Ster topic:

Kijk je naar goedkopere alternatieven voor je hond nu alle de prijzen zo uit de bocht vliegen?
Ster topic! Klik hier om te reageren

Ben je nieuw en wil je een account maken? Klik hier!
Een (zeer) beknopte handleiding voor nieuwe leden vind je hier: Klik!
Het hondenforum team stelt zich hier voor: Klik!

Laatste wijziging 23-03-2022
Wil je deze forummededeling niet meer zien? klik dan rechtsboven in dit vak

Eerste zak van Cavom compleet 20kg bijna op

Forum voor opmerkingen en vragen over alle soorten hondenvoer. Over kant en klare hondenbrokken, kvv tot rauwvoer.

Moderator: moderatorteam

Kangal

Eerste zak van Cavom compleet 20kg bijna op

Ongelezen bericht door Kangal »

Ik had jullie advies gevolgd en mijn Kangal cavom brokken gegeven en de brokken zijn bijna op. Mijn Kangal is een beetje dikker geworden en zijn vacht is ook meer aan het glanzen maar wat mij is opgevallen is dat hij meer moet ontlasten en plassen sinds hij cavom brokken eet, als we een wandeling gaan doen dan gaat hij kakken en 200 meter verder gaat hij alweer kakken(en zelfs evenveel als het eerste) en bij het plassen: SOMS plast hij 4-5 druppels, ik begrijp niet waarom hij dit doet.

Wat vinden jullie van Farm food? zou dat ook goed zijn om dikker te worden en ontlasting en plassen?
Paisley
Zeer actief
Mijn ras(sen): Stabyhoun & working Kelpie
Aantal honden: 2

Re: Eerste zak van Cavom compleet 20kg bijna op

Ongelezen bericht door Paisley »

Farmfood kun je proberen, Prins bevalt mijzelf erg goed.
Ik heb altijd geperste brokken gevoerd en heb deze merken ook voorbij zien komen. Mijn hond vrat farmfood niet zo graag, maar had wel goede ontlasting. Prins was voor ons de uitkomst, en dat geef ik nu zo'n twee jaar in tevredenheid.

**aangepast door moderator ivm uitlokken**
Afbeelding
Kangal

Cavom of Farm food om mijn Kangal nog meer dikker te maken?
Lynnepien
Zeer actief
Mijn ras(sen): Teckel
Aantal honden: 1

Ongelezen bericht door Lynnepien »

Waarom wil je hem zo dik hebben? Zolang hij goed groeit en niet te mager wordt is het oké, hij hoeft daarom niet dik worden. Hij wordt echt niet groter als je hem ander voer heeft hoor, gewoon dikker ;) Zowel Cavom als Farmfood zijn goed voer, maar je moet zelf even uitvissen welk voer het meest geschikt is voor jouw hond, dat is namelijk met elke hond anders.
Afbeelding
dagmar88
Zeer actief

Ongelezen bericht door dagmar88 »

Kangal schreef:Ik had jullie advies gevolgd en mijn Kangal cavom brokken gegeven en de brokken zijn bijna op. Mijn Kangal is een beetje dikker geworden en zijn vacht is ook meer aan het glanzen maar wat mij is opgevallen is dat hij meer moet ontlasten en plassen sinds hij cavom brokken eet, als we een wandeling gaan doen dan gaat hij kakken en 200 meter verder gaat hij alweer kakken(en zelfs evenveel als het eerste) en bij het plassen: SOMS plast hij 4-5 druppels, ik begrijp niet waarom hij dit doet.

Wat vinden jullie van Farm food? zou dat ook goed zijn om dikker te worden en ontlasting en plassen?

Met zijn poot omhoog?

