Ster topic:

Kijk je naar goedkopere alternatieven voor je hond nu alle de prijzen zo uit de bocht vliegen?
Ster topic! Klik hier om te reageren

Ben je nieuw en wil je een account maken? Klik hier!
Een (zeer) beknopte handleiding voor nieuwe leden vind je hier: Klik!
Het hondenforum team stelt zich hier voor: Klik!

Laatste wijziging 23-03-2022
Wil je deze forummededeling niet meer zien? klik dan rechtsboven in dit vak

Losloopgebied omgeving Utrecht gezocht

Wilt u graag eens gezamenlijk wandelen met de honden, zoekt of kent u een leuke wandelroute ? Vermeld het hier !

Moderator: moderatorteam

RedPassion

Losloopgebied omgeving Utrecht gezocht

Ongelezen bericht door RedPassion »

Maandag moet ik naar Utrecht en heb ik een paar uurtjes te overbruggen. De honden gaan mee, dus ik wil een lange wandeling met ze gaan maken. Heeft iemand suggesties? Het liefst een (omheind) losloopgebied. De dames kunnen wel aan de flexi als het niet omheind is, maar het is wel leuk en handig als Pim in ieder geval los kan en dus ook mag. Een stukje rijden is geen probleem, tot maximaal 30 minuten ongeveer.

Oh ja, als er een vaste route is of bewegwijzering onderweg is dat een pré, ik ben nogal een kneus qua verdwalen...
Anne&Taar
Zeer actief
Mijn ras(sen): Golden, Schapedoes

Re: Losloopgebied omgeving Utrecht gezocht

Ongelezen bericht door Anne&Taar »

Beerschoten, in de Bilt, heeft een stuk afgesloten wandelgebied voor de hond. Is volgens mij niet geheel omheind, maar wel voor een groot deel...Er zitten wel heel veel konijnen. Of gewoon het panbos.
Fotogravinnetje
Technisch beheer
Mijn ras(sen): Markiesjes: Elco (maart 2014) en zijn zoon Gait (oktober 2016). (Gait = Gerrit in dialect)
Aantal honden: 2
Contacteer:

Ongelezen bericht door Fotogravinnetje »

Niet omheind, maar als ik het me goed herinner wel losloopgebied: noordwestkant van Utrecht Overvecht, vanaf de Gageldijk kun je zo een heel gebied in, bijvoorbeeld ter hoogte van de Einsteindreef
63673J

Ongelezen bericht door 63673J »

Anne&Taar schreef:Beerschoten, in de Bilt, heeft een stuk afgesloten wandelgebied voor de hond. Is volgens mij niet geheel omheind, maar wel voor een groot deel...Er zitten wel heel veel konijnen. Of gewoon het panbos.
Heb net even gegoogled, ziet er mooi uit, veel mooie wandelingen daar, ik denk dat we daar dit weekend maar eens heen gaan.
63673J

Tara schreef:
jvanringen schreef:
Anne&Taar schreef:Beerschoten, in de Bilt, heeft een stuk afgesloten wandelgebied voor de hond. Is volgens mij niet geheel omheind, maar wel voor een groot deel...Er zitten wel heel veel konijnen. Of gewoon het panbos.
Heb net even gegoogled, ziet er mooi uit, veel mooie wandelingen daar, ik denk dat we daar dit weekend maar eens heen gaan.
Dan is het daar heel erg druk. Ik zeg het maar even... :wink:
Gagelbos Overvecht is ook heel druk, en er zit nogal wat wild, dus het is wel zaak dat de hond onder appel staat.
Als je relaxed wilt lopen zou ik naar de Soesterduinen gaan, en dan een beetje op het zand blijven.
En anders de Hoorneboegse Heide bij Hilversum, die is wel omheind.
Bedankt voor je info. :-)
Hoorneboegse Heide lopen we al heel vaak, Soesterduinen ook. We lopen ook vaak van Groeneveld naar Lage Vuursche en weer terug. Maar het is altijd leuk om eens iets iets anders te doen. Ze staat goed onder appel, maar als we ergens gaan lopen waar we nog nooit zijn geweest gaat ze in elk geval de eerste keer aan de lange lijn. Ik keek hier: http://www.utrechtslandschap.nl/natuurg ... bos/ontdek" onclick="window.open(this.href);return false; Ze loopt overigens ook met plezier aan de lijn als dat nodig is, wat dat betreft is ze makkelijk, als er maar gelopen kan worden.
Valerie
Zeer actief
Mijn ras(sen): Staffordshire bull terrier & Akita
Aantal honden: 2

