Ster topic:

Kijk je naar goedkopere alternatieven voor je hond nu alle de prijzen zo uit de bocht vliegen?
Ster topic! Klik hier om te reageren

Ben je nieuw en wil je een account maken? Klik hier!
Een (zeer) beknopte handleiding voor nieuwe leden vind je hier: Klik!
Het hondenforum team stelt zich hier voor: Klik!

Laatste wijziging 23-03-2022
Wil je deze forummededeling niet meer zien? klik dan rechtsboven in dit vak

Hoe africhting NIET hoort

Nieuws over dierenleed.
Niet geschikt voor jonge kinderen.

Moderator: moderatorteam

crutz
Zeer actief
Mijn ras(sen): Mechelse Herders (FCI)
Aantal honden: 7
Contacteer:

Hoe africhting NIET hoort

Ongelezen bericht door crutz »

Ik ben geen enkel positieve africhter maar kan toch wel zeggen dat dit echt een heleboel grenzen over gaat :cry:

Vele KNPV honden worden op moment voor grof geld naar Azië verkocht maar na het openbaar maken van deze beelden is mij toch duidelijk dat er echt nooit iets die kant op vertrekt hoeveel ze ook bieden.

https://www.facebook.com/pia.ochmallarn ... 1089702869

Voor wie er niet tegen kan aub niet de video links aanklikken

https://m.youtube.com/watch?v=A6dzQAVQL ... e=youtu.be

https://m.youtube.com/watch?v=BoeQbIuJ8Vc
crutz
Zeer actief
Contacteer:

Re: Hoe africhting NIET hoort

En deze idioot geeft dus oa in Azië seminars maar woont zelf in België.
Cashel Vale
Zeer actief
Contacteer:

Ongelezen bericht door Cashel Vale »

Kan je niet even een hondje er op afsturen als hij in belgie is.............
blondie
Zeer actief
Aantal honden: 2

Ongelezen bericht door blondie »

Heb alleen die met dat zweepje kort aangeklikt. Helaas zelf dat ook gezien op een "trainingsveld". Er zijn altijd volgers hé :ugh:
blondie
Zeer actief

crutz schreef:En deze idioot geeft dus oa in Azië seminars maar woont zelf in België.
Hij is toch een tijdje ook erg populair geweest in Nederland ook. Jaar of 6 geleden volgens mij.
S@ndr@
Zeer actief

Ongelezen bericht door S@ndr@ »

Ik klik ook maar even niet, helaas, mensen :mep: waarom, waarvoor
duitse herder
Zeer actief
Mijn ras(sen): Duitse Herder en Border Collie

Ongelezen bericht door duitse herder »

Het meest bijzondere blijft toch wel dat deze honden ondanks dit alles blijven werken voor de baas... :ugh:
Perry en Noah

Afbeelding
ranetje
Zeer actief
Mijn ras(sen): Griffon Korthals
Aantal honden: 1

Ongelezen bericht door ranetje »

Ik heb de filmpjes bekeken en ik zie er wel een paar dingen in die op zijn zachtst gezegd naar mijn smaak niet fijn zijn naar mijn idee :schrik:

Is het verschil groot met trainingen hier?
Ook hier is niet elke training even fraai om te zien. :?
Geldt niet alleen voor dit soort training, maar voor alle soorten.
Afbeelding
"The perfection of a life with a gundog, like the perfection of an autumn, is disturbing because you know, even as it begins, that it must end.
Time bestows the gift and steals it in the process."
(citaat van George Evans)
blondie
Zeer actief

Niet altijd hoor, of ze worden te angstig of zullen op andere onderdelen af laten weten (speuren), maar dan worden ze gewoon weer doorverkocht.
crutz
Zeer actief
Contacteer:

blondie schreef:
crutz schreef:En deze idioot geeft dus oa in Azië seminars maar woont zelf in België.
Hij is toch een tijdje ook erg populair geweest in Nederland ook. Jaar of 6 geleden volgens mij.
Dat heb ik dan gelukkig gemist.
crutz
Zeer actief
Contacteer:

ranetje schreef:Ik heb de filmpjes bekeken en ik zie er wel een paar dingen in die op zijn zachtst gezegd naar mijn smaak niet fijn zijn naar mijn idee :schrik:

