Ster topic:

Kijk je naar goedkopere alternatieven voor je hond nu alle de prijzen zo uit de bocht vliegen?
Ster topic! Klik hier om te reageren

Ben je nieuw en wil je een account maken? Klik hier!
Een (zeer) beknopte handleiding voor nieuwe leden vind je hier: Klik!
Het hondenforum team stelt zich hier voor: Klik!

Laatste wijziging 23-03-2022
Wil je deze forummededeling niet meer zien? klik dan rechtsboven in dit vak

Zo dan, dat mormel

Forum waar men kan praten over het gedrag en de opvoeding van puppies en volwassen honden (of de eigenaar).

Moderator: moderatorteam

Jacky
Zeer actief
Mijn ras(sen): retrievers
Aantal honden: 1
Contacteer:

Zo dan, dat mormel

Ongelezen bericht door Jacky »

Als het meneer Joris niet zint,trekt hij een lip op en bijt. Nou mooi niet met je 11 weken.
De dierenarts heeft hem gecontroleerd, nog een enting etc. Ging hij ook tegen grommen. Die zei al: daar zit behoorlijk wat pit in, daar moet je goed consequent mee zijn. Maar hij zag er goed uit, goed op gewicht etc. Hij is voor de duivel niet bang. Gaan we wandelen, waar een andere pup van schrikt, spat hij direct op af, vindt alles even geweldig ook.

Straks naar puppietraining , leuk heb er zin in.

Waar ik wel wat mee zit, is dat hij nu al op de bank klimt, maar er ook met een boog afspringt als je niet snel genoeg reageert. Ben bang voor zijn gewrichten. Zodra hij op de bank klimt halen wij hem er af, maar je bent niet 24/7 bij hem, je moet ook wel eens naar het toilet en dan zit hij (net zoals Odin) in de vensterbank via de bank :ugh:
Afbeelding

Odin 2001-2013
Ivan 2001
_Leonie
Zeer actief
Mijn ras(sen): Golden Retriever

Re: Zo dan, dat mormel

Ongelezen bericht door _Leonie »

Ja, die Goldens zijn zo makkelijk en voeden zichzelf op hè haha.

Ayleen was ook nergens bang voor en wist goed wat ze graag zou willen. :mrgreen: Had ook behoorlijk voernijd. Maar hoor van meer Golden eigenaren hier in de buurt dat ze steeds makkelijker gaan worden naarmate ze ouder worden.
Ach, beter dan zo'n saaie slome hond, moet je maar denken. :tongue:
Leonie.
Zeer actief
Mijn ras(sen): Markiesje, Toller
Aantal honden: 2

Ongelezen bericht door Leonie. »

Lip optrekken en bijten lijkt me best een serieuze zaak... Maar misschien ligt dat aan mij.
Verder zou ik proberen te voorkomen dat hij op de bank en vensterbank gaat. Doe je hem nooit in een bench als je er even niet op kunt letten?
bram en thijs
Zeer actief
Mijn ras(sen): Grote Zwitserse Sennenhond
Aantal honden: 0

Ongelezen bericht door bram en thijs »

:LOL: :LOL: :LOL: Van harte gefeliciteerd met je aanwinst, het duurt nog wel even voordat dit oud en bedaagd is. En grappig zoals iedere hond dezelfde geweldige plek herkent, Odin had 'm en Joris weet het ook. Verder geen tips of steun van mijn kant, you are on your own :J:
AfbeeldingAfbeelding
*Skye*
Zeer actief
Mijn ras(sen): Border Collie

Ongelezen bericht door *Skye* »

Precies hetzelfde advies als wat ik in je andere topic heb aangegeven.

