Sinds een aantal weken stinkt Dana uit haar mond. Dit heeft ze nooit eerder gehad.
Ze krijgt Smuldier (vlees compleet en pens/vlees compleet), dit krijgt ze al 2 jaar.
Dana is geen kauw hond, dat is "teveel" gedoe volgens haar.
Ik heb in haar mond gekeken maar ik kan niets vinden, tanden zien er schoon uit.
Wat kan ik hieraan doen? Ik weet dat een vuile lap pens kan helpen, maar ik heb geen tuin om het te geven (en nee ik ga hem niet binnen geven) ik geef dat dus liever niet.
Eventueel tips om iets te geven om het te verhelpen?
Ster topic:
Kijk je naar goedkopere alternatieven voor je hond nu alle de prijzen zo uit de bocht vliegen?
Ster topic! Klik hier om te reageren
Ben je nieuw en wil je een account maken? Klik hier!
Een (zeer) beknopte handleiding voor nieuwe leden vind je hier: Klik!
Het hondenforum team stelt zich hier voor: Klik!
Laatste wijziging 23-03-2022
Wil je deze forummededeling niet meer zien? klik dan rechtsboven in dit vak
Kijk je naar goedkopere alternatieven voor je hond nu alle de prijzen zo uit de bocht vliegen?
Ster topic! Klik hier om te reageren
Ben je nieuw en wil je een account maken? Klik hier!
Een (zeer) beknopte handleiding voor nieuwe leden vind je hier: Klik!
Het hondenforum team stelt zich hier voor: Klik!
Laatste wijziging 23-03-2022
Wil je deze forummededeling niet meer zien? klik dan rechtsboven in dit vak
Uit de mond ruiken
Moderator: moderatorteam
- Judith
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): Grote poedels
- Aantal honden: 2
- Paisley
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): Stabyhoun & working Kelpie
Re: Uit de mond ruiken
Wat voor soort stank is het? De geur uit iemands muil kan een hoop zeggen over gezondheid. Kijk ook eens naar het tandvlees, is het rood/ontstoken?
Verder zorgt vetverbranding voor ketonen in het bloed en dat ruik je in de adem. Mayke kon in dr anorexia-fase (tja , pubers
) ook verschrikkelijk uit haar bek meuren. Nu ze iedere dag eet, ruik ik die geur niet meer.
Eiwitrijk voedsel kan ook de bek in een beerput laten veranderen.
Verstopping kan ook een oorzaak zijn van een slechte adem.
Verder zorgt vetverbranding voor ketonen in het bloed en dat ruik je in de adem. Mayke kon in dr anorexia-fase (tja , pubers

Eiwitrijk voedsel kan ook de bek in een beerput laten veranderen.
Verstopping kan ook een oorzaak zijn van een slechte adem.

- pioenroos
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): xteckel Mies, eurasier Diem en schapendoes in deeltijd Flora.
Ik hoorde laatst van een hond die ook fors rook. Tanden waren in orde, het bleek een schimmel. Ook een hond met een baard die vaak vochtig is /blijft, mss dat een poedelbek dat ook doet?
Ik weet dat nierproblemen ook stank kan geven maar dan ruik het het ook aan de adem die uit de neus komt. En verder kan 1 rotte kies achterin natuurlijk al voor problemen zorgen en dat kan je niet zo direct zien misschien?
Ik weet dat nierproblemen ook stank kan geven maar dan ruik het het ook aan de adem die uit de neus komt. En verder kan 1 rotte kies achterin natuurlijk al voor problemen zorgen en dat kan je niet zo direct zien misschien?
Als het aan de nieren zou liggen, dan zou je een soort ammoniakgeur moeten ruiken. Ik zou voor de zekerheid het gebit echt goed na laten kijken bij de DA, dan heb je dat zeker uitgesloten als dat goed is.pioenroos schreef:Ik hoorde laatst van een hond die ook fors rook. Tanden waren in orde, het bleek een schimmel. Ook een hond met een baard die vaak vochtig is /blijft, mss dat een poedelbek dat ook doet?
- Linda van Veen
- Vaste gebruiker
- Mijn ras(sen): teckel en grote poedel
Mijn hond stinkt al uit zn mond sinds ik hem heb, gebit schoongemaakt, over op rauw, ontwormen... allemaal geen effect. Dus ik heb me er eerlijk gezegd maar bij neergelegd.
Maar aangezien het in jouw geval sinds kort is, misschien even de DA bellen of zij een idee hebben?
Maar aangezien het in jouw geval sinds kort is, misschien even de DA bellen of zij een idee hebben?
- Judith
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): Grote poedels
Dux begint nu ook te ruiken en hij krijgt al een tijdje brokken.
Nu is het wel zo dat ze al zeker 1,5 maand niet echt iets te kauwen hebben gehad. (varkensoor of runderhuid bot). Misschien dat het daar aan ligt?
Nu is het wel zo dat ze al zeker 1,5 maand niet echt iets te kauwen hebben gehad. (varkensoor of runderhuid bot). Misschien dat het daar aan ligt?