Ster topic:
Kijk je naar goedkopere alternatieven voor je hond nu alle de prijzen zo uit de bocht vliegen?
Ster topic! Klik hier om te reageren
Ben je nieuw en wil je een account maken? Klik hier!
Een (zeer) beknopte handleiding voor nieuwe leden vind je hier: Klik!
Het hondenforum team stelt zich hier voor: Klik!
Laatste wijziging 23-03-2022
Wil je deze forummededeling niet meer zien? klik dan rechtsboven in dit vak
Kijk je naar goedkopere alternatieven voor je hond nu alle de prijzen zo uit de bocht vliegen?
Ster topic! Klik hier om te reageren
Ben je nieuw en wil je een account maken? Klik hier!
Een (zeer) beknopte handleiding voor nieuwe leden vind je hier: Klik!
Het hondenforum team stelt zich hier voor: Klik!
Laatste wijziging 23-03-2022
Wil je deze forummededeling niet meer zien? klik dan rechtsboven in dit vak
De stroomhalsband
Moderator: moderatorteam
-
- Zeer actief
De stroomhalsband
http://www.nieuwsblad.be/cnt/dmf2015040 ... 333954&utm" onclick="window.open(this.href);return false;
Re: De stroomhalsband
In princiepe ben ik niet altijd tegen het gebruik van een stroomband. Maar ik snap ook niet waarom ze zo makkelijk te verkrijgen zijn. Lijkt ook wel alsof je ze steeds meer ziet. Ook in winkels die ze eerst niet hadden verkopen ze nu aan elke nitwit. Dat mocht van mij wel aan banden.
-
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): Bouviers en grote poedels.
Op zich niets mis met een stroomband maar die winkeliers moeten er gewoon een bijpassennde kuthond bij verkopen waar je dat ding bij kan omhangen.Dit was tante Mona ,volgende vraag .
Wat je zegt ben je zelfffff 

-
- Zeer actief
het is de bediener die gevaarlijk is, niet de band, die doet niets zonder dat er op de knoppen gedrukt wordt
wat een achterlijke mensen lopen er toch rond, bleh

- dagmar88
- Zeer actief

-
- Zeer actief
- Aantal honden: 0
Ik vind het gebruik van een stroomband hoe dan ook verwerpelijk omdat ik vind dat wij het recht niet hebben een hond met stroomstoten te laten verworden in wat wij willen dat hij is. Als er al met stroombanden gewerkt moet worden dan is dat door professionals die een hond op die wijze iets proberen af te leren wat maakt dat de hond niet meer functioneert in de samenleving. Bv een hond die voorbijgangers aanvalt maar dat als tik heeft. Verder lief maar bijt bv iedereen die passeert. Als je dat er correct uit kan trainen met een stroomband waardoor die hond verder kan met leven dan kan ik dat accepteren. Verder voor training etc voor mij onacceptabel. Ook mensen die jachthonden kopen om ze vervolgens stroomstoten te geven als ze wegrennen, jammer, had je maar een ander ras moeten nemen.
Dus ik ben heel stellig in het niet in orde vinden van een stroomband. Denk ook dat dat te maken heeft met het feit dat ik denk dat 99% van de tijd een stroomband niets anders is dan een oplossing voor de onkundige eigenaar. Klinkt grof maar dat is wat ik denk. Ik ken eigenlijk niemand die een stroomband 100% correct gebruikt voor een anders onoplosbaar probleem. Dus vandaar.
En aangezien ik weet wat stroomstoten met dieren kunnen doen zonder dat dat direct opvalt ben ik er tegen. Soms als een hond in de schrikdraad loopt krijgt hij zo'n schrik en trauma dat er een hele tijd overheen gaat eer die hond weer ontspannen is. Ook heb ik ooit gelezen dat er onderzoeken zijn die zouden aantonen dat een hond getraind met TT te onderscheiden is van een hond die nooit een TT om gehad heeft. Dat kan je zien aan gedrag en houding. Ook nadat je al lang niet meer met een TT traint. Toen ik dat las was dat voor mij de druppel.
Dus ik ben heel stellig in het niet in orde vinden van een stroomband. Denk ook dat dat te maken heeft met het feit dat ik denk dat 99% van de tijd een stroomband niets anders is dan een oplossing voor de onkundige eigenaar. Klinkt grof maar dat is wat ik denk. Ik ken eigenlijk niemand die een stroomband 100% correct gebruikt voor een anders onoplosbaar probleem. Dus vandaar.

