En ik kom er maar niet achter waar het vandaan komt. Vorig jaar had ze het ook, maar volgens mij niet zo vroeg in het jaar al. Ik dacht toen vlooien omdat ik na een tijdje jeuk 1 vlooi zag. Alles inspuiten/druppelen hielp niet, maar wellicht wat ze erg gevoelig? Ik ben toen ook schapenvetblokjes met knoflook gaan geven, die krijgt ze nog steeds elke dag. Op een gegeven moment in het late najaar is het weer weggetrokken.
Nu sinds een maand krabt en bijt ze weer. Maar ik zie echt, echt geen vlooien. Ik ben haar gaan ontwollen en heb haar van voor tot achter gekamd met een vlooienkam. Toen dat niet hielp heb ik haar goed gewassen en nogmaals flink geborsteld. Maar het helpt allemaal niks.
Ze heeft jeuk over heel haar lijf. Niet specifiek buik/poten dus een allergie kan ik me niet voorstellen? Meeste jeuk is haar rug/flanken/liezen volgens mij. Ook is de huid nergens rood, schilferig of anders geïrriteerd. Ze krabt ook maar het is voornamelijk bijten wat ze doet.
Iemand enig idee? Aangezien het in de winter weg was denk ik aan contactallergie, toch vlooien, of het verharen? Maar wat kan ik nog meer doen dan ik nu gedaan heb?
Ik heb niet ontvlooid trouwens, ging me toch wat ver omdat ik dus niet eens poepjes in haar vacht kan vinden. Maar wellicht het proberen waard?
Mies is een castraat langhaar teckel. Voor een castraat heeft ze een dunne vacht.