Ster topic:

Kijk je naar goedkopere alternatieven voor je hond nu alle de prijzen zo uit de bocht vliegen?
Ster topic! Klik hier om te reageren

Ben je nieuw en wil je een account maken? Klik hier!
Een (zeer) beknopte handleiding voor nieuwe leden vind je hier: Klik!
Het hondenforum team stelt zich hier voor: Klik!

Laatste wijziging 23-03-2022
Wil je deze forummededeling niet meer zien? klik dan rechtsboven in dit vak

Loeien/gillen tijdens nare droom?

Forum waar men kan praten over het gedrag en de opvoeding van puppies en volwassen honden (of de eigenaar).

Moderator: moderatorteam

Mikey-JR
Actief
Mijn ras(sen): Jack Russell Terriër en een Roemeense asèmmèr :P
Aantal honden: 2

Loeien/gillen tijdens nare droom?

Ongelezen bericht door Mikey-JR »

Hoi!

Ik heb in de fotohoek net ons 2e hondje Stella voorgesteld. Het gaat erg goed, leuk en lief samen! Afgelopen zaterdag zelfs al een kleine 3 uur van huis geweest en dat is heel goed gegaan. Knap hoor, want ze is pas net een week hier. Alleen wat waakse momentjes.. Maar dat heeft Mike ook al en ze blijven ook niet lang door blaffen. ;-)

Nu heb ik al eens een topic gestart--> http://www.hondenforum.nl/plaza/viewtop ... 1&t=285405 over dit "probleem".. Tussen aanhalingstekens, want zo'n probleem is het nou ook weer niet, behalve dat je rechtop in bed zit :mrgreen:

Ik denk dat Mike nog steeds nare dromen heeft.. Zo is het een week stil 's nachts, en zo loeit hij ineens midden in de nacht een seconde of 10/15. Soms een paar nachten achter elkaar en zo weer een aantal dagen niet. Het stopt ook altijd vanzelf en we kunnen gewoon weer verder slapen. Maar zelfs de buren worden er wakker van.

Nu hebben we Stella natuurlijk erbij en ik vroeg me af hoe het op dat punt zou gaan haha. Nou meteen de eerste nacht samen, begon Mike ineens te loeien in z'n slaap. Ik dacht.. wat zal Stella gaan doen? ... Ik hoorde 1 blaf van Stella en Mike stopte meteen met gillen, alsof ie ineens wakker werd! Ik dacht mooi! Als dat zo steeds wordt opgelost. Afgelopen week was het elke nacht stil.. En toen werd het weer weekend..

De nacht van afgelopen zaterdag op zondag, begon Mike weer midden in de nacht.. en wat denk je.. Stella begon gewoon gezellig mee te loeien :O: :ugh: En afgelopen nacht wéér in koor! :80: Nou duurt het ongeveer even lang hoor, en dan zijn ze klaar met gillen en iedereen kan weer in rust verder slapen.. hahaha.

Maar... ik weet nog steeds niet waar het nou aan ligt bij Mike. Zelfs iemand die bij ons huisbezoek kwam doen, zei al (nadat ik Mike zijn verhaal had verteld): hmm, ik denk dat hij nog meer meegemaakt heeft dan Stella, misschien.. Maar goed, daar kom je toch nooit achter. Mike is wel een redelijk gevoelig hondje, snel onder de indruk als hij gecorrigeerd wordt met de stem, terwijl we nooit schreeuwen ofzo. En dat vond onze dierenarts eigenlijk zelfs raar en niet helemaal normaal voor een Jack Russell. We krijgen dat er ook niet uit bij hem.. Voor wat betreft het gillen in z'n slaap hebben we ook al vaak opgelet of de dag heel erg anders was dan anders, of drukker, of weet ik veel wat.. Maar er zijn ons geen dingen opgevallen.

Heeft iemand misschien tips? Of dat ik dingen over het hoofd zie, waar wij niet bij stilstaan misschien? Of is dit iets wat "gewoon" bij hem hoort..

Het alleen thuisblijven gaat trouwens al ruim een jaar goed!!

Groetjes Miranda
Groetjes Miranda

Afbeelding
Every once in a while a dog enters your life and changes everything :love:
Mikey-JR
Actief

Re: Loeien/gillen tijdens nare droom?

Nanna schreef:
Mikey-JR schreef: Maar zelfs de buren worden er wakker van.
Dát moet je dus niet willen want dat gaat geheid klachten opleveren. Nou weet ik niet hóe lang ze loeien, maar evengoed is het heel vervelend.
Ik zou ze in een bench naast het bed zetten en als er eentje gaat loeien even op die bench tikken zodat ie meteen wakker is en zijn snavel houdt. Winwin. De buren worden niet wakker en Mike is meteen uit zijn enge droom.

