Aan de lijn gaat ze ook bij voorbaat al blaffen en grommen om de 'eventuele belager' af te schrikken.
Nu ben ik dat al een tijdje proberen eruit te trainen. Voornamelijk door haar zoveel mogelijk positieve ervaringen op te laten doen met rustige en betrouwbare honden. Ook ga ik bepaalde situaties met andere honden uit de weg die ze nog niet aan kan.
Het gaat al stukken beter met haar en het lukt steeds vaker om andere honden te passeren zonder dat ze uit haar dak gaat. Ben ik echt superblij mee.
Helaas heb je natuurlijk niet alle situaties in de hand en er zijn natuurlijk wel incidenten geweest met loslopende honden met plaat voor hun kop. Oké, dan maar weer een stapje terug en verder gaan met de training. Shit happens....
Maar wat ik net meemaakte sloeg werkelijk alles.....y
Ik had besloten een rondje te maken met extra aandacht voor het passeren van andere honden.
Ben naar het park gelopen en kwam al wat honden tegen waar ze vrij gemakkelijk voorbij ging
Ik helemaal in mijn nopjes loop het park in, en zie een vrouw met een labrador ons tegemoet komen. Labrador liep keurig aangelijnd naast de mevrouw. Mooi, daar gaan we dan ook even zonder herrie langs dacht ik. Amy zag de labrador, maar focuste zich toen weer op mij en ik beloonde haar met mijn stem en snoepjes en was haar duidelijk aan het trainen die hond te negeren. Labrador wilde dolgraag naar Amy toe, maar was aangelijnd.
Op een paar meter afstand van ons klikt die mevrouw ineens haar labrador los
Die stort zich natuurlijk gelijk op Amy op de welbekende labradormanier
Gloeiende, gloeiende
Die mevrouw helemaal verbaasd "O, die hond is wel een beetje bang hè?"
Gelukkig kom ze de hond snel weer meeslepen, maar jeetje, waarom klik je die hond
zomaar los???
Ik ben maar geen confrontatie aangegaan, want dat geeft dat moment alleen maar meer spanning.
Mevrouw had volgens mij zelf al wel in de gaten dat het niet zo'n handige actie was....
Is een heel verhaal geworden, maar wilde even mijn frustratie kwijt