Ster topic:

Kijk je naar goedkopere alternatieven voor je hond nu alle de prijzen zo uit de bocht vliegen?
Ster topic! Klik hier om te reageren

Ben je nieuw en wil je een account maken? Klik hier!
Een (zeer) beknopte handleiding voor nieuwe leden vind je hier: Klik!
Het hondenforum team stelt zich hier voor: Klik!

Laatste wijziging 23-03-2022
Wil je deze forummededeling niet meer zien? klik dan rechtsboven in dit vak

verwend nest!

Forum voor opmerkingen en vragen over alle soorten hondenvoer. Over kant en klare hondenbrokken, kvv tot rauwvoer.

Moderator: moderatorteam

senseotje
Actief

verwend nest!

Ongelezen bericht door senseotje »

Had het in de vakantie al gemerkt maar dacht komt vast van de warmte, maar vorig weekend en nu weer. Maylo heeft of niet genoeg honger of is verwend!!

Kvv eet hij met smaak, niet dat hij het naar binnen schrokt maar heel netjes eten, als ik er iets van groenten en aardappel door doe dan gaat het helemaal langzaam.

Brokken....... gatver daar moet je op kauwen en is lang niet zo lekker. Heb nu meerdere soorten geprobeerd maar nee hoor, bak mag je na een half uur weg halen en we eten gewoon lekker niet.

Al onze vorige honden die dit gedrag vertoonde gingen op rantsoen om weer een honger gevoel te krijgen, maar die waren al veel ouder dan Maylo nu is met bijna 10 maand, ongeveer 66 cm en 32 kilo. best schaal gevoed ivm groeipijn.

wat zal ik doen, een weekje wat minder geven tot dat de brokken worden gegeten, of Maylo maar lekker zijn gang laten gaan.

bedoeling is dat hij gewoon meest kvv krijgt maar ik vergeet wel eens een staaf uit de vriezer/koelkast te halen en wilde weekend brokken blijven geven
Hippo
Zeer actief
Mijn ras(sen): Mechelse herder
Aantal honden: 2

Re: verwend nest!

Ongelezen bericht door Hippo »

Mijn mechel Oscar vreet maar enkele merken brokken, het gros moet hij niet. Op rantsoen zetten had alleen als effect dat hij dan misschien een kwart ervan op at en sterk inteerde op vet en spieren.

Ik zou dan eerder een aantal van die houdbare KVV worsten in huis halen voor als je het vergeet uit de vriezer te halen, of een ander merk brokken zoeken ;-) . Of de brokken lekkerder maken met bijv een eitje er doorheen of een scheut yoghurt.
Hier eet Oscar nu altijd met smaak sinds ik zijn brokken even week in warm water (5-10min).

Voor ik Oscar kreeg was ik ook heel stellig, hup dan gewoon een dag geen eten en erna aten ze weet super. Helaas werkt dat niet bij elke hond :mrgreen: Hij heeft een heel hoge verbranding dus moet ook best een berg eten om op gewicht te blijven.
senseotje
Actief

Ongelezen bericht door senseotje »

eitje, weken, of lekkers er door werkt ook niet echt of ik moet Renske er door doen wat ik voor onze oudje heb dan lust hij het wel. het gekke beest lust de brokken wel als ik ze in zo'n bal doe of verstop in huis of tuin. gelukkig gebeurd het niet vaak maar zal hem maar niet of rantsoen zetten. het is al geen dikke beer.

bedankt hoor
Kimmie

Ongelezen bericht door Kimmie »

kvv blijven voeren en brok er dan bij geven zoveel wat ie wil eten :19:
Hondengezin
Vaste gebruiker
Mijn ras(sen): Duitse staande draadhaar X Hollandse herder. En een Boerenfox

Ongelezen bericht door Hondengezin »

Iets van een wekker zetten om het KVV uit de vriezer of de koelkast te halen?
Afbeelding
Kimmie

Ongelezen bericht door Kimmie »

als je overigens kvv wat je vergeten bent in een emmer heet water gooit is het zo ontdooit...

en lust hij geen blikvoer dan,iets van animonda gran carno??

of je hebt ook van die vakantie worsten kvv...die zijn gekookt en zo buiten de koelkast te bewaren.
GrethavW
Zeer actief
Mijn ras(sen): Amerikaanse Staffordshire Terrier
Kruising

Ongelezen bericht door GrethavW »

Bronco heeft ook van die buien dat hij zijn bak 1x per dag laat staan.
Vaak zijn het periodes en is het daarna weer over.

Wat altijd helpt is 2 bruine boterhammen en wat heet water door de brokken. Daar is hij dol op, het ruikt dan ook erg lekker.
Maar meestal doe ik dat niet. Dan eet hij maar niet.
Afbeelding
Plaats reactie

Terug naar “Voeding”