Hmm.. Ja zou kunnen natuurlijk, alleen mijn man wil de honden echt niet op onze slaapkamer.. :oohja:

Het is ook lang niet elke nacht.. het is 1 nacht of een keer 2 nachten achter elkaar en dan dágen weer niet. Het duurt hooguit 10 of 15 seconden en het is echt maar 1x in 1 nacht steeds.. We hebben het er wel eens over met de buren, maar ze zeggen ook van "ach ja, we worden even wakker en we slapen daarna gewoon weer verder hoor". Ze zijn er dus niet boos om.. gelukkig. (deze mensen hoeven ook niet meer te werken trouwens ;-) )

Daarnaast vraag ik me af of we dat uiteindelijk wel kunnen verhelpen, want een nare droom kan je toch niet voorkomen?

En we zijn zo blij dat Mike alleen thuis kan blijven en dat hij relaxt is als we er niet zijn.. en nu ook samen met Stella. Verpest je dat niet als je je honden meeneemt naar boven en dus de hele tijd in je buurt zijn 's nachts? Of is dat een hele stomme gedachte :tongue:
Groetjes Miranda

Afbeelding
Mikey-JR
Actief

Haha oke, dat kan dus geen kwaad.. en is verder niet van invloed op het alleen blijven.. ;-)

Nou ja, omdat het niet elke nacht voorkomt, wil ik nog even ermee wachten.. (en misschien manlief aan het idee laten wennen, mocht het vaker voor gaan komen of erger worden)

Maar het idee vind ik wel een hele goeie Nanna, dank je :-) Dit dingetje 's nachts met Mike is al zo sinds we hem uit het asiel haalde (januari 2014) Als het echt niet te doen is, moeten we ze gewoon meenemen naar boven.
Groetjes Miranda

Afbeelding
Lunatic
Erelid
Mijn ras(sen): Labrador retriever
Roemeense mix

Ongelezen bericht door Lunatic »

Volgens mij zijn het niet persé nare dromen, maar zijn ze gewoon de indrukken van de dag aan het verwerken :F: Max deed het heel erg, soms loeien, soms blaffen of piepen, soms heel hard kwispelen. Doran loeit af en toe als een wolf, word hij zelf wakker van en kijkt dan rond alsof hij zeggen wil, waar is die wolf? :LOL: Ik denk dat Stella gezellig mee gaat doen, zoals honden dat soms ook doen als ze een sirene horen :wink:
Je weet niet hoe sterk je bent tot het moment dat sterk zijn de enige keuze is die je hebt!
Mikey-JR
Actief

Lunatic schreef:Volgens mij zijn het niet persé nare dromen, maar zijn ze gewoon de indrukken van de dag aan het verwerken :F: Max deed het heel erg, soms loeien, soms blaffen of piepen, soms heel hard kwispelen. Doran loeit af en toe als een wolf, word hij zelf wakker van en kijkt dan rond alsof hij zeggen wil, waar is die wolf? :LOL: Ik denk dat Stella gezellig mee gaat doen, zoals honden dat soms ook doen als ze een sirene horen :wink:

Haha ja, dat denk ik dus ook.. Want Mike begint en 2 tellen later gaat Stella meedoen ja. :blah: Evengoed duurt het maar 15 seconden maximaal.. En overdag heeft Mike dit echt nooit, waarschijnlijk omdat hij dan minder vast slaapt.

Maar horen jouw buren dat nooit dan? Of boeit het ze niet :)
Groetjes Miranda

Afbeelding
Lunatic
Erelid
Roemeense mix

Mikey-JR schreef:
Lunatic schreef:Volgens mij zijn het niet persé nare dromen, maar zijn ze gewoon de indrukken van de dag aan het verwerken :F: Max deed het heel erg, soms loeien, soms blaffen of piepen, soms heel hard kwispelen. Doran loeit af en toe als een wolf, word hij zelf wakker van en kijkt dan rond alsof hij zeggen wil, waar is die wolf? :LOL: Ik denk dat Stella gezellig mee gaat doen, zoals honden dat soms ook doen als ze een sirene horen :wink:

Haha ja, dat denk ik dus ook.. Want Mike begint en 2 tellen later gaat Stella meedoen ja. :blah: Evengoed duurt het maar 15 seconden maximaal.. En overdag heeft Mike dit echt nooit, waarschijnlijk omdat hij dan minder vast slaapt.

