Ster topic:
Kijk je naar goedkopere alternatieven voor je hond nu alle de prijzen zo uit de bocht vliegen?
Ster topic! Klik hier om te reageren
Ben je nieuw en wil je een account maken? Klik hier!
Een (zeer) beknopte handleiding voor nieuwe leden vind je hier: Klik!
Het hondenforum team stelt zich hier voor: Klik!
Laatste wijziging 23-03-2022
Wil je deze forummededeling niet meer zien? klik dan rechtsboven in dit vak
Kijk je naar goedkopere alternatieven voor je hond nu alle de prijzen zo uit de bocht vliegen?
Ster topic! Klik hier om te reageren
Ben je nieuw en wil je een account maken? Klik hier!
Een (zeer) beknopte handleiding voor nieuwe leden vind je hier: Klik!
Het hondenforum team stelt zich hier voor: Klik!
Laatste wijziging 23-03-2022
Wil je deze forummededeling niet meer zien? klik dan rechtsboven in dit vak
Aanslaan in de nacht
Moderator: moderatorteam
- Paisley
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): Stabyhoun & working Kelpie
- Aantal honden: 2
Aanslaan in de nacht
Mijn hond slaat regelmatig snachts aan door geluiden van de straat en blijft hier lang in hangen.
Dit doet ze sinds de verhuizing. Op mijn vorige adres waren meer geluiden van de straat en reageerde ze er niet op. Nu slaat ze al aan als er iemand snachts door de straat heen loopt.
Mijn hond slaapt in de huiskamer op de bank, met een goed verduisterend rolgordijn.
Een bench wil ik niet gebruiken. Is er iets wat ik kan doen?
Dit doet ze sinds de verhuizing. Op mijn vorige adres waren meer geluiden van de straat en reageerde ze er niet op. Nu slaat ze al aan als er iemand snachts door de straat heen loopt.
Mijn hond slaapt in de huiskamer op de bank, met een goed verduisterend rolgordijn.
Een bench wil ik niet gebruiken. Is er iets wat ik kan doen?

- LongFields
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): Laekense Herder Tapas
Peruaanse Kelpie Mojo
Kelperuaan Kiitos - Aantal honden: 3
Re: Aanslaan in de nacht
Misschien kun je een radio aanlaten 's nachts, zodat de geluiden van buiten wat wegvallen in de muziek?
- [Sandra]
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): Engelse bulldog x Maltezer
- Aantal honden: 1
- Jeannettebo
- Zeer actief
Mss kan je een paar nachten bij haar gaan slapen, dan kan je haar gerust stellen indien nodig en kan ze mss makkelijker aan de geluiden wennen

-
Wolfsblut
- Zeer actief
Nieuwe omgeving, moet even aan de geluiden wennen.
Als je er geen moeite mee hebt nam ik ze mee naar de slaapkamer.
Als je er geen moeite mee hebt nam ik ze mee naar de slaapkamer.
Zien is meer dan kijken, luisteren is meer dan horen en leven is meer dan overleven.
- Hanneke2
- Zeer actief
Dat inderdaad, zo leert ze van welke geluiden jij wakker en alert wordt en wat normale geluiden zijn waar iedereen doorheen kan slapen.Jeannettebo schreef:Mss kan je een paar nachten bij haar gaan slapen, dan kan je haar gerust stellen indien nodig en kan ze mss makkelijker aan de geluiden wennen
Hanneke, Toto, Tika en Pindapoes
-
MBJ
- Actief
- Mijn ras(sen): Labrador retriever
- Aantal honden: 3
Een van mijn honden doet het ook en stopt niet met blaffen tot ik beneden ben en dan is het goed. Hij heeft het in periodes, nu heeft hij al een hele tijd niet geblaft s'nachts , maar hij heeft het wel eens iedere nacht gedaan. Ik zeg maar iedere keer tegen hem dat het goed is, een oplossing heb ik nog niet gevonden.
Mee naar boven nemen vind hij niets omdat hij bang is voor de trap.
Mee naar boven nemen vind hij niets omdat hij bang is voor de trap.
- gyanty
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): Border Collie
Ik had verwacht dat die van mij het ook zouden doen. Ik kom uit een heel rustig buurtje beetje buitenaf en zit nu meer tussen de huizen in, langs een fietspad. Die van mij hebben het nauwelijks gedaan (behalve Kay afgelopen week 2 keer gejoeld maar dat is vanwege loopse teven van de buren waarschijnlijk).
Ik was er wel op voorbereid om beneden te gaan slapen, of ze eventueel mee naar boven te nemen (maar daar voelen ze zich niet zo fijn dus was enkele nachten op de bank een betere optie geweest als het nodig was geweest. Radio en of tv zachtjes aan kan ook al afdoende zijn. Of toch in een iets kleinere ruimte. Norah blaft wel als ze in de woonkamer (bij Kay) zit (was in vorige huis al zo), maar niet als ze in de bijkeuken zit(in vorige huis in de gang achter). Een kleinere ruimte hoeft niet altijd meteen een bench zijn. Uiteindelijk hoop ik dat Noor ook gewoon in de woonkamer kan blijven als ze ouder en wijzer wordt. Kay verbleef toen hij jonger was ook in de gang (tot hij plaatst moest maken voor Noor
)
Ik was er wel op voorbereid om beneden te gaan slapen, of ze eventueel mee naar boven te nemen (maar daar voelen ze zich niet zo fijn dus was enkele nachten op de bank een betere optie geweest als het nodig was geweest. Radio en of tv zachtjes aan kan ook al afdoende zijn. Of toch in een iets kleinere ruimte. Norah blaft wel als ze in de woonkamer (bij Kay) zit (was in vorige huis al zo), maar niet als ze in de bijkeuken zit(in vorige huis in de gang achter). Een kleinere ruimte hoeft niet altijd meteen een bench zijn. Uiteindelijk hoop ik dat Noor ook gewoon in de woonkamer kan blijven als ze ouder en wijzer wordt. Kay verbleef toen hij jonger was ook in de gang (tot hij plaatst moest maken voor Noor

