Ster topic:

Kijk je naar goedkopere alternatieven voor je hond nu alle de prijzen zo uit de bocht vliegen?
Ster topic! Klik hier om te reageren

Ben je nieuw en wil je een account maken? Klik hier!
Een (zeer) beknopte handleiding voor nieuwe leden vind je hier: Klik!
Het hondenforum team stelt zich hier voor: Klik!

Laatste wijziging 23-03-2022
Wil je deze forummededeling niet meer zien? klik dan rechtsboven in dit vak

Sloompie

Forum waar men kan praten over het gedrag en de opvoeding van puppies en volwassen honden (of de eigenaar).

Moderator: moderatorteam

Brindlecardi
Zeer actief
Mijn ras(sen): Welsh Corgi Cardigan

Sloompie

Ongelezen bericht door Brindlecardi »

..dat is Apple de laatste tijd wel :slaap: :slaap:

Hier achter hebben we een losloopgebied(je), we lopen daar dagelijks maar ik loop nooit iedere dag hetzelfde rondje.
Ze kan echt prima loslopen, loopt niet weg ofzo. Maar ze is traag, ze wandelt op een redelijk tempo maar ze snuffelt zo veel en lang dat ze altijd heel erg achterop raakt. Nou heb ik daar geen moeite mee, als ze dat dan ook weer inhaalt met een sprintje of me kan vinden als ik verder loop. Maar dat dus allebei niet :mrgreen:
's avonds laat is ze het minst sloom gek genoeg, dan loop ik juist wel hetzelfde rondje meestal.

Als ik de bal meeneem dan is ze juist enorm actief, blijft ze rennen en ziet ze niks anders dan de bal. Dat maakt dus ook dat ik de bal niet vaker dan één keer meeneem, want ze blijft er om vragen.

Ik neem nu tegenwoordig regelmatig een riem mee als ze echt te traag is, dan lijn ik haar een tijdje aan, ze loopt dan hartstikke netjes mee met mijn tempo. Meestal laat ik haar dan na een paar minuten weer los. Jammer is het wel, want ze kan verder prima los.
Koekjes/lekkers meenemen als beloning voor het 'melden' of voor 'hier' komen helpen niet tegen het lange snuffelen.

Medisch mankeert ze overigens niks, ze is ook verder gewoon vrolijk. Het enige is wel dat ze zo'n 2,5 maand geleden loops is geweest. En ze eet de laatste tijd weer veel troep buiten (poep etc.) Geen idee of het een hormoondingetje is. Het is vaak wel zo dat het met vlagen erger is.

In het weekend gaan we vaak naar bos/duinen en dan is ze trouwens helemaal niet sloom :Q:

Heeft er iemand tips hiervoor? Of moet ik maar accepteren dat ik een trage snuffelkont in huis heb? :mrgreen:
pioenroos
Zeer actief
Mijn ras(sen): xteckel Mies, eurasier Diem en schapendoes in deeltijd Flora.
Aantal honden: 2

Re: Sloompie

Ongelezen bericht door pioenroos »

Mijn vroegere en huidige dames teckel was/is ook sloom op de 'gewone' rondjes. Ze lopen aan het einde van de flex, achterop. Het gezoek naar snackmateriaal wat ze achter mijn rug wil doen helpt ook niet mee denk ik :mrgreen:
Overigens hier gecastreerd dus hormonen spelen niet mee. In polder, bos op of strand (los maar ook aan de flex in aanlijngebied) rent ze alleen maar. Het is echt verveling/saai vinden denk ik dus.
Afbeelding
kayleigh*
Zeer actief
Mijn ras(sen): X Duitse Herder / Schotse Collie
Oudduitse herder
Aantal honden: 2

Ongelezen bericht door kayleigh* »

Kira heeft dat hier ook nu net na de loopsheid. Gewone p&p rondjes uiten zich in steeds langzamer lopen, snuffelen en doen, maar in het bos etc. wordt gewoon gerend en gedaan. Ik accepteer het dus maar gewoon. :mrgreen:
Afbeelding
RIP Bonny 10-03-1999? - 06-04-2011
Brindlecardi
Zeer actief

Heavy schreef:Als ze met de bal niet sloom is en in een andere omgeving ook niet dan lijkt het wel of ze het gewoon saai vind in de buurt :wink:
Zou zeker kunnen. Ik ben ook vreselijk saai. :Q:
Ik begrijp alleen niet waarom ze dat dan s avonds niet heeft, terwijl het dan wel altijd hetzelfde rondje is. :denken:
Zou het haar teckelgenen zijn?

Nu Ben hier een weekje logeert is ze trouwens niet sloom. :mrgreen: Ze snuffelt/snaait wel maar trekt tenminste een sprintje om ons bij te houden, ze loopt soms ook voorop met Ben. (oh wee als ze iets mist natuurlijk)
Brindlecardi
Zeer actief

Nanna schreef:Sommige honden snuffelen nu eenmaal liever dan rond te hollen.
Ik geloof dat mijn honden wel blij met me zijn, met mijn overal stoppen en fotograferen. Op die manier kunnen ze de hele omgeving goed afsnuiven- en scannen. Het zijn allemaal snuffelkonten, behalve Topsi, die wil alleen maar doodgraverig achter me staan :cool2:
Als we aan zee zijn willen ze liever rennen, misschien omdat daar maar weinig luchtjes zijn.
Als ik het even op mezelf betrek: ik lees ook liever een goed boek dan dat ik loop te joggen :mrgreen:
Ze hoeft van mij ook niet te rennen, ik heb geen probleem met het gesnuffel (alleen hoort daar ook snaaien bij, dat is minder :mrgreen: )
Maar het is meer dat ze dus geen aansluiting zoekt. Ik vermoed omdat ze denkt de weg toch wel te weten.
Als ik haar bij me roept komt ze ook 'aansjokken'
Maar ze kan me ook niet vinden als ik dan uit beeld ben.
Nu met Ben erbij snuffelt ze net zo veel, maar als ze klaar is bij een plekje sluit ze wel weer aan.
Als ik haar roep komt ze ook met een prima tempo naar me toe.
_Leonie
Zeer actief
Mijn ras(sen): Golden Retriever
Aantal honden: 1

Ongelezen bericht door _Leonie »

2,5 maand, is dat dan de tijd dat ze eigenlijk bevallen? Zou het een cyclus ding kunnen wezen?
Wij verbeelden ons dat Ayleen dat ook heeft tijdens de bevallingsdatum, wat slomer.
Plaats reactie

Terug naar “Gedrag en opvoeding”