En aangezien ik weet wat stroomstoten met dieren kunnen doen zonder dat dat direct opvalt ben ik er tegen. Soms als een hond in de schrikdraad loopt krijgt hij zo'n schrik en trauma dat er een hele tijd overheen gaat eer die hond weer ontspannen is. Ook heb ik ooit gelezen dat er onderzoeken zijn die zouden aantonen dat een hond getraind met TT te onderscheiden is van een hond die nooit een TT om gehad heeft. Dat kan je zien aan gedrag en houding. Ook nadat je al lang niet meer met een TT traint. Toen ik dat las was dat voor mij de druppel.
-
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): Mechelse herders
de gemakkelijkheidsgraad waarmee ze te verkrijgen zijn, vind ik gewoon niet kunnen.
Ook al ben ik niet tegen het gebruik en maak ik er soms zelfs gebruik van, als een verbod erop het enige is wat de oplossing kan zijn daarvoor, dan ben ik gewoon 100% voor.
tal van huishonden die ermee moeten rondlopen (maar hé, wél een sjaaltje ronddoen he, want ziet dat iemand het ziet
) en dat is gewoon compleet achterlijk, voor heel veel honden is het gewoon inderdaad een marteling.
Dus doe dan maar een verbod. Verdwijnen zal het daardoor niet, maar verminderen in elk geval wel.
Ook al ben ik niet tegen het gebruik en maak ik er soms zelfs gebruik van, als een verbod erop het enige is wat de oplossing kan zijn daarvoor, dan ben ik gewoon 100% voor.
tal van huishonden die ermee moeten rondlopen (maar hé, wél een sjaaltje ronddoen he, want ziet dat iemand het ziet

Dus doe dan maar een verbod. Verdwijnen zal het daardoor niet, maar verminderen in elk geval wel.
-
- Zeer actief
- iones
- Zeer actief
Hier zijn veel mensen die hun hond op het erf houden middels een stroomband. De hond krijgt eerst waarschuwingspiepjes als hij te ver gaat en dan weet hij genoeg. Gaat hij verder krijgt hij stroom.
Zo´n band werkt altijd heel consequent en heel eerlijk. En het is beter dan weglopen en aangereden worden.
Wat jammer is echter is dat die mensen geen tijd besteden aan hun hond. Hij hangt er bij op het erf en moet daar maar blijven. Een bak goedkope brokken staan klaar als hij wil eten, hij wordt nooit uitgelaten en ziet nooit een ander omgeving.
En uiteraard moet er af en toe gefokt worden want dat levert geld op.
Zo´n band werkt altijd heel consequent en heel eerlijk. En het is beter dan weglopen en aangereden worden.
Wat jammer is echter is dat die mensen geen tijd besteden aan hun hond. Hij hangt er bij op het erf en moet daar maar blijven. Een bak goedkope brokken staan klaar als hij wil eten, hij wordt nooit uitgelaten en ziet nooit een ander omgeving.
En uiteraard moet er af en toe gefokt worden want dat levert geld op.
'Het lot van de dieren is bezegeld door de onverschilligheid van velen, in combinatie met de daadwerkelijke haat van weinigen
- malinois
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): (X) Mechelse herder
- Aantal honden: 3
- Contacteer:
Dan komt er toch geen verschil? Die sjaals gaan dan alleen maar meer worden. Als ze al geen poepinspecteurs hebben kunnen ze dat al helemaal niet controleren.maart schreef:de gemakkelijkheidsgraad waarmee ze te verkrijgen zijn, vind ik gewoon niet kunnen.
tal van huishonden die ermee moeten rondlopen (maar hé, wél een sjaaltje ronddoen he, want ziet dat iemand het ziet) en dat is gewoon compleet achterlijk, voor heel veel honden is het gewoon inderdaad een marteling.

