Ster topic:

Kijk je naar goedkopere alternatieven voor je hond nu alle de prijzen zo uit de bocht vliegen?
Ster topic! Klik hier om te reageren

Ben je nieuw en wil je een account maken? Klik hier!
Een (zeer) beknopte handleiding voor nieuwe leden vind je hier: Klik!
Het hondenforum team stelt zich hier voor: Klik!

Laatste wijziging 23-03-2022
Wil je deze forummededeling niet meer zien? klik dan rechtsboven in dit vak

wind in de kop denken heel wat te zijn

Forum waar men kan praten over het gedrag en de opvoeding van puppies en volwassen honden (of de eigenaar).

Moderator: moderatorteam

blondie
Zeer actief
Aantal honden: 2

wind in de kop denken heel wat te zijn

Ongelezen bericht door blondie »

Heerlijk zo lopen met de wind in de kop bij de jonge Draak.
Het is nog niet veel gebeurd, maar het was nogal druk met andere honden die uitgelaten werden, en net toevallig allemaal herder "haters" :mrgreen:
Op afstand een beagle koppel die al ruim van te voren lieten weten dat ze hem in de smiezen hadden :hmmm:, de mevrouw stak over en er leek niets aan de hand tot ik achter een auto nog wat gemurmel hoorde en de Draak ineens het nodig vond om de borst vooruit te zetten en vanuit het diepst van zijn keel een indrukwekkende lage gromblaf te geven en in de richting van de honden wilde gaan schelden.
Eerste keer, en hopelijk ook de laatste :mann: ik geloof dat ik wel duidelijk was.
Vervolgens lopen we door en zien we twee kleine hondjes en een wat oudere grote soortgenoot staan, eigenaren stonden wat met elkaar te kletsen en ik passeerde in een bochtje. De herder vond kleine hondjes blijkbaar wel prima, maar een soortgenoot moest hij niet veel van hebben. Gelukkig was de baas alert, maar pas na de uitval. Ze hadden oogcontact en bij deze hond maakte Aak het bochtje zelf wat groter :wink:, heel slim van hem :wink:
Vervolgens aan de overkant nog een Duitse herder, bij het zien van de Draak werd de staart omhoog gegooid, en de uk volgde zijn voorbeeld. Onderwijl elkaar maar vooral niet uit het oog verliezend. Tot zowel die baas, als ik even met de stem de mogelijke spanning onderbraken met een sissende "doorlopen!".
De 3 chi's die standaard laten merken dat ze hem niet leuk vinden (als pup al niet, toen was hij net zo groot als dat zij waren) kwamen we vervolgens tegen. Die kijkt hij alleen maar aan, staart wat hoger, kijkt mij weer aan, terug weer kijken naar het blaffende trio, om vervolgens maar weer door te lopen. Wel nog wat verbouwereerd, hij snapt volgens mij écht niet waarom die nu elke keer zo tegen hem tekeer gaan.
Het was een wat drukke wandeling, en ook weer duidelijk dat hij pas een jaar is, en dat we nog lang niet klaar zijn met gedrag en actie en reacties :mrgreen:
Maar goed, dat wisten we van tevoren, het is een Aki Draki. En de gehoorzaamheidsdingetjes wilde hij vandaag ook maar deels uitvoeren. Af ging prima, om na een seconde weer te gaan zitten. En dat riedeltje herhaalde zich even, en écht dan zit hij met een stoïcijnse kop voor zich uit te kijken in de zit. Maar goed, ik had een wat langere adem. Uiteindelijk was hij wel weer "braaf".

Figuur. En passé nog even een stratenmaker met open mond laten staan. Die vond het maar irritant dat ik voorbij liep met de honden geloof ik. Tot de draak een kort "hoog" kreeg en in een vloeiende beweging op een hoge stapel stenen sprong. Vindt hij leuk, en ik wilde de aandacht van hem even verleggen van de werkende man naar de stenen toe. Dat werkte, alleen ging de aandacht van de werkende man toen uit naar Aki :oohja:
Maar wind en Aki is geen goede combi, wat is dat beest dan ontiegelijk druk in zijn kop zeg.
ranetje
Zeer actief
Mijn ras(sen): Griffon Korthals
Aantal honden: 1

Re: wind in de kop denken heel wat te zijn

Ongelezen bericht door ranetje »

Maar wind en Aki is geen goede combi, wat is dat beest dan ontiegelijk druk in zijn kop zeg.
En zoals je zelf al schrijft, hij is nog jong :mrgreen:
Duidelijkheid geef je hem al.
De rest is geduld.
Er komt een moment dat hij gematigder wordt ................ eens, ooit :lol1:
Afbeelding
"The perfection of a life with a gundog, like the perfection of an autumn, is disturbing because you know, even as it begins, that it must end.
Time bestows the gift and steals it in the process."
(citaat van George Evans)
alm@
moderator
Mijn ras(sen): Langhaar teckel
Aantal honden: 3

Ongelezen bericht door alm@ »

Als ik dit zo lees ben ik blij dat ik altijd voor herplaatsers ga. Die zijn al af en hoef je alleen nog wat bij te schaven :mrgreen:
Afbeelding
Nerazi
Zeer actief
Mijn ras(sen): Afrikaan & Belg

Ongelezen bericht door Nerazi »

wat een heerlijke leeftijd is het hè :engel:
Nila doet het (klopt het wel meteen even af) op het moment juist heel erg goed. Maakt veel meer contact buiten en 1x fluiten op de uiterwaarden en ze is weer bij me zonder dat extra rondje te maken of je alle konijnenholen wel goed geteld hebt :wink:
blondie
Zeer actief

ranetje schreef:
En zoals je zelf al schrijft, hij is nog jong :mrgreen:
Duidelijkheid geef je hem al.
De rest is geduld.
Er komt een moment dat hij gematigder wordt ................ eens, ooit :lol1:
Whaha ooit ja, al denk ik dat dat best lang gaat duren, maar hij is welwillend, en druk en eigenwijs.
Maar daar had ik me al op ingesteld toen we besloten voor hem te gaan :D
blondie
Zeer actief

alm@ schreef:Als ik dit zo lees ben ik blij dat ik altijd voor herplaatsers ga. Die zijn al af en hoef je alleen nog wat bij te schaven :mrgreen:
:E:
Ach ik ben na twee herplaatsers wel blij dat ik het nu van jongs af aan heb mogen meemaken. Hij is nu nog niet eens een jaar bij ons, maar het is gewoon fijn om hem te zien opgroeien, dingetjes die hij als pup had nu nog terug te zien, te herkennen. Dingen die niet zo leuk waren van de herplaatsers (ingesleten gedrag) juist anders aan te pakken om te proberen te voorkomen weer tegen dezelfde "problemen" aan te lopen.

Yep Nerazi, ik vind het een heerlijke leeftijd, denk ik, we merken wel dat hij probeert wat de grenzen zijn. Maar dan proberen we onze lach in te houden (hij kan echt zo stoïcijns voor zich uit blijven kijken als hij iets heeft gedaan en wij hem naar zijn plek willen sturen) Of afhankelijk van wie het "standje" geeft gaat hij zich richten op de andere persoon. Likje geven of ineens een knuffel willen :mann:
Uitgekookt is hij. Maar goed, als hij ineens op me af komt stormen en zijn allerliefste blik geeft weet ik vaak wel al hoe laat het is, en komt mijn vriend redelijk snel erachteraan "AKI! :gvd: "
Heerlijk :engel:
Plaats reactie

Terug naar “Gedrag en opvoeding”