- ranetje
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): Griffon Korthals
Als honden zo reageren is het vaak een kwestie van wennen aan de nieuwe omgeving.
Mijn honden blaften als een gek direct na een verhuizing.
Elke vreemde "tik" in huis (verwarming, sneeuw dat van het dak glijdt) en elk geluid buiten moest gemeld worden.
Na verloop van tijd worden die geluiden weer gewoon en dan is de herrie ook weer over.
Een tijdje in dezelfde kamer slapen kan zeker helpen
Mijn honden blaften als een gek direct na een verhuizing.
Elke vreemde "tik" in huis (verwarming, sneeuw dat van het dak glijdt) en elk geluid buiten moest gemeld worden.
Na verloop van tijd worden die geluiden weer gewoon en dan is de herrie ook weer over.
Een tijdje in dezelfde kamer slapen kan zeker helpen
- Paisley
- Zeer actief
Meenemen naar de slaapkamer is niet nodig maar verandert ook weinig. Ze slaapt als mijn vriend weg is regelmatig boven en is dan ook waaks. Maar ik kan haar dan wel eerder laten stoppen. Mijn vriend is twee week op, twee week af, en daarbij mag ze de twee weken dat hij weg is zelf kiezen waar ze slaapt. Als mijn vriend thuis is, willen we haar niet in bed hebben.
Maar ze slaapt liever beneden, ook als ik alleen ben moet ik haar overhalen om boven te slapen - als alle deuren open staan kiest ze meestal toch om beneden te liggen.
Het is geen onzekere blaf of dat ze moet wennen, maar een gevoel voor waaksheid waarbij de grenzen van haar terretorium iets te ruim worden geinterpreteerd
Onze buren hebben bijvoorbeeld vaak bezoek wat diep in de nacht weer vertrekt. Als die voor de deur afscheid staan te nemen, doet Mayke van wief-waf-woef
Gemiddeld slaat ze 1 keer per nacht aan.
Ach het is niet zo'n groot probleem, maar het is toch wel prettig om door te kunnen slapen.
Ik kan haar ook in de keuken laten slapen, die is aan de achterkant van het huis waardoor straatgeluiden minder doordringen. Maar op 1 of andere manier vind ik het dan een soort van zielig dat ze op haar eigen kussen moet liggen, en dan niet meer op de bank kan

Maar ze slaapt liever beneden, ook als ik alleen ben moet ik haar overhalen om boven te slapen - als alle deuren open staan kiest ze meestal toch om beneden te liggen.
Het is geen onzekere blaf of dat ze moet wennen, maar een gevoel voor waaksheid waarbij de grenzen van haar terretorium iets te ruim worden geinterpreteerd
Onze buren hebben bijvoorbeeld vaak bezoek wat diep in de nacht weer vertrekt. Als die voor de deur afscheid staan te nemen, doet Mayke van wief-waf-woef
Ach het is niet zo'n groot probleem, maar het is toch wel prettig om door te kunnen slapen.
Ik kan haar ook in de keuken laten slapen, die is aan de achterkant van het huis waardoor straatgeluiden minder doordringen. Maar op 1 of andere manier vind ik het dan een soort van zielig dat ze op haar eigen kussen moet liggen, en dan niet meer op de bank kan