En het is vrij normaal hoor, dat ze nog een keer moeten poepen. Van beweging komen de darmen op gang.
Telgter Toller
Zeer actief
Mijn ras(sen): Tollers
Contacteer:

Ongelezen bericht door Telgter Toller »

Ik heb jarenlang zonder problemen Cavom, eerst de gewone variant en later de lam/rijst, gevoerd en niets gemerkt van extra veel poepen en veel plassen. Onze jongste Toller vond Cavom duidelijk niet lekker. Zij krijgt nu een nieuwe brok, Impress your Dog, ook een persbrok. In de winkel mocht ze de verschillende soorten proeven en haar voorkeur ging overduidelijk uit naar de Sensitive variant op basis van eend. Ze eet het inmiddels een maand of 3 en tot nu bevalt het goed.
Groetjes,
Mariëtte

Ylva 24-10-2013
Sybèl 09-04-2016
Freya 12-10-2016
mosquito1980
Zeer actief
Mijn ras(sen): Vusi Duitse herder

Ongelezen bericht door mosquito1980 »

Fijn dat je hond gezonder wordt.
Ik zou hetzelfde voer blijven geven tot hij minst 1 jaar is. Voer wisselen bij pups kan maag en darm "problemen" geven zoals diarree en een opgezette buik (gas).

Verder heb ik geen verstand van die voermerken die je noemt, maar dat hebben zeker anderen op dit forum.
Druppeltjes plassen is niets ernstigs.
Hippo
Zeer actief
Mijn ras(sen): Mechelse herder

Ongelezen bericht door Hippo »

Niet elke hond reageert hetzelfde op een soort voer. Die van mij poepen maar weinig van Cavom en drinken daarnaast alleen na flinke inspanning. Bij andere merken brok heb ik wel gehad dat ze overmatig gingen drinken.
freskin
Zeer actief
Mijn ras(sen): schotse herder, SWH

Ongelezen bericht door freskin »

Fijn dat je hond het goed doet op de Cavom! :ok: :ok: Het vele poepen en plassen is normaal bij het voeren van brokken. Het is droog voer waardoor ze meer gaan drinken, dus meer plassen. Als je kvv voert is dat een stuk minder.
Je Kangal krijgt nu ook de leeftijd om te gaan markeren. Dan gaat hij zijn poot optillen en een klein plasje of druppels ergens tegenaan afzetten. Dat is normaal.

Farmfood heb ik geen ervaring mee, maar doordat dat ook een droogvoer is zal hij daar ook veel van gaan poepen. Ik zou eerst gewoon verder gaan met de Cavom. Desnoods wat minder geven en kijken bij welke hoeveelheid hij goed op gewicht blijft. Pups mogen wat schraal zijn. Vooral zo'n groot ras als de Kangal. De gewrichten en pezen mogen eerst niet teveel belast worden doordat de pup te zwaar is. :wink:
groetjes, ingrid

Afbeelding AfbeeldingTARAK
thom
Zeer actief
Mijn ras(sen): Portugees 'straatschoffie'.
Contacteer:

Ongelezen bericht door thom »

freskin schreef:Fijn dat je hond het goed doet op de Cavom! :ok: :ok: Het vele poepen en plassen is normaal bij het voeren van brokken. Het is droog voer waardoor ze meer gaan drinken, dus meer plassen. Als je kvv voert is dat een stuk minder.
Je Kangal krijgt nu ook de leeftijd om te gaan markeren. Dan gaat hij zijn poot optillen en een klein plasje of druppels ergens tegenaan afzetten. Dat is normaal.

Farmfood heb ik geen ervaring mee, maar doordat dat ook een droogvoer is zal hij daar ook veel van gaan poepen. Ik zou eerst gewoon verder gaan met de Cavom. Desnoods wat minder geven en kijken bij welke hoeveelheid hij goed op gewicht blijft. Pups mogen wat schraal zijn. Vooral zo'n groot ras als de Kangal. De gewrichten en pezen mogen eerst niet teveel belast worden doordat de pup te zwaar is. :wink:
Eens. :ok:
Afbeelding
Lemuria

Ongelezen bericht door Lemuria »

Wat raar, ik heb hier gister een bericht geplaatst en die is weg :denken:

