Ster topic:
Kijk je naar goedkopere alternatieven voor je hond nu alle de prijzen zo uit de bocht vliegen?
Ster topic! Klik hier om te reageren
Ben je nieuw en wil je een account maken? Klik hier!
Een (zeer) beknopte handleiding voor nieuwe leden vind je hier: Klik!
Het hondenforum team stelt zich hier voor: Klik!
Laatste wijziging 23-03-2022
Wil je deze forummededeling niet meer zien? klik dan rechtsboven in dit vak
Kijk je naar goedkopere alternatieven voor je hond nu alle de prijzen zo uit de bocht vliegen?
Ster topic! Klik hier om te reageren
Ben je nieuw en wil je een account maken? Klik hier!
Een (zeer) beknopte handleiding voor nieuwe leden vind je hier: Klik!
Het hondenforum team stelt zich hier voor: Klik!
Laatste wijziging 23-03-2022
Wil je deze forummededeling niet meer zien? klik dan rechtsboven in dit vak
puppy bijten
Moderator: moderatorteam
-
zonnestraaltje
- geregistreerd lid
puppy bijten
JKH
Laatst gewijzigd door zonnestraaltje op 02 aug 2015 09:45, 1 keer totaal gewijzigd.
- dagmar88
- Zeer actief
Re: puppy bijten
wat vind jij?
-
zonnestraaltje
- geregistreerd lid
HJJ
Laatst gewijzigd door zonnestraaltje op 02 aug 2015 09:46, 1 keer totaal gewijzigd.
- Sas
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): Basset Fauve de bretagne.
- Aantal honden: 1
ik vind het prima hoor. Als een van mijn puppen me echt beet dat het zeer deed en niet stopt ondanks Nee dan kreeg die ook een kneepje oid hoor.

- gyanty
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): Border Collie
- Aantal honden: 2
Tja ik heb wel eens een tik op de neus gegeven, maar niet voor bijtgedrag eigenlijk. Vind het wel 1 van mijn hardere straffen en als ik dat al regelmatig bij een pup van 12 weken moet gebruiken vrees ik voor de toekomst. 1 keer zou een straf in principe genoeg moeten zijn....
Uit je stukje maak ik een veelgemaakte fout op. Je combineert verkeerde methodes. Iets luids roepen, zodat de pup even afgeleid is en dan negeren is niet logisch. Iets luids roepen doe je met opvolgend met de pups te spelen met iets waar hij wel op mag bijten, of een botje te geven of een kond of weet ik wat . Even een tijdje samen mee spelen. Is de pup echt oververmoeid dan begeleid ik hem met botje na een aantal pogingen gewoon in de bench.
Negeren is geen reactie geven op moment dat een pup slecht gedrag vertoond. Dus ook niks te zeggen, hoogstens even te bevriezen. Die combineer je dus niet met een geluid waarna de even niet bijt. Dan vertoond hij dus geen slecht gedrag (enkele luttele seconden) en zou hij dus niet genegeerd moeten worden....
Speeltjes en botjes zijn als ze er continue liggen helemaal niet zo leuk. Jij moet leuk mee spelen.... Ja en dat is soms best intensief. Ben je 5 minuten beetje aan het spelen ben je er wel klaar mee, begint pup weer, kan je weer opnieuw beginnen en zo kan je wel door gaan(vandaar na paar pogingen soms even naar bench begeleiden en lekker op botje kauwen (niet 1 die er altijd al ligt, maar een lekker speciaal en nieuw kauwding.
Uit je stukje maak ik een veelgemaakte fout op. Je combineert verkeerde methodes. Iets luids roepen, zodat de pup even afgeleid is en dan negeren is niet logisch. Iets luids roepen doe je met opvolgend met de pups te spelen met iets waar hij wel op mag bijten, of een botje te geven of een kond of weet ik wat . Even een tijdje samen mee spelen. Is de pup echt oververmoeid dan begeleid ik hem met botje na een aantal pogingen gewoon in de bench.
Negeren is geen reactie geven op moment dat een pup slecht gedrag vertoond. Dus ook niks te zeggen, hoogstens even te bevriezen. Die combineer je dus niet met een geluid waarna de even niet bijt. Dan vertoond hij dus geen slecht gedrag (enkele luttele seconden) en zou hij dus niet genegeerd moeten worden....
Speeltjes en botjes zijn als ze er continue liggen helemaal niet zo leuk. Jij moet leuk mee spelen.... Ja en dat is soms best intensief. Ben je 5 minuten beetje aan het spelen ben je er wel klaar mee, begint pup weer, kan je weer opnieuw beginnen en zo kan je wel door gaan(vandaar na paar pogingen soms even naar bench begeleiden en lekker op botje kauwen (niet 1 die er altijd al ligt, maar een lekker speciaal en nieuw kauwding.

