Ster topic:

Kijk je naar goedkopere alternatieven voor je hond nu alle de prijzen zo uit de bocht vliegen?
Ster topic! Klik hier om te reageren

Ben je nieuw en wil je een account maken? Klik hier!
Een (zeer) beknopte handleiding voor nieuwe leden vind je hier: Klik!
Het hondenforum team stelt zich hier voor: Klik!

Laatste wijziging 23-03-2022
Wil je deze forummededeling niet meer zien? klik dan rechtsboven in dit vak

Rottweiler Academy, ervaringen?

Forum waar men kan praten over het gedrag en de opvoeding van puppies en volwassen honden (of de eigenaar).

Moderator: moderatorteam

kleine2758
Zeer actief
Mijn ras(sen): Weimaraner, DuitserXMechel, Mechelse Herder
Aantal honden: 3

Rottweiler Academy, ervaringen?

Ongelezen bericht door kleine2758 »

Een vriendin van mij zoekt een nieuwe hondenschool en zag de site van de Roytweiler Academy.
Ik ben benieuwd of iemand hem kent en wat de ervaringen zijn.
Verder vraag ik mij af of het handig is. Er is natuurlijk veel rasgebonden kennis, maar ook kans op tunnelvisie lijkt mij.
En zou het voor je hond goed zijn om alleen bij rottweilers in de groep te lopen?
yodi
Zeer actief
Mijn ras(sen): rottweiler
Aantal honden: 1

Re: Rottweiler Academy, ervaringen?

Ongelezen bericht door yodi »

Geen ervaring mee, mijn ervaring op een gewone hondenschool is met een rottweiler niet zo goed, de reactie van mensen blijft ieuw een rottweiler.
Ik was op een dag aan het trainen met Nelle er lag 10cm sneeuw en ik zei zonder daar bij na te denken AF, een rottweiler is vocaal en brom brom ging ze af in de sneeuw, het commentaar van de medehondeigenaren was heel erg vervelend, dit is een van de kleine voorvallen die mij deed besluiten dat een gewone hondenschool geen goed idee is met een rottweiler.
Afbeelding
Lemuria

Ongelezen bericht door Lemuria »

yodi schreef:Geen ervaring mee, mijn ervaring op een gewone hondenschool is met een rottweiler niet zo goed, de reactie van mensen blijft ieuw een rottweiler.
Ik was op een dag aan het trainen met Nelle er lag 10cm sneeuw en ik zei zonder daar bij na te denken AF, een rottweiler is vocaal en brom brom ging ze af in de sneeuw, het commentaar van de medehondeigenaren was heel erg vervelend, dit is een van de kleine voorvallen die mij deed besluiten dat een gewone hondenschool geen goed idee is met een rottweiler.
Ik vind dat juist wel leuk, zo'n hond die wat ligt te mopperen na zo'n gemeen commando :mrgreen:
GrethavW
Zeer actief
Mijn ras(sen): Amerikaanse Staffordshire Terrier
Kruising
Aantal honden: 2

Ongelezen bericht door GrethavW »

Lemuria schreef:
yodi schreef:Geen ervaring mee, mijn ervaring op een gewone hondenschool is met een rottweiler niet zo goed, de reactie van mensen blijft ieuw een rottweiler.
Ik vind dat juist wel leuk, zo'n hond die wat ligt te mopperen na zo'n gemeen commando :mrgreen:
Ik ook, maar van veel mensen krijg je het commentaar dat als het hun hond was ze dat er wel even uit zouden trainen.
Of.......dat doet hij bij mij maar 1x. :19:
Afbeelding
80564M

Ongelezen bericht door 80564M »

kleine2758 schreef:Een vriendin van mij zoekt een nieuwe hondenschool en zag de site van de Roytweiler Academy.
Ik ben benieuwd of iemand hem kent en wat de ervaringen zijn.
Verder vraag ik mij af of het handig is. Er is natuurlijk veel rasgebonden kennis, maar ook kans op tunnelvisie lijkt mij.
En zou het voor je hond goed zijn om alleen bij rottweilers in de groep te lopen?
Of het voor een rottweiler goed is, durf ik niet te zeggen. Ik heb wel zowel met Saar als Miep de cursussen gelopen die "via" de GRCN geregeld werden. Dus voornamelijk Goldens in de groep, en ook de trainers hadden Goldens.