Hoe dan ook, ik post hem stug nog een keer:

Fijn dat het beter gaat met Kangal. Farmfood schijnt goed voer te zijn, maar dat weet je pas zeker als je hond lekker aanzet zonder dik te worden. Dik worden betekent namelijk niet dat hij later groter uitgroeit, het betekent alleen dat zijn gewrichten meer worden belast waardoor hij meer klachten kan krijgen. Maar als je pup er levendig(er) van wordt en zijn vacht goed, dan is het prima voer voor hem :ok:
-Saskia-
Zeer actief
Aantal honden: 0

Ongelezen bericht door -Saskia- »

Hier krijgen de honden door omstandigheden al een maand Cavom lam/rijst en er komt echt wel veel uit :schrik:
Maar hun ontlasting ziet er wel beter uit dan op Orijen en ze krijgen nog net dezelfde hoeveelheid voer.
Cindy52
Zeer actief
Mijn ras(sen): mastin espagnol

Ongelezen bericht door Cindy52 »

Kangal schreef:Cavom of Farm food om mijn Kangal nog meer dikker te maken?
Hij moet niet dikker worden, naarmate dat hij ouder wordt gaat hij uitzwaren, gewoon zorgen dat hij op een goed gewicht blijft zodat je de gewrichten niet overbelast.
Kangal

Ik heb toch besloten om opnieuw cavom compleet te kopen. Vandaag heeft hij maar ongeveer 180 gram gegeten( dit is een uitzondering want normaal eet hij ongeveer 320 tot 350 gram per dag) ik denk dat hij vandaag geen zin had om te eten ik hoop dat dit niet zo blijft en een uitzondering is. Ik geef hem enkel cavom brokken en koekjes en snoep en HELEMAAL NIKS anders(dit omdat de DA dit ons had geadviseerd, maar iedere DA zegt iets anders dus ik volg het advies van de laatste DA waar we op bezoek zijn geweest).
80564M

Ongelezen bericht door 80564M »

Kangal schreef:Ik heb toch besloten om opnieuw cavom compleet te kopen. Vandaag heeft hij maar ongeveer 180 gram gegeten( dit is een uitzondering want normaal eet hij ongeveer 320 tot 350 gram per dag) ik denk dat hij vandaag geen zin had om te eten ik hoop dat dit niet zo blijft en een uitzondering is. Ik geef hem enkel cavom brokken en koekjes en snoep en HELEMAAL NIKS anders(dit omdat de DA dit ons had geadviseerd, maar iedere DA zegt iets anders dus ik volg het advies van de laatste DA waar we op bezoek zijn geweest).
Kangal

Kangal schreef:Ik heb toch besloten om opnieuw cavom compleet te kopen. Vandaag heeft hij maar ongeveer 180 gram gegeten( dit is een uitzondering want normaal eet hij ongeveer 320 tot 350 gram per dag) ik denk dat hij vandaag geen zin had om te eten ik hoop dat dit niet zo blijft en een uitzondering is. Ik geef hem enkel cavom brokken en koekjes en snoep en HELEMAAL NIKS anders(dit omdat de DA dit ons had geadviseerd, maar iedere DA zegt iets anders dus ik volg het advies van de laatste DA waar we op bezoek zijn geweest).
**aangepast door moderator ivm op de man**
80564M

Ongelezen bericht door 80564M »

crutz
Zeer actief
Mijn ras(sen): Mechelse Herders (FCI)
Aantal honden: 7
Contacteer:

Ongelezen bericht door crutz »

Kangal schreef:
Tara schreef:Het is wel weer halen en brengen ook. Maar goed, fijn dat die hond wat gewicht bij lijkt te krijgen.
Ja hij is inderdaad wat bijgekomen(gelukkig maar), maar ik heb uiteindelijk toch besloten om hem naar een hondenschool te sturen omdat hij vandaag iemand anders zijn amerikaanse stafford heeft gebeten. Mevrouw zei dat ze naar de politie zou gaan om een klacht in te dienen. Maar welke vrouw loopt nou rond met een amerikaanse stafford?
Het eerste incident is dus helaas een feit :(