-
Brindlecardi
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): Welsh Corgi Cardigan
Allereerst, alle pups bijten.
Het is iets heel normaals, en naar mijn mening moet het niet je doelstelling zijn het bijten er volledig uit te krijgen, dat gaat namelijk vaak vanzelf.
Echter hoef je jezelf niet tot bijtrol om te toveren.
Wat ik zelf prima vind werken is bij blijven bijten, 'nee' zeggen (en aanleren wat 'nee' betekend als dat nog niet bekend is) en een speeltje geven waar de hond wel in mag bijten.
Het kan ook betekenen dat het speel of knuffelmomentje over is als de hond blijft bijten.
Doet het echt pijn? Reageer dan eens extreem qua geluid of maak op een andere manier geluid.
Honden laten onderling vaak ook merken dat iets pijn doet door een hard gil.
Het is iets heel normaals, en naar mijn mening moet het niet je doelstelling zijn het bijten er volledig uit te krijgen, dat gaat namelijk vaak vanzelf.
Echter hoef je jezelf niet tot bijtrol om te toveren.
Wat ik zelf prima vind werken is bij blijven bijten, 'nee' zeggen (en aanleren wat 'nee' betekend als dat nog niet bekend is) en een speeltje geven waar de hond wel in mag bijten.
Het kan ook betekenen dat het speel of knuffelmomentje over is als de hond blijft bijten.
Doet het echt pijn? Reageer dan eens extreem qua geluid of maak op een andere manier geluid.
Honden laten onderling vaak ook merken dat iets pijn doet door een hard gil.
-
Lizzie.
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): Poedel
Deze topics gaan over het zelfde ''probleem'' wellicht heb je er wat aan;
http://www.hondenforum.nl/plaza/viewtop ... 9&t=299763
http://www.hondenforum.nl/plaza/viewtop ... 1&t=300824
http://www.hondenforum.nl/plaza/viewtop ... 9&t=299763
http://www.hondenforum.nl/plaza/viewtop ... 1&t=300824

-
Lemuria
Sinds de eerste dag? Dus koud 14 dagen? Ooit eerder honden gehad? Ik zou eens stoppen met tikken, een mensenbaby geef je ook geen pak voor de broek als hij iets doet wat niet mag. Gewoon afleiden dus. De band/het vertrouwen met/van je pup wordt niet echt sterker als je mept. Dat zou m'n állerlaatste redmiddel zijn, niet het wondermiddel waar het mee ophoudt.
Een hondenschool die nieuwe eigenaren aanraden om een tik te geven, zou niet mijn keuze zijn. Die zouden al zéker beter moeten weten.
Een hondenschool die nieuwe eigenaren aanraden om een tik te geven, zou niet mijn keuze zijn. Die zouden al zéker beter moeten weten.
- renee-uk
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): duitse herder
wat ga je doen als ie went aan dat tikje, het als een leuk spelletje ziet en nog harder bijt?
harder meppen en nog harder als dat niet helpt?
harder meppen en nog harder als dat niet helpt?