-
sbientje
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): Labrador Retriever
- Contacteer:
- Paisley
- Zeer actief
- ranetje
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): Griffon Korthals
Waarom zou dat meteen onzeker moeten zijn?Paisley schreef:Meenemen naar de slaapkamer is niet nodig maar verandert ook weinig. Ze slaapt als mijn vriend weg is regelmatig boven en is dan ook waaks. Maar ik kan haar dan wel eerder laten stoppen. Mijn vriend is twee week op, twee week af, en daarbij mag ze de twee weken dat hij weg is zelf kiezen waar ze slaapt. Als mijn vriend thuis is, willen we haar niet in bed hebben.
Het is geen onzekere blaf of dat ze moet wennen, maar een gevoel voor waaksheid waarbij de grenzen van haar terretorium iets te ruim worden geinterpreteerd![]()
Ik kan haar ook in de keuken laten slapen, die is aan de achterkant van het huis waardoor straatgeluiden minder doordringen. Maar op 1 of andere manier vind ik het dan een soort van zielig dat ze op haar eigen kussen moet liggen, en dan niet meer op de bank kan![]()
Mijn honden zijn ook niet onzeker als ze in een nieuwe woning blaffen op nieuwe geluiden.
Het zijn nieuwe geluiden, ze kennen ze niet en ze deugen dus niet.
Hoeft helemaal niets met onzekerheid te maken te hebben, net zo min als waaksheid zekerheid betekent.
- Paisley
- Zeer actief
Ik bedoel er eigenlijk mee te zeggen dat ze op nieuwe plekken veel minder waaks is. Mayke gaat overal mee naar toe en we hebben verschillende logeeradresjes.
Ze is pas waaks geworden op het nieuwe adres toen we ons er thuis begonnen te voelen. Ze slaat niet aan op nieuwe geluiden, maar op de geluiden die ze kent en een betekenis heeft gegeven.
Ze is pas waaks geworden op het nieuwe adres toen we ons er thuis begonnen te voelen. Ze slaat niet aan op nieuwe geluiden, maar op de geluiden die ze kent en een betekenis heeft gegeven.

- gyanty
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): Border Collie
Tja dan zou ik toch een grens gaan aangeven. En bij mij is dat dus door een ruimte aan te bieden waar ze het gedrag niet vertonen. Zoals bij jou in de keuken. Niet zo vermenselijken dat het zielig is. Rust is ook heel fijn, voor jou en de hond. Hoppa, niet zielig, wel goed voor je nachtrust en wel zo duidelijk voor Mayke. Niet moeilijker maken dan het is dus. Ze heeft een heerlijk kussen, wees daar maar overtuigd van (of je koopt een overheerlijk kussenPaisley schreef:Ik bedoel er eigenlijk mee te zeggen dat ze op nieuwe plekken veel minder waaks is. Mayke gaat overal mee naar toe en we hebben verschillende logeeradresjes.
Als ze zich over tijd beter kan gedragen zou ze best weer op die bank kunnen slapen, maar dat moet ze eerst maar weer verdienen dan.

- Hanneke2
- Zeer actief
Als er diep in de nacht mensen zo ongeveer voor je deur staan te praten, vind ik het eigenlijk wel prima als er even aangeslagen wordt.Paisley schreef:Meenemen naar de slaapkamer is niet nodig maar verandert ook weinig. Ze slaapt als mijn vriend weg is regelmatig boven en is dan ook waaks. Maar ik kan haar dan wel eerder laten stoppen. Mijn vriend is twee week op, twee week af, en daarbij mag ze de twee weken dat hij weg is zelf kiezen waar ze slaapt. Als mijn vriend thuis is, willen we haar niet in bed hebben.
Het is geen onzekere blaf of dat ze moet wennen, maar een gevoel voor waaksheid waarbij de grenzen van haar terretorium iets te ruim worden geinterpreteerd![]()
Ik kan haar ook in de keuken laten slapen, die is aan de achterkant van het huis waardoor straatgeluiden minder doordringen. Maar op 1 of andere manier vind ik het dan een soort van zielig dat ze op haar eigen kussen moet liggen, en dan niet meer op de bank kan![]()
Hanneke, Toto, Tika en Pindapoes