Ster topic:

Kijk je naar goedkopere alternatieven voor je hond nu alle de prijzen zo uit de bocht vliegen?
Ster topic! Klik hier om te reageren

Ben je nieuw en wil je een account maken? Klik hier!
Een (zeer) beknopte handleiding voor nieuwe leden vind je hier: Klik!
Het hondenforum team stelt zich hier voor: Klik!

Laatste wijziging 23-03-2022
Wil je deze forummededeling niet meer zien? klik dan rechtsboven in dit vak

Vlak aanleren

Moderator: moderatorteam

Jits90
Zeer actief
Mijn ras(sen): Keeshond
Aantal honden: 3

Vlak aanleren

Ongelezen bericht door Jits90 »

Hiephoi, wij zijn ook begonnen met agility! Damy doet minisprongetjes over balken en door de band. De weave is 2 maal op slakkentempo geprobeerd. En we gingen net beginnen met het vlak aanleren van (oa) de kattenloop. Maar nu vroeg de instructrice hoe ik dit wilde aanleren..? :U:
De eerste methode hield iets in dat ik m'n hondje moest leren met z'n achterpoten op het vlak te staan en z'n voorpoten op het gras. Als ik 'vlak' zou zeggen, moest hij zo gaan zitten. Heuvelop met z'n bibs :lol1:
De tweede methode hield in dat ik moest meerennen ofzo..? Dus over een vlakke kattenloop gaan en zo het vlak aanleren oid.

Ik snap het eigenlijk niet :ugh: Iemand die me uitleg kan geven? En welke methode past het beste bij wie?
veertje
Zeer actief
Mijn ras(sen): Groenendaeler, Markiesje en Roemeentje

Re: Vlak aanleren

Ongelezen bericht door veertje »

Je trainster zal de 2o2o (2 on 2 off) methode bedoelen of de running contacts denk ik. Hier twee filmpjes die het verschil laten zien:

https://m.youtube.com/watch?v=Vxwa-sHUOZU

https://m.youtube.com/watch?v=tVNtiBfHSLE

De methode die je kiest hangt ook een beetje van je hond af. Bij de eerste heb je in een parcours de mogelijkheid je hond te laten wachten, zodat jij alvast goed positie kan kiezen voor de volgende hindernissen. Bij de tweede methode kan je de snelheid behouden.
Zelf ben ik met de eerste begonnen, die kan je ook heel goed thuis leren. Gewoon met een plank en de clicker. Misschien ga ik nu over naar de tweede, omdat Finn niet zo snel is en ik op die manier meer snelheid kan behouden.

Maar er zijn hier mensen die je er vast meer over kunnen vertellen :wink:
Jits90
Zeer actief
Mijn ras(sen): Keeshond

Ongelezen bericht door Jits90 »

Heb besloten dat ik voor running contacts ga. Damy is maar een kleintje :lol1:, dan is 2on2off een pak lastiger dan running.

Nu oefenen we nog op een platte plank met vlak eraan. Gewoon eroverheen stappen zonder er half langs te gaan.
Ik vind het lastig een commando eraan te geven. Ik gebruik 'over' namelijk om over te steken op straat :engel: Go zal m'n vooruit-commando zijn (go go go hop, go go go band :blah: ). Welk woord gebruiken jullie voor toestellen met een vlak?
LongFields
Zeer actief
Mijn ras(sen): Laekense Herder Tapas
Peruaanse Kelpie Mojo
Kelperuaan Kiitos

Ongelezen bericht door LongFields »

Jits90 schreef:Welk woord gebruiken jullie voor toestellen met een vlak?
Ik heb voor ieder raakvlaktoestel een eigen woord, dus "kat" voor de kattenloop, "schut" voor de schutting en "wip" voor de wip. :wink:
Plaats reactie

Terug naar “Agility en Flyball”