Voor Sara heb ik een Julius K9 tuigje gekocht. Maar nu vraag ik me af: hoe strak moet dit tuigje eigenlijk zitten? Ik had hem eerst te los en als Sara dan naast me liep zakte hij steeds iets scheef. Nu heb ik hem om de buik was strakker gemaakt maar ik wil hem ook niet té strak maken natuurlijk. En als hij onder de buik goed zit dan heeft ze op haar rug nog best wat ruimte tussen de huid en de rug.
Dinsdag wordt ze getrimd en dan wil ik het tuigje graag goed afstellen. Dus: hoe strak mag deze?
Ster topic:
Kijk je naar goedkopere alternatieven voor je hond nu alle de prijzen zo uit de bocht vliegen?
Ster topic! Klik hier om te reageren
Ben je nieuw en wil je een account maken? Klik hier!
Een (zeer) beknopte handleiding voor nieuwe leden vind je hier: Klik!
Het hondenforum team stelt zich hier voor: Klik!
Laatste wijziging 23-03-2022
Wil je deze forummededeling niet meer zien? klik dan rechtsboven in dit vak
Kijk je naar goedkopere alternatieven voor je hond nu alle de prijzen zo uit de bocht vliegen?
Ster topic! Klik hier om te reageren
Ben je nieuw en wil je een account maken? Klik hier!
Een (zeer) beknopte handleiding voor nieuwe leden vind je hier: Klik!
Het hondenforum team stelt zich hier voor: Klik!
Laatste wijziging 23-03-2022
Wil je deze forummededeling niet meer zien? klik dan rechtsboven in dit vak
Julius K9 tuigje
Moderator: moderatorteam
- lisa67
- Actief
- Mijn ras(sen): West Highland White en Airedale Terriër
- Aantal honden: 2
-
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): Kelpie
- Aantal honden: 1
- Contacteer:
Re: Julius K9 tuigje
https://youtu.be/KF41AOP95BU
Hier kun je het wel goed zien, mag best strak. Dat garandeert overigens niet dat ie niet alsnog scheef gaat zitten
Hier kun je het wel goed zien, mag best strak. Dat garandeert overigens niet dat ie niet alsnog scheef gaat zitten

- Paisley
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): Stabyhoun & working Kelpie
Als het je stoort ( en het stoort Paisley mateloos
Ik ga tijdens het wandelen dan steeds een beetje aan de lijn sjorren om het tuig weer recht te trekken, iets waar mijn hond niets van snapt ) kun je beter een tuig kiezen met een goed gevormd borststuk wat tussen de voorpoten door gaat.
Ik heb zelf zoiets

Zit vast als een huis, zonder hem strak te hoeven doen.

Ik heb zelf zoiets
Zit vast als een huis, zonder hem strak te hoeven doen.

- lisa67
- Actief
- Mijn ras(sen): West Highland White en Airedale Terriër
Een paar jaar geleden had ik voor Sara zelf een paar tuigjes gemaakt. Simpel maar zitten perfect. Omdat ik ook wel eens een écht stoer tuigje voor haar wou heb ik voor mijn verjaardag een Juluis K9 tuigje gevraagd.
Is een heel stoer tuigje, zwart met Glow in the Dark letters en reflecterende stiksels. Echt een mooi tuig. Maar inderdaad, hij blijft scheef zakken en daar baal ik erg van. Had ik ook niet verwacht want ik las er veel positieve ervaringen over. En nergens heb ik gelezen over het scheefzakken.
Nou ja, ik zie wel dat ik er mee doe. Ben in ieder geval weer een ervaring rijker....
Is een heel stoer tuigje, zwart met Glow in the Dark letters en reflecterende stiksels. Echt een mooi tuig. Maar inderdaad, hij blijft scheef zakken en daar baal ik erg van. Had ik ook niet verwacht want ik las er veel positieve ervaringen over. En nergens heb ik gelezen over het scheefzakken.
Nou ja, ik zie wel dat ik er mee doe. Ben in ieder geval weer een ervaring rijker....