Ster topic:

Kijk je naar goedkopere alternatieven voor je hond nu alle de prijzen zo uit de bocht vliegen?
Ster topic! Klik hier om te reageren

Ben je nieuw en wil je een account maken? Klik hier!
Een (zeer) beknopte handleiding voor nieuwe leden vind je hier: Klik!
Het hondenforum team stelt zich hier voor: Klik!

Laatste wijziging 23-03-2022
Wil je deze forummededeling niet meer zien? klik dan rechtsboven in dit vak

Wat om zindelijkheid te vergroten

Forum waar men kan praten over het gedrag en de opvoeding van puppies en volwassen honden (of de eigenaar).

Moderator: moderatorteam

Gooose1978
geregistreerd lid

Wat om zindelijkheid te vergroten

Ongelezen bericht door Gooose1978 »

wij hebben een westiepup van 10 weken oud. Alles gaat goed op 1 ding na. Ik zal de situatie schetsen.

Onze hond heeft een bench met daaraan vast een afgebakende plaats in onze keuken. Als wij naar bed gaan gaat de hond daar in. De bench gaat niet dicht, de hond slaapt daar wel maar doet zijn behoefte op een krant in het afgebakende stuk. Het is nu echter zo dat hij alleen nog plast en poept op deze krant. Hij houdt zijn plas zelfs op om het op de krant te doen. Wat kan ik doen.
Krant weg?
Krant ergens anders leggen?
Snachts zijn bench op slot doen?
Of is het gewoon geduld hebben.

Ook aan wandelen buiten heeft hij nog een flinke hekel. Wie helpt mij met dit probleemopje
Marjoleine
Zeer actief
Mijn ras(sen): Friese en Cubaanse hounen
Contacteer:

Re: Wat om zindelijkheid te vergroten

Ongelezen bericht door Marjoleine »

O, dat doet onze Havapup ook, die komt uit de tuin binnengehold om op de krant te plassen :LOL:
Wat je moet doen? Niks.
Komt vanzelf goed.

Dat wandelen ook, dit is de tijd dat weggaan van huis niet meer zo leuk is. Dan neem je je pup mee op de arm en na tien minuutjes wandelen zet je hem neer en wandel je gezellig naar huis.
Of je gaat met de auto, dan is het weggaan ook al minder erg.
Ik moet onze Havapup (14 weken) zowat vangen momenteel, die wil ook niet mee. Maar in het bos loopt ze los mee, geen enkel probleem.
En de groeten van de meisjes!

Afbeelding

Niets kalmeert zo zeer als een genomen besluit.
Cindy52
Zeer actief
Mijn ras(sen): mastin espagnol
Aantal honden: 1

Ongelezen bericht door Cindy52 »

Ik heb een mastinpup van ruim vier maanden en is ook nog niet zindelijk, overdag doet ze alles buiten maar in de avond en nacht nog niet, ze meld ook niet dat ze moet. Gaat vanzelf wel goedkomen hoop ik
wolvster
Zeer actief
Mijn ras(sen): Friese StabijXFox Terrier, Airedale Terrier
Contacteer:

Ongelezen bericht door wolvster »

Bij Murdock heeft het geduurd tot hij 5 maand oud was en zelfs nu heeft hij nog zijn ongelukjes af en toe. Wanhoop niet, het komt echt goed :)

Veel naar buiten met de pup.
Paisley
Zeer actief
Mijn ras(sen): Stabyhoun & working Kelpie
Aantal honden: 2

Ongelezen bericht door Paisley »

10 weken is echt nog heel jong. We kennen allemaal verhalen van pups die met 8 weken alles al buiten deden, maar dat is niet de norm.
Ik heb ook wel eens gehoord dat mensen de krant steeds een stukje verschoven naar de deur, en dat hij na een tijdje buiten lag. Ik heb zelf tot de 12 weken mijn hond in de onderkooi van een caviabak laten plassen omdat ze het buiten te spannend vond.
Toen het kwartje eenmaal viel, heb ik de kooi weg gehaald en op wat ongelukjes na is het toen heel snel gegaan.
Afbeelding
ZorroMax
Zeer actief
Mijn ras(sen): Engelse Bulldog

Ongelezen bericht door ZorroMax »

Met 10 weken alles op de krant doen, wat goed!

Je zou een gebruikte krant buiten in de tuin kunnen leggen op de plek waar je wilt dat hij plast, maar je kan ook gewoon wachten tot hij vanzelf buiten gaat. Na het slapen, spelen, eten, drinken en tussendoor naar buiten en wachten tot hij een plasje doet, koekje erin en weer naar binnen. Verder vooral geduld!
Plaats reactie

Terug naar “Gedrag en opvoeding”