Ster topic:

Kijk je naar goedkopere alternatieven voor je hond nu alle de prijzen zo uit de bocht vliegen?
Ster topic! Klik hier om te reageren

Ben je nieuw en wil je een account maken? Klik hier!
Een (zeer) beknopte handleiding voor nieuwe leden vind je hier: Klik!
Het hondenforum team stelt zich hier voor: Klik!

Laatste wijziging 23-03-2022
Wil je deze forummededeling niet meer zien? klik dan rechtsboven in dit vak

Heel rustig wandelgebied gezocht rond Roermond

Wilt u graag eens gezamenlijk wandelen met de honden, zoekt of kent u een leuke wandelroute ? Vermeld het hier !

Moderator: moderatorteam

Shibby
Zeer actief
Mijn ras(sen): Kruising slagroomsoesje
Aantal honden: 1

Heel rustig wandelgebied gezocht rond Roermond

Ongelezen bericht door Shibby »

Donderdag vertrek ik met Shib en m'n ouders voor een paar dagen naar een huisje in de buurt van Roermond.
Voor vrijdag staat de Meinweg op de planning, maar in het weekend is het daar nogal druk staat mij bij. Ik zoek dus voor zaterdag en zondag een, niet bij het grote publiek bekend, wandelgebied waar ik met Shib een beetje rustig kan lopen.
Hoeft geen officieel losloopgebied te zijn en veel wild maakt ook niet uit. Bij voorkeur aan de zuidkant van Roermond (we zitten in Posterholt namelijk)

Mag ook per pb als je je gebied liever vrij geheim houdt ;)
Afbeelding
Volg Loutjes avonturen op Instagram via @malou_the_profiterole
Adjani & Tyson
Zeer actief
Mijn ras(sen): Bull terrier
Aantal honden: 0
Contacteer:

Re: Heel rustig wandelgebied gezocht rond Roermond

Ongelezen bericht door Adjani & Tyson »

Ik ben eens in Herten gaan lopen, waar Kyra en Sari ook vaak lopen
Daar was het toen rustig. Maar ik kan je geloof ik geen straat meer noemen om te parkeren...
Zal nog even hard nadenken
Afbeelding
joyce83
Zeer actief
Mijn ras(sen): Boxer en Engelse Springer Spaniel
Aantal honden: 2

Ongelezen bericht door joyce83 »

https://maps.google.nl/maps?q=posterhol ... sic&dg=brw" onclick="window.open(this.href);return false;

de N274 vlakbij posterholt ligt ook in een bosgebied, weet niet of het daar druk is qua wandelaars. Geen idee of je daar lang kan lopen of niet.
Dan heb je nog st. Odilienberg, ben daar eens met collega's gaan wandelen. We zijn achter het gemeentehuis richting bos gelopen en daar waren ook hele mooie stukken om te lopen. Ook geen idee hoe druk het is.
Dan nog bij Manege op de Berg in Echt. Die ligt ook vlakbij een bos.

Wij wandelen in het weekend dus ook niet op de meinweg. Meestal pakken we dan de gewone rondjes in de buurt.

Hier kun je ook eens kijken
http://www.roerdalen.nl/actief-op-pad/w ... tes_41635/" onclick="window.open(this.href);return false;
http://www.vvvmiddenlimburg.nl/over-mid ... rdalen?sq=" onclick="window.open(this.href);return false;[trcitemtype(IncludeChildren(catid)):115][city(city):MONTFORT||POSTERHOLT||VLODROP||HERKENBOSCH||MELICK||SINT%20ODILIENBERG]&q=&pagelength=10&selected= De rode beek route is buiten de meinweg
those we loved don't go away they walk beside us everyday
unseen, unheard, but always there still loved still missed still very dear
Tamara/Bayko
Zeer actief
Mijn ras(sen): Vlinderhondje (Epagneul Nain Continental Papillon)

Ongelezen bericht door Tamara/Bayko »

Landgoed Rozendaal in Maasbracht is mooi wandelen. Omgeving Pey/Echt/Susteren ook. Even reclame maken voor m'n favoriete wandelsite:

http://wandelgidszuidlimburg.com/" onclick="window.open(this.href);return false;

Enkele van onze favoriete wandelingen in die regio (sommige gaan de Duitse grens over):

nr. 357
nr. 524
nr. 337
nr. 338
nr. 377
nr. 359
nr. 445
nr. 389
nr. 398

Er staan ook nog prachtige routes over de Meinweg tussen, bijv. nummer 323 en 327, maar dan moet je inderdaad een beetje geluk hebben dat het op zondag niet te druk is. Onze ervaring is dat het bij enigszins bewolkt weer meestal wel meevalt met de drukte daar. Je loopt elkaar niet snel in de weg.