Maar horen jouw buren dat nooit dan? Of boeit het ze niet :)
Ik heb mijn buren er nog nooit over gehoord, maar ik zat met Max af en toe rechtop in bed van schrik, maar meestal duurde het masr even idd en als het langer duurde dan ging ik naar beneden en raakte hem even zachtjes aan, dan was het weer over :ok:
Je weet niet hoe sterk je bent tot het moment dat sterk zijn de enige keuze is die je hebt!
Dee
Zeer actief
Mijn ras(sen): Zwitserse witte herder en een Roemeens meisje

Ongelezen bericht door Dee »

Nani had heeft dat ook gehad. Hele huis op stelten. Ik deed ook even aanraken. Dan sliep ze rustig verder. Niet echt wakker maken, maar even laten weten dat t ok is zeg maar.
Mikey-JR
Actief

Ahh oké.. Ja het moment dat ik wakker word, hoor ik het een paar tellen aan. En net als ik uit bed stap, stopt het al weer. En bij die ene keer in zo'n nacht blijft het ook. Als het echt heel verschrikkelijk zou zijn, zouden deze buren dat wel zeker weten zeggen, want ze horen het al als je de deur dicht trekt.. Misschien moet ik me er ook niet te druk om maken. We zijn in ieder geval niet de enige ;-)
Groetjes Miranda

Afbeelding
Mikey-JR
Actief

Maar Tara, heb jij je hond(en) dan ook boven in je slaapkamer? Want dan kan je ze idd meteen even rustig roepen of aanraken..

Ik moet namelijk eerst ff opletten als ik naar beneden moet, half slaapdronken.. Niet dat ik van de trap kletter, snap je? Anders is meteen het hele blok wakker denk ik :mrgreen:

Hoe dan ook, ik kan het altijd even proberen om ze mee te nemen naar boven.. wanneer het aanhoudt of erger wordt.
Groetjes Miranda

Afbeelding
Demi
Zeer actief
Mijn ras(sen): Rottweilers en het Kenzo, Izzy en Ivy ras!
Aantal honden: 4
Contacteer:

Ongelezen bericht door Demi »

Dit hoor ik regelmatig midden in de nacht, ik wil niet weten waar Ken over droomt dan :engel: (even op de foto klikken).

Afbeelding
Lieve lieve Lila, Calsey, Damien en Donja, ik mis jullie..
Lunatic
Erelid
Roemeense mix

Demi schreef:Dit hoor ik regelmatig midden in de nacht, ik wil niet weten waar Ken over droomt dan :engel: (even op de foto klikken).

Afbeelding
Hele bekende geluiden :F:
Yara
Zeer actief
Mijn ras(sen): Mechelse herders

Ongelezen bericht door Yara »

Hier maken ze af en toe ook de gekste geluiden tijdens het slapen. Gelukkig heb ik geen buren die dat kunnen horen. Maar ik denk dat je er weinig aan kunt doen. Hooguit ze dichterbij je houden zodat je ze gerust kunt stellen.
Afbeelding
Hanneke2
Zeer actief

Ongelezen bericht door Hanneke2 »

Als het akelige dromen zijn moet het wel minder worden in de loop der tijd.

Maar wat ik misschien in jouw geval zou doen is dat loeien in banen leiden door het overdag als iets leuks te oefenen, er een duidelijk commando aan te hangen (zingen bijvoorbeeld :engel:) en een duidelijk commando dat het nu klaar is.

In het beste geval betekent loeien "Hier ben ik en ik ben thuis." En als huilen als een wolf iets wordt wat je samen met de baas en je roedelgenootje doet en daarna krijg je lekker een kauwbotje en kan je helemaal ontspannen, verschuif je die associatie die hij nu misschien nog heeft naar iets 'normaals' en 'veiligs'. Gewoon lekker voortaan elke middag om 5 uur effe huilen met z'n allen, en steeds weer oefenen op KLAAR of STIL en dan hoerakoekies en botjes, en als hij dat gaat snappen kan je in het eventuele geval dat hij 's nachts weer begint dat bekende commando roepen. Dat dringt veel meer door en haalt een hond eerder uit een droom.
Hanneke, Toto, Tika en Pindapoes
DesireeB
Zeer actief
Mijn ras(sen): Old English Bulldog & Kruisingen
Aantal honden: 3
Contacteer:

Ongelezen bericht door DesireeB »

Als er bij ons enge dromen zijn maar ik ze wakker door ze te aaien en zachtjes tegen ze te praten dat alles goed is. Soms worden ze echt wakker en soms kalmeren ze gewoon en doen niet eens hun ogen open.
Inmiddels doet Maylo dit dus ook bij mij als ik lig te dromen komt ie boven op me liggen en krijg een lebber over me gezicht, dan kan ik ook weer heerlijk verder slapen. :engel:
Afbeelding
My heart will always wear the pawprints left by you.
Biothane
WashBar
Mikey-JR
Actief

Demi schreef:Dit hoor ik regelmatig midden in de nacht, ik wil niet weten waar Ken over droomt dan :engel: (even op de foto klikken).

Afbeelding
Hahahaha :LOL: Wat een geluiden inderdaad! Wel grappig om te zien.