In liefdevolle herinnering aan Xena v.d. Lobo Hoeve 12.08.2001 - 15.06.2016 & Xito v.d. Lobo Hoeve 04.01.06 - 21.08.14 Website Mechelse herders Facebooksite Xygan Facebooksite Xavi
- malinois
- Zeer actief
- Contacteer:
Dat is een ingegroeide band. En heeft totaal niks te maken.met t gebruik van een ttlaeken schreef:Dit soort excessen maakt dat ik die hele toestand wil uitbannen.![]()
Halsbanden dan ook maar gelijk verbieden?
[IMG]http://www.donaldstevens.be/images/imag ... lg3545.jpg[\IMG]
Ze mogen van mij best lastiger verkrijgbaar worden trouwens maar dat geldt imo ook voor de halti

In liefdevolle herinnering aan Xena v.d. Lobo Hoeve 12.08.2001 - 15.06.2016 & Xito v.d. Lobo Hoeve 04.01.06 - 21.08.14 Website Mechelse herders Facebooksite Xygan Facebooksite Xavi
-
- Zeer actief
- malinois
- Zeer actief
- Contacteer:
Dan.moet je hem bijna 24/7 op volle bak hebben staan.laeken schreef:Nee hoor. Dat zijn brandwonden door veel teveel stroom.

-
- Zeer actief
- ranetje
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): Griffon Korthals
- Aantal honden: 1
Ik heb er niet veel verstand van, maar wie heeft gezegd dat dat brandwonden zijn die door te veel stroom komen en hoe is dat bewezen?malinois schreef:Dan.moet je hem bijna 24/7 op volle bak hebben staan.laeken schreef:Nee hoor. Dat zijn brandwonden door veel teveel stroom.
Ik ben daar serieus benieuwd naar, want ik kan me er niets bij voorstellen.
Ik weet wel dan banden nooit langer dan een bepaalde tijd om mogen zijn omdat de contactpunten anders irritatie en verwondingen zouden kunnen geven.
Dat ingegroeid zijn zou ik me dus wel iets bij voor kunnen stellen.
-
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): Duitse Pinschers
- Aantal honden: 2
Laeken heeft gelijk, heb deze verwondingen ook gezien bij een hond die brandwonden had van de stroomband, die twee gaten die je ziet daar hebben de punten van de band gezeten en dat randje erom heen is geschroeid.ranetje schreef:Ik heb er niet veel verstand van, maar wie heeft gezegd dat dat brandwonden zijn die door te veel stroom komen en hoe is dat bewezen?malinois schreef:Dan.moet je hem bijna 24/7 op volle bak hebben staan.laeken schreef:Nee hoor. Dat zijn brandwonden door veel teveel stroom.
Ik ben daar serieus benieuwd naar, want ik kan me er niets bij voorstellen.
Ik weet wel dan banden nooit langer dan een bepaalde tijd om mogen zijn omdat de contactpunten anders irritatie en verwondingen zouden kunnen geven.
Tama, Nikkie, Jarah en Bijou.
Groetjes Gonnie.
Er is geen spreker die het van de zwijger wint.
-
- Zeer actief
Als je stroom op huid zet kan dat heet worden. Hebben jullie wel eens elektronische vliegenmepper gebruikt?
- Yara
- Zeer actief
Ik vind het ook apart dat je dit soort dingen zo overal kunt kopen. Zelf heb ik nog nooit zo'n band gebruikt en ik ben het ook niet van plan. Er worden teveel honden door verprutst door onkunde ermee. Ik zag laatst een mechelaar op een foto met een slipketting, een prikband en een stroomband
Weet niet wat voor monster dat dan is maar als er zoveel voor nodig is dan faal je als baas ook wel behoorlijk. Mijn honden hebben nooit een halsband om. Ze lopen altijd los en als ik een keer fluit komen ze gelijk terug. Ik loop zelfs langs hele kudde schapen en andere beesten met ze zonder dat ze ooit een poging doen om er een te grijpen. Dus zo kan het ook.

