knippen. Maar als je gewoon een klein stukje per week doet, is de kans groot dat het wel goed gaat. Andere optie is vijlen
-
- Actief
Oh super bedankt voor je reactie! Dat van die duimnagel wist ik nog niet. Zal die vanavonf als eerst maar knippen, want die moet echt korter de rest valt gelukkig wel meeFotogravinnetje schreef:In die duimnagels zit vaak niet veel leven, die kun je behoorlijk kort knippen. Maar als je gewoon een klein stukje per week doet, is de kans groot dat het wel goed gaat. Andere optie is vijlen

- Irisz
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): Rhodesian Ridgeback
- Contacteer:
Inderdaad millimeter voor millimeter doen. Als je het een klein stukje afknipt, trekt het leven zich terug.
Een paar dagen later weer een klein stukje, etc etc.
-
- Actief
Oke zal ik dat doen. Kan je van de duimnagel wel meer afhalen in 1 dag?Irisz schreef:Inderdaad millimeter voor millimeter doen. Als je het een klein stukje afknipt, trekt het leven zich terug.
- Irisz
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): Rhodesian Ridgeback
- Contacteer:
Ikzelf zou het niet doen. Durf niet te zeggen of daar het leven minder ver doorloopt.Poedel123 schreef:Oke zal ik dat doen. Kan je van de duimnagel wel meer afhalen in 1 dag?Irisz schreef:Inderdaad millimeter voor millimeter doen. Als je het een klein stukje afknipt, trekt het leven zich terug.
-
- Actief
Oke is goed!Irisz schreef:Ikzelf zou het niet doen. Durf niet te zeggen of daar het leven minder ver doorloopt.Poedel123 schreef:Oke zal ik dat doen. Kan je van de duimnagel wel meer afhalen in 1 dag?Irisz schreef:Inderdaad millimeter voor millimeter doen. Als je het een klein stukje afknipt, trekt het leven zich terug.
- xSuzannex
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): Havanezers
- Contacteer:
Gewoon vijlen met een elektrische vijl. Bij mijn hondje merk ik dan wanneer het te gevoelig wordt en ik dicht bij het leven zit.
-
- Zeer actief
Kleine stukjes afknippen. Hier ook een hond met zwarte nagels. Na tijdje weet je precies tot hoe ver je kunt knippen.
Groetjes Yvette, Sita, Taro en Rowan

- Lysette
- Zeer actief
- Contacteer:
Met een felle zaklantaarn erin schijnen. Vaak zie je dan wel tot waar je kunt knippen.
Onderschrift verwijderd door moderator ivm foutmelding foto
In liefdevolle herinnering; Job & Floor
In liefdevolle herinnering; Job & Floor