Kijk je naar goedkopere alternatieven voor je hond nu alle de prijzen zo uit de bocht vliegen?
Ster topic! Klik hier om te reageren
Ben je nieuw en wil je een account maken? Klik hier!
Een (zeer) beknopte handleiding voor nieuwe leden vind je hier: Klik!
Het hondenforum team stelt zich hier voor: Klik!
Laatste wijziging 23-03-2022
Wil je deze forummededeling niet meer zien? klik dan rechtsboven in dit vak
Forum voor opmerkingen en vragen over de verzorging van de hond. (bv vragen over huid, haar, nagels, etc.)
Tevens een plek voor vragen over riemen, manden, kleding, etc
harley had er laatst ook 1 op zijn oogrand, die heb ik er zo ineens uitgerukt(geen tekentang bij me) maar die had er gelukkig vrij weinig van, ik ben er de rest van de dag naar van geweest brrrr
Ik wist niet dat ze ook echt in de ogen en mond kropen, getver
Heb ze zelf ook al op de meest onmogelijke plekken gehad.
Van het soort plekken dat je er zelf met goed fatsoen niet bij kunt, of het in ieder geval niet goed kunt zien,
Maar waar je tegelijkertijd ook niet maar zo iemand vraagt om er eens even goed te kijken of dat wat je voelt weer eens een teek is...
Die in de bek had ik gezien maar in het oog... jeetje dat kan je zelf toch niet verwijderen neem ik aan?
De Koning is dood, lang leve de Keizer Juan Manuel Fangio is one of the best car racers the world has ever known Fangio; I would give anything for just one minute with you... Ik mis je vriend...
cloris schreef:Die in de bek had ik gezien maar in het oog... jeetje dat kan je zelf toch niet verwijderen neem ik aan?
Nou, ik niet. Tenminste niet bij Tama, Jarah zal nog wel lukken en Nikkie met een muilkorf om misschien ook nog wel maar Tama gaat dan over de rooie, zelfs met muilkorf om gaat ze tekeer als een gek.
Buiten zou het met Tama misschien nog wel lukken.
Tama, Nikkie, Jarah en Bijou. Groetjes Gonnie. Er is geen spreker die het van de zwijger wint.
Oh jee, gatver. Dat oog, daar ging ik maar mee naar de da.
Onze Bo had er eens 1 aan zijn anus. Bij onze Ezio was er 1 laatst op weg om in zijn piemel te kruipen. Ezio lag op zijn rug en ik zie dat beestje zo bij wijze van spreken zijn zaklampje aansteken om de tunnel in te kruipen. Ik heb die dus met extra veel plezier door de w.c. gespoeld. Je blijft uit ons Eppie zijn piemeltje
Zouden die daar trouwens echt in gaan ???? Of toch even kijken en dan snel weer wegwezen ???
Ik voelde laatst een prikje in mijn borst en ik kijk; wil daar een teek zich aan mijn boezem vergrijpen zeg.
Onbeschoft stuk venijn.
Vreselijk, dat oog! Ik check zelf tijdens het wandelen vaak meerdere keren, zeker op de kop, zodat ik ze er af kan halen voor ze vast zitten.
Echt teken.... Hopelijk sterven ze nog een keer uit. Ga zelf ook nooit in een korte broek naar het bos toe.
cornelia schreef:Oh jee, gatver. Dat oog, daar ging ik maar mee naar de da.
Onze Bo had er eens 1 aan zijn anus. Bij onze Ezio was er 1 laatst op weg om in zijn piemel te kruipen. Ezio lag op zijn rug en ik zie dat beestje zo bij wijze van spreken zijn zaklampje aansteken om de tunnel in te kruipen. Ik heb die dus met extra veel plezier door de w.c. gespoeld. Je blijft uit ons Eppie zijn piemeltje
Zouden die daar trouwens echt in gaan ???? Of toch even kijken en dan snel weer wegwezen ???
Ik voelde laatst een prikje in mijn borst en ik kijk; wil daar een teek zich aan mijn boezem vergrijpen zeg.
Onbeschoft stuk venijn.
Ik heb ze gelukkig nog niet op zulke gekke plekken gezien bij Ollie, en dit jaar had ik eigenlijk nog geen teken gezien zelfs dus ook nog niks gedruppeld. Vorige week in Duitsland wel een paar héle kleintjes en bij thuiskomst bleken er ook inderdaad toch 2 tussen mijn uitgebreide inspecties geglipt te zijn dus die zaten vast. Maar zelfs volgezogen nog steeds piepklein, klotebeesten. Toch maar aan het pipetten geslagen, ook voor volgende week in Kroatië.