- malinois
- Zeer actief
- Contacteer:
Ik heb zelf een tt maar wat ik zeg dan zul je hem 24/7 volle bak moeten gebruiken anders kan t gewoonweg niet.laeken schreef:Als je stroom op huid zet kan dat heet worden. Hebben jullie wel eens elektronische vliegenmepper gebruikt?
Het enige wat ik me dan naast t ingroeien kan bedenken is dat dit dan een blafband is geweest een goedkope versie waarbij de hond alsnog continue blijft blaffen en dus stroom blijft geven. De duurdere merken doen dit al een tijd niet meer gelukkig.
Waar staat t originele verhaal van deze foto eigenlijk? Want zoals bij de zogenaamde prikbandverwondingen waarmee hw zo graag te koop loopt blijkt dat t originele verhaal dus een compleet ingegroeide spijkerband geweest te zijn...

-
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): ESS
Herhaling van zetten.
Het forum kent een "zoek optie'
Het forum kent een "zoek optie'
Wie een kuil graaft voor een ander is een arbeider.
-
- Zeer actief
- Contacteer:
Ach als jullie praten over het "goed" gebruiken over een stroomband, dan zegt mij dit heel veel over jullie als "trainer".
Maar ja dat is natuurlijk ook menselijk en voor veel zelfs onmogelijk, de fout zoeken in jezelf............
Maar ja dat is natuurlijk ook menselijk en voor veel zelfs onmogelijk, de fout zoeken in jezelf............
Groetjes Helma
http://www.cashelvale.nl
http://www.cashelvale.nl
-
- Zeer actief
jawel, als die niet meer voor 20 euro vrij te verkrijgen is in gelijk welke dierenspeciaalzaak, komt er wel degelijk een verschilmalinois schreef:Dan komt er toch geen verschil? Die sjaals gaan dan alleen maar meer worden. Als ze al geen poepinspecteurs hebben kunnen ze dat al helemaal niet controleren.maart schreef:de gemakkelijkheidsgraad waarmee ze te verkrijgen zijn, vind ik gewoon niet kunnen.
tal van huishonden die ermee moeten rondlopen (maar hé, wél een sjaaltje ronddoen he, want ziet dat iemand het ziet) en dat is gewoon compleet achterlijk, voor heel veel honden is het gewoon inderdaad een marteling.

-
- Zeer actief
och ja hoor, het zal wel.Cashel Vale schreef:Ach als jullie praten over het "goed" gebruiken over een stroomband, dan zegt mij dit heel veel over jullie als "trainer".
Ik heb ook stroom omheen de paarden staan en af en toe lopen ze er eens tegen.
niemand die daar over valt hoor, integendeel

- Pemba
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): Tibetaanse teriër
Dat is geen goede vergelijking, paarden weten dondersgoed dat er stroom op het lint staat en als ze het raken doen ze het zelf.maart schreef:och ja hoor, het zal wel.Cashel Vale schreef:Ach als jullie praten over het "goed" gebruiken over een stroomband, dan zegt mij dit heel veel over jullie als "trainer".
Ik heb ook stroom omheen de paarden staan en af en toe lopen ze er eens tegen.
niemand die daar over valt hoor, integendeel

- malinois
- Zeer actief
- Contacteer:
Maar ik geloof niet dat er een verbod op verkoop komt, alleen t gebruik wordt dan verboden en dat is niet te handhaven imo.maart schreef:jawel, als die niet meer voor 20 euro vrij te verkrijgen is in gelijk welke dierenspeciaalzaak, komt er wel degelijk een verschilmalinois schreef:Dan komt er toch geen verschil? Die sjaals gaan dan alleen maar meer worden. Als ze al geen poepinspecteurs hebben kunnen ze dat al helemaal niet controleren.maart schreef:de gemakkelijkheidsgraad waarmee ze te verkrijgen zijn, vind ik gewoon niet kunnen.
Wat ik ook zei van mij hoeft ie zeker niet in de dw op de hoek verkrijgbaar zijn hoor... zeker niet.
* edit: tikfout
Laatst gewijzigd door malinois op 05 apr 2015 22:41, 3 keer totaal gewijzigd.

