Ster topic:

Kijk je naar goedkopere alternatieven voor je hond nu alle de prijzen zo uit de bocht vliegen?
Ster topic! Klik hier om te reageren

Ben je nieuw en wil je een account maken? Klik hier!
Een (zeer) beknopte handleiding voor nieuwe leden vind je hier: Klik!
Het hondenforum team stelt zich hier voor: Klik!

Laatste wijziging 23-03-2022
Wil je deze forummededeling niet meer zien? klik dan rechtsboven in dit vak

Hulp nodig bij kiezen van voeding!

Forum voor opmerkingen en vragen over alle soorten hondenvoer. Over kant en klare hondenbrokken, kvv tot rauwvoer.

Moderator: moderatorteam

Vayrix
nieuw lid

Hulp nodig bij kiezen van voeding!

Ongelezen bericht door Vayrix »

Hallo,

Ik heb een Shiba Inu pup, 8 maanden oud. Tot nu toe heeft hij altijd Eukanuba puppy medium brokken gekregen in de avond en sochtends kvv van Duck. Ik ben nu naast Duck ook Rodi kvv gaan geven, voor een beetje afwisseling. Met de kvv ben ik opzich tevreden, hij doet het er goed op. Als ik me helemaal heb ingelezen en een grotere vriezer heb wil ik mijn eigen mixen gaan maken.

Maar dan de brokken, over eukanuba ben ik niet tevreden. Op zich deed hij het er redelijk op in combinatie met de kvv maar ik ben zelf niet tevreden over de prijs/kwaliteit verhouding. Dit is vooral vanwege de hoeveelheid mais en tarwe. Nu heb ik vanmiddag twee andere 3kg zakken gehaald om te kijken of dat misschien iets is. Ik ben uitgekomen op Jarco sensitive lam en rijst & Planet Pet society Salmon. Hier de ingredienten:

Jarco:
Rijst 32%, gedehydreed lam 26%, aardappel 20%, dierlijk vet, eipoeder, gist, mineralen, cellulose, zalmolie, lecithine, glucosamine-suffaat, chondrotine-suffaat

Ruw eiwit 23%, ruw vet 11%, ruwe celstof 3%, ruwe as 6.5%, calcium 1.5%, fosfor 1%, vocht 9%.

Planet Pet Society:
Zalm eiwit 25%, gemalen zalm 22%, aardappelen, kippenvet, aardappel eiwit, gedroogde appels, biergist, zalmolie 3%, gehydrolyseerde kippenlever, gistcelwanden-extract, yucca schidigera-extract.

Ruw eiwit 30%, ruw vet 16%, ruwe celstof 3,5%, ruwe as 6%, vocht 10%, kalk 1%, fosfor 0.8%.

Wat is jullie mening, welke is de betere keus? Ik ben zelf eerder geneigd naar de Planet pet versie vanwege het hoge vlees/vis gehalte, maar het feit dat er appel inzit vind in dan weer wat minder..

Als er nog betere opties zijn hoor ik het ook graag! Het moet wel in de winkel verkrijgbaar zijn. Oijen, Acana en Taste of the wild zit er dus helaas niet in.. Via internet bestellen is voorlopig geen optie..

Ik hoor het graag!
maitestar
Zeer actief
Mijn ras(sen): Havanezer: Jip
Aantal honden: 1
Contacteer:

Re: Hulp nodig bij kiezen van voeding!

Ongelezen bericht door maitestar »

Wij hebben Planet Pet in onze winkel en het loopt echt goed. Mensen zijn dik tevreden en honden doen het er erg goed op.
Ook is het een eerlijk merk, ze zijn gewoon open over hun ingrediënten en doen niet aan dierproeven o.i.d.

Jarco ken ik alleen van naam dus daar kan ik je niet mee helpen.
Groetjes,
Wendy
Fotogravinnetje
Technisch beheer
Mijn ras(sen): Markiesjes: Elco (maart 2014) en zijn zoon Gait (oktober 2016). (Gait = Gerrit in dialect)
Aantal honden: 2
Contacteer:

Ongelezen bericht door Fotogravinnetje »

Waarom vind je appel in de brok minder?
Tallie
Zeer actief
Mijn ras(sen): Kelpie
Aantal honden: 1
Contacteer:

Ongelezen bericht door Tallie »

Niks mis met appel lijkt me, met die hele brok niet trouwens. Ik heb ook een zak staan, als belongingsbrok, en mijn hond is er in ieder geval heel erg gek op.
Afbeelding
Australiankelpieforum.com
Groetjes! Marieke & Tallie.
Vayrix
nieuw lid

Ongelezen bericht door Vayrix »

Omdat ik niet denk dat de pitjes uit de appels zijn gehaald, en ik weet dat honden daar een vergiftiging van kunnen krijgen. Corrigeer me maar als ik het mis heb.

Overigens heb ik vandaag dus alsnog een vriezer gevonden! Kwam opeens voorbij en ik was de eerste :). Nu dus als deze brokjes op zijn helemaal over op kvv/barf! Jippie!
Plaats reactie

Terug naar “Voeding”