Waarom zou mevrouw niet met een Amerikaanse Stafford mogen lopen?
marian*
Erelid
Mijn ras(sen): Drentsche Patrijshond
Contacteer:

Ongelezen bericht door marian* »

Kangal schreef:
Tara schreef:Het is wel weer halen en brengen ook. Maar goed, fijn dat die hond wat gewicht bij lijkt te krijgen.
Ja hij is inderdaad wat bijgekomen(gelukkig maar), maar ik heb uiteindelijk toch besloten om hem naar een hondenschool te sturen omdat hij vandaag iemand anders zijn amerikaanse stafford heeft gebeten. Mevrouw zei dat ze naar de politie zou gaan om een klacht in te dienen. Maar welke vrouw loopt nou rond met een amerikaanse stafford?
Een beetje erg laat (want de eerste beet is al uitgedeeld) maar toch goed dat JIJ naar een hondenschool gaat. Ik hoop dat de instructeur je in de eerste plaats iets over hondengedrag bij kan brengen.
Afbeelding
Uit het oog maar nooit uit het hart
Max 24/8/'94-11-4-'11,Bente 27/4/'99-23/11/'10
bouvierpoedel
Zeer actief
Mijn ras(sen): Bouviers en grote poedels.

Ongelezen bericht door bouvierpoedel »

Kangal schreef: Ja hij is inderdaad wat bijgekomen(gelukkig maar), maar ik heb uiteindelijk toch besloten om hem naar een hondenschool te sturen omdat hij vandaag iemand anders zijn amerikaanse stafford heeft gebeten. Mevrouw zei dat ze naar de politie zou gaan om een klacht in te dienen. Maar welke vrouw loopt nou rond met een amerikaanse stafford?
Jij hebt je hond blijkbaar niet onder controle dus wat is er mis met een vrouw met een AS.?
Wat je zegt ben je zelfffff :lekkerpuh:
Lemuria

@Kangal: Ik loop als vrouw-zijnde met een AmStaff maar heb m'n hond 1000x beter onder controle dan jij jouw Kangalpupje. En nu?

Groot gelijk dat die vrouw stappen wil ondernemen tegen jou. Als hier in de buurt zo'n oelewapper rondloopt die een hond heeft die 10 maten te groot voor hem is, en die hond zou op de mijne klappen terwijl het nog maar een pupje is, zou ik exact hetzelfde doen. En ik zou van elke misstap waarschijnlijk een melding maken in de hoop dat die hond bij je weg zou worden gehaald.
Kangal

marian* schreef:
Kangal schreef: Ja hij is inderdaad wat bijgekomen(gelukkig maar), maar ik heb uiteindelijk toch besloten om hem naar een hondenschool te sturen omdat hij vandaag iemand anders zijn amerikaanse stafford heeft gebeten. Mevrouw zei dat ze naar de politie zou gaan om een klacht in te dienen. Maar welke vrouw loopt nou rond met een amerikaanse stafford?
Een beetje erg laat (want de eerste beet is al uitgedeeld) maar toch goed dat JIJ naar een hondenschool gaat. Ik hoop dat de instructeur je in de eerste plaats iets over hondengedrag bij kan brengen.
HIJ gaat naar de hondenschool, ik hoor daar niet thuis misschien jij wel
Kangal

dagmar88 schreef:
Marion. schreef:
:zwaai Deze.
Die mevrouw heeft gelijk en jij wilt vast niet dat je hond afgepakt wordt.
Stuur je alleen je hond, of was je zelf ook nog wat van plan?
Mevrouw wou per se haar hondje naar de mijne toe brengen terwijl ik zei dat het geen goed idee was maar toch wou ze het per se en dan krijg je dit(helaas)
moderatorteam
Zeer actief