you can never replace the dogs you've lost, but you can always find a new one to love
-
Cindy52
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): mastin espagnol
Nee ik vind het niet goed ! het is een baby nog en er zijn hele andere methodes die ook goed werken, gebruik de zoekfunctie maar eens !
- juan-89
- Vaste gebruiker
- Aantal honden: 0
Ik zou ook niet een tikje terugtikken. Mijn ervaring is dat het "instinctief" puppy gedrag is. Baby's stoppen ook alles in de mond. Oscar bijt heel voorzichtigjes, en "hapt" weleens speels tijdens het spelen. Wat ik dan doe als het te ver of te hard gaat, dan slaak ik een hoog gilletje, alsof ik zelf een hond ben die gebeten wordt. Oscar bevriest dan, z'n oortjes gaan naar achter en z'n oogjes worden groot. Hij beseft zich wel dat hij dan iets fout heeft gedaan. Ik negeer hem een paar minuutjes en ga dan weer verder spelen. Misschien is dit een geschikt alternatief in plaats van de tik op de neus of wegduwen o.i.d.
-
nyckle
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): 1 airedale terrier
Lobke dacht dat ze een krokodil was. Dat betekende dat het bloed me bij de handen langs liep. Ja, ik ben geduldig hoor.
Totdat ik zag, dat ze andere hondjes niet mishandelde.
Ik was dus gelijk een bijtbal!
De eerst volgende keer heb ik toch even flink in dat Lobke oortje gebeten! Ja, kai kai! maar mijn wondjes zijn wel genezen nadien.
Nog steeds geeft ze uit liefde wel eens een stevige hap hoor. Maar dat is Lobke. Dan is het: "Au verdomme"
Dan kijkt die trut me aan van: "jij ook met je zachte velletje". maar de volgende keer krijg ik dan weer een neus in mijn hand.
Lobke is een woesteling.
Totdat ik zag, dat ze andere hondjes niet mishandelde.
Ik was dus gelijk een bijtbal!
De eerst volgende keer heb ik toch even flink in dat Lobke oortje gebeten! Ja, kai kai! maar mijn wondjes zijn wel genezen nadien.
Nog steeds geeft ze uit liefde wel eens een stevige hap hoor. Maar dat is Lobke. Dan is het: "Au verdomme"
Dan kijkt die trut me aan van: "jij ook met je zachte velletje". maar de volgende keer krijg ik dan weer een neus in mijn hand.
Lobke is een woesteling.
- Hippo
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): Mechelse herder
- Aantal honden: 2
De TS heeft haar reacties weggehaald..
- ranetje
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): Griffon Korthals
He verdorie, weer niet gequote.Hippo schreef:De TS heeft haar reacties weggehaald..
Moeten we toch beter op letten
- malinois
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): (X) Mechelse herder
- Aantal honden: 3
- Contacteer:
Laat me raden: een pup heeft tandjes en leert ze gebruiken...
Gut das toch wereldnieuws... en wat denk je... Xygan heeft ze ook en weet ze uitstekend te gebruiken. Dat weten mn kuiten inmiddels ook maar ook hij dat dat nou niet de bedoeling is. Dat je daar een heeeeeeeleboel andere dingetjes voor hebt...
Gut das toch wereldnieuws... en wat denk je... Xygan heeft ze ook en weet ze uitstekend te gebruiken. Dat weten mn kuiten inmiddels ook maar ook hij dat dat nou niet de bedoeling is. Dat je daar een heeeeeeeleboel andere dingetjes voor hebt...

In liefdevolle herinnering aan Xena v.d. Lobo Hoeve 12.08.2001 - 15.06.2016 & Xito v.d. Lobo Hoeve 04.01.06 - 21.08.14 Website Mechelse herders Facebooksite Xygan Facebooksite Xavi