Yindi vind andere honden eng, die ontwijkt ze met een grote boog en daarbij blaft ze de honden weg.
Dat weet iedereen hier, wij proberen er zoveel mogelijk rekening mee te houden.
Yindi poept niet aan de lijn en meestal komen we niemand tegen dus Yin loopt los op het losloopveldje.
Als er een hond aankomt 'rent' ze er heen en gaat op een meter of 5-10 staan blaffen.
Wij lopen de andere kant op en dan komt ze naar ons toe. We lijnen haar of aan of we gaan verder van de hond af lopen en dan negeert ze ze.
Meestal roepen de mensen 'laat d'r maar los!' en dan zorgen ze er ook voor dat hun hond die van ons niet lastig valt. Daarop zorgen wij ervoor dat we Yin meestal eerder pakken dan dat zij de hond ziet of we ontwijken ze dus.
Ja, dat blaffen is slecht en we doen echt ons best om haar dit af te leren.
En heel vaak als ze aan de riem zit negeert ze honden al en als de honden ver genoeg zijn negeert ze die ook. Dus het gaat een goede kant op.
Zojuist was ik Yindi bijna kwijt
Aangezien Snoopy mannetjes niet tof vind en Yin zo bang is loop ik in mijn eentje nooit grote stukken.
Ik liep dus op het veldje en er kwam een vreemde hond aan. Yin rende er naar toe en ik had d'r binnen een paar seconde te pakken want ze rende meteen weer naar me toe.
'Laat d'r maar los.' En ik doe dat met mijn domme hoofd
Maar nee.. Hij klikt zijn hond los die recht op Yindi afrent die letterlijk het veld wordt afgejaagd. 'Hij wil alleen maar spelen!'
Hij deed even een plasje tegen de boom terwijl Yin bang op de straat stond en rende nog even naar d'r toe waardoor Yindi uit het zicht rende (een hoek om op een straat waar auto's kunnen rijden) dus mijn hart sloeg meteen over.
Haar naam roepen had geen zin want ze was bang en komt niet zolang die hond er is. Die overigens daarna op Snoopy af kwam maar ik blokte en stuurde hem weg. Toen ik zei dat Snoopy beet kon die opeens wel aan de riem.
Ik liep snel naar Yindi toe maar die was op weg naar huis, ze keek me aan en elke keer als ik dichtbij was rende ze snel weg. Op naar een 50km weg waar veel verkeer rijd.
Ik bukte, riep haar rustig en toen kwam ze in 1 spurt naar me toe rennen waardoor ik d'r kon pakken en vastmaken. Ze wilde absoluut niet naar het veldje maar ik ben met d'r terug gelopen. Hond was weg en ik wilde haar even laten zien dat het gewoon het veldje was en niets engs.
Dus weer een nare ervaring. We zetten hem erbij op de lijst en Yindi krijgt steeds meer ervaring dat honden idd eng zijn. Want ze jagen je weg.
En nu, beginnen we wéér van voor af aan..