Ster topic:

Kijk je naar goedkopere alternatieven voor je hond nu alle de prijzen zo uit de bocht vliegen?
Ster topic! Klik hier om te reageren

Ben je nieuw en wil je een account maken? Klik hier!
Een (zeer) beknopte handleiding voor nieuwe leden vind je hier: Klik!
Het hondenforum team stelt zich hier voor: Klik!

Laatste wijziging 23-03-2022
Wil je deze forummededeling niet meer zien? klik dan rechtsboven in dit vak

Sorry Bizzy! (jachttraining)

Moderator: moderatorteam

Maeve
Zeer actief
Mijn ras(sen): Nova Scotia Duck Tolling Retriever
Aantal honden: 3
Contacteer:

Sorry Bizzy! (jachttraining)

Ongelezen bericht door Maeve »

Bizzy is nu 6.5 maand oud en doet het hartstikke leuk met jachttraining. Of nouja, ze is nog niet naar een echte training geweest maar we werken samen aan de basis en dat pakt ze keurig op. Tijdens het wisselen vond ze apporteren even niet leuk maar inmiddels doet ze het weer keurig, ze is er op gebrand dat die dummy zo snel mogelijk terug naar mij moet!

Het is wel een redelijk gevoelig, aanhankelijk hondje dus zelfstandig werken vindt ze wat spannend. Vanmiddag heb ik haar meegenomen naar het bos en na wat succesvolle korte apportjes besloot ik een verloren zoek te proberen. Ik gooide de dummy in een stukje struikgewas op een paar meter afstand. Voor die struik een slootje, dus ze moest de sloot over, dan de struiken in en daar zou ze de dummy vinden. Nu moeten jullie weten dat het inmiddels al wat schemerde, en ik niet zo snel had gezien dat het bramenstruiken waren :oeps:

Dus ik stuurde Bizzy, ze ging heel fanatiek richting de sloot. Daar wandelde ze ook nog vrolijk doorheen, tot ze de bosjes had bereikt. Je zag haar kijken: oh, auw! En vervolgens kwam ze via het slootje weer terug bij mij. Ze ging nogmaals de sloot over en benaderde de struik nu van de andere kant, maar ook daar gaf ze het na een tijdje op. Ik wilde haar ook niet een vervelende ervaring op laten doen, dus teruggefloten en toch maar uitgebreid beloond. Coda zat in de auto te wachten, die zou daarna nog wat mogen trainen dus ben ik met Bizzy teruggelopen om Coda op te halen en haar de dummy te laten zoeken. Omdat Coda loops is hield ik haar wel aangelijnd tot we weer bij de zoekplek waren. Eenmaal daar wilde ik haar inzetten toen ik zag dat Bizzy's neus weer op de grond ging en ze weer de sloot over sprong. Ze leek nog heel goed te weten waar ze moest zijn en ging nu met meer zelfvertrouwen richting de valplek. Ik besloot het haar nog even te laten proberen en..ze had de dummy! :cheer: Op mijn gejubel kwam ze heel trots terug en liet de dummy vlak voor m'n voeten vallen om haar jackpot in ontvangst te nemen :lol1:

Coda vond het maar vreemd en enigszins teleurstellend, dus speciaal voor haar heb ik de dummy daarna nog eens verstopt zodat zij ook wat te doen had :mrgreen: Maar Bizzy heeft me echt verrast, en dat tijdens zo'n domme actie van mijzelf :wink:
Laura84
Zeer actief
Mijn ras(sen): Hollandse Herder Langhaar
Aantal honden: 2
Contacteer:

Re: Sorry Bizzy! (jachttraining)

Ongelezen bericht door Laura84 »

Knappe meid!
Groetjes Laura, en de streepjes bende, Fix en Laicka
Afbeelding
ranetje
Zeer actief
Mijn ras(sen): Griffon Korthals
Aantal honden: 1

Ongelezen bericht door ranetje »

Knap hondje :ok:
Tijdens het wisselen vond ze apporteren even niet leuk
Ben je door blijven oefenen met apport tijdens het wisselen?
Afbeelding
"The perfection of a life with a gundog, like the perfection of an autumn, is disturbing because you know, even as it begins, that it must end.
Time bestows the gift and steals it in the process."
(citaat van George Evans)
Maeve
Zeer actief
Contacteer:

ranetje schreef:Knap hondje :ok:
Nee, zodra ik merkte dat ze het pijnlijk begon te vinden zijn we gestopt met apporteren tot ze klaar was met wisselen. Daarna moest ze er weer even in komen omdat we het een tijd niet meer hadden geoefend, maar inmiddels doet ze het weer keurig :ok:
ranetje
Zeer actief
Mijn ras(sen): Griffon Korthals
Aantal honden: 1

Ongelezen bericht door ranetje »

Maeve schreef:
Nee, zodra ik merkte dat ze het pijnlijk begon te vinden zijn we gestopt met apporteren tot ze klaar was met wisselen. Daarna moest ze er weer even in komen omdat we het een tijd niet meer hadden geoefend, maar inmiddels doet ze het weer keurig :ok:
:ok:
Ik heb het op bevel apporteren bij mijn honden ook altijd stilgelegd tijdens het wisselen.

Alleen wat ze zelf oppakten (dus zonder opdracht) mochten ze komen brengen :D
Afbeelding
"The perfection of a life with a gundog, like the perfection of an autumn, is disturbing because you know, even as it begins, that it must end.
Time bestows the gift and steals it in the process."
(citaat van George Evans)
hakunamatata
Zeer actief
Mijn ras(sen): Roemeense straatratjes
Aantal honden: 2

Ongelezen bericht door hakunamatata »

Wat goed zeg. Knappe Bizzy! :D
~ Hakuna matata: Ge hebt geen zorgen, zorg maar dat ge geniet! ~
Afbeelding
Maeve
Zeer actief
Contacteer:

ranetje schreef:
Maeve schreef:
:ok:
Ik heb het op bevel apporteren bij mijn honden ook altijd stilgelegd tijdens het wisselen.

Alleen wat ze zelf oppakten (dus zonder opdracht) mochten ze komen brengen :D
Zo heb ik het ook gedaan. Of nouja, ze gaf eigenlijk zelf aan dat ze er weer klaar voor was. In de periode dat ze wisselde deed ze maar heel weinig met haar bek, en ineens begon ze haar riem op te pakken en naar me toe te brengen, speeltjes, blaadjes etc :wink: Dus toen weer de dummy geïntroduceerd en ze was weer zo fanatiek als voor het wisselen!
Plaats reactie

Terug naar “Jacht en Speuren”