Het verstopt, verdroogt en uiteindelijk kakt ze drie dagen niet. Ze heeft een dag buikpijn, is onrustig en durft niet te poepen. Ze blijft draaien, uiteindelijk komt het eruit en piept ze. Er zit dan ook bloed bij.
Ze vindt vlees ontzettend lekker en zal het allemaal opeten en zelfs de bak uitlikken. Af en toe geven we haar nog een half bakje Smuldier pens om haar te verwennen.
Maar goed, nu staat ze op brok.
Ik heb al Acana Ranchlands, Nutri Choice kip, Hill's Natural Balance, Natural Health Carnivore, Canex, Alpha Spirit vis, Alpha Spirit kip, Orijen 6 Fish, Renske eend & konijn, Prins Sensitive en Prins Super Active geprobeerd. Ze eet het niet. Maar gewoon echt niet.
Manu mot ook geen brokken, dus ik laat de bak gewoon staan. Nu zou je denken dat ze dan wel gaat eten als ze honger krijgt. Niet dus.
Ze blijft draaien, springt 's nachts op het aanrecht, opent de prullenbak. Ze is heel onrustig en blijft op zoek naar eten. Voornamelijk als wij op bed liggen en ze houdt ons daarmee dus ook wakker.
Ik weet echt even niet meer wat ik nou met haar aan moet. Is dit verwendmormellitus?
Bak weghalen heb ik overigens ook al consequent gedaan, werkt ook niet.
Wat we nu doen werkt redelijk.
Ik heb nu een aantal soorten (ivm werk heb ik diverse 3 kg 'monsters' van voermerken) en elke dag geef ik een andere. We doen altijd wat zalmolie over het voer en een paar blokjes schapenvet. Regelmatig ook wat yoghurt, puur omdat ze het dan makkelijker eten. Ze eet dan wel haar bak leeg. Geef ik de volgende dag hetzelfde, laat ze het staan

Maar hoe erg is het eigenlijk elke dag een ander soort brok aan je hond te geven?
Of wellicht heeft iemand de gouden tip voor een verwend Spaans mormel dat nu een luxe buffet heeft en nog haar neus ophaalt?

Ik begin toch te denken dat het aan mij ligt gezien Manu ook zo'n moeilijke eter is.