Ster topic:

Kijk je naar goedkopere alternatieven voor je hond nu alle de prijzen zo uit de bocht vliegen?
Ster topic! Klik hier om te reageren

Ben je nieuw en wil je een account maken? Klik hier!
Een (zeer) beknopte handleiding voor nieuwe leden vind je hier: Klik!
Het hondenforum team stelt zich hier voor: Klik!

Laatste wijziging 23-03-2022
Wil je deze forummededeling niet meer zien? klik dan rechtsboven in dit vak

Groei / gewicht pup 5 maanden

Forum waar men kan praten over het gedrag en de opvoeding van puppies en volwassen honden (of de eigenaar).

Moderator: moderatorteam

Moira1986
Vaste gebruiker
Mijn ras(sen): Zwitserse Witte Herder
Aantal honden: 1

Groei / gewicht pup 5 maanden

Ongelezen bericht door Moira1986 »

Hi allemaal,

Onze pup (Zwitserse Witte Herder) is nu vijf maanden oud en een teefje. Ze heeft geschommeld met haar gewicht, omdat ze last van haar darmpjes heeft gehad. Dat is nu geheel over gelukkig! Alleen proberen we te vinden hoeveel ze ongeveer zou moeten wegen op dit moment. We kunnen wel algemene schema's vinden, maar daar zit nog best veel marge in. Heeft een van jullie een idee?

Alvast bedankt :-).
Perle
Zeer actief
Mijn ras(sen): MH - Chihuahua
Aantal honden: 5

Re: Groei / gewicht pup 5 maanden

Ongelezen bericht door Perle »

Moeilijk te zeggen zo, hangt er ook van af hoe groot ze al is, de ene pup is op vijf maanden al bijna een slungel, de andere nog echt een pup :wink: . Ik voer echt "op het zicht", met al mijn honden, zowel opgroeiend als volwassen.
Ik heb ze liefst niet te vol, en het kan dan op een paar dagen ook nog wel eens veranderen als ze plots een groeischeut hebben gehad, dan krijgen ze even wat extra.
Hoe vind je haar zelf?
Everywhere I go, your shadow is my companion, your vigilance my protection.
Just like the moon, you're always there, watching.
Moira1986
Vaste gebruiker

Ja dat is ook zo natuurlijk. Ik vind haar zelf heel slank, maar vraag me daarom ook af of ze goed opgewicht zit. Terwijl wij haar de hoeveelheid geven volgens de verpakking en de extra lekkere dingen zoals runderoor, gedroogde long etc.
Perle
Zeer actief

Ik volg nooit de aanwijzingen op verpakkingen, dan liepen de meeste van mijn mechelaars hier als skeletten rond :mrgreen: (en dat heb ik met verschillende voedingen getest, dus 't is niet dat ze rommel krijgen :wink: ).
Moira1986
Vaste gebruiker

O dat is goed om te weten. Dus als ik het goed begrijp, moet ik haar meer geven dan op de verpakking vermeld staat (als ik haar te slank/ mager vind)? Enig idee wat het beste is qua hoeveelheid om per maaltijd te verhogen? Is dat bijvoorbeeld 50 gram meer per maaltijd? Ze krijgt drie keer per dag haar eten. Ze krijgt op dit moment Royal Canin gastro intestinal voor puppies. Bedankt nog voor je reactie!
Perle
Zeer actief

Denk dat dat een goed begin is, ja. Moet toegeven dat ik het best moeilijk vind om er een aantal gram op te plakken :oeps: . je kan bv 2 van de drie maaltijden een beetje meer geven, om te beginnen. En dan zien wat daar geeft.
Dit is er van uitgaand dat ze wel de voedingsstoffen opneemt. Het heeft natuurlijk geen zin om meer te voeren als dat alleen maar meer ontlasting geeft.
Maar er zullen hier nog wel mensen reageren, denk ik :ok: .
ranetje
Zeer actief
Mijn ras(sen): Griffon Korthals

Ongelezen bericht door ranetje »

Moira1986 schreef:O dat is goed om te weten. Dus als ik het goed begrijp, moet ik haar meer geven dan op de verpakking vermeld staat (als ik haar te slank/ mager vind)? Enig idee wat het beste is qua hoeveelheid om per maaltijd te verhogen? Is dat bijvoorbeeld 50 gram meer per maaltijd? Ze krijgt drie keer per dag haar eten. Ze krijgt op dit moment Royal Canin gastro intestinal voor puppies. Bedankt nog voor je reactie!
Voer "op het oog" dat is handiger dan de aanwijzingen op de verpakking volgen.

De ene hond wordt op de aanbevolen hoeveelheid moddervet en de ander is graatmager terwijl een derde er prima uit ziet.
Hoe slank noem je slank bij je witje?
Als ze levendig zijn, een goede vacht hebben en goed eten en de botten steken er niet uit is dat prima voor een jonge hond.
Afbeelding
"The perfection of a life with a gundog, like the perfection of an autumn, is disturbing because you know, even as it begins, that it must end.
Time bestows the gift and steals it in the process."
(citaat van George Evans)
duitse herder
Zeer actief
Mijn ras(sen): Duitse Herder en Border Collie
Aantal honden: 2

Ongelezen bericht door duitse herder »

Een witte herder zal gemiddeld een kilo per week aankomen. Met 4 maanden zal het 16-18 kilo zijn gok ik zo.
Perry en Noah

Afbeelding
Moira1986
Vaste gebruiker

Senna eet heel goed, is levendig en wij vinden dat ze een mooie vacht heeft. Wel voel je haar ribben als je haar aait. Ze is langharig waardoor het op het oog lastig te zien is.

Ok dan zou ze nou rond de 20 moeten wegen? Daar zit ze nog niet aan. Zal haar dadelijk nog een keer wegen. Bedankt!
gyanty
Zeer actief
Mijn ras(sen): Border Collie
Aantal honden: 2

Ongelezen bericht door gyanty »

Bij een jonge hond voel je meer bone. Ze hebben hebben immers nog geen massa. Dat komt pas dik na 1 jaar. Tot die tijd voel je inderdaad ribben. Is net zoals bij mensen, daar zit als kind ook nog weinig massa aan als ze in de hoogte groeien.

Gevaar zit hem in om een jonge hond er als volwassen uit te laten zien. Dat resulteert in te dikke honden.
Van boven af kijkt en zou voor de heupen een inkeping mogen zitten een taille zeg maar. Dat zie je ook bij een langharige hond. Nog makkelijker als de hond nat is.

Een jonge hond is dus slanker/minder vol als een volwassen hond.
Afbeelding
Plaats reactie

Terug naar “Gedrag en opvoeding”