Ik vond het zelf heel prettig. Zo vonden ze dat ik Saar de oefening 2 minuten af en blijf andersom moest aanleren (zowel voor Saar als voor mij, denk ik). Saar een halve minuut af en blijf, dan ik naar haar toe (ipv andersom, zoals het hoort). Pas de les voor het examen heb ik Saar na 2 minuten "hier" geroepen. En vervolgens was zij dus een week later de beste "blijver", die het kunstje zelfs nog een keer moest doen om een stabiele factor te zijn tussen dissidanten die een tweede kans op die oefening kregen :mrgreen:

Maar goed. Rottweiler of Golden is wel iets totaal anders natuurlijk.
Marjoleine
Zeer actief
Mijn ras(sen): Friese en Cubaanse hounen
Contacteer:

Ongelezen bericht door Marjoleine »

Ik train op een KC en mijn instructeur heeft zelf een rottweiler ;)
Het boeit niet waar je traint als ze maar weten wat ze doen. Dat is het belangrijkste om uit te zoeken, want dat weten ze lang niet overal.
En de groeten van de meisjes!

Afbeelding

Niets kalmeert zo zeer als een genomen besluit.
yodi
Zeer actief
Mijn ras(sen): rottweiler

Ongelezen bericht door yodi »

Mijn trainster barstte in tranen uit toen ik de eerste keer kwam, haar rottweiler was net ingeslapen, zij had er echt verstand van, maar achteraf had ik toch liever getraind met hoofdzakelijk rottweilers en andere grote rassen.
Afbeelding
80564M

Ongelezen bericht door 80564M »

yodi schreef:Mijn trainster barstte in tranen uit toen ik de eerste keer kwam, haar rottweiler was net ingeslapen, zij had er echt verstand van, maar achteraf had ik toch liever getraind met hoofdzakelijk rottweilers en andere grote rassen.
Nou ja. Dat vind ik wel wat rarig hoor. Je barst in tranen uit omdat je een hond ziet van het ras wat je zelf net hebt laten inslapen? Dan kun je maar beter nog even geen puppencursussen geven, lijkt me.
mosquito1980
Zeer actief
Mijn ras(sen): Vusi Duitse herder

Ongelezen bericht door mosquito1980 »

Wat ben jij een honde plager.... :oeps: Ik zou ook "gevaarlijk" gaan brommen als je me in 10 cm sneeuw zou commanderen :ugh:
ranetje
Zeer actief
Mijn ras(sen): Griffon Korthals

Ongelezen bericht door ranetje »

Zo lang het niet de trainster is die dat zegt valt het wel mee.
Medecursisten hoeven niet alles meteen te begrijpen van een ander ras dan wat ze zelf hebben.
Dus zulke opmerkingen van medecursisten zouden heel gemakkelijk van mijn rug af glijden.

Het beste zou zijn als een trainster na zulke opmerkingen meteen een "leermomentje" inlast :8):
Afbeelding
"The perfection of a life with a gundog, like the perfection of an autumn, is disturbing because you know, even as it begins, that it must end.
Time bestows the gift and steals it in the process."
(citaat van George Evans)
Paisley
Zeer actief
Mijn ras(sen): Stabyhoun & working Kelpie
Aantal honden: 2

Ongelezen bericht door Paisley »

Ik merk dat ik het wel prettig vind om te trainen bij iemand met kennis van het ras. Met Mayke heb ik in het begin les gehad van iemand met stabijs en die kon me goede handvatten geven. Later deed ik behendigheid met iemand die met bordercollies werkt, en daar kreeg ik soms (natuurlijk goedbedoelde) tips waarvan ik direct wist "dat gaat bij een stabij ècht niet werken"

Nu train ik met Kiwi bij iemand die al 25 jaar kelpies heeft. Hij komt met hele andere dingen op de proppen dan dat ik, met mijn ervaring met Mayke, zou verwachten. Maar ook bij Kiwi merk ik dat deze tips van een kenner van het ras heel waardevol zijn.
Ik moet met haar echt de omschakeling maken dat ik bij Kiwi niet hoef te werken aan dr motivatie (motivatie heeft ze zat) maar dat ze zelfvertrouwen moet krijgen (en dus moet je als eigenaar de situatie dusdanig opzetten, dat ze succes heeft)

Maar alles valt of staat natuurlijk met de kwaliteit van de persoon waar je les van krijgt, en of die stijl ook bij jezelf past.
Afbeelding
Plaats reactie

Terug naar “Gedrag en opvoeding”