Ster topic:

Kijk je naar goedkopere alternatieven voor je hond nu alle de prijzen zo uit de bocht vliegen?
Ster topic! Klik hier om te reageren

Ben je nieuw en wil je een account maken? Klik hier!
Een (zeer) beknopte handleiding voor nieuwe leden vind je hier: Klik!
Het hondenforum team stelt zich hier voor: Klik!

Laatste wijziging 23-03-2022
Wil je deze forummededeling niet meer zien? klik dan rechtsboven in dit vak

canicross met minder sociale hond?

Zoals : Schapen drijven, Canicross , Treibball , Combisport , Waterwerk etc

Moderator: moderatorteam

Nath
Actief
Mijn ras(sen): Mechelse herder, Hollandse herder
Aantal honden: 2

canicross met minder sociale hond?

Ongelezen bericht door Nath »

Ik kwam toevallig canicross tegen op internet, mijn vriend die zelf graag hardloopt was meteen enthousiast en riep dat ga ik doen! Nu heeft onze hond helaas wat problemen met andere honden ( al een ander topic over geopend) maar juist omdat dit aan de lijn is lijkt het me een leuke bezigheid voor haar. De wedstrijden dan wel te verstaan, eerst maar eens trainen en kijken of het bevalt natuurlijk. Maar hoe gaat dat op zo'n wedstrijd? In principe staat ze goed onder appel aan de lijn en zal dan ook niet uitvallen, alleen bij echt contact met andere honden zou het dan niet goed gaan, maar daar houden we natuurlijk zelf ook rekening mee, wat denken jullie is dat te doen? Of is er veel contact met de honden onderling..
M@scha
Zeer actief
Mijn ras(sen): Labraque
Aantal honden: 1

Re: canicross met minder sociale hond?

Ongelezen bericht door M@scha »

het is aan de lijn. als ik het hardlopen had ontdekt voordat mijn frisse jongen honden in een bejaardenclub veranderden had ik het zeker gedaan! ik ga het ook doen met mijn volgende hond

en tot nu toe blinken mijn honden niet uit in sociaal gedrag :-)
Afbeelding
Sita
Zeer actief

Ongelezen bericht door Sita »

Zo ver ik het heb kunnen beoordelen, heb 1 keer meegedaan met een canicross wedstrijd is het wel wat hectisch aan de start. En vaak ook opgefokte honden. Er zijn zeker meer honden die niet al te sociaal zijn en die kunnen gewoon meedoen. Je zou eventueel ook een muilkorf kunnen omdoen. Er is op facebook een aparte groep voor canicross, die kunnen je vast meer vertellen over of het verstandig is of niet. https://www.facebook.com/groups/CanicrossNL/
Groetjes Yvette, Sita, Taro en Rowan

Afbeelding
Nath
Actief
Mijn ras(sen): Mechelse herder, Hollandse herder
Aantal honden: 2

Ongelezen bericht door Nath »

Oke bedankt voor de antwoorden! Als ik het zo lees moet het wel te doen zijn, maar ik ga nog even verder kijken op die Facebook groep enz :ok:
Plaats reactie

Terug naar “Alle andere sporten”