Ongelezen bericht door Valerie »

Ze gaat op maandag :wink:
Hollandsche rading vind ik ook erg mooi :ok:
63673J

Tara schreef:Ieder zijn keus natuurlijk, ik doe mijn honden niet echt een plezier met een aanlijnwandeling, dus in Beerschoten kom ik sowieso al nooit.
En het Panbos is het drukstbezochte hondenbos hier in de regio, in het weekend struikel je er over de Diesels, Truffels en Tiësto's die alleen in het weekend worden uitgelaten. Mij zie je er dan écht niet. :schrik:
Ze loopt liever los, maar soms kan dat nou eenmaal niet. Omdat ze een lange lijn heeft kan ze nog aardig uit de voeten en dan gaat ze toch heel graag mee. Maar die Diesels, Truffels etc klinken niet heel aantrekkelijk moet ik zeggen. Als die dan ook nog wat opdringerig zijn wordt het hommeles, want daar houdt onze pikvin niet zo van.
Sita
Zeer actief

Ongelezen bericht door Sita »

Je zou langs de kromme rijn kunnen gaan lopen. Doordeweeks is dat prima te doen. Honden mogen los daar. En anders doorrijden naar Vianen, middelwaard heet dat geloof ik.

Hoorneboegse hei zou ik vermijden als je rustig wilt lopen. Doordeweeks is het al druk en in het weekend met mooi weer is het te druk helaas. Ik kom er dan zeker niet.
Groetjes Yvette, Sita, Taro en Rowan

Afbeelding
RedPassion

Ongelezen bericht door RedPassion »

Bedankt voor de suggesties! Ik ben uiteindelijk naar de Soesterduinen geweest, goede tip. :ok: Mooie plek en ook eens iets heel anders dan waar we normaal lopen.
Anne&Taar
Zeer actief
Mijn ras(sen): Golden, Schapedoes

Ongelezen bericht door Anne&Taar »

Tara schreef:Ieder zijn keus natuurlijk, ik doe mijn honden niet echt een plezier met een aanlijnwandeling, dus in Beerschoten kom ik sowieso al nooit.
En het Panbos is het drukstbezochte hondenbos hier in de regio, in het weekend struikel je er over de Diesels, Truffels en Tiësto's die alleen in het weekend worden uitgelaten. Mij zie je er dan écht niet. :schrik:
Je kan ontzettend makkelijk honden vermijden in het Panbos, hoor! Iedereen loopt daar die 3,5 km, dus die vermijd je super simpel. Ik loop vaak vanaf Panbos naar Beerschoten, een super fijne 12 km wandeling, ook in het weekend. Het meeste hinder heb ik in het weekend van hardlopers, maar daar kan je gewoon ook makkelijk rekening mee houden.
63673J

Anne&Taar schreef:
Je kan ontzettend makkelijk honden vermijden in het Panbos, hoor! Iedereen loopt daar die 3,5 km, dus die vermijd je super simpel. Ik loop vaak vanaf Panbos naar Beerschoten, een super fijne 12 km wandeling, ook in het weekend. Het meeste hinder heb ik in het weekend van hardlopers, maar daar kan je gewoon ook makkelijk rekening mee houden.
Kijk, dat is goed om te weten. 3,5 km is sowieso veel te kort voor ons, die 12 km lijkt me wel wat. :-)
Plaats reactie

Terug naar “Wandelen met de hond”