Ondanks dat ik met behoorlijk harde voermannen getraind heb toch nooit een hond die gewoon af ligt geslagen en op de kop getrapt :kots: zien worden. Dus ja groot verschil. Zwaar straffen terwijl de hond niks fout doet zelf gelukkig nog niet meegemaakt
-Saskia-
Zeer actief
Aantal honden: 0

Ongelezen bericht door -Saskia- »

Ik snap niet hoe zo'n filmpjes kunnen bestaan zonder dat de dader in kwestie gestraft wordt. Of zijn er aan de hand van deze filmpjes stappen ondernomen richting de lul?
En die hond maar braaf blijven volgen :ugh:
Izzers
Zeer actief
Mijn ras(sen): Hollandse dwarslopende tokkel

Ongelezen bericht door Izzers »

Ik denk dat dit heel veel zegt over het karakter van de hond.
Mocht ik die hond zijn had ik hem echt van wat edele delen ontdaan.
:gvd: :gvd: :gvd:
Afbeelding

Ik hou van je! Met heel mijn kont.
Met mijn hart ook wel, maar mijn kont is groter
ranetje
Zeer actief
Mijn ras(sen): Griffon Korthals

Ongelezen bericht door ranetje »

crutz schreef:
ranetje schreef:Ik heb de filmpjes bekeken en ik zie er wel een paar dingen in die op zijn zachtst gezegd naar mijn smaak niet fijn zijn naar mijn idee :schrik:

Ondanks dat ik met behoorlijk harde voermannen getraind heb toch nooit een hond die gewoon af ligt geslagen en op de kop getrapt :kots: zien worden. Dus ja groot verschil. Zwaar straffen terwijl de hond niks fout doet zelf gelukkig nog niet meegemaakt
Ok duidelijk :ok:

In beide filmpjes zag ik dat de hond wel uitgebreid werd geprezen als hij het goed deed.(In het tweede filmpje ook met voer)
Het eerst filmpje begint op een moment waarvan ik het idee krijg dat daar iets verkeerds aan vooraf gegaan is?

Niet om te vergoeilijken, laat dat duidelijk zijn :mrgreen:
Mijn manier van trainen is sowieso anders.

Wat hij nou uitspookte met dat zweepje in het tweede filmpje is me niet duidelijk.
Volgens mij heeft hij de hond er niet mee aangeraakt?
Afbeelding
"The perfection of a life with a gundog, like the perfection of an autumn, is disturbing because you know, even as it begins, that it must end.
Time bestows the gift and steals it in the process."
(citaat van George Evans)
Inge
Zeer actief
Mijn ras(sen): Mechelse Herder
Contacteer:

Ongelezen bericht door Inge »

Zijn eigen reactie op FB

My fellow dog trainers,

Recently there has been a video footage of unknown origin uploaded online for the mere purpose of denting my name. For those of you that know who I am and what I have achieved in the world of working dogs, the only thing I have to say about that is: As a professional, I will always do whatever necessary within my power to help other dog handlers. For all the years I have been conducting seminars, not once I have caused injuries or mental harm to any dogs, nor have I received any complaints due to handling animals inappropriately. This is proven with my consistent receptions of invitations to conduct seminars in different parts of the world with civilians, kennel clubs, and police forces. As I have agreed in assisting with the development of dog sport in Hong Kong this year and this decision might directly threaten the livelihood of some self-proclaimed trainers, this could be the reason for the attack. You can choose to believe an unfounded accusation with questionable origin and intention, or you can choose to make your judgment based on my achievements, your personal experience with me, and your intelligence. I will make no further comments on this issue.