- malinois
- Zeer actief
- Contacteer:
Dat mag dat is jouw mening... niet de mijneCashel Vale schreef:Ach als jullie praten over het "goed" gebruiken over een stroomband, dan zegt mij dit heel veel over jullie als "trainer".

- Feather__
- Zeer actief
Maar de paarden weten dat ook alleen maar omdat ze er een keer tegen aan lopen.Pemba schreef: Dat is geen goede vergelijking, paarden weten dondersgoed dat er stroom op het lint staat en als ze het raken doen ze het zelf.
Plus, er staat ook wel eens stroom op de stapmolens waar paarden regelmatig inlopen.
Ik ben niet voor stroombanden maar ook niet speciaal tegen mits er goed mee om gegaan wordt.

-
- Zeer actief
Men kan zich toch in goede moede afvragen of bij een juiste trainingsopbouw - mede in combinatie bij het verdedigingshonden werk, waar de afstand hond-geleider klein is - de prik nodig is om het gezag niet te ondermijnen.malinois schreef:Dat mag dat is jouw mening... niet de mijneCashel Vale schreef:Ach als jullie praten over het "goed" gebruiken over een stroomband, dan zegt mij dit heel veel over jullie als "trainer".
- iones
- Zeer actief
En ik ken dus iemand die de halsband s´nachts vergat af te doen.ranetje schreef:

Hond de volgende dag over de zeik....
Mensen kunnen zich vergissen, maar sommige vergissingen zijn zo ontzettend lullig dat ze niet moesten kunnen gebeuren. Daarom deugt dat systeem eigenlijk niet.
Toch zou ik willen dat we die hadden gekocht 4 jaar geleden. Omdat we twee honden hadden die onmogelijk op het erf konden blijven. Waren verprutst doordat manlief ze altijd overal liet stropen. Ze hadden een jachtpassie ontwikkeld die zo sterk was dat ze niet meer te houden waren. Ze loerden op elke deur die even open ging en ZOEF weg waren ze.
Ik wist dat er op een dag een zou verongelukken en ik wist ook welke. Heb mijn man zat gewaarschuwd. En wat ik vreesde is ook gebeurd.
Dan maar liever zo´n stroomhalsband.
'Het lot van de dieren is bezegeld door de onverschilligheid van velen, in combinatie met de daadwerkelijke haat van weinigen
- ranetje
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): Griffon Korthals
Dat moet dan een zelf corrigerende band zijn geweest, bijvoorbeeld een blafband?iones schreef:En ik ken dus iemand die de halsband s´nachts vergat af te doen.ranetje schreef:
Dat ingegroeid zijn zou ik me dus wel iets bij voor kunnen stellen.![]()
Hond de volgende dag over de zeik....
Mensen kunnen zich vergissen, maar sommige vergissingen zijn zo ontzettend lullig dat ze niet moesten kunnen gebeuren. Daarom deugt dat systeem eigenlijk niet.
Toch zou ik willen dat we die hadden gekocht 4 jaar geleden. Omdat we twee honden hadden die onmogelijk op het erf konden blijven. Waren verprutst doordat manlief ze altijd overal liet stropen. Ze hadden een jachtpassie ontwikkeld die zo sterk was dat ze niet meer te houden waren. Ze loerden op elke deur die even open ging en ZOEF weg waren ze.
Ik wist dat er op een dag een zou verongelukken en ik wist ook welke. Heb mijn man zat gewaarschuwd. En wat ik vreesde is ook gebeurd.
Dan maar liever zo´n stroomhalsband.
En dan ook nog verkeerd afgesteld.
Een hond raakt op zich niet over de zeik van het dragen van zo'n band.
Het gaat dan alleen flink irriteren als die band te lang om blijft.
Begrijp ik je nou verkeerd?Cashel Vale schreef:Ach als jullie praten over het "goed" gebruiken over een stroomband, dan zegt mij dit heel veel over jullie als "trainer".
Als je zegt dat een band niet goed gebruikt is, zeg je toch ook iets over de gebruiker/trainer?
Dat is toch de fout bij jezelf/trainer zoeken?