Even kijken zou ik zeggen

Moderator: moderatorteam
Het gaat over een gezin dat een hond heeft geadopteerd van een stichting die Roemeense hondjes naar Nederland haalt.Marjoleine schreef:Kun je het niet even samenvatten? Dat kijken kost zoveel tijd.
Serieus?noekie schreef:Is een oude zaak.
Hond moest terug en dat ging hij ook; maar paar weken later wilde ze er weer vanaf want ging niet met de podenco die ze er ondertussen bij hadden.
Hond is weer in opvanggezin van de stichting gegaan en later herplaatst bij een nieuw baasje
Dit was precies wat ik dacht toen ik de uitzending zag. Die Gaus zou zich toch kapot moeten schamen. Welja joh, zet een Podenco (een windhond volgens Gaus!) los in een tuin met wat konijnen en dan pas ingrijpen als die hond bij de konijnen staatCleva schreef:Ik vind er vooral van dat Martin Gaus nog steeds oeverloos uit zijn nek staat te lullen.
Een leven lang de gedragstherapeut uithangen en dan niet verder komen dan dit ongefundeerde gebabbel. Heel erg bijzonder.
Allemaal zogenaamde hondenmensen maar niemand met het benul om op te merken dat er vreemde honden en konijnen achter een laag hekje in het spel zijn.
En het is ook geen windhond.
Verder vind ik het prima dat je een hond terug aan een stichting of fokker geeft als hij een operatie nodig heeft die je niet kunt bekostigen maar dat je hem daarna weer verwacht terug te krijgen vind ik heel vreemd.
Wat is dat toch met mensen die niet hun eigen broek op wensen te houden maar wel alles voor het zeggen willen hebben? Met je krokodillentranen.
Hoezo hadden ze het kunnen weten dat hij HD zou ontwikkelen? De hond is als pup geplaatst.Jikke schreef:Tja en toch als het iets was wat de stichting van te voren had kunnen weten, was het niet meer dan netjes geweest om het van te voren te melden.
Volgens mij schrijf ik dus ook als het iets was wat ze van te voren hadden kunnen weten...Paisley schreef:Hoezo hadden ze het kunnen weten dat hij HD zou ontwikkelen? De hond is als pup geplaatst.Jikke schreef:Tja en toch als het iets was wat de stichting van te voren had kunnen weten, was het niet meer dan netjes geweest om het van te voren te melden.
Maar daar ging het toch over in eerste instantie dat de eigenaar het geld niet had en de hond in wilde laten slapen en dat de stichting dat absoluut niet wilde .Maeve schreef:Ik vond het jammer dat dat niet werd benadrukt. De stichting werd er van beschuldigd een niet deugdelijk product te hebben geleverd, sta je dan met je goede gedragEn ze vonden dat de stichting dan maar had moeten röntgenen voordat de hond (pup in dit geval) naar Nederland komt. Dat is toch niet realistisch? Waarom zegt niemand dat ff tegen die rechter? Het heeft een reden dat fokdieren pas met minimaal 12-18 maanden geröntgend worden op dit soort aandoeningen.
Maar goed, de stichting heeft de pech dat het in Nederland nog steeds een consumentenkoop betreft. Daarop hebben ze het gewoon verloren en de voorzitter van de stichting zei na de uitspraak ook dat als dit weer gebeurt, de hond wordt ingeslapen en ze er dus niet die duizenden euro's in kunnen steken
Die uitspraak van de voorzitter was sarcastisch bedoeld; Zo van........ volgende keer moeten we maar gewoon in laten slapen dan dat we kosten gaan betalen.Maeve schreef:Ik vond het jammer dat dat niet werd benadrukt. De stichting werd er van beschuldigd een niet deugdelijk product te hebben geleverd, sta je dan met je goede gedragEn ze vonden dat de stichting dan maar had moeten röntgenen voordat de hond (pup in dit geval) naar Nederland komt. Dat is toch niet realistisch? Waarom zegt niemand dat ff tegen die rechter? Het heeft een reden dat fokdieren pas met minimaal 12-18 maanden geröntgend worden op dit soort aandoeningen.
Maar goed, de stichting heeft de pech dat het in Nederland nog steeds een consumentenkoop betreft. Daarop hebben ze het gewoon verloren en de voorzitter van de stichting zei na de uitspraak ook dat als dit weer gebeurt, de hond wordt ingeslapen en ze er dus niet die duizenden euro's in kunnen steken