I wish you much fun and success with your dogs,
Groetjes Inge
Afbeelding

Danco 16-02-1996 † 30-12-2006 Snoepie 03-07-1994 † 03-07-2008 Nika 07-07-1999 - † 10-08-2009 Marouck 24-08-2002 † 22-05-2012 Numa 11-05-2011 † 2017
Lemuria

Ongelezen bericht door Lemuria »

Inge schreef: Recently there has been a video footage of unknown origin uploaded online for the mere purpose of denting my name.
:piew:
Z'n goede naam verpesten kan hij zo te zien prima zelf, daar heeft hij geen andere mensen voor nodig. Werkelijk waar, een liggende hond tegen z'n kop schoppen...
63673J

Ongelezen bericht door 63673J »

Lemuria schreef:
Inge schreef: Recently there has been a video footage of unknown origin uploaded online for the mere purpose of denting my name.
:piew:
Z'n goede naam verpesten kan hij zo te zien prima zelf, daar heeft hij geen andere mensen voor nodig. Werkelijk waar, een liggende hond tegen z'n kop schoppen...
Maar het is natuurlijk heel gemeen dat iemand dat filmpje heeft geplaatst en zo zijn goede naam heeft geschaad, want nou weet iedereen wat voor een hufter het is.
samantha!
Zeer actief
Mijn ras(sen): Labrador retriever
Aantal honden: 6

Ongelezen bericht door samantha! »

Ziet er niet prettig uit inderdaad :ugh:
Ik ben heus geen doetje met mijn honden maar dit gaat me echt behoorlijk te ver.

Ik kan het niet zo goed zien op mijn kleine scherm maar het lijkt inderdaad of de hond op het 2e filmpje niet/nauwelijks geraakt wordt met dat zweepje.
Dan zou het kunnen zijn dat de hond te ver naar achter wil lopen en dat ze dat willen voorkomen?
Deze manier van trainen (zweepje) "ken" ik overigens wel vanuit de jachthondentraining.
Afbeelding
In liefdevolle herinnering: Max 09-04-2000/07-11-2011 en Babs 20-12-2005/18-10-2012
samantha!
Zeer actief
Mijn ras(sen): Labrador retriever
Aantal honden: 6

Ongelezen bericht door samantha! »

Ziet er niet prettig uit inderdaad :ugh:
Ik ben heus geen doetje en niet van altijd alleen maar positief met mijn honden maar dit gaat me echt behoorlijk te ver.

Ik kan het niet zo goed zien op mijn kleine scherm maar het lijkt inderdaad of de hond op het 2e filmpje niet/nauwelijks geraakt wordt met dat zweepje.
Dan zou het kunnen zijn dat de hond te ver naar achter wil lopen en dat ze dat willen voorkomen?
Deze manier van trainen (zweepje) "ken" ik overigens wel vanuit de jachthondentraining.
Afbeelding
In liefdevolle herinnering: Max 09-04-2000/07-11-2011 en Babs 20-12-2005/18-10-2012
Suske
Zeer actief
Mijn ras(sen): XMechelse Herder
Contacteer:

Ongelezen bericht door Suske »

Hond aan de lijn ophangen.
Paar vuistslagen op het hoofd.
Schoppen tegen het hoofd.

En dan verongelijkt zijn omdat iemand hem wegens zijn succes in een kwaad daglicht wil stellen.
Obelix zei het al.......

Wat een dwaas zeg.
Ff lekker in je oor tetteren :cheer:

Afbeelding
crutz
Zeer actief
Contacteer:

Afbeelding

Weer een seminar van deze dwaas upcoming maar inmiddels is hij nav de filmpjes bij de FCI aangemeld. Hopelijk heeft dat effect.

Mishandeld niet enkel in de sport. Fokt ook met alles wat los en vast zit en gerust met teven van 10+
maart
Zeer actief
Mijn ras(sen): Mechelse herders

Ongelezen bericht door maart »

"for all the years I have done seminars''

asshole, ik heb die weten beginnen in de sport (zat er dagelijks bij dus ja, ik weet wel waarover ik spreek) , als nietswetende oetlul. Nog niets veranderd overduidelijk, behalve dat hij er ondertussen zijn geld mee verzameld :roll:
teven van 10 jaar oud worden ook nog volop gedekt (zie zijn Eclips :roll: )
sbientje
Zeer actief
Mijn ras(sen): Labrador Retriever
Contacteer:

Ongelezen bericht door sbientje »

Nou, ik heb maar 1 ding te zeggen..