Hier een super goeie nachtrust gehad. :ok: Heb gisteravond gezegd, stil zijn aub! En vanmorgen beloond.. Wie weet doet het iets.. Haha. Ben er wel mee bezig, met het commando "stil" ;-)
Groetjes Miranda

Afbeelding
Mikey-JR
Actief

Tara schreef:
Mikey-JR schreef:Maar Tara, heb jij je hond(en) dan ook boven in je slaapkamer? Want dan kan je ze idd meteen even rustig roepen of aanraken..
Had. Mijn reu sliep tot voor kort altijd bij ons boven, maar tegenwoordig slaapt hij weer beneden omdat die trap afdalen niet meer zo goed lukt. Hij huilt niet zo vaak in zijn slaap, maar ik kan altijd even naar beneden toe om hem te sussen.
Ja precies.. Oké, ik loop volgende keer ook gewoon meteen rustig naar beneden om te sussen dan. Mike doet het zo een paar weken niet hoor, en dan ineens 1 of 2 nachtjes dat ie wel zo'n momentje heeft.
Groetjes Miranda

Afbeelding
pioenroos
Zeer actief
Mijn ras(sen): xteckel Mies, eurasier Diem en schapendoes in deeltijd Flora.

Ongelezen bericht door pioenroos »

Mijn teckelreu heeft ook heel zijn leven met regelmatig véél geluid geproduceerd tijdens het slapen/dromen. En tenzij de fokker hem getraumatiseerd heeft, had hij niks om heel angstig over te zijn. Ik zorgde prima voor hem :wink:
Ik liet het meestal gaan, het duurde een paar minuten en mijn bed is warm. Nooit aan de buren gedacht eigenlijk :oeps: Als het langer duurde maakte ik hem wel wakker door naar de wc te gaan ofzo.
Als het overdag gebeurde dan ging mijn andere teckel heel nadrukkelijk bij hem uit te buurt, ze vond het irritant. Als ze toevallig naast hem lag kon ze zelfs naar die arme hond snauwen. Hij schrok zich dan echt de tandjes dus ik verbood dat uitvallen. Maar dat wegstampen bij hem uit de buurt deed ze met zoveel 'uitstraling' dat hij er wel wakker van werd :mrgreen:
Afbeelding
Fabiola17
Zeer actief
Mijn ras(sen): .
Lente: Chihuahua
Famke: Chihuahua mix

Ongelezen bericht door Fabiola17 »

Hier ben ik degene die 's nachts regelmatig ligt te gillen/roepen/brullen!

Joy horen we eigenlijk nooit (en ja, ze ligt meestal op onze slaapkamer).
Groetjes Fabiola, Lente & Famke
in liefdevolle herinnering: Sinne 2007(?)-2017-30.10.2019
en Joy 2003(?)-2011-20.06.2017
Het wordt wel tijd voor een nieuw onderschrift!
Mikey-JR
Actief

@pioenroos, hahaha dat laatste stukje over dat weg stampen :LOL: ik zie dat echt voor me.. Haha.

Dat over trauma's enzo heb ik nu zelf ook zoiets van, dat zal wel meevallen dan en niet hiermee te maken hebben.. Mike is dan wel redelijk snel onder de indruk, maar wie weet is dat wel altijd zo geweest. Denk dat mensen soms teveel als mens denken voor een hond ;-) een hond leeft natuurlijk in het 'nu'. En dan zal hij idd gewoon de indrukken van de dag aan het verwerken zijn. Toch is het fijn om te weten dat veel andere honden dit ook wel eens hebben :)
Groetjes Miranda

Afbeelding
dagmar88
Zeer actief

Ongelezen bericht door dagmar88 »

pioenroos schreef:Mijn teckelreu heeft ook heel zijn leven met regelmatig véél geluid geproduceerd tijdens het slapen/dromen. En tenzij de fokker hem getraumatiseerd heeft, had hij niks om heel angstig over te zijn. Ik zorgde prima voor hem :wink:
Ik liet het meestal gaan, het duurde een paar minuten en mijn bed is warm. Nooit aan de buren gedacht eigenlijk :oeps: Als het langer duurde maakte ik hem wel wakker door naar de wc te gaan ofzo.
Als het overdag gebeurde dan ging mijn andere teckel heel nadrukkelijk bij hem uit te buurt, ze vond het irritant. Als ze toevallig naast hem lag kon ze zelfs naar die arme hond snauwen. Hij schrok zich dan echt de tandjes dus ik verbood dat uitvallen. Maar dat wegstampen bij hem uit de buurt deed ze met zoveel 'uitstraling' dat hij er wel wakker van werd :mrgreen:

:mrgreen: Geloof ook niet dat Niko stiekeme trauma's heeft. Gelukkig dempen die flaplippen goed, lig vaak in een deuk om wat voor geluiden daar uit komen.
Plaats reactie

Terug naar “Gedrag en opvoeding”