Ongelezen bericht door moderatorteam »

Ik ben begonnen met berichten aanpassen. Gezien het gehalte totale onzin ben ik daarmee gestopt en heb eigenlijk alles maar gewoon weggehaald dat niet ook maar een beetje bij het onderwerp past.

ik heb mijn lol weer gehad en vele van jullie ook volgens mij :piew:

Ik heb mij vooral rotgelachen om de verbaasde/verongelijke reactie als mensen een reactie krijgen terwijl ze zelf beginnen met prikken naar TO toe. zo sneu dat ik er deze ronde niet eens een sprookje van ga maken.

U zaait wat u oogst :W: Het enige dat ik heb laten staan is de reactie van Tara over halen en brengen. Die is zo vaak gequote en zo waar dat het verstandig is voor een ieder deze quote vaak te zien.

Met deze mededeling wens ik u allen nog een prettige voortzetting van deze maandochtend :ok:

Oh, en die "ik" hierboven is Mascha namens de moderators :pffff:
Met vriendelijke groet
Moderators hondenforum.nl

Niemand is incognito
dagmar88
Zeer actief

Ongelezen bericht door dagmar88 »

:mrgreen: Kun je nog even zorgen dat marion geen stafford meer heeft?
M@scha
Zeer actief
Mijn ras(sen): Labraque

Ongelezen bericht door M@scha »

dagmar88 schreef::mrgreen: Kun je nog even zorgen dat marion geen stafford meer heeft?
:80:

heb ik een quote verkloot? :mann:
Afbeelding
Lizzie.
Zeer actief
Mijn ras(sen): Poedel

Ongelezen bericht door Lizzie. »

Lemuria schreef:Wat raar, ik heb hier gister een bericht geplaatst en die is weg :denken:
Er worden steeds berichten weg gehaald bij de TS, wat ik overigs niet berijpt, want als je dit consequent door gevoerd bij alle forumleden dan blijft er geen forum meer over. Bij bijna elke topic word er van het onderwerp afgeweken. Dus waarom er alleen continu bij TS de berichten worden verwijdert vind ik opmerkelijk.
Afbeelding
Lemuria

Lizzie. schreef:
Lemuria schreef:Wat raar, ik heb hier gister een bericht geplaatst en die is weg :denken:
Er worden steeds berichten weg gehaald bij de TS, wat ik overigs niet berijpt, want als je dit consequent door gevoerd bij alle forumleden dan blijft er geen forum meer over. Bij bijna elke topic word er van het onderwerp afgeweken. Dus waarom er alleen continu bij TS de berichten worden verwijdert vind ik opmerkelijk.
Ja, maar het rare is dat mijn eerste bericht gewoon echt inhoudelijk was. Geen sneren, gewoon een doodnormaal advies zoals ik het elders ook zou geven. Pas toen hij weer begon met zijn 'specifieke gedrag', werd ik geirriteerd. Dus er was 0,0 reden om dat bericht weg te halen.
M@scha
Zeer actief
Mijn ras(sen): Labraque

Ongelezen bericht door M@scha »

Lemuria schreef:
Lizzie. schreef:
Ja, maar het rare is dat mijn eerste bericht gewoon echt inhoudelijk was. Geen sneren, gewoon een doodnormaal advies zoals ik het elders ook zou geven. Pas toen hij weer begon met zijn 'specifieke gedrag', werd ik geirriteerd. Dus er was 0,0 reden om dat bericht weg te halen.
het is ook niet verwijderd. toen ik de eerste keer een rondje deed (volgens mij het 2de of 3de bericht aangepast) zag ik je reactie staan. toen had nog niemand wat met het topic gedaan
Afbeelding
Kangal

Lemuria schreef::LOL:
Ja hoor, ik zal m'n hond blootstellen aan een bijtgrage Kangal-pup om te kunnen wandelen met een puber. Net wat ik wou.
is jouw hond een reu of een teef
Plaats reactie

Terug naar “Voeding”