Felix!! Ho!

Nee das flauw, maar jemig.. zo ga je toch niet met dieren om?
Cashel Vale
Zeer actief
Contacteer:

Ongelezen bericht door Cashel Vale »

crutz schreef:ondanks dat ik met behoorlijk harde voermannen getraind heb toch nooit een hond die gewoon af ligt geslagen en op de kop getrapt :kots: zien worden. Dus ja groot verschil. Zwaar straffen terwijl de hond niks fout doet zelf gelukkig nog niet meegemaakt
Dit lees ik dan als in die situaties doe ik het niet..........................maar alleen als de hond "fout" doet wel
Ik hoop dat ik dat verkeerd lees.
Wolfsblut
Zeer actief

Ongelezen bericht door Wolfsblut »

Typerend dat je bij dit soort beelden altijd tokkenvolk ziet in campingoutfit met petje. En als je nergens voor geschikt bent doen dit soort figuren natuurlijk alles voor geld.
Zien is meer dan kijken, luisteren is meer dan horen en leven is meer dan overleven.
crutz
Zeer actief
Contacteer:

Cashel Vale schreef:
crutz schreef:ondanks dat ik met behoorlijk harde voermannen getraind heb toch nooit een hond die gewoon af ligt geslagen en op de kop getrapt :kots: zien worden. Dus ja groot verschil. Zwaar straffen terwijl de hond niks fout doet zelf gelukkig nog niet meegemaakt
Dit lees ik dan als in die situaties doe ik het niet..........................maar alleen als de hond "fout" doet wel
Ik hoop dat ik dat verkeerd lees.
Dat lees je verkeerd
korthaar
Zeer actief

Ongelezen bericht door korthaar »

Als je zo veel moeite hebt om een herder te laten volgen, krijg je vast geen varken in een veewagen.
Inge
Zeer actief
Mijn ras(sen): Mechelse Herder
Contacteer:

Ongelezen bericht door Inge »

Nieuwe reactie

My Fellow Dog Trainers,

Recently there have been some video footages on the internet that have created a lot of upsets, and I feel I owe you guys some explanations.

The videos were filmed several years ago in China while I was conducting a seminar. The dog in the videos had several aggression issues and had already bitten people more than once. When I first went over there, the people told me about the problems and asked me to fix them. I first tried to sort out the issues with positive approaches, but the result was inconsistent and I only had limited time to make the dog manageable.

During one of the protection sessions, the dog tried to bite his handler again and that’s when I stepped in to apply force on the dog. It was a moment of emergency and there was no time to allow much thinking. I could choose to just stand there and tell my student what to do risking him to get bitten, or I could act immediately according to my instincts with whatever equipment available. I was aware of the cameras around me but I chose to do what I knew best at that time to put the dog in line. After the pressure the dog showed he was under control without being aggressive to me and his handler anymore, and we continued the work without further pressure. At the end of the session I asked the decoy to let the dog have the sleeve and let him carry it off the field with his handler with a successful feeling.

In another obedience session, the dog had the tendency to come in front of his handler in heeling, and every time he did that, he would begin to challenge his handler. Having been given limited tools in the seminar, I used a whip to prevent him from doing that. The dog also had a constant problem with the Out, sometimes not outing, sometimes outing slowly, sometimes giving a dirty bite after the out, and sometimes showing aggression to the handler in this exercise. Because the aggression problem between the dog and his handler was serious and I had tried to solve the problem with positive approaches and minimum force with inconsistent effects, I took the dog by force in this session, hoping that the dog will have a strong impression of the exercise and continue to Out correctly for his handler even after I was gone. After the sessions with this dog, I explained to my students, dog training is not about using force on the animal. This is an extreme case and I don’t normally train and teach in this manner.