Mooi dat alles goed wat bij de dierenarts. Veel plezier op de training.
_Leonie
Zeer actief
Mijn ras(sen): Golden Retriever

Ongelezen bericht door _Leonie »

Leonie. schreef:Lip optrekken en bijten lijkt me best een serieuze zaak... Maar misschien ligt dat aan mij.
Verder zou ik proberen te voorkomen dat hij op de bank en vensterbank gaat. Doe je hem nooit in een bench als je er even niet op kunt letten?
Ayleen was ook pittig als pup en had nogal een eigen mening en is nu een hele lieve, verdraagzame hond. :wink: Als pup vond ze andere dingen gewoon belangrijker.
Zamunda
Zeer actief

Ongelezen bericht door Zamunda »

Is het mogelijk hem even in een puppyren (of box) te parkeren als je naar de wc gaat?
Lemuria

Ongelezen bericht door Lemuria »

Leonie. schreef:Lip optrekken en bijten lijkt me best een serieuze zaak... Maar misschien ligt dat aan mij.
Mwah, de pup staat net 11 weken op de wereld; da's echt nog geen serieuze zaak. Het is gewoon een hondje met veel pit dat nog moet leren waar de grenzen liggen :)
Leonie.
Zeer actief
Mijn ras(sen): Markiesje, Toller

Ongelezen bericht door Leonie. »

Ja, zou kunnen hoor, mijn hondje leerde pas grommen met 2,5 jaar geloof ik ;)
ranetje
Zeer actief
Mijn ras(sen): Griffon Korthals

Ongelezen bericht door ranetje »

Jacky schreef:Als het meneer Joris niet zint,trekt hij een lip op en bijt. Nou mooi niet met je 11 weken.
De dierenarts heeft hem gecontroleerd, nog een enting etc. Ging hij ook tegen grommen. Die zei al: daar zit behoorlijk wat pit in, daar moet je goed consequent mee zijn. Maar hij zag er goed uit, goed op gewicht etc. Hij is voor de duivel niet bang. Gaan we wandelen, waar een andere pup van schrikt, spat hij direct op af, vindt alles even geweldig ook.

Straks naar puppietraining , leuk heb er zin in.

Waar ik wel wat mee zit, is dat hij nu al op de bank klimt, maar er ook met een boog afspringt als je niet snel genoeg reageert. Ben bang voor zijn gewrichten. Zodra hij op de bank klimt halen wij hem er af, maar je bent niet 24/7 bij hem, je moet ook wel eens naar het toilet en dan zit hij (net zoals Odin) in de vensterbank via de bank :ugh:
Hondje met pit, leuk :D

Mag hij uiteindelijk wel op de bank of wil je dat eigenlijk helemaal niet?
Afbeelding
"The perfection of a life with a gundog, like the perfection of an autumn, is disturbing because you know, even as it begins, that it must end.
Time bestows the gift and steals it in the process."
(citaat van George Evans)
Lemuria

Ongelezen bericht door Lemuria »

Leonie. schreef:Ja, zou kunnen hoor, mijn hondje leerde pas grommen met 2,5 jaar geloof ik ;)
Kan hoor, elke hond is anders. Maar ik ken genoeg puppies die tijdens het trekken met een flos ook zo'n puppy-grom laten horen. Het hoort bij hun vocabulaire, net als blaffen.
Hutsje
Zeer actief
Mijn ras(sen): moddercockers

Ongelezen bericht door Hutsje »

je kunt ook een poef oid tegen de bank aanleggen, en dan leren dat hij via de poef op en van de bank gaat. als hij er op mag, althans.
Afbeelding
Jacky
Zeer actief
Contacteer:

ja hij mag op de bank, dat is geen probleem. Spul is hier hondproef allemaal. Ik leer hem er nu af glijden.
We gaan de gang ook hondproef maken, kan hij daar geparkeerd worden. Ik ben niet bang voor de lip hoor. Odin was geen makkelijke hond en onze tweede herder ook niet.
Afbeelding

Odin 2001-2013
Ivan 2001
Jacky
Zeer actief
Contacteer:

bram en thijs schreef::LOL: :LOL: :LOL: Van harte gefeliciteerd met je aanwinst, het duurt nog wel even voordat dit oud en bedaagd is. En grappig zoals iedere hond dezelfde geweldige plek herkent, Odin had 'm en Joris weet het ook. Verder geen tips of steun van mijn kant, you are on your own :J:
oh dank je wel :gvd: :lol1:
Afbeelding

Odin 2001-2013
Ivan 2001
bram en thijs
Zeer actief
Mijn ras(sen): Grote Zwitserse Sennenhond

Ongelezen bericht door bram en thijs »

Blijf ik wel roepen om een foto. Ik wil dit wonder van puppyheid graag aanschouwen.
AfbeeldingAfbeelding
Plaats reactie

Terug naar “Gedrag en opvoeding”