Ster topic:

Kijk je naar goedkopere alternatieven voor je hond nu alle de prijzen zo uit de bocht vliegen?
Ster topic! Klik hier om te reageren

Ben je nieuw en wil je een account maken? Klik hier!
Een (zeer) beknopte handleiding voor nieuwe leden vind je hier: Klik!
Het hondenforum team stelt zich hier voor: Klik!

Laatste wijziging 23-03-2022
Wil je deze forummededeling niet meer zien? klik dan rechtsboven in dit vak

Blaffen tijdens spel

Forum waar men kan praten over het gedrag en de opvoeding van puppies en volwassen honden (of de eigenaar).

Moderator: moderatorteam

Crista
Zeer actief
Mijn ras(sen): Rhodesian Ridgeback
Aantal honden: 2

Blaffen tijdens spel

Ongelezen bericht door Crista »

Is het mogelijk om blaffen tijdens het spelen af te leren?
Mitch heeft ontdekt dat een pup toch best leuk kan zijn en wil af en toe graag even spelen met Kiyo. Enige 'nadeel' is dat Mitch altijd erg blaft en gromt tijdens het spelen. Grommen vind ik niet zo'n probleem, maar minutenlang blaffen achter elkaar is voor de buren ook niet zo fijn. Kan je dit afleren of maar gewoon laten gaan op die momenten?
Mitch & Kiyo
Afbeelding
Zamunda
Zeer actief
Aantal honden: 0

Re: Blaffen tijdens spel

Ongelezen bericht door Zamunda »

Ha, daar had ik ook een topic over (vorig jaar) :F: . Staan wat visies/reacties in, zal eens kijken of ik 'm kan vinden.
Ik weet dat Sam het de blaffende hond afleerde door de andere hond (Jack?) steeds op 'zit' te zetten zodra er geblaft werd. Dan was het spel dus over. Mij is het (nog) niet gelukt in elk geval, maar ik kap het wel af als er geblaft wordt.
Zamunda
Zeer actief
Aantal honden: 0

Ongelezen bericht door Zamunda »

Fotogravinnetje
Technisch beheer
Mijn ras(sen): Markiesjes: Elco (maart 2014) en zijn zoon Gait (oktober 2016). (Gait = Gerrit in dialect)
Contacteer:

Ongelezen bericht door Fotogravinnetje »

Ik heb Elco al heel jong geleerd dat ik geen geblaf wilde tijdens het spelen. Hij lag te spelen en er kwam een blafje uit. Dus ik zeg Eh! en hij stopte met spelen. Toen ging hij het uittesten: waarvoor zei ze Eh? Voor het spelen? Nee. Voor de intensiteit van het spelen? Nee. Blafje erbij? Ja. Ah! En als ik nu eens niet speel maar blaf? Ah, oke, het is dus voor het blaffen.
Paar maanden later speelde hij met een van z'n broertjes. Dat broertje woont in huis met een wat ouder hondje en die twee blaffen altijd in hun spel. Maar Elco stopte steeds bij elke blaf. Binnen de kortste keren waren ze dus zonder geblaf aan het spelen en hadden de grootste lol.

Wij wisten vooraf dat Markiesjes behoorlijk kunnen blaffen en daar hadden we geen zin in. Dus we hebben vanaf het begin gewerkt aan het ontmoedigen van geblaf. En dat werpt z'n vruchten af :) Elco zal nooit een zware correctie krijgen voor geblaf, maar wel altijd een afkeurend geluid. Dat is voor hem al erg genoeg ;)
nathalie
Zeer actief
Mijn ras(sen): Kelpie en Weimaraner
Aantal honden: 3
Contacteer:

Ongelezen bericht door nathalie »

Als het te gek wordt, kap ik het spel af. Dat hebben ze zo door.
Afbeelding
Tot ooit lieffie.. Ushi *01-04-10 †07-12-15
True love lives forever... Bowie, *15-12-94 † 26-07-10
Candy, voor altijd in mijn gedachten
http://www.greyblessings.nl
gyanty
Zeer actief
Mijn ras(sen): Border Collie

