Het is wel een redelijk gevoelig, aanhankelijk hondje dus zelfstandig werken vindt ze wat spannend. Vanmiddag heb ik haar meegenomen naar het bos en na wat succesvolle korte apportjes besloot ik een verloren zoek te proberen. Ik gooide de dummy in een stukje struikgewas op een paar meter afstand. Voor die struik een slootje, dus ze moest de sloot over, dan de struiken in en daar zou ze de dummy vinden. Nu moeten jullie weten dat het inmiddels al wat schemerde, en ik niet zo snel had gezien dat het bramenstruiken waren

Dus ik stuurde Bizzy, ze ging heel fanatiek richting de sloot. Daar wandelde ze ook nog vrolijk doorheen, tot ze de bosjes had bereikt. Je zag haar kijken: oh, auw! En vervolgens kwam ze via het slootje weer terug bij mij. Ze ging nogmaals de sloot over en benaderde de struik nu van de andere kant, maar ook daar gaf ze het na een tijdje op. Ik wilde haar ook niet een vervelende ervaring op laten doen, dus teruggefloten en toch maar uitgebreid beloond. Coda zat in de auto te wachten, die zou daarna nog wat mogen trainen dus ben ik met Bizzy teruggelopen om Coda op te halen en haar de dummy te laten zoeken. Omdat Coda loops is hield ik haar wel aangelijnd tot we weer bij de zoekplek waren. Eenmaal daar wilde ik haar inzetten toen ik zag dat Bizzy's neus weer op de grond ging en ze weer de sloot over sprong. Ze leek nog heel goed te weten waar ze moest zijn en ging nu met meer zelfvertrouwen richting de valplek. Ik besloot het haar nog even te laten proberen en..ze had de dummy!

Coda vond het maar vreemd en enigszins teleurstellend, dus speciaal voor haar heb ik de dummy daarna nog eens verstopt zodat zij ook wat te doen had