Overdag zetten we hem nog iedere 2 uur buiten. Proberen we dat een half uurtje te rekken, dan plast hij snel in een hoekje. Hij geeft het vaak wel aan bij de deur, maar dus ook niet altijd. Vooral als er iets gebeurt wat hem niet zint, moeten we dweilen. Voorbeelden: als de enige persoon die op hem let even naar boven loopt voor iets en hij beneden moet wachten, als we tv kijken en hij vindt dat hij aandacht moet hebben (en hij ons bijt, waarna we hem dus op de grond zetten en negeren). Een tijdje heeft hij ook geplast als ik mijn schoenen aandeed om te gaan werken, maar dat is inmiddels voorbij.
Als ik thuis ben, laten we hem rond de volgende tijden naar buiten (vaak op zijn verzoek): 6.30, 10.30, 12.00, 14.30, 16.30, 18.00, 19.00, 21.30, 00.30 en 04.00.
De ene keer plast hij tussen 2 rondes in, de andere keer houdt hij het 5 uur op
Met droog weer laten we vaak de tuindeur open, zodat alle beestjes vrij in en out kunnen. Op die dagen plast hij ook niet binnen.
Hij heeft een bench (op geschatte volwassen maat) en een klein afgezet stukje. Hier vertoeft hij als hij moet rusten en als we even niet op hem kunnen letten (slapen, werk, douchen). In het afgezette stuk leggen we altijd een krant, zodat de plasjes niet overal liggen en hij er doorheen wandelt. Afgelopen nacht heb ik eens geen krant gelegd en toen bleef hij droog (om 23.30, 03.50 en 6.45 geplast). De bench blijft altijd droog, maar die staat dan ook altijd open.
Water staat altijd tot zijn beschikking, behalve als hij in z'n bench zit. Ik voer bij het opstaan, om 18.00 en om 21.30 (katten krijgen eten, hij dan ook).
Kort samengevat:
Bij stout gedrag/verlatingsangst en proberen langer dan 2 uur te wachten, plast hij binnen. 's Nachts moeten we nog vrijwel altijd 2 keer opstaan, anders kunnen we ook dan poetsen. In hoeverre is dit normaal? Wat mag ik verwachten van een pup van 16 weken?