Ongelezen bericht door gyanty »

Hihi ja borders kunnen ook behoorlijk vocaal zijn en eigenlijk heb ik een soort zelfde beleid als met Eelco gehad. Nu wil ik niet zeggen dat Kay nog nauwelijks blaft, hoor hem maar eens tijdens een behendigheidsparcours, of als hij blij is als we gehoorzaamheidsoefeningen doen. Doe ik dus maar niet bij ons in huis of in de tuin.... Maar denks dat als ik het niet op vroege leeftijd had gedaan dat hij wel een veel ergere blaffer was geweest. In huis blaft hij bijvoorbeeld zelden en ik heb hem bijvoorbeeld ook nooit het commando luid kunnen aanleren, want eigenlijk blaft hij nooit tussendoor. Norah daarentegen heb ik dat wel weer kunnen aanleren, maar die is behalve waaks en naar andere honden niet heel vaak vocaal...
Afbeelding
Fotogravinnetje
Technisch beheer
Mijn ras(sen): Markiesjes: Elco (maart 2014) en zijn zoon Gait (oktober 2016). (Gait = Gerrit in dialect)
Contacteer:

Ongelezen bericht door Fotogravinnetje »

Ik heb het trouwens weleens laten gaan. Elco ontmoette een jongere, maar grotere hond dan hijzelf. Zijn geblaf was toen onderdeel van het die andere hond vertellen hoe intensief ze samen konden spelen. En een keer tegen een labrador die niet meer gezellig samen de stok uit het water wilde halen, maar Elco grof omver liep. Toen eiste Elco die stok voor zichzelf op, o.a. met geblaf. Beide keren was het dus enorm functioneel
Paisley
Zeer actief
Mijn ras(sen): Stabyhoun & working Kelpie

Ongelezen bericht door Paisley »

Ik vind het ook afhangen van de reden dat de hond blaft.

Mayke wil nog wel eens blaffen als ze in een groepje of met minimaal 2 andere honden speelt. Hiermee geeft ze vaak aan dat het spelen naar haar smaak wat te ruig gaat.
Ik had woensdag een logeetje en Kiwi en de logee speelden erg enthousiast met Mayke als side-kick. Op den duur begon Mayke blafferig te worden. Ik heb toen gecorrigeerd en haar bij me geroepen. Maar even later bleek hoe sterk ze gelijk had - Kiwi en de logee belandden vanuit het ruige spel in een conflict (wat gegrauw)
Afbeelding
Hippo
Zeer actief
Mijn ras(sen): Mechelse herder

Ongelezen bericht door Hippo »

Mijn mechel Oscar zou ook het liefste aan 1 stuk door blaffen tijdens het spelen, trainen of bal apporteren :hmmm:

Hier inderdaad ook afgekapt, dus perst hij er onder hoge druk van die squeekies uit :LOL: , helemaal stil krijgen is een utopie.

Echter als hij in de tuin aan het dollen is met Hippo en Hippo heeft het speeltje, dan gaat hij er dus ook blaffend achteraan racen... Het stomme is dat als ik dan roep dat hij stil moet zijn, hij ook gelijk stopt met achterna zitten. Terwijl in andere situaties hij wel gewoon stil is maar verder gaat met waar hij mee bezig was...
Marjoleine
Zeer actief
Mijn ras(sen): Friese en Cubaanse hounen
Contacteer:

Ongelezen bericht door Marjoleine »

Tijdens spel met andere honden. Ik heb dus wetters.
Dat is hun enige minpuntje, dat vocale getetter.
En het dringt niet tot die dikke koppen door dat andere honden dat vaak niet waarderen :roll:

Als ze eenmaal spelen is het over trouwens, dat is het lastige.
En de groeten van de meisjes!

Afbeelding

Niets kalmeert zo zeer als een genomen besluit.
Plaats reactie

Terug naar “Gedrag en opvoeding”