Nog een leuke optie is de Beegderheide. Routes van bovengenoemde site: nr. 382, 405, 397 en 502.

Wandelmogelijkheden zat :mrgreen:
Groetjes van Tamara en een pootje van Cody
Afbeelding
In liefdevolle herinnering:
Bayko *06-01-2002 +08-09-2012 Cyntha *20-04-2003 +02-05-2017
TessaThomas
Zeer actief
Mijn ras(sen): Duitse Herder

Ongelezen bericht door TessaThomas »

Shibby schreef:Donderdag vertrek ik met Shib en m'n ouders voor een paar dagen naar een huisje in de buurt van Roermond.
Voor vrijdag staat de Meinweg op de planning, maar in het weekend is het daar nogal druk staat mij bij. Ik zoek dus voor zaterdag en zondag een, niet bij het grote publiek bekend, wandelgebied waar ik met Shib een beetje rustig kan lopen.
Hoeft geen officieel losloopgebied te zijn en veel wild maakt ook niet uit. Bij voorkeur aan de zuidkant van Roermond (we zitten in Posterholt namelijk)

Mag ook per pb als je je gebied liever vrij geheim houdt ;)
In dat vakantiepark? (is dat landal oid, wij zijn er 2 jaar geleden midden in de zomer geweest)

Als het dat vakantie park is, dan kan je rondom het park al rustig lopen, officieel geen losloop, maar wij zijn niemand tegengekomen.
Shibby
Zeer actief

Dank voor de tips :ok:
Vanmorgen was het heerlijk rustig in de Meinweg :cheer:
Morgenochtend zet ik de wekker maar, want we moeten weer terug naar de Meinweg. Ik ben zo stom geweest om Shibs tuig boven in de uitkijktoren te laten liggen :roll: :mrgreen:
hopen dat het er nog ligt, want ik heb geen reservetuig tuig bij en ook geen halsband.

Tessathomas: inderdaad de landal. We zijn eind van de middag even door dat bos gelopen en het is er zeker rustig, maar momenteel ook best onbegaanbaa, heeeeeeel veel modder en geglibber.

Morgen gaan we eind van de middag naar het bos aan het eind van de weg, eens kijken of dat ook rustig en iets minder modderig is :mrmrgreen:
Afbeelding
TessaThomas
Zeer actief
Mijn ras(sen): Duitse Herder

Ongelezen bericht door TessaThomas »

Heerlijk! Ja, wij zaten midden in een hittegolf, dus geen modder :LOL: Veel plezier nog!
Zamunda
Zeer actief
Aantal honden: 0

Ongelezen bericht door Zamunda »

Shibby schreef:Dank voor de tips :ok:
Morgenochtend zet ik de wekker maar, want we moeten weer terug naar de Meinweg. Ik ben zo stom geweest om Shibs tuig boven in de uitkijktoren te laten liggen :roll: :mrgreen:
hopen dat het er nog ligt, want ik heb geen reservetuig tuig bij en ook geen halsband.

Tessathomas: inderdaad de landal. We zijn eind van de middag even door dat bos gelopen en het is er zeker rustig, maar momenteel ook best onbegaanbaa, heeeeeeel veel modder en geglibber.

Morgen gaan we eind van de middag naar het bos aan het eind van de weg, eens kijken of dat ook rustig en iets minder modderig is :mrmrgreen:
Maar dat vind Shib toch helemaal niet erg :engel: ?
Shibby
Zeer actief

TessaThomas schreef:Heerlijk! Ja, wij zaten midden in een hittegolf, dus geen modder :LOL: Veel plezier nog!
Hahaha, ja dan zal het er prima lopen zijn geweest :mrgreen:
En bedankt, gaat wel goed komen. Ff een paar daagjes weg van thuis zijn is heeeeerlijk ;)
Afbeelding
Shibby
Zeer actief

Zamunda schreef:
Shibby schreef:Dank voor de tips :ok:

Maar dat vind Shib toch helemaal niet erg :engel: ?
Shib heeft de tijd van zijn leven.
Vanmorgen dook hij in een moddersloot... hij rook nogal ehmmm bedorven daarna :engel:
Dat pad vanmiddag was echt te glibberig voor spap en mij, 5 keer bijna op je bek gaan in 10 meter is toch teveel van het goede. Shib vond het wederom prima natuurlijk, het varken :mrgreen:
Afbeelding
Plaats reactie

Terug naar “Wandelen met de hond”