Ik heb zelf echt nog nooit een teek gehad. Raar eigenlijk, want wij holden vroeger ook overal door de bossen en het hoge gras. Mij blieven ze zeker niet Vorige week had manlief ook dat ie dacht "he wat kriebelt er op mijn borst, o het is een teek"
Kells schreef: Na de druppels vind ik alleen nog dode teken, maar die hebben allemaal al gebeten. Hoe voorkom je tekenbeten?
Had laatst een website die een mengeling van etherische olie hadden gemaakt. Ik ben de pagina ff kwijt. Hoofdmoot was echter trea tee olie en lavendel en nog zo wat van die dingen. Eerst een week 2 dr. per dag in de nek en daarna 2 dr. per week. Teken zouden dit ruiken en vies vinden. Wij overwegen dit eens te proberen maar mijn echtgenoot is nogal "een neus" en die vind trea tee ook niet lekker ruiken. Toch gaan we het proberen, kijken wat het brengt.
In de bek kijk ik ook regelmatig, omdat ik er vorig jaar toevallig een bij Nani aan de binnenkant van haar lip zag omdat ze op haar kop lag.
Maar het oog?
Jep ik heb ze ook allemaal al op die rare plaatsen gehad. Vanmorgen ook tussen de tenen. Ontdekte ik ook omdat ik de voetjes netjes aan het knippen was (ja moet toch een beetje netjes bij de dierenarts komen, Kay moest voor rabiesenting...) Gelukkig blijft Kay ook heel rustig. Vind de aandacht gewoon alleen al fijn...
gyanty schreef:ja moet toch een beetje netjes bij de dierenarts komen.
Haha. Ik was vorige week bij de da maar daarvoor nog gewerkt dus alles een beetje hectisch. Enfin, bij onderzoek 1 dikke teek aan zijn buik, paar kleefkruid balletjes in zijn vacht en dus ongekamde haren. Moest tandje laten zien en dus wat "plak" op de kiezen (vergeten te poetsen)
Voelde me echt een slons. Normaal ben ik ook nogal een beetje van de "we gaan naar de dokter dus je trekt je zondagse goed maar aan en vooral een schone onderbroek" (zo ging dat bij ons vroeger thuis dus).
gyanty schreef:ja moet toch een beetje netjes bij de dierenarts komen.
Haha. Ik was vorige week bij de da maar daarvoor nog gewerkt dus alles een beetje hectisch. Enfin, bij onderzoek 1 dikke teek aan zijn buik, paar kleefkruid balletjes in zijn vacht en dus ongekamde haren. Moest tandje laten zien en dus wat "plak" op de kiezen (vergeten te poetsen)
Voelde me echt een slons. Normaal ben ik ook nogal een beetje van de "we gaan naar de dokter dus je trekt je zondagse goed maar aan en vooral een schone onderbroek" (zo ging dat bij ons vroeger thuis dus).
Haha herkenbaar. Nu laat ik mijn honden meestal al voor training er netjes uitzien (ze komen enorm vies terug, maar we kwamen netjes aan), dus meestal zit het wel redelijk snor, maar zo soms door werk schiet het er inerdaad bij in. Laatst nog bij de ostheopaat. Had er snel een borstel en wat antiklit door gehaald. Maar meneer had die ochtend nog in moddersloot gelegen, dus uiteindelijk nog hele plukken modder aan de onderkant van de buik haha. En laatst bij de fysio sportfitkeuring. Hoppa twee teken die er nog zaten. Nee dan voel ik mij echt een heel slecht hondenbaasje (dat het bijna een onmogelijk taak is met die tekenmagneet die ook nog een moddercollie is, is dan weer bijzaak, dat hij er in de regel zo netjes uitziet is al een wonder haha.... Ik dacht dat een werkras minder werk was dan mijn show schotse collietjes, maar helaas... ze zijn misschien nog wel veel meer werk. die schotten liepen op het pad en om modderplassen heen....)
cornelia schreef:(...)Ezio lag op zijn rug en ik zie dat beestje zo bij wijze van spreken zijn zaklampje aansteken om de tunnel in te kruipen.(...)
(...)Ik voelde laatst een prikje in mijn borst en ik kijk; wil daar een teek zich aan mijn boezem vergrijpen zeg.
Oh ik ga stuk hier
Een teek uit een oogbal vissen ga ik ook niet doen, dat mag de dierenarts fijn oplossen. Uit het tandvlees (hoe krijg je het verzonnen) kan ik zelf wel. Maar gatver