I know the video footages are very offensive for you to watch, but please understand whoever uploaded the videos had only the intentions to destroy my reputation, as he did not show you the whole picture and the truth but edited the footages to show you a Kodak moment. Why would I put my career at risk brutalizing an animal in front of 50 people and all these cameras? Not every Chinese is a dog eater! People in China coming to a dog training seminar are dog lovers too just like you. Haven’t you once thought why no one in the video ever tried to stop me or complained, if what they were seeing was unjustified? Because they understood I was putting myself at risk helping someone to control an aggressive dog. But I put myself on the line for this and later on people took advantages of it and try to tear me apart. But what is the most disappointing for me, is some of you that are making such nasty statements about me, have actually received help from me in the past and thanked me for that, and instead of telling the truth about my character, you chose to join the attack and lie.

May be it is hard for you to believe, but I do love dogs myself also, and I care very much about the students attending my seminars, and I never wish any accidents to happen. When someone has been bitten by a dog, it could scar him for life physically and mentally, and this could end his career as a dog trainer. When handling an aggressive dog, I have to be prepared to defend my student and myself. The dog in the video was never injured by me. I have no pleasure to be cruel to animals and I don’t believe in using unnecessary force.

In the past few days I have been receiving various degrees of threats on Facebook, by email, and by telephone. Please keep my family out as they have nothing to do with this. I would like to apologize to you guys for the upsets the videos have caused you. I understand your reactions, but what would you do when you see someone that believes in you is about to get bitten? Are you going to stand there and watch or do the best you could to help him, even when you have to put your reputation on the line? Unless you are put in the same situation and know the whole truth, it is not fair to judge. Thank you very much for listening.

De beelden zijn niet prettig om te zien, maar zijn ook een momentopname. Wij weten niet wat er vooraf gebeurd is, oordelen is wel heel gemakkelijk.
Ik vel dus ook geen oordeel. :wink:
Groetjes Inge
Afbeelding

Danco 16-02-1996 † 30-12-2006 Snoepie 03-07-1994 † 03-07-2008 Nika 07-07-1999 - † 10-08-2009 Marouck 24-08-2002 † 22-05-2012 Numa 11-05-2011 † 2017
crutz
Zeer actief
Contacteer:

Inge schreef:Nieuwe reactie

My Fellow Dog Trainers,

Recently there have been some video footages on the internet that have created a lot of upsets, and I feel I owe you guys some explanations.

The videos were filmed several years ago in China while I was conducting a seminar. The dog in the videos had several aggression issues and had already bitten people more than once. When I first went over there, the people told me about the problems and asked me to fix them. I first tried to sort out the issues with positive approaches, but the result was inconsistent and I only had limited time to make the dog manageable.

During one of the protection sessions, the dog tried to bite his handler again and that’s when I stepped in to apply force on the dog. It was a moment of emergency and there was no time to allow much thinking. I could choose to just stand there and tell my student what to do risking him to get bitten, or I could act immediately according to my instincts with whatever equipment available. I was aware of the cameras around me but I chose to do what I knew best at that time to put the dog in line. After the pressure the dog showed he was under control without being aggressive to me and his handler anymore, and we continued the work without further pressure. At the end of the session I asked the decoy to let the dog have the sleeve and let him carry it off the field with his handler with a successful feeling.

In another obedience session, the dog had the tendency to come in front of his handler in heeling, and every time he did that, he would begin to challenge his handler. Having been given limited tools in the seminar, I used a whip to prevent him from doing that. The dog also had a constant problem with the Out, sometimes not outing, sometimes outing slowly, sometimes giving a dirty bite after the out, and sometimes showing aggression to the handler in this exercise. Because the aggression problem between the dog and his handler was serious and I had tried to solve the problem with positive approaches and minimum force with inconsistent effects, I took the dog by force in this session, hoping that the dog will have a strong impression of the exercise and continue to Out correctly for his handler even after I was gone. After the sessions with this dog, I explained to my students, dog training is not about using force on the animal. This is an extreme case and I don’t normally train and teach in this manner.

