Ster topic:

Kijk je naar goedkopere alternatieven voor je hond nu alle de prijzen zo uit de bocht vliegen?
Ster topic! Klik hier om te reageren

Ben je nieuw en wil je een account maken? Klik hier!
Een (zeer) beknopte handleiding voor nieuwe leden vind je hier: Klik!
Het hondenforum team stelt zich hier voor: Klik!

Laatste wijziging 23-03-2022
Wil je deze forummededeling niet meer zien? klik dan rechtsboven in dit vak

Filou en zindelijkheid

Forum waar men kan praten over het gedrag en de opvoeding van puppies en volwassen honden (of de eigenaar).

Moderator: moderatorteam

mim
Zeer actief
Mijn ras(sen): Aussie en een Teckel
Aantal honden: 2

Filou en zindelijkheid

Ongelezen bericht door mim »

Filou en zindelijkheid past niet bij elkaar :hmmm: Nou hebben we ook een verkeerde start gehad want zij was ieniminie en het was stervenskoud. Dan zet je zo' n pupski ook niet op de grond want het staat alleen maar te rillen. Logisch! Ik heb pads liggen en daar plast ze regelmatig op. Maar de meeste dingen doet ze gewoon in huis alsof het dood normaal is. Nou raak ik daar bepaald niet overstuur van want zij is mini, dus die plasjes en poepies ook. Mms ben ik er wat makkelijk mee geweest...
Maar goed, ze gaat op de wandelingen mee. Bij toeval doet ze dan wel eens wat omdat ze dan net geslapen heeft. Maar als ik haar op de standaard momenten buiten zet, loopt mevroi alleen maar te kloten met blaadjes, takjes enz. Zodra we weer binnenkomen.... u raadt het al. :engel:
Het komt goed, dat zeker, maar ik ben benieuwd waneer het kwartje een beetje gaat vallen :wink:
En verder plast ze zéker niet overmatig veel voor zo'n kleintje.
Afbeelding

Groetjes Mirjam, Smokey en Filou
Sas
Zeer actief
Mijn ras(sen): Basset Fauve de bretagne.
Aantal honden: 1

Re: Filou en zindelijkheid

Ongelezen bericht door Sas »

mim schreef:...zij was ieniminie en het was stervenskoud. Dan zet je zo' n pupski ook niet op de grond want het staat alleen maar te rillen. Logisch! ..:
:love: haha! Eigen schuld!

Geen tips , ik heb 2 honden, bij beiden dezelfde aanpak en de oudste was heel vlot zindelijk en de jongste...eh... nou niet bepaald vlot zeg maar :schrik: is uiteindelijk toch goed gekomen!
Afbeelding
ranetje
Zeer actief
Mijn ras(sen): Griffon Korthals

Ongelezen bericht door ranetje »

mim schreef:Filou en zindelijkheid past niet bij elkaar :hmmm: Nou hebben we ook een verkeerde start gehad want zij was ieniminie en het was stervenskoud. Dan zet je zo' n pupski ook niet op de grond want het staat alleen maar te rillen. Logisch! Ik heb pads liggen en daar plast ze regelmatig op. Maar de meeste dingen doet ze gewoon in huis alsof het dood normaal is. Nou raak ik daar bepaald niet overstuur van want zij is mini, dus die plasjes en poepies ook. Mms ben ik er wat makkelijk mee geweest...
Maar goed, ze gaat op de wandelingen mee. Bij toeval doet ze dan wel eens wat omdat ze dan net geslapen heeft. Maar als ik haar op de standaard momenten buiten zet, loopt mevroi alleen maar te kloten met blaadjes, takjes enz. Zodra we weer binnenkomen.... u raadt het al. :engel:
Het komt goed, dat zeker, maar ik ben benieuwd waneer het kwartje een beetje gaat vallen :wink:
En verder plast ze zéker niet overmatig veel voor zo'n kleintje.
En dat toeval ga je belonen, dus wel goed opletten.
Brave hond + snoepje er in.

In huis uiteraard geen "brave hond + snoepje", maar zwijgend verwijderen.
Dat wil nog wel eens helpen.

Daarbij, na het spelen, slapen en eten komt er nog wel eens wat.
Dusssssssss opletten en zodra je ziet dat ze stopt met spelen, klaar is met eten of wakker wordt ga je naar buiten en je wacht daar tot ze wat doet.

Eigenlijk zijn er buiten die drie dingen geen "standaard" tijden om uit te laten om te laten plassen. (uitgaan voor een wandelingetje wel natuurlijk)
Nog niet.
Dat komt later als ze niets meer in huis doet.
Afbeelding
"The perfection of a life with a gundog, like the perfection of an autumn, is disturbing because you know, even as it begins, that it must end.
Time bestows the gift and steals it in the process."
(citaat van George Evans)
Moira1986
Vaste gebruiker
Mijn ras(sen): Zwitserse Witte Herder

Ongelezen bericht door Moira1986 »

Wij hebben helaas geen tuin waardoor wij wel naar buiten moesten. We waren eigenwijs en wilde de zindelijkheidmatje overslaan. Als ze in huis ging plassen, tilde we haar meteen op (stopt ze automatisch met plassen) en gingen direct naar buiten waardoor ze daar verder kon plassen (en uiteraard belonen met een snoepje en een braaaaafffffff buiten). Wat we absoluut niet deden (maar als ik het goed lees doen jullie dat ook niet) is haar straffen hiervoor. En net zoals hierboven vernoemt, na elke activiteit naar buiten gaan. Na het slapen, na het eten, na het spelen enz... Het is intensief in het begin, maar je hebt er zoveel baat bij. Als onze hond Senna nu naar buiten moet, gaat ze voor de deur zitten.
*Skye*
Zeer actief
Mijn ras(sen): Border Collie

Ongelezen bericht door *Skye* »

Wij hebben ook maaaaanden lopen zeulen met een pup die dacht dat het normaal was binnen te plassen. En wij hebben er echt zowat bovenop gezeten. Ieder plasje buiten was een feestje, we gingen ieder kwartier minimaal naar buiten en 4x pd een klein rondje lopen van 8,5 weken af aan. Als hij binnen wat deed negeerde we het en ruimde we het op. Wat ik wil zeggen eigen is gewoon heel succes! :D
mim
Zeer actief

Re: Filou en zindelijkheid. update!

Ze is écht zindelijk hoor, maar dan in huis...... :F: Ik kan haar oppakken enz, maar ze plast niét buiten.
Van de week hadden we paarden dingen te doen in Brabant, ruim een uur rijden hier vandaan. Ze is
al die tijd los geweest en ik heb er niet één keer zien plassen of poepen. Al bij al zijn we een uurtje of 6 onderweg geweest
en bij thuiskomst zag ze die pad en deed toch een megaplas :80: :engel:
Maar ik ben er van overtuigd, het komt goed!
Afbeelding

cornelia
Zeer actief
Mijn ras(sen): Duitse staande langhaar

Ongelezen bericht door cornelia »

"Ik vind het allemaal heel leuk om met baasje/vrouwtje een dagje uit te gaan, echt heel erg geweldig. Maar nadeel is dat je dus helemaal niet naar het toilet kan. Ik doe mijn gevoeg toch echt het liefst maar thuis ipv op die vieze toiletten onderweg". :pffff: :pffff:

Misschien kun je een (stukje van zo'n) pad mee naar buiten nemen en onder het kontje leggen en als dat werkt maak je het padje steeds kleiner.
Afbeelding
mim
Zeer actief

cornelia schreef:"Ik vind het allemaal heel leuk om met baasje/vrouwtje een dagje uit te gaan, echt heel erg geweldig. Maar nadeel is dat je dus helemaal niet naar het toilet kan. Ik doe mijn gevoeg toch echt het liefst maar thuis ipv op die vieze toiletten onderweg". :pffff: :pffff:

Misschien kun je een (stukje van zo'n) pad mee naar buiten nemen en onder het kontje leggen en als dat werkt maak je het padje steeds kleiner.
Dat hadden we ook al bedacht. Maar het is ongelofelijk hoelang ze het ophoud :roll: . Ik neem haar regelmatig mee, o.a naar de paarden maar ze doet niks.
En bij thuiskomst moet ze dan serieus héél nodig! :mrgreen:
Afbeelding

Brindlecardi
Zeer actief
Mijn ras(sen): Welsh Corgi Cardigan

Ongelezen bericht door Brindlecardi »

Ik zou toch binnen plassen gaan verbieden, gewoon een ferme 'nee', niet meer, en verder veel en kort naar buiten, en natuurlijk helemaal de hemel in prijzen als ze het buiten doet.
Bij Apple hielp een commando heel erg, 'plassen' en 'poepen' snapt ze nu nog steeds :schrik: :F:
ranetje
Zeer actief
Mijn ras(sen): Griffon Korthals

Ongelezen bericht door ranetje »

cornelia schreef:"Ik vind het allemaal heel leuk om met baasje/vrouwtje een dagje uit te gaan, echt heel erg geweldig. Maar nadeel is dat je dus helemaal niet naar het toilet kan. Ik doe mijn gevoeg toch echt het liefst maar thuis ipv op die vieze toiletten onderweg". :pffff: :pffff:

:ok:
Of vang wat urine op en giet dat uit op het gras buiten.
Dan is haar geur daar en dat kan net de doorslag geven.

Ik zou in ieder geval die pad bij de deur leggen en na een paar dagen voor de hond zichtbaar net buiten de deur.
Afbeelding
"The perfection of a life with a gundog, like the perfection of an autumn, is disturbing because you know, even as it begins, that it must end.
Time bestows the gift and steals it in the process."
(citaat van George Evans)
Plaats reactie

Terug naar “Gedrag en opvoeding”