I know the video footages are very offensive for you to watch, but please understand whoever uploaded the videos had only the intentions to destroy my reputation, as he did not show you the whole picture and the truth but edited the footages to show you a Kodak moment. Why would I put my career at risk brutalizing an animal in front of 50 people and all these cameras? Not every Chinese is a dog eater! People in China coming to a dog training seminar are dog lovers too just like you. Haven’t you once thought why no one in the video ever tried to stop me or complained, if what they were seeing was unjustified? Because they understood I was putting myself at risk helping someone to control an aggressive dog. But I put myself on the line for this and later on people took advantages of it and try to tear me apart. But what is the most disappointing for me, is some of you that are making such nasty statements about me, have actually received help from me in the past and thanked me for that, and instead of telling the truth about my character, you chose to join the attack and lie.

May be it is hard for you to believe, but I do love dogs myself also, and I care very much about the students attending my seminars, and I never wish any accidents to happen. When someone has been bitten by a dog, it could scar him for life physically and mentally, and this could end his career as a dog trainer. When handling an aggressive dog, I have to be prepared to defend my student and myself. The dog in the video was never injured by me. I have no pleasure to be cruel to animals and I don’t believe in using unnecessary force.

In the past few days I have been receiving various degrees of threats on Facebook, by email, and by telephone. Please keep my family out as they have nothing to do with this. I would like to apologize to you guys for the upsets the videos have caused you. I understand your reactions, but what would you do when you see someone that believes in you is about to get bitten? Are you going to stand there and watch or do the best you could to help him, even when you have to put your reputation on the line? Unless you are put in the same situation and know the whole truth, it is not fair to judge. Thank you very much for listening.

De beelden zijn niet prettig om te zien, maar zijn ook een momentopname. Wij weten niet wat er vooraf gebeurd is, oordelen is wel heel gemakkelijk.
Ik vel dus ook geen oordeel. :wink:

Inge jij velt geen oordeel. Want een hond vol op de kop stampen die gewoon afligt kan in jouw ogen gerechtvaardigd worden door wat er aan vooraf gegaan is?
En ja ik heb ook wel een hond fysiek heel zwaar gestraft die even daarvoor aan mij wilde beginnen / begonnen was. Alleen was dat NADAT ik hem net van m'n lijf had en op een moment dat de hond het nog steeds probeerde. Eenmaal van mijn lijf af ging hij de auto in.
Dit "spektakel" was overigens gadegeslagen door een aantal als harde dresseur staande personen die ondanks een 2de lijn ook niet ingrepen. Terwijl als je ze soms hoort praten ze dat type hond helemaal kort slaan nav zoiets en dan vergelijkbaar als in het filmpje :( alleen in jaren samen trainen en dus ook met een behoorlijk incident nog nooit met hun meegemaakt.
Ook nog nooit honden die dusdanig ongelukkig en ontwijkend kijken als de DH die op z'n kop gestampt wordt.

(En nee dit was niet t kleine streepje die is op dat moment nergens voor gestraft omdat ik eerst naar het ziektenhuis moest. )

Vind het apart dat hij NU met de verklaring komt dat het een oud filmpje betreft en niet in z'n eerste verklaring al.
Waarom ik dat apart vind? Omdat er nu een filmpje opgeduikeld is van de voorzitter van de DMC betreffende dwangapport met 2 lijnen en stroom echt ook een akelig filmpje om te zien met enorm veel onbegrip en stress vanuit de hond. Alleen dit betreft werkelijk een oud (10-15 jaar) filmpje en de betreffende persoon is daarvoor berispt / geschorst geweest en heeft aantoonbaar andere methodes tegenwoordig. (Blijkt uit reacties van mensen die meer thuis zijn in de IPO)

Naast de discutabele trainingsmethoden van deze Felix Ho toont hij in z'n fok ook nog eens geen voorstander te zijn van dieren welzijn door teven van 10 jaar nog vol te steken :(
crutz
Zeer actief
Contacteer:

Tara schreef:Wát een ongelukkig kijkende hond zeg, in dat eerste filmpje.
Leuke tak van sport, als het allemaal zo moest ging ik toch écht wat anders doen.
Idd de hond kijkt ongelukkig, totaal zonder begrip waarom dit gebeurd. Bahbah.

Nee hoor weet gelukkig dat het ook anders kan en gaat.
Plaats reactie